Bröllopskort och magont

Hallå där ute!
Hur har ni det?

Här är väl allt ok.
Började jobba i måndags å det har gått rätt bra. Måste ärligt erkänna att jag glömt bort både det ena å det andra ;)
Så första dagen var jag smått förvirrad.

Jag har dock råkat ut för underliga kramper i magen.
Alltså, SJUKT ONDA kramper jag knappt kan förklara.

Första gången detta hände var väl för 1-2månader sedan hemma hos mina föräldrar.
Efter vi ätit fick jag sådana kramper att jag inte visste vart jag skulle ta vägen.
Krampen var ihärdlig å släppte aldrig av lite grann som vissa magont kan göra.
Denna kramp släppte dock kanske redan efter 2min. Som tur var för annars hade jag fan dött!

Igår hände detta igen.
Jag åt för en gångs skull pizza till lunch och bara någon minut efter jag tagit sista tuggan känner jag mej olustig.
Kramperna letade sej åter igen fram å jag låg å kved på toalettgolvet men att krypa ihop i fosterställning hjälpte inte det minsta å inte heller att sträcka på sej eller sätta sej på toa..
Jag trodde åter igen att jag skulle dö. Denna gången släppte inte kramperna så slutligen fick jag stoppa fingarna i halsen. (jag ber om ursäkt till eventuella känsliga läsarna)
Blev genast lite bättre. Å kunde återgå till jobbet...

Efter jag ätit ett äpple till eftermiddagsfikat idag så kom alltså den 3e krampattacken.
Denna gick dock att genomlida någorlunda. Den höll i en kvart ungefär. Jag kunde lokalisera smärtan lite mera denna gången. Det krampar verkligen i HELA magen. Från högt upp i bröstet enda ner i buken.
Solarplexus är värst. Varje gång jag får dessa anfall får jag knappt någon luft. Å får då givetvis panik.
 Det kändes även som att smärtan trevade upp å ner..alltså..upp i bröstet å sedan nerhasandes långt ner i magen..å så upp igen...*?*
Jag har ingen aning om vad detta kan vara?
Ena stunden tror jag att det är tarmvred jag är på väg att få..sen funderar jag på om det kan vara gallstensanfall?
Får jag ännu en attack så ringer jag väl in till vårdcentralen..
NU när man mår bra så orkar man liksom inte bry sej.....jah, ni vet hur man är..

Jag ska inte tynga er mer med mitt gnäll...
Eller jo, lite till förresten.....jag håller på att få upp en visdomstand också..*aj*

Sådär, NU ska jag inte gnälla mer ;)


Jag har äntligen målat klart hallen på bottenvåningen!
Foto får dock vänta då vi inte är klara med trappan som sitter ihop med hallen..så när den är klar, kommer foton! *lovar* =)

Ett litet kort kan jag dock visa.
Fick en beställning på bröllopskort till helgen som var å så här bidde det:


Paret skulle gifta sig utomhus och hade natur som tema.
Så givetvis byggde jag kortet efter det.
Men så där hejdlöst nöjd blev jag inte..surt, när man vill vara toppennöjd då någon beställer av en.
Iallafall.
Blommorna, getingen, gräset, staket, trädet, fågelholken och fågeln är stämplar från Magnolia. Brudparet kommer från hÄnglar & stÄnglar.
Blommorna, brudparet, skyltarna och fågelholken har jag satt dit med 3Dkuddar i olika höjder för lite mera 3Deffekt.


Nä, dax å sova!
Ta hand om er, alla mina vänner!!

STOR KRAM Petra


Kommentarer
Postat av: Ciza Patricia

Jag tycker nog faktiskt att du ska ringa och få en tid för att kolla upp det. Eller ring sjukvårdsupplysningen iallafall och berätta det du skrev här för dem. Så får de säga vad de anser att du bör göra. Man ska inte ignorera sin kropp och det lät fruktansvärt att ha sådana kramper.



Bröllopskortet var jättefint. Jag önskar jag hade fått något sådant när jag gifte mig. Men men. Man kan inte få allt här i världen.



Hoppas det blir bättre med din visdomstand.



Kramisar

2009-07-30 @ 00:18:11
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Natasha

Usch,inte kul det där!

Låter EXAKT som när jag hade problem med gallan.

Anfall kommer ofta när man ätit mycket fett,ägg eller äpplen!

Tycker du ska gå till din läkare och få remiss till ultraljud.

Ta hand om dig! KRAM!

2009-07-30 @ 00:41:01
URL: http://miserywitchen.blogg.se/
Postat av: SasSa

Hallo vännen.

Först ett makalöst vackert kort!!! Tokgillar hela scenen! Björken med skyltarna och det karvade hjärtat! awwww



Sen bör du gå till åtminstonde vårdcentralen.

Låter som lite som gallsten tycker jag också. Tydligen är det ganska vanligt hos nyblivna mammor iaf var det så de sa till mig. Finns här om du vill ringa.

Ta hand om dig vännen!

Kram SasSa

2009-07-30 @ 03:16:04
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Sara

Tycker också det låter som ett gallstensanfall, men hur som helst tycker jag också du ska kolla upp det. Låter hemskt!!



Jättefint bröllopskort!



Kram

2009-07-30 @ 06:45:58
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Peggy-Sue

Hej Petra

Det er super flot det kort du har lavet:)

For at evt komme med et svar på dit maveproblem, så læg mærke til om du får de mavekramper når du har spist noget mad med for meget fedt i. Jeg kan eks ikke tåle købepizza, eller kød hvor fedtprocenten er for høj.

Hvis jeg derimod spiser kyllingekød, fisk og andet kød med lav fedtprocent så slipper jeg får mavekramper.

Håber du kunne bruge det til noget.

2009-07-30 @ 08:05:16
URL: http://www.peggy-suesblog.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Jag tycker kortet blev riktigt fint! Många små detaljer som lyfter.



När jag läste om dina magkramper så var min första tanke gallsten, för precis så där kände jag, det gör hysteriskt ont. Mitt råd är att läsa lite om gallsten på nätet och se om du känner igen dig och därefter i så fall höra av dig till en läkare för att få tid för ett ultraljud.

kram Annika

2009-07-30 @ 08:26:02
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Ciza Patricia

Jag tycker nog faktiskt att du ska ringa och få en tid för att kolla upp det. Eller ring sjukvårdsupplysningen iallafall och berätta det du skrev här för dem. Så får de säga vad de anser att du bör göra. Man ska inte ignorera sin kropp och det lät fruktansvärt att ha sådana kramper.



Bröllopskortet var jättefint. Jag önskar jag hade fått något sådant när jag gifte mig. Men men. Man kan inte få allt här i världen.



Hoppas det blir bättre med din visdomstand.



Kramisar

2009-07-30 @ 09:46:09
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Cicci

Jag skulle nog ha gjort som Annika S här ovan. Jag googlar alltid innan jag ringer för att vara mer förberedd. Jag är en riktig hare när det gäller sjukvård och att någon ska "pilla" på mig.

Gallan låter ju mer troligt kanske en IBS.



Kortet är ju så somrigt och mysigt. Jag gillar det skarpt. Vilka detaljer.

Kramiz och take care

2009-07-30 @ 10:36:11
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Carro

Jag har haft gallsten och jag skulle inte bli förvånad om det är det för det låter som det. När jag fick anfallen så var det inte i samband med maten alla gånger. Läkarna trodde att det kunde bero på stress. Kroppen säger i från på många sätt....Jag skulle ringa och beställa tid för att kolla upp det. Vänta inte!



GUD SÅ FINT KORT! Superfint!! Det kan man vila ögonen på läääänge. SÅ många detaljer.

Sitter och ska precis göra ett bröllopskort till helgen. Nu gav du mig en massa idéer.... Jag liftar nog lite från dig. ;-) Hoppas det är ok.... =)

Ta hand om dig nu!

Kramisar!

2009-07-30 @ 14:05:07
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Erica

Gallblåsan tänker jag direkt på då jag hör din beskrivning, som så många andra skriver.. bäst att kolla upp det och ta prover på vårdcentralen, man kan få andra komplikationer såsom infektioner i gallvägarna osv, det fick en nära släkting till mig, som ignonerade symtomen i början, hon blev svårt sjuk men överlevde tack och lov efter en sjukhusvistelse. Lova att du kollar upp det!



Kortet är helt fantastiskt underbart, gillar när du bygger upp ett motiv så där med massor av stämplar, ljuvligt, tycker du ska vara supernöjd!



Kram, Erica

2009-07-30 @ 14:58:12
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Petra/peu

Otroligt vackert bröllopskort!

Låter precis som gallsten. Håller med övriga, kolla upp det!

Ha det så bra och hoppas du slipper fler anfall.

Kram

Petra

2009-07-30 @ 16:00:24
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Linda citronlime

Men...vad störd jag blir. Skrev en kommentar igår men blogg.se gillar tydligen inte mig, suck.



Ser att många skrivit gallsten men min första tanke var magkatarr. Tycker att det låter som det som jag har. Mitt kommer i perioder. Och under de perioderna så är gäller det att undvika äpplen (kan dock funka om jag skalar), röd paprika, fet mat, äta regelbundet och sakta...Sen har jag alltid Zantac hemma.



Jag vägrar gastroskopi, ryser vid bara tanken på det. Men de läkarna jag pratat med säger samma sak; magkatarr.



Du kan ju testa att ta t ex en Zantac nästa gång och se om det hjälper.



Underbart fint kort! Du är makalöst duktig! :)

Kramar

2009-07-30 @ 17:56:31
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Hej vännen!

Tack för en trevlig tjötstund i morse.



Kortet är superfint! Jag önskar mig ett sådant den dagen jag gifter mig. :) (kommer (nog) aldrig att hända).



Glöm inte att ringa vårdcentralen.

Puss & Kram

2009-07-30 @ 20:30:31
Postat av: Ann-Sofie Andersson

När jag läste detta så slog det mig "Gallan"

har haft sådana fruktansvärda kramper då jag råkat äta för fet mat likså semletårta med go smarrig grädde i men då låg jag och kallsvettades i flera timmar...burr och blä.



Snyggt kort. Kram på dig.

2009-07-30 @ 21:33:33
URL: http://annsofies.blogg.se/
Postat av: Mia

Petra! Imorgon tar du dig i kragen och ringer vårdcentralen! Lyssna på kroppen. Det är något som inte stämmer och då måste du fixa till det. Annars kommer vi sitta här och oroa oss förstår du väl.



Kortet du har gjort är helt ljuvligt! Lycko detta brudpar.



Kram, Mia

2009-07-30 @ 22:01:18
Postat av: Erica

Usch det låter inget vidare där. Har själv ingen erfarenhet om gallsten men jag håller med alla andra, bäst att göra ett besök till vårdcentralen.



Kortet är helt fantastiskt. Gillar hur du gjort i ordning backgrunden och så står det lilla söta brudparet där. Och namnen och hjärtat i trädet..... bara så fint.



Kram Erica

2009-07-30 @ 22:39:19
URL: http://www.ericaspyssel.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej!

Rådfråga kan du ju alltid göra på VC även om du inte får fler anfall.... vilket jag verkligen inte hoppas.

Men jag vet hur det är det där med att vänta tills man mår bättre...

Du ska helt klart vara mycket nöjd med kortet - det är väldigt fint!

xx Lena

2009-07-31 @ 05:40:05
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Usch det låter mycket otäckt med dina magkrampar. Skulle verkligen ringa till vårdcentralen bums och med en gång när det händer och fötter igen.

Kul att du fick en visdomstand. För trodde jag ju alltid att jag skulle bli visare också, men det har aldrig hänt.

Jag tycker kortet blev kanon fint. Färglagd underbart och och mycket bra val av bakgrunden.

Hoppas att du får en fin helg

Kram Sinikka

2009-07-31 @ 05:48:19
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Linda Horn

Jag känner själv av gallsten ibland, speciellt om jag druckit för dåligt en dag, och om jag ätit lök eller extra fet mat. Tycker faktiskt det låter som när jag får mina anfall, illamående och extrema kramper. Sök hjälp!!



Bröllopskortet ska du helt kalrt vara nöjd med, det är underbart!

2009-07-31 @ 10:00:34
URL: http://scraplinda.blogspot.com
Postat av: Malin

Hmmm...det låter som gallanfall :S Gå och kolla innan nästa attack! Jag lovar att det är värt det. Men själv gick jag i en vecka med inflammation i blindtarmen och magen innan jag kom mig iväg till läkaren...man vill ju inte gå dit om man inte är döende lixom ;P Fast där fick jag skäll eftersom blimdtarmen var på väg att brista och då blir det plötsligt allvarligt akut :S Så jag ska inte vara den som pekar finger och säger en massa saker som jag inte gör själv haha=) Men på något sätt så är man alltid mer orolig för andra än sig själv =)

Du ska absolut inte ha dåligt samvete för att du inte har gjort något kort till mej! Jag har fått så fina kort av dej utan att det har varit födelsedag så jag är toppnöjd med att du lämnade en hälsning i bloggen =D



Ha en riktigt härlig helg (gå till läkaren idag!) ;P



Stor Kram!!!!

2009-07-31 @ 11:32:05
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilket vackert kort! ♥ Hoppas att du blir bättre snart. Kramar

2009-07-31 @ 12:05:18
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Louise

Usch, då!

Det där låter inte alls bra :( Jag håller med de andra visa här att du MÅSTE gå till VC. Eller ännu bättre till en privat läkare, de brukar oftast ge lite bättre "service". Gör det nu!



Nu till kortet: superfint verkligen!

De kommer bli så glada! :D

Kram och krya på dig snarast!

/Louise

http://rosascrapverkstan.blogg.se

2009-07-31 @ 13:01:38
URL: http://rosascrapverkstan.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Nu tycker jag iofs inte att man ska skoja när du har så ont. Men du tror inte det kan vara baklängesvolten du gjorde när du hälsade på inne hos mig;=D!

Du ska ABSOLUT gå till läkaren BUMS! Men visst jag förstår när du känner dig bra är det frid och fröjd.



Kortet MÅSTE du vara nöjd med för det är SUPERfint. Som en tavla. Du kan som ingen annan vännen!



Ha en mysig helg och stor kram från mig/Gunilla

2009-07-31 @ 17:01:56
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Kamilla

Näääe, stackars, stackars dig *kramar om*

Klart du ska gnälla lite :D

Min kompis hade också såna kramper en gång, outhärdligt, var det ord hon använde...hon är väldigt noga med maten och äter inte ofta onyttigt, när hon fick sådana kramper så trodde hon det var av grädden i köttgrytan...??



Nåväl...nog om det och till ditt UNDERBARA kort, men hallå..? inte nöjd?? (skäller lite ;D ) du ska vara JÄTTENÖJD!!! (Fast jag vet hur det är... ;D )



Kram kram vännen!!!

2009-07-31 @ 22:37:27
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: petraso

För Fan Petra Gå till vårdcentralen.... Du har nog Gallsten..... gå innan gångarna blir helt infekterade.....

känner igen det.... Undvik gröna äpplen fet mat rödvin.... snapsar hjälper Till att bryta ner maten.



Tre små hål i magen och Swooooop så tar dom bort Gallan med en is klycka och livet är på Topp!!



Lova mig gå med en gång!!!!!!!!!!! För man ska inte gå runt och ha ont och en riktig Doktor bör titta på dig och inte ska alla vi amatörer på nätet försöka komma med bra råd... lyssna på tant doktorn på vc!!!!



kramos frå petraso

2009-07-31 @ 23:22:57
Postat av: Lilla pyssel Inger

Å vad tokigt det låter fruktansvärt, hoppas att du SNART får reda på vad det är så att du kan få hjälp:) Jag håller tummarna för dig och önskar att du snart ska få må bra å krya på dig:) Kortet som du har gjort är KANON SNYGGT som ALLT annat du gör du är så himla duktig och en stor inspirations källa:)Bästa hälsningar och kramis i massor från lilla pyssel Inger

2009-08-02 @ 07:11:53
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Helén

Det låter verkligen som gallstensanfall, känner igen det! Typiskt att det kommer en stund efter maten... och det gör nåt otroligt ont! Tycker du ska söka för det, så de får röntga och kolla om du har några stenar. Själv hann jag bli riktigt sjuk i både gallblåseinflammation och bukspottkörtelinflammation innan jag fick mina stenar bortplockade!

2009-08-02 @ 12:21:21
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Rikke

Hvor er det bare et skøøøøønt kort du har lavet, så fint sat sammen og malet. Så utroligt gennemført.

Men jeg bliver da bekymret for dig, se at komme til en læge, så du kan blive rask igen.

Rigtig god bedring, KNUS

2009-08-02 @ 21:22:24
URL: http://troll13.blogspot.com/
Postat av: Fröken H

This I like!!

2009-08-04 @ 09:56:43
URL: http://www.kreativarummet.dinstudio.se
Postat av: Lisa

Vilket superfint kort! Det blir nästan som att man står med i landskapet på kortet och känner blommornas doft, när Du har byggt upp det så fint :o)

Ha en fortsatt trevlig helg, jag antar att Du mår bättre nu :o)



Många Kramar Lisa!

2009-08-08 @ 20:04:25
URL: http://www.softangelwings.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0