"gung gung gunga..gunga med mej.."

Hej hopp!

Idag har det varit riktigt kalasväder!

Loke å jag var ute å promenixade. Stannade till i en lekpark å gungade lite å kastade grus.


Tror ni att han gillar det? ;)


Gullungen!

Sedan var vi förbi och åt glass hos min moster och morbror. Det var trevligt!
Men fick gräva fram min son ur deras rabatter efter en stund.
Det vara bara till å duscha honom när vi kom hem.


Igår blev gästrummet färdigmålat!! Fast med facit i hand så skulle det nog behövt målas en gång till.
För man ser ett svagt svagt svagt medaljongmönster i den vita färgen ;)
Men om man inte tittar noga så ser man det inte, annars så kan folk få tro att det faktiskt ska vara så :P
Jag satte mej igårkväll å sydde gardiner till de tre fönstrena som finns i gästrummet så nu är även de uppsatta =)

Nästa projekt är trappan/hallen på bottenvåningen.
Även dessa utrymmen är tapetserade med röd medaljongtapet.
Johan håller på att slipa trappen för glatta livet.
Vi slet ju bort en urgammal, brun heltäckningsmatta häromdagen.
Så denna trappa ska så småningom, när slipningen är klar, målas vit.
Och över medaljongtapeten ska ljust grå färg målas.

Min mamma, pappa och jag ska till Ullared på måndag!! *lääääängtar*
Då ska jag leta efter bl.a lampor!
Lampa till trapphuset, lampor till sängborden (då Loke dragit min lampa i golvet) å flera lampor som ska strös ut i huset.
MASSOR av fler saker står på min inköpslista å mer kommer läggas till med tiden.

Nä, nu är det nattisdax.

Imorgon kommer mitt tjejgäng på besök!! *skuttar runt av glädje*
Tina från Jönköping
Linn från Tranås
Emmi från Sundsvall
å Karolina från Brighton/England!
Ska passa på att klappa på Emmis mage då också *hehe*
Just det, det påminde mej om att min äldre bror och hans fru beräknas få deras tredje bäbis idag..eller jah, tittar jag på klockan så var det ju faktiskt igår ;)
Undrar när den bäbisen behagas komma? Det måste ju tusan vara en pojke denna gången. För deras flickor har varit både för tidiga och punktliga! ;)


*Godnattkraaaaam*

Kommentarer
Postat av: Petra/peu

Ojojoj, så mycket fint du gjort sen jag var härinne och kikade sist. Otroligt fina kort. Och väskkortet är helt underbart. Vilket jobb du lagt ner. Allt är underbart som vanligt.

Önskar dej en fortsatt fin sommar.

Kram

Petra

2009-07-16 @ 09:24:56
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Sara

Underbara kort! Ja, jag får nog säga att jag TROR han gillade det... :)

Kram

2009-07-16 @ 09:33:05
URL: http://drullputta.blogspot.com
Postat av: Linda

Hihi, så söt han är!

2009-07-16 @ 11:36:54
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Anette

Han är för go lille Loke. :o)



Härligt med en tripp till Ullared.

Vi funderar på att ta en dag under seestern och åka dit. Annars brukar vi vara där två dagar och övernatta på campingen, men den här gången får det bli över dagen bara. Förhoppningsvis blir det lite billigare då ;o)



Hoppas du får en trevlig helg med dina tjejer.



Kram

2009-07-16 @ 12:01:28
URL: http://anettej.blogg.se/
Postat av: Carro

Gunga brukar vara poppis. =)



Ja bebisar behagar titta ut när de själv vill. ;)

Förstår om det är roligt med en kille denna gång.



Ullared! Vad härligt! Vi ska dit i oktober och shoppa loss. Hoppas du hittar massor du vill ha. =)



Ha det bäst!

Kramis!!!

2009-07-16 @ 14:29:36
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Helena

Vilka härliga bilder på Loke i gungan.=)

Här är det väl varmt igen man är visst aldrig nöjd.

Ha mysiga dagar med dina vänner på besök.

Kram

2009-07-16 @ 17:17:00
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: cicci

Fniss, lilla gubben då, håller mamma sysselsatt. =0)

Jag kan tänka mig att det faktiskt är ganska snyggt att man kan ana medaljongerna. Liknade tapeter går ju att köpa för dyra pengar, så njut. Ni är så himla duktiga. det är ju bara så sjukt jobbigt att leva i nyggkaos.

Kramiz

2009-07-16 @ 17:37:52
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Erica

Åh, det där känner jag såväl igen, gillade också mörkt trä förut.. allt är betsat i mörkt eller köpt i mörka träslag.. nu målar jag om.. men vilket jobb det är, det är liksom inte bara en grej.. ;-)



Vilken gullunge du har, den där mössan var för söt på honom också.. :-)



Kram, Erica

2009-07-16 @ 18:41:02
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Duktiga ni är!! Förstår din frustration och längtan att få saker färdiga. Jag känner igen den. :) Ska bli jättekul att få se det färdiga resultatet sen.



Ha superkul både med tjejgänget och i Ullared.



KramKram

2009-07-16 @ 21:58:30
Postat av: Jenny J

Duktiga ni är!! Förstår din frustration och längtan att få saker färdiga. Jag känner igen den. :) Ska bli jättekul att få se det färdiga resultatet sen.



Vad söt han är skruttisen. Det syns att han gillar att gunga.



Ha superkul både med tjejgänget och i Ullared.



KramKram

2009-07-16 @ 21:59:39
Postat av: Anonym

Hejsan Pysseldrottningen.......vad jag älskade ryggsäcken du hade gjort. Den var bara för underbart. Så på hittig du är!!!!!!!

Loke är verkligen en gullunge. Så kul att han vill gunga mera och mera.

Vad ni skall fixa i huset. Men det är alltid kul att pyssla om sitt eget hem.

Hoppas att du har en fin avslutning av veckan.

En bamse kram Sinikka

Postat av: Nina

Underbara kort på Loke så söt

Låter roligt med Ullared, har ju aldrig varit där.. men det ska vi väl ändra på så småningom =)

Ha Det Gott!

Kram Nina

2009-07-17 @ 16:41:24
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Malin

Å tänk att det är så roligt att gunga och kasta grus hihi Och en sån söt gubbkeps han har!! Jag har letat en sån åt Max men antingen är dom för små eller fel färg...

HOppas att du hade en riktigt rolig kväll med tjejerna!!



Stor Kram!

2009-07-19 @ 11:35:21
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Lena

Du har awarder att hämta hos mig =)

2009-07-19 @ 16:30:06
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: sannaf

Härliga gungfoton!!!!

Ja det är spännande att renovera och inreda, och det tar alltid längre tid än man tror :)

Lampor är svårt och dyrt att köpa tycker jag... Hoppas du hittar några bra!

KRAM KRAM

2009-07-20 @ 23:06:55
URL: http://sannaf.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0