Jag är så glaaaad!

Hejsan kära vänner!

Förlåt för mina glesa inlägg..
Borde ju uppdatera oftare men när jag inte har något pyssel att visa så tar det verkligen emot att
skriva här på bloggen.

Jah, vad har nu hänt sedan sist?
Ballongflygnignen jah!
Den blev tyvärr aldrig av =(
Vädret var kanon så Johan och jag var helt säkra på att vi skulle upp i luften i lördags.
Men nä, vindarna ville något annat.
Däremot träffades vi upp med "ballongföretaget" iallafall å började göra iordning ballongen för eventuell flygning.
Efter att vi väntat i nästan två timmar på att få rätta vindarna togs beslutet att det inte blev någon flygning.
Så i veckan ska jag ta och boka om.

Tråkigt faktiskt, nu när det var våran bröllopsdag.
Men vi hade trevligt ändå =)

Halvvägs till Jkpg, ungefär i Eksjö, fick jag 5st nr!!
"öööh? vad snackar hon om?" undrar ni säkert  ;)
Jo, bilnr, alltså nr på nummerplåtarna!
Det jag sysslar med heter Platespotting. Många av er vet redan att jag sysslar med detta tidsfördriv.
Och några av er håller säkert själva på med det!
Dock bor jag numera i lilla Vimmerby å får knappt aldrig några nr längre så ni kan ju tro att jag blev
själaglad när det dyker upp hela  5(!) nr inom 45min!! =D
Dock aningen besviken när jag inte fick flera nr när vi anlänt i Jönköping ;)

Nu spanar jag alltså efter 763.

Igår var jag i Tranås på utbildning med jobbet.
På lunchen besökte jag en trevlig butik med lantliga ting.
Denna UNDERBARA klocka fann jag och den skulle bara bli MIN!
Den är ca 40cm lång så den är rätt stor.
Visst är den fin! *kär*
Ser ni våran härliga tapet vi har i hallen? *fniss*

 
Kärlek vid första ögonkastet!


Att citera min rubrik: "Jag är så glaaaad"
Varför är jag då så himla glad?
Jo! I sommar har min man jobbat inom psykvården och det visade sej passa honom som handen i handsken.
Min lilla busschaufför ska skola om sej!
Han gjorde en chansning å sökte till skolan även om sistadagen var för länge sen.
Å vet ni?! Han fick sistaplatsen!!! *skuttar runt*
Ni anar inte hur glada vi är just nu.
Hösten har för oss varit som i en dimma i våra tankar..Vi har inte kunnat planera någon överhuvudtaget.
Vetat om han kommer gå arbetslös, behöva söka jobb eller jobba de strödagar han lyckas få.
Nä, nu behöver vi inte tänka mer på det! *glad*


I morse var jag förresten på vårdcentralen för min mage.
Läkaren kunde givetvis inte ge svar på mina smärtor utan skulle fixa ett ultraljud om ca 10 dagar.
Han ville även boka en gastroskopi men det bad jag helst om att få slippa.
"Vv..vi kk..kan vv väl gö..göra ultraljudet först va?" lyckades jag få fram
Han tyckte nog jag var lite underlig men skrattade gott ;)
Han var inte riktigt som andra läkare brukar vara. Utländsk var han så jag förstod inte riktigt allt han sa.
När han undersökt mej sa han "du har bra kropp!"
Innan jag skulle gå knäppte jag byxorna å svor lite över att knappen lossnat, påpekade lite att jag behövde nya kläder..
då säger han "du har fin kropp, den passar dina kläder"  
Sen avslutar han det hela med att ge mej en kram därefter fick jag gå......*?*

Nu får jag alltså vänta på ultraljudet och förhoppningsvis ingen gastroskopi *rysa*


NU NI!
Nu händer det grejer i mitt pysselrum!
Pysselverkstaden är i full gång å snart har jag åter lite som jag kan visa er!
Den lilla pausen jag hade på cirkus en månad gjorde mej gott!
Nya krafter och ny skaparenergi kan förhoppningsvis får mej att hålla ångan uppe till....jah?..nästa gång jag får lite ledigt!   ;)


KRAAAAAM

//Petra

Kommentarer
Postat av: Katarina

Välkommen tillbaka... och grattis till Johan :)

hoppas ni har det bra i vimmerby.... du.... mina stämplar, har du möjlighet att skicka dem? SKu behöva dem



KRAM

Katarina

2009-08-12 @ 14:50:52
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: Carro

Vad synd att ni inte kunde lyfta pga vindarna. Hoppas på bättre vind nästa gång. =)



Leta bilnr???!! Har jag aldrig hört talas om. Men som siffernörd som jag är så är det konstigt att jag inte har det. Låter ju lite coolt. :D



Vad skönt för maken, och dig, att veta vad han ska göra i höst. Det är alltid ett orosmoment.



Tog de inga prover när du var på VC? Ja dessa läkare. Ny varje gång, även om vi väldigt sällan uppsöker sjukvården, men man har ju hört. Hoppas det går bra på ul:et.



Klockan är ju kanonfin! Förstår att du föll för den.



Ska bli spännande ochh se vad du håller på med. =)

Ha det så gott!

Kram!

2009-08-12 @ 16:29:17
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Skitans att det inte blev någon ballongfärd, jag spanade efter er men hade på känn att det blåste lite galet. Hade ju tänkt att du skulle tala om om man vågar eller om jag ska springa alla världens väg.Förstår att du blev kär i den klockan, något åt det hållet letar jag efter med, var det på Mollys Hus du var?? Var den dyr?? Leta bilnr höll jag på med ett tag jag med men med mitt minne så kom jag aldrig ihåg vad jag skulle leta efter så jag fick lov att sluta. Hoppas det blir bra med lilla magen och viss hade han rätt läkaren när han sa du har en fin kropp, annat än min som putar både här och där och lite överallt. Kram Cathrin

2009-08-12 @ 16:54:28
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Men vad trist att det inte blev någon ballongfärd!



Förstår att du gärna gör ett ultraljud innan du ger dig på en gastroskopi, jag gjorde gastroskopin först eftersom vi trodde att det var magkatarr. Kan säga att det gick lättare än väntat med gastroskopin (en tröst om du skulle behöva göra en).



Vad skönt att Johan kom in på utbildningen och att han hittat något han trivs med!

kram Annika

2009-08-12 @ 19:14:46
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Cicci

Åh, nej. Nu har du lurat in mig på något jag verkligen inte kan låta bli att börja med. Börjar man med 001?



GRATTIS Johan!



Håller tummar och tår för att ultraljud räcker.

Kramiz

2009-08-12 @ 20:15:20
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Maria Malmgren

åhhh jag är helt FAST i dina kortdesigner såå snygga ..;) håller själv på en del..vill du swappa? mvh Maria

2009-08-12 @ 20:16:18
URL: http://www.pysselochscrapp.se
Postat av: Erica

Tråkigt att det inte blev någon luftballongs tur. Hoppas ni har bättre lycka nästa gång.



Hoppas det räcker med ultraljudet för dig och du får ett svara om vad det kan vara.



Skönt att allt ordnade sig för er. Är jobbigt när en skall gå hemma och man oroar sig för hur det skall gå.



Ha det gott!

Erica

2009-08-12 @ 21:44:47
URL: http://www.ericaspyssel.blogspot.com
Postat av: Patricia

Jag har också sysslat med platespotting, men jag kroknade vid 180-någonting. Verkligen ljuvlig klocka! Det förstår jag att det var kärlek vid första ögonkastet.

2009-08-12 @ 23:55:41
URL: http://patricia74.blogg.se/
Postat av: Maria Malmgren

vill bara tipsa om en tävling i min blogg..;) vinn ett scrapppaket till ett värde av 1500 kr :) http://www.pysselochscrapp.se

2009-08-13 @ 14:09:27
URL: http://www.pysselochscrapp.se
Postat av: Linda P

Wow! 768! Där ligger jag i lä! Jag har snart gett upp på 103. Den tycks inte finnas i lilla Göteborg...

2009-08-13 @ 15:24:20
Postat av: Sannasmamma

Skratt.. Härlig doktor måste jag säga ;)



Trist att inte ballongfärden blev av, men den kommer!!

Väntar med spänning på nytt pyssel!! =)



Kram kram!

2009-08-13 @ 18:49:32
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: Mia

Vad synd att det inte blev någon ballongflygning!! Desto roligare att din man kom in på skolan...skönt att slippa oroa sig! Men du...vad var det för konstig läkare?! Jag tycker han låter lite mysko som kramar sin patient. Fast visst är det kul med komplimanger. =) Ser fram emot lite Petra-kort framöver!



Kram!

2009-08-13 @ 19:12:36
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Hej på dig min vän:) Tokit med ballongflygnignen men det kan tyvärr bli så i bland! Å det händer mycket hos dig/er men när det är roliga saker så är det jo kul:) Lycka till din man Johan måste vara så himla kul och hitta hem att få göra något som man tycker om och brinner för:) Vilken läkare vet inte om man ska tro att han ville något mera en vara endast din läkare eller om han verkligen bara var söt och snäll och gav dig komplimang hmmmmm hmmmmm

Men du är jo en himla fin, vacker och söt tjej det har jag jo sätt på dina fina bilder så det är jo inte så konstigt hi hi hi

DU ÄR SÅ HIMLA SÖT OCH GOD Petra TACK SNÄLLA GULLIGA SÖTA DU för alla fina ord på bloggen. JAG BLEV SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ GLAD ska du veta:)

DU ÄR SÅ VÄRD DIN KAOS-Award ska du veta och det ska bli så himla kul att se hur dina KAOS-Awards kommer se ut ska bli jättespännande:)Ser också fram i mot annat Petra alstrade saker framöver så håll mig / oss inte för länge på sträckbänken snälla du:)Ha en riktig trevlig kväll och sköt om dig, kramis från din lilla pyssel vän Inger:)

2009-08-13 @ 19:43:22
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Lisa

Om de nu måste in och rota i magen på en så är gastroskopi rätt bra. Har själv fått det två gånger. Sista gången bad jag om blixlås istället ;) Ärren syns knappt, men man serut som en ballong ett par dagar efter. Såg era bröllopsfoton, det med gummistövlarna är ju helt fantastiskt :)

Kram på dig!

2009-08-13 @ 20:06:11
URL: http://ltldesign.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Hejsan!

Vad kul att Johan fick plats på utbildningen! Grattis till honom.



Hoppas ni får flyga snart. Det är något jag skulle vilja göra.



Håller tummarna för att du inte behöver göra någon gastroskopi.



KRAM

2009-08-13 @ 22:03:20
Postat av: Elisabet

Hej Två stora grattis på er. Bröllopsåret och att Johan har kommit in på skola.

Gud så mycket fina kort du gör har inte varit in här på ett tag ser jag. Kram

2009-08-13 @ 22:10:58
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Martina

Tråkigt för er att ni inte kom upp precsi på rätta dagen, det blir nog bra nästa gång ändå :)

Kul för Johan! Han ska plugga nu då? Till Psykvårdare eller vad? Ha det bra! Kramar

2009-08-14 @ 09:51:44
URL: http://karemalm.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Pillan

Tråkigt med ballongfärden, har en vän som fick skjuta upp det ett antal ggr pga av vindar..

Härligt att din man vet vad han vill "bli" och kom in! spännande att snart se ditt pysselrum på bloggen kanske? Kram

2009-08-14 @ 13:06:47
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Lillemor

Det var en rolig doktor det där...:D Din kropp passar dina kläder...tur för dig för det är ju gaaanska svårt att skaffa sig en ny! LOL

Vilken söt tapet, förstår att den passar hemma hos dig! Du skulle kunna få komma hem till mig o designa lite- tycker det är skitsvårt med tapeter o färger...Ahhhh

Lillemor

Postat av: Cina99

Åh så synd att ballongflygningen inte blev av! Det måste vara en fantastisk upplevelse att göra det!



Klockan föll jag för med en gång - läcker :)

2009-08-15 @ 12:25:04
URL: http://cina99.bloggagratis.se
Postat av: Petra

fniss

Jag fick slutade leta bilnummer. Var uppe på 230... någonting. Men cyklar man så är man en fara i trafiken (märkte jag) samt att man blev inte så social vid promenader. Trodde inte det skulle gå att sluta leta. Man blir liksom manisk. Bilskyltar, bilskyltar, nummerplåtar, bilskyltar osv.

Men det gick faktiskt.

Lycka till med letandet!

2009-08-16 @ 19:27:25
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Malin

Tråkigt att det inte blev ballongflyging som planerat, men det kommer ju snart ändå ;P

Platespotting kör jag oxå med! Fast jag har tappat bort vilket nummer jag var på så jag har börjat om...men det är inte lätt att ta sig förbi 001, 002 osv =S Jag kör istället varianten att hitta på ord av bokstäverna ;P



Gastraskopi? är det genom munnen och ner o magen? Jag skulle få göra lapraskopi och jag lovar att jag har slagits för mitt liv om det hade blivit gastr. jag klarar inte av att borsta tänderna knappt :S Jag har ju en liten fobi med att kräkas och sånt...

men så är jag lite töntig haha =D



ha det bäst gumman!



Kram!

2009-08-16 @ 22:14:54
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: lenislenis

Synd med ballongflygningen.

Tur du förklarade det där om att du fick 5 nummer på vägen... ;-)

Festlig doktor :-)

Vet ej om du gjort ngn gastroscopi tidigare?

Det är en bra undersökning, man ser bra och kan ta biopsier (små provbitar, känns ej)om det behövs. Det är inte ngn "behaglig" undersökning men för de flesta så går det väldigt bra. Har jobbat på en sån mottagning och kanske 5% (?? min gissning) av patienterna har det besvärligt. Har själv gjort us oxå, och jag tillhör de 5 procenten..., men jag överlevde ;-)

2009-08-17 @ 01:38:20
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Susanne

Hej. Vad trist att de inte blev nå ballongflygning, men hoppas det blir av snart, vill också testa det :) Ska han gå skola? Var isf? Har han jobbat på en "vanlig" psykavdelning eller? Kul doktor förresten, haha. Ha det.

2009-08-18 @ 15:20:41
URL: http://susannemollwing.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0