Helgens bravader

Nu är man tillbaka i Jönköping och det är alltid skönt å komma hem igen.
Borta bra men hemma bäst!
Dock var jag ju "hemma" i Vimmerby å hälsade på mina nära å kära! Brorsan å hans flickvän har skaffat radhus så vi var där å tittade lite.

 178069-10

Jag trodde jag skulle hjälpa till och måla, men det blev inget av denna helgen.
De ska flytta in 1 april, så de har i och för sej ett tag på sig.

I fredags när jag och Johan anlände gick familjen ut och åt på Vimmerby krog, nästan alla beställde filé mignon black & white. Det var så himla gott! 
Min bror tog ett kort på Johan å mig där;

178069-9

Vi firade även Peter & Maris husköp med att skåla i fejk-champagne!
På lördagen satt jag & Johan barnvakt till Emilia, min andre brors 1åriga tös medans Lotta bakade kanelbullar!
Som tack fick vi rykande färska bullar med ett kallt glas mjölk! *uuuuumm*
Men att sitta "barnvakt" för Emilia är enbart ett rent nöje! Hon är den mest bedårande unge jag någonsin träffat!! Små upptåg å bus mest hela tiden, inga sura miner här inte ;)
Lotta passade även på att låna min Quickutz, hon håller på med tackkorten från bröllopet.
På lördagskvällen kom Maris mamma med snubbe och hälsade på. Det blev ett rejält party å det var riktigt kul!
Söndagen gick åt till att  "friskna" till, och börja packa för hemresa.

Mamma följde med tillbaka till Jönköping då hon skulle bli inlagd för sin andra knäoperation. Hon såg verkligen inte fram emot å byta det andra knät också, då hon vet vilket helvete det kommer bli för henne framöver. Usch, tycker så synd om henne...

/Petra

Kommentarer
Postat av: Remyfrida

Hello my name is Cisco. English language is my second language . I visit sites like yours to learn new english vocabulary words and improve my english grammar . I hope to have effective communication and business communication for a new job in US. I learned a new word of the day from your site. I plan to be public speaking and business writing better now from your site. Thank you.

2008-11-21 @ 08:19:10
URL: http://remyfrida.20six.nl

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0