DTkort

Tjollahopp!
Har jobbat hela helgen som jag skrev i mitt förra inlägg å har knappt hunnit/orkat
pyssla. Imorgon är jag dock ledig!!! GÖÖÖÖTT!!!!
Ska ner å träna lite bowling å givetvis fördriva tiden lite i min pysselvrå.

Efter jobbet ikväll har Johan å jag rockat loss med Guitar Hero på vårat
playstation!! Det är ju såååå sjukt kul!!
Det är så härligt å få vara ROCKSTAR för en stund!! image333*hihi*
Vi brukar samstämma så Johan spelar bas å jag gitarr =)

Ikväll gjorde jag klart ett kort som legat.
Jag exprimenterade lite med färgerna. Har använt färger som INTE är
jag..men jag kan tycka det är roligt å testa på lite nytt då å då.
Dock blir man långt ifrån nöjd när man inte gillar färgerna..

178069-335

Som ni kanske ser så är detta kortet väldans likt ett kort jag gjorde för ett
tag sedan..Det liksom bara blev så... =/
Kortet är ett DTkort åt Magnolia. Jag har använt Tilda med vattenkannan som
är så grymt söt!
Även använt bollblomman till bakgrunden.
Myrorna, bladen och texten är utstansade med quickutz.

nä...nu kanske det är dax å sova. ;)
MÅ gott så hörs vi kanske imorgon igen! =)

Kram Petra


Kommentarer
Postat av: monica

det kanska inte är "petrafärger" men det är ett underbart kort för det!!!
Ha en riktigt skön ledig dag!!!
*kram*

2007-09-04 @ 07:40:30
URL: http://leamon.blogg.se
Postat av: Jorunn

Et nydelig kort!!!
Klem,
Jorunn

2007-09-04 @ 08:16:14
URL: http://jorunnskrede.blogspot.com
Postat av: Linda

Jag tycker det blev jättesött! :) Men jag känner igen det där med färger - jag tror inte att jag kan göra ett blått kort och vara nöjd med det.

2007-09-04 @ 10:08:29
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Lotta/ MrsH

Halloj Petra!
Ditt kort är helt ljuvligt, som alltid!
Ser fram emot att få se ett Filurkort skapat
av dej.....
Himla synd att du jobbar när mässan är i Göteborg,
det hade varit kul att ses där!
Kram,
Lotta/ MrsH

2007-09-04 @ 10:44:41
URL: http://lottamrsh.blogg.se
Postat av: Trine

Hei Petra!
Jeg synes kortet ble kjempe fint! Skønner hva du mener med å ikke like kortet når en ikke helt liker fargene.... Men trøsten er jo at vi har ulik smak, så andre liker det alikevell! Du er kjempe flink! Ha en fin dag!

2007-09-04 @ 10:51:03
URL: http://www.trinesin.blogg.no
Postat av: Mari

Så fint kort, lika duktig som alltid...
Saknar dig!
Puss o kram
Ulla

2007-09-04 @ 11:31:33
Postat av: gunilla/nilla

Jasså det är till att vara ledig, skönt va? Dum fråga som inte kräver ngt svar;) Kortet är jättfint och så fint målat som vanligt! Vet du jag tycker det är svårt att börja med sk höstkort. Men det kommer kanske automatiskt att man bytar färger när nya papper och stämplar kommer, HÄNLGAR tex. Har du fått dina Magnolia så du kan börja göra lite DT innan alla andra får sina eller? Mitt pysselbord ser ut som, ja, hela rummet som ett bombnedslag. Har alldeles för mycket på gång och inget som blir klart, hmmm. Lite typiskt mig faktiskt. Får väl ta tag i det nu. Hoppas du får en mysig ledig dag.
Stora kramar till dig vännen/Gunilla

2007-09-04 @ 11:44:39
Postat av: Vikkan

Smaken är som baken....delad! *hihi*
Jag tycker detta kort är alldeles ljuvligt! Men så gillar ju jag lila färger också! Men jag har ju dille på rosa jag, helst fuschiarosa...lite mörkare som min bröllopsklänning! Mina ärmar på den klänningen var ju i ljusrosa men det är de inte längre. Jag tvättade klänningen igår och den färgfällde "allan"! Men det gjorde inget för jag tyckte ärmarna var lite för ljusa mot ceriserosan! Men så kan det gå...!
Jobbade 50% idag och det var sååå skönt att komma tillbaka! Man får lite annat att tänka på!
Kram på dig vännen!

2007-09-04 @ 13:49:44
URL: http://vikkan76.blogg.se
Postat av: SusanneSj

Detta är bara grymt snyggt!!! Jag tycker du har fått ihop det superkanon trots att du själv inte gillar färgerna, *me like a lot*.
Färgläggning = superduper!!! : D
Kramisar till dig

2007-09-04 @ 14:55:39
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Hej Ett jättefint kort, fina färger.

2007-09-04 @ 15:43:13
URL: http://www.gobiten.blogg.se
Postat av: Vikkan

*hihi*...hade jag kört min brudklänning i maskin hade den varit i trasor nu....! Det är definitivt handtvätt på taisiden! *ler* Men vasken är väl utsköljd nu så annan handtvätt kommer inte bli rosa!
Du är gullig som tänker på mitt bästa eftersom man är lite tankspridd vid ett gravidtillstånd! *blink*
Kramar i massvis

2007-09-04 @ 19:09:36
URL: http://vikkan76.blogg.se
Postat av: elisabeth

hei hei der vennen..
se der har du laget atter et nyyyyyydelig kort du.. du er jo bare så UTROLIG flink. Jeg liker alle kortene dine.Supre alle sammen. og fargene var helt nyyydelige de også.
nå er det utfordring hos meg...
ha en super tirsdag
god klem fra elisabeth

2007-09-04 @ 19:46:27
URL: http://elisabeths-kortoglitt.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hejsan Petra!!
Så superfint du gjort och tycker att det är fina färger.
Jag hadde turen att få se och prata med dig, när du var på Magnolias 10 års kalas..
Du förklarade så snällt och gav lite tips på hur du målar.
Har precis börjat att göra lite kort själv...Blev såå inspererad av dig och Linda.
jag undrar om du skulle vilja höra av dig till mig
via mail.
Skulle vilja fråga lite.
Såg att du kommer från Jönköping..En trevlig stad som jag lämnade för runt 20 år sedan....
Ha det bra Petra och lycka till med ditt skapande..
Kramar.

2007-09-05 @ 15:15:20
Postat av: Anita Hagen

Naaaaaah, så utrolig søtt *sukk* Er så fint når du lager eget bakgrunnspapir. Bli mer personlig da syns jeg. Herlig!
Gooooo klem

2007-09-05 @ 21:30:02
URL: http://anitas-hobbyblogg.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0