DT-Fiskars #2

Hej svejs!!

Fan va gött det är med FREDAG!! Som jag längtat!!!

 

Hur har ni haft det i veckan? Själv har det varit rätt lugnt....

Tränat lite bowling, inventerat på jobbet, pysslat med DTprojekt om kvällarna, fått ett glatt besked (som jag kommer berätta om vid ett senare tillfälle), höll på att blåsa bort igår, lagat broccoli & blomkålssoppa, hört min man skrika till Hv´s matcher på tv, tränat ännu mera bowling, sett snön ligga vit på en tidigare grön mark, plockat upp mängder med mynt från golvet efter en sönderslagen spargris, hämtat min Epic jag vann i Handarbetas blogcandy, ångrade att jag inte följde med Johan och Loke på Lokes första tandläkarbesök, fyndat några ramar på Erikshjälpen, färglagt Skogstokiga motiv, gnällt över mitt statiska hår, bytt blöjor, spelat innebandy med Loke, plockat blommor i rabatterna, drömt om en ny tvättstuga & badrum..även om ett nytt kök, duschat, diggat till musiken på VH1…….å lite annat.

 

Se vad fint vi hade ute i onsdags morse.....


Tack mina sötaste vänner för komplimangerna om mina senaste projekt med Maja Designs papper!
Och tack för orden om ramen som fick agera rekvisita!
Det är en ram jag fyndat på Erikshjälpen och som jag först målat brun och därefter vit för att slutligen sandpappra fram en sliten look :)

 

Hade för mig att jag inte hade några kort att visa, men det hade jag ju ;)

Korten jag ska visa idag är absolut inte de bästa jag gjort..snarare tvärtom.

Jag hade egentligen tänkt att inte visa dem alls här inne..men jah, jag gör det ändå i brist på annat att visa :P

 

Det är DTkort för Fiskars jag tänker visa nu. StampARTic blir sponsrade 4ggr om året med diverse

stansar, stämplar och skärredskap.

Mitt inlägg Fiskars #1 (för år 2010) hittar du HÄR.

 

Denna gången blev vi sponsrade med dessa produkter från Fiskars:

 

Här kommer korten;

 


Här har jag använt blomstansen, hörnstansen och öljettsättaren från det senaste kitet.

Jag har även använt föra kitets lille hjärtstans som blad till blommorna.

Textstämplarna kommer från hÄnglar och Magnolia.
Papper från Maja Design.




Här har jag använt en underbart fin hörnstans. Vågstansen kommer även den från Fiskars.
Näckrosorna har jag "byggt" med 5st utstansade småblommor. Näckrosbladen är gjorda
med en hjärtstans vi fick förra året.
Stämplarna (solen, delfinen och båten) är clearstamps och kommer från Fiskars.
Textstämpeln kommer från Magnolia.

 

Här har jag "byggt" blommorna själv med hjälp av blomstansen.          En egengjorda blomma i närbild.

Har även använt en stjärnstans, kantstans och

clearstamps i form av löv och flourish. Allt från Fiskars.

Textstämpel från Magnolia.

 

 

Trevlig helg på er alla!!


Många kramar Petra

 


Kommentarer
Postat av: Kiki

Va duktig du ä! Fantastiskt fina blommor,

o kort. Men det är alltid fint det du gör,

inspirerande o kul.

Trevlig helg! /Kiki

2010-04-23 @ 20:16:20
Postat av: Inga Larsson

Så mycket fint du gjort..är de lila blommorna svåra att göra???

Önskar dig en fin helg// Inga

2010-04-23 @ 20:29:43
Postat av: Cathrin

Rätt lugnt??? Verkar som fullt ös. hi, hi.



Korten är kalasfina men lite annorlunda för att vara du....och ibland måste man sticka ut på ett eller annat vis.



Gissar hej vilt om ditt glada besked, nyfiken nyfiken. Antingen är det...... eller så är det.....

ha ha nu blev du nyfiken på vad jag gissar va??



Ha det bäst vännen!

Kram Cathrin

2010-04-23 @ 22:33:56
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: sari

vilka underbara laster du har igen!! Alltid lika kul & inspirerande att knata in här på din blog!! Ha en trevlig helg!

2010-04-24 @ 07:56:33
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ljuvliga alster - både i detta inlägg och i det förra. Ramen blev så snygg till ditt kort.

Så mycket snygga alster du har gjort.

Studentkortet blev jätte snyggt när du vände på mönsterpappret.Tack för kommentaren i min blogg, blev så glad!

Ha det bäst vännen!

Önskar dig en helg skön helg med massor av sol!

Kraaaaaaaaaam anneli

2010-04-24 @ 08:35:50
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: L8

Nu blev man både nyfiken och inspirerad :) Superfina blommor du gjort med stansen! Ha en riktigt härlig pysslig helg!!!

Kramisar

2010-04-24 @ 08:49:23
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Underbart finta kort! ...som alltid. =)



Nu ska vi åka på mässa i Avesta. =) Shoppa igen. =)

Det är så mysigt på den mässan. hÄnglar är där så säkert får några flytta hem till mig idag.



Tyra blir 11 månader den 12 maj som du undrade i min blogg.



Ha en underbar dag!

Kram!

2010-04-24 @ 10:51:48
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Suz/kortmaja

Åh,vad fint,helt underbart! Hm, du jag är nog smått galen ,sitter och gör egna blommor till allt nu! Så den fina blomman måste jag prova att göra.

Ha en go helg nu och hoppas solen lyser på dig.

Kram Suz

2010-04-24 @ 12:07:17
URL: http://kortmaja.blogspot.com
Postat av: Ulltussen

Otroligt vad vackra kort du gör! Fiffigt att göra näckrosor av den där stansen, superfint! Ett tips till statiskt hår är den värmeskyddande produkten jag använder innan plattången. Det finns många på marknaden och den jag har är från Lóreal den är som balsam och mitt hår var fullständigt omöjligt hur mycket balsam jag än använde så hjälpte det inte, men med den i håret är det kanon! Behövs bara yttepytte lite!

2010-04-24 @ 15:56:26
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: Jojjo

Superfina kort allihop men favoriten är nog det lila med egengjorda näckrosor. Dom är verkligen superfina :)

Jag gillar ju hemmagjorda blommor, billigare än att köpa :)

2010-04-24 @ 16:03:19
URL: http://jojjos-kortmakeri.blogspot.com/
Postat av: Helena

Vad mycket fint du gjort sen jag kikade in här senast.

Hoppas ni får en härlig dag med massor av sol.

Kram min vän!

2010-04-25 @ 08:41:14
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Muffin

Vilka roliga och annorlunda kort du har gjort, jättefina! Snö igen - befängt! Nu får det vara bra för nu är det dags för våååår!

KRAM på dig, söta nosen!

2010-04-25 @ 14:30:46
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ojojoj! Så fina kort. Gillar det du gjort med stansarna...



Blev lite förfärad när jag såg ditt foto - här är det full vår, där träden darrar i väntan på att knopparna ska spricka ut ordentligt!

Ha det så bra

Kramar

Lotta

2010-04-25 @ 17:21:49
URL: http://lottasvra.blogspot.com/
Postat av: Bittan

wow..den blomstansen kommer nog att få flytta hem till mig...superfina blommor du gjort!!!

tänkte höra med dig om det finns några roliga pysselaffärer i vimmerby eller runt omkring?? vi tillbringar ju v. 28 i vimmerby ( folkracefestivalen) eller nått annat sevärt runtomkring vimmerby...

2010-04-26 @ 10:30:25
URL: http://www.bittanspyssel.blogspot.com
Postat av: Catta



Ha, ha, du är galen...du borde va skitnöjd med korten, de är superfina! Allt du gör ser så välgjort ut!

Läckra blommor, kan man göra sådana fina själv, menar du? Oj, jag har mycket att lära, jag :)



Vad häftigt, ser fram emot att se de kuddarna! Hoppas du har nytta av länken till det. Testade att skriva ut ett par bilder. Den ena blev bra, men den andra hade lite för dålig upplösning så den blev suddig.



Japp, en liten tjej blir det! =) Vi hade det på känn och fick det bekräftat av en snäll barnmorska på ett extra UL vi fick pga studien vi är med i. Det ska bli så roligt med en av andra sorten den här gången!

Det kliar i fingrarna efter att få inreda hennes rum nu! SNART är målningen klar så jag kan gå lös med gardiner osv :P



Ha det bäst, vännen!!! En gooo kram! Catta

2010-04-26 @ 20:58:47
URL: http://www.skymningslandet.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0