DT-Elzybell

Tjabba, tjena, Hallå!!


"jag ser det snöar, jag ser det snöar..."

Jupp, nu är vintern här. Och igår vräkte snön ner här i lilla Vimmerby.
Det fortsatte snöa i natt & i morse så här är ett litet vinterlandskap med blask på vägarna.

Idag får jag ta å gratta min älskling som fyller 39! HURRA!!!
Han har redan fått sin present så idag blir det väl inte så mycket firande.
Tänkte bjuda in familjen på lite tårta imorgon iallafall =)


Häromdagen fick jag lite panik! Kom på att jag måste sätta igång med julkorten! Alltså dom som jag ska
skicka till alla släkt och vänner. Nu har man ju gjort julkort och annat mest i DTprojekts-syfte.
En del av dem kommer givetvis också bli skickade. Men ska man göra 20 till så måste man göra enklare varianter känner jag..
HUm..jah, jag får finurla lite på det där känner jag.
Det är fortfarande en massa DTprojekt som väntar oss på StampARTic så mitt pysselschema är fulltecknad *skutt*

Här kommer bl.a ett kort jag gjort för Elzybell  med en av de nya juliga nallarna.
Det är vi på StampARTic som blivit sponsrade med dessa söta godingar.
Spring gärna in och titta på resten av teamets superduper fina kort smyckade med Nallebjörnarna =)


Nallen kommer från Elzybelle och är färglagd med akvareller + att jag
fyllt i snöflingorna med en glitterpenna för mer effekt (vilket inte syns på fotot)
Papprena jag använt är av märket Maja Design.
Det BRAIGA med MajaDesigns nya julkollektion är textremsan längst ner på varje papper
har en godjultext på baksidan i olika färger och fonter! Så här har jag använt en av dem!
Piffat upp den lite extra med fiskars kantstans.
Julblomman har jag köpt på
Hobbyhärvan i Västervik, urfin! eller hur?!




För er som missat en riktigt riktigt bra Almanacka så tänker jag nu göra lite reklam för
personligalmanacka.se!
Jag har beställt min i ett par år nu och den är så jäkla braaaa!
Kan starkt rekommendera den. Nytt för i år är att man kan registrera allas födelsedagar
och på så vis behöver man aldrig mer skriva in födelsedagarna för hand, år ut och år in!!
(Åldrarna uppdateras givetvis för varje år!)
Man kan bestämma innehåll i den själv också!
Jag som ex skissar mycket och fyller i många "att göra"-listor kan designa kalendern efter mina behov!
Bästaste kalendern ever!! *skutt*



Ikväll blir det pyssel för hela slanten! Har en deadline till helgen.
Ses på söndag!

KRAAAAAAAAM

 


Kommentarer
Postat av: Nina

Härligt kort! Nallen är ursöt ju =)

En sån där kalender var jag nära att köpa förra året men det blev ej av... dålig på att skriva i kalender men funderar på en i år. Kan va kul att skirva upp lite varje dag och speciellt om Hugo säger något roligt eller lär sig något nytt.

Ha en underbar och pysslig helg!

Kram Nina

2009-11-05 @ 20:09:14
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Eva J

Hejsan

Tack för titten i min blogg. Det var mig du träffade på Hobbyhärvan, brukar vara där "lite" ofta, hihi

Såg detta kortet hos Stamp... och det är jättefint. Fin struktur på pappret du målat stämpelmotivet på, är det akvarell papper?

Ha en skön helg

Kram Eva

2009-11-05 @ 20:27:52
URL: http://eviebee.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jag håller med dig om att julkorten är bäst att göra enkla. Enkelt brukar också bli väldigt fint!Jag brukar göra dem i 10x15 format så går det snabbare, går åt mindre papper och dekorationer, går att skicka i billigare kuvert och det räcker med ett frimärke. Verkar det snålt? Blir ju mer pengar över till julklappar då! :)

2009-11-05 @ 21:23:31
URL: http://pysselnoje.blogspot.com
Postat av: Therese

Jättesött kort!

Visst är kalendern bra!!! Jag fick min nu i veckan. Valde den lilla fågeln, fast i råååsa:) Lade oxå in födelsedagar, så himla bra!

Kram kram ♥

2009-11-05 @ 21:51:31
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Vera

Men du! Vilket bra tips det där med egen kalender!! Det var ngt nytt för mig och jag ska kolla närmare på den men vid första anblicken ser det ju ut som att man får en kanonfin och personlig kalender till ett bra pris! TACK för tipset :)



Blir aldrig less att kika in i din blogg och få inspiration- du gör så fina saker och jag önskar att dygnet hade fler timmar så det fanns mer tid över till scrapbooking ;)



Ha en trevlig helg!

KRAM

2009-11-05 @ 22:55:28
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: Ciza Patricia

Så skönt att höra jag inte är den enda som inte hunnit komma igång med mina privata julkort än. För till Prickiform och Scrapbutiken har det ju blivit en hel del. Men det ska jag väl också hinna någon gång. :)



Elzybelletämplarna är så oerhört söta och ditt kort blev supergulligt. Man blir alldeles varm när man ser det. :)



Åh, ska genast in och kolla på personliga almanackan. Jag älskar att skriva listor och anteckna så att få utforma en egen hade ju varit kanon. Och att kunna lägga in alla födelsedagar är ju kanon. :) Tack för tipset.



Ha det jättebra i snöblasket. Här i Normlösa har det snöat massor, men ingenting ligger kvar. :S



Ha en jättehärlig helg med firande.

Kram

2009-11-05 @ 23:45:33
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Carro

Här är en till som inte börjat med julkorten! räcker upp handen Och hur jag ska hinna det vet jag inte än....... Får bli nåt som går fort.... ;-) Jag har en hel del idéer så det löser sig.



Gud så söt stämpel! Kortet är ju bedårande! Så fint!



Snö har vi här oxå. Det ligger kvar, men det är med nöd och näppe om man säger så. Det är inte tillräckligt kallt för att man ska vara säker. Ungarna och maken gjorde snölykta ikväll. Mysigt.



Tack för alla goa ord hos mig. De värmer och det är så kul att läsa! =D

Kram!

2009-11-06 @ 00:24:59
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Ulrica

Pyssla på hjärtat, så vi får se alla härliga grejer sen :). Även jag har börjat fnula på hur julkorten ska se ut.. jag har gjort några stycken som får stå modell för projekt serietillverkning sen S.



Jag har haft personliga almanackan i flera år, men tyvärr blir den sällan klottrad i... för att resten av familjen ska veta vad jag har för mig så finns det numera bara en väggalmanacka för hela familjen plus att jag kör mina grejer i mobilen med larm så jag inte glömmer ( minnet är som en guldfisk ). Tråkigt egentligen för jag älskar att klottra och skriva för hand, trots min usla handstil :). Jag ska nog baske mig beställa en för 2010 bara för att den är så fin S.



Nähä, vännen.. nu ska jag sluta svamla och fortsätta jobba så jag kommer hem nån gång :)

Ha en toppenskön helg så hörs vi igen!



KRAAAAM Ulrica

2009-11-06 @ 15:19:03
URL: http://ulrica.org
Postat av: Muffin

Jättefint kort med supersöt nalle! Ha en härlig helg! Kram på dig!

2009-11-06 @ 17:39:16
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Mia

Ett stort grattis till din make! =) Vilket superdupergulligt kort! Nallen är ju underbar! Är det något jag behöver så är det lite organisation i mitt liv så den där almanackan blev jag allt lite sugen på. =)



Trevlig helg!



Kram!

2009-11-06 @ 20:13:13
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Linda

Superfint kort!!! :) Jag har också en sån där kalender och hade även en förra året. Förra året var den svart med rosa text och i år rosa med vit text. Kan man få en bild på framsidan i år? Så roligt! :) Jag älskar också den där kalendern, så självklart blir det en sådan 2010 också.



Kramar

2009-11-07 @ 19:36:50
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Erica

Superfint kort, och du färglägger sååå ljuvligt!! Kan visst inte säga det nog mycket.. ;-)



Kanske du kan använda en stämpel som du inte behöver färglägga? Finns så många fina sådanna på marknaden nu, ex från Crafty Individuals. Och så ett och samma upplägg, då går det snabbt att göra några kort... eller 20... ;-)



Får ta och titta in den där kalendern nu, låter intressant.



Ha det bäst!!



Kram, Erica

2009-11-08 @ 00:18:57
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Malin

Sååå sött kort =D

Har ni fortfarande snö?! Här vräkte det ner en dag...nästa dag var det 5 plus och vattenpölar överallt =(



Ha en riktigt härlig söndag vännen!!



Kraaaam!

2009-11-08 @ 11:18:31
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Tack för tipset om alamnackan, beställde faktiskt en igår hi,hi.

Fint kort! Jag måste börja med julkort snart också...



KRAM!

2009-11-08 @ 21:23:24
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Linda Dekorerar

Gulligt julkort och pappren är de bästa.

2009-11-10 @ 22:12:05
URL: http://www.lindadekorerar.blogspot.com
Postat av: L8

Tusen tack för tipset om almanackan. Jag fick hem min häromdagen och är såååååå nöjd. Bara att slippa fylla i alla födelsedagar var helt underbart!! Och storleken är helt perfekt.

Tack för all underbar inspiration i övrigt här på bloggen.

Kram

2009-11-19 @ 11:06:37
URL: http://l8sblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0