Ett litet tips

hejsan alla glada!


TAck snälla söta för era ord.
Jag läste lite om just gallstensanfall på nätet å det lät vääääldigt likt det jag haft..
så igår beställde jag tid på vårdcentralen å om 2 veckor ska jag alltså dit.
Tills dess får jag försöka undvika sån mat som kan orsaka ett nytt anfall.


Jag har inga nya kort att visa.
Däremot har jag massor av färdigmålade motiv som ligger å väntar på att bli använda.
Men just nu stökar jag med en massa annat här hemma ;)

Imorgon ska vi på utflykt till Jönköping!
Då blir det ett besök på IKEA för att lämna lite ritningar på köket för helt ny inredning! *skutt*



Varför jag skriver ikväll är för att jag tänkte tipsa om en liten grej.
Såg för några dagar sedan att Måleributiken.se erbjuder gratisprover på alla tapeter de har i sitt sortiment.
Alltså, de är inte små bitar de skickar heller!
Nu hade jag oturen att min ena tapet jag beställde var slut. Men den andra, som jag var mest intresserad utav låg i brevlådan idag! Å den var så snygg att vi kommer köpa den till matsalsdelen!! *glad*

Av gratisproverna kan man ju göra egna små tavlor! Ifall ni behöver en liten upppiffning där hemma menar jag! =)
Gå in å kolla, kanske hittar ni någon tapet som faller er i smaken?  www.maleributiken.se



Foto:Tina, timonhome.blogg.se


NÄ, nu är det nattisdax!

Trevlig helg på er alla!! Vi höres efter helgen.

KRAAAAAM Petra


Kommentarer
Postat av: Carro

Bra att du fått tid. Det är inget kul alls med dessa anfall. Nu är det bara att komma på vad för sorts mat du får anfallen av och sen undvika dem. De kommer att kunna se på levervärdena om det är gallan eller inte. Det var så de upptäckte det på mig. Jag opererade mig för snart 5 år sen, när äldsta dotterna var 2½månad. Inget jag rekommenderar att göra med ett ammande spädbarn hemma. Men det har ju inte du så det slipper du iaf.=)



Vilken kul idé! Måste in om kolla.... Jag har en elev som gick till färgaffären här och bad om bitar för att ha som mönstrade papper när hon gör kort. Inte så dumt. =)



Tusen tack för alla goa ord hos mig! Det är alltid roligt att läsa. Kul att jag roade dig med ett av mina inlägg häromdan. ;-) hahaha.... Nu är det så att de som bodde här innan är min kollega och hennes f.d man och med tanke på det så är jag inte förvånad över vad vi kan hitta....;-)



Härligt med IKEA-besök. Speciellt när det gäller planering av kök. Det skulle jag oxå vilja göra. Men det tar nog tid det innan det händer här...suck Hoppas ni hittar nåt bra.



Ha en go och skön helg.

2009-08-01 @ 01:08:03
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vilket bra tips! Tack!

ha det bra!

xx lena

2009-08-01 @ 09:24:21
Postat av: Sunblizz

Hej Vännen! Så finurliga tips du delar med dig ;)



Hoppas verkligen inte att du åkt på gallsten hua det gör så förbaskat ont! :(



Jag har faktiskt tagit bort min gamla blogg och fixat en ny! Tröttnade fullständigt på min röriga blogspot...nu blev det wordpress istället!



Kraaaaaam! // Sara

2009-08-01 @ 09:30:21
URL: http://sunblizz.wordpress.com/
Postat av: Cicci

Så skönt att du fått tid hos doktorn även om det bär emot kan jag tro.

Tack för roligt tips-

Kramiz

2009-08-01 @ 19:21:49
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Änglahus

Hej gumman! För det första, be inte om ursäkt för de sällan förekommande bloggrundorna, här är en till. Har dessutom ngr bloggvänner som tagit en lååång semester så nu längtar jag till hösten med alla härliga inlägg! Visst börjar allt lugna sig, nu får jag äta lite mer när jag vill osv, hi hi. Har nått de klassiska sköna veckorna, enl alla böcker ;0) Vad hemskt med dina magsmärtor, hoppas verkligen det ordnar sig, låter ju hur obehagligt som helst! Rolig idé med tapeterna, kanske ska beställa lite babytapeter, för även om det blir enfärgde väggar kan man ju göra så mycket med tavlor, walldecos mm! Ha det gott!

2009-08-01 @ 19:35:16
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Hej Petra,

tack allt e bara bra med mig. En vecka kvar av semestern...



Tack för ett bra tips, ska kila dit o titta.



Det låter inget vidare med magont. Har haft ngt sådant anfall o det gör SÅÅÅÅ ont.



Du får sköta om dig!

KRAMAR Susanne

2009-08-01 @ 19:58:40
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: chatrine

Tack för tipset.Blev så sugen att göra en massa roligt pyssel efter titten.

2009-08-01 @ 21:26:30
Postat av: Jenny J

Tack för tapettipset. Det kommer att komma till användning. :)



Bra att du har fått tid.Jag tänker på dig.



Hoppas ni hittar det ni vill på IKEA.



Kram

2009-08-02 @ 12:01:45
Postat av: Katarina

visswt är den fin den där tapeten? den kommer bli superfin i er matsal :)

jag har den samma fast med guldbakgrund i sovrummet, .... den som blev tapestersad upp och ned suck :( giullar den, men blev lite besviken att han som hängde upp den gjorde det åt fel håll (svärfar)



Ha det gott och krya på dig



KRAM

2009-08-02 @ 13:07:23
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: Martina

Var ni i Jönköping och kom inte och hälsade på mig, Patrik och lille Vincent :(

Tråkigt, men ni hade väl massa annat för er, känner ju en hel den folk :P

Hoppas allt är bra med er alla 3 och att amgen blir bättre! Kramar

2009-08-02 @ 15:06:59
URL: http://karemalm.blogg.se/
Postat av: Mia

Tjenixen!!



Nu är jag tillbaka i bloggspace efter ett semesteruppehåll från bloggandet =) så det var ett tag sedan jag kikade in till Dej.



Och Du gör ingen besviken sååååå mycke fint det är att vila ögonen på här....diggar dina alster!!!



Gallsten är inget att ha gör Dej av med stenröset på engång....jag har opererat gallsten o hade jättebesväligt innan stenbumlingarna lämnade min galla....fick som ett nytt liv efter det!!!



Hoppas det ordnar sej för Dej!!

Kram//Mia

2009-08-02 @ 18:45:52
URL: http://scrapmia.blogspot.com
Postat av: A

2009-08-02 @ 18:48:46
Postat av: AnnikaS

Så klokt av dig att beställa tid hos en läkare, för gallsten är inget roligt vill jag lova.



Tack för tipset, ska genast surfa in och se om jag hittar någon passande tapet att göra fina tavlor av.

kram Annika

2009-08-02 @ 18:50:10
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Camilla

Hejsan Petra!

Hoppas att magen är bättre nu, du får ta det lite lugnare.

Har varit inne flera ggr för att kika vad du har för dig.

Vi har kommit hem från Stockholm nu...SKÖNT...

Vilken puls det var.

Mycket fint du har gjort.

Önskar dig en bra dag och Sommaren är nog över för här är det bara regn och regn:(

Kramar Camilla

2009-08-03 @ 10:27:10
URL: http://pysselsidan.blogspot.com
Postat av: Mia

Hej Petra!

Bra att du tog tag i det hela och ringde och bokade tid. Sökte på gallsten och fann texten att man alltid ska uppsöka vårdcentral eller akuten om man får plötsligt ont i magen. Iiiiiihh! Så vänta inte nästa gång... Hoppas att du kan få hjälp med din onda mage nu.



Tack för tipset med tapeterna. Det ska jag givetvis kolla in. Behöver ju fylla ut väggarna i radhuset...



Kram!

2009-08-04 @ 06:11:13
Postat av: Kamilla

ÅÅ så bra med tid :D

Vilken underbar tapet du hittat och vad smart att göra tavlor :D

Kram kram

2009-08-04 @ 18:09:26
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Malin

Skönt att du ringde doktorn!! =D

Ljuuvlig tapet!!

Imorgon ska vi på husvisning så håll tummarna för att det ser lika fint ut som det gör på bilderna =D



Stor Kram!!!!

2009-08-04 @ 22:26:13
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Lisa

Tack för tippset på tapeten. Hoppas att du blir bättre. Det låter som om du haft lite väl mycket otur på sistatiden. Krya på dig!

Kramar

2009-08-05 @ 21:04:29
URL: http://ltldesign.blogspot.com
Postat av: Lotta/scrapparlotta

Hej min lilla "farmengranne" haha...har du gjort dina sysslor på gården idag...



Tråkigt att du har så ont i magen, och ska du behöva vänta TVÅ VECKOR!!!! Hmm....jaja, ta det lugnt med sånt du inte får äta nu bara.



Tokgillar bröllopskortet här nere. Vilket jobb, så snyggt upplägg med björken, staketet och allt. Grymt bra jobbat tjejen!!



Ha det nu bra!



Kram

2009-08-05 @ 22:12:46
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com
Postat av: Petra/peu

Så skönt att höra att du beställt tid för undersökning. Tack för tips om tapeter. Den du visar ovan är ju helt underbar.

Kram

Petra

2009-08-06 @ 10:37:52
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: sannaf

Vilken toppenidé!!!



Hoppas du får hjälp på vårdcentralen!!!!

Massa kramar

Sanna

2009-08-07 @ 11:40:51
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0