Award och kräftskiveinbjudan

Tjollahopp!!

Hur har ni haft det i helgen so far?
Hoppas bra!


Först och främst!! TUSEN OCH ÅTER TUSEN TACK FÖR ERA SUPERGOA ORD om plånbokskortet!!
Jag har därför bestämt mig för att göra en tutorial på den.
Det kommer dock dröja ett tag innan den publiceras. Men jag hoppas ni har tålamod att vänta ;)


Vi fick ju, som jag berättade i fredags, besök!!
Det var mycket trevligt! Å de stannade över till lördan.
Lördagen blev rätt lugn. Pysslade med både det ena och det andra under dagen å på kvällen
fuktade vi våra strupar med lite öl och några drinkar :)

Idag var min plan att slipa på ett matbord som jag ska måla om.
Men eftersom det regnade under middagen så hoppade jag den idéen.
Istället fortsatte jag på våran sovrumsvägg. Sågat och målat några brädor som vi spikade upp.
Det går sakta som tusan med den väggen..men vad gör det.
Det är ju bara vi som ser väggen ändå ;)

Idag har jag även pysslat ihop två "nummerplåtar" :)
Tror faktiskt att jag sparar dem till ett senare inlägg så jag har lite att visa någon annan dag ;)

För rätt länge sen berättade jag att jag kommit över en superfin spegel i barock stil!
Den har jag äntligen påbörjat en ommålning av :)
Har en massa annat som måste målas här hemma också..bl.a två små trånga hallar på övervåningen som
är "fint" *harkel* aprikosa idag.
Och så har jag ett gäng småsaker som ska målas om också. Bl.a ett nyckelskåp och en massa ramar.
Även en söt liten träsoffa som Loke fått av sin faster Marie.
Äh, det är ju ingen brådska med dessa saker..så de lär väl ligga i ett halvår till innan något blir gjort ;)
Å så länge jag sitter här så blir inget gjort iallafall!



Jag har fått en trevlig Award av supersöta tjejerna Petra och Annika!
Tusen tack söta ni!!! *glad*



Awarden går till på följande vis:
-Kopiera awardbilden till bloggen för att visa att man fått den.
-Tacka och länka till den man fått den av.
-Nominera sju andra bloggare och länka till dem.
-Berätta sju intressanta saker om dig själv.


Här kommer mina 7 "sanningar" om mig själv:

* Jag sitter nästan alltid uppkrupen i min stol när jag pysslar eller när jag sitter vid datorn.
Kan liksom inte sitta normalt en längre tid utan måste sitta antingen benen eller
i skräddarställning.
(vilket gör mig näst intill orörlig när jag väl ska gå å hämta något! *haha*)

* Jag är väldigt svag för papper med färgglada retromotiv.
Men köper dem väldigt sällan för jag är dålig med att skapa med dem.

* Utklippta stämpelmotiv ritar jag ALLTID med svart tuschpenna längs
kanten, så motivet inte ska se allt för utklippt ut.

* Jag älskar att klura ut egna små ritningar, mönster och former.
Och skissar gärna upp allt innan jag börjar mitt skapande.

* Har en pyssel"dagbok" där jag fyller i allt mellan himmel & jord.
Den är fylld med massvis av skisser, idéer & DT-projekt.
Men även skisser och ideér som andra kommit på, jag vill ha allt samlat på ett ställe för
att lätt hitta det jag söker.
Min egna inspirationsbok kan man säga :)

* Jag dricker varken Te eller kaffe. Å inte min man heller. Vi lär nog aldrig bli vuxna ;)

* Hur mycket jag än vill så kan jag inte hålla ordning och städat i mitt pysselrum.
Där är det ett ständigt, kreativt kaos! :P


Nu ska jag skicka denna award vidare till 7 andra goa bloggare;


Maritha - En relativt nyfunnen blogg för mig. Hon är en stor inspirationskälla och får alltid till sina
kort så fint. Hon verkar vara en riktigt trevlig tjej dessutom! :)

Gunilla/Kortnilla
- Min kära vän jag ännu ej fått träffa live! (hoppas i höst, vännen!) 
Du är så värd denna award gumman! Gillar dig, ditt skapande och din blogg!

Sinikka - Sinikka gör helt enastående skapelser! Älskar dina färgstarka och personliga kort.
Lägg till att denna människa är gigantiskt trevlig också! Många kramar till dig Sinikka!

Catta/Eldhexan
- Söta vännen! Är så glad att du å familjen hälsade på i fredags!
Du är en stor inspiration! Inte minst för att du är ny inom kortvärlden och
redan kommit så långt i ditt skapande genom att designa egna stämplar och vara DT!

Muhren - Tjejen som fick mig att börja med kortmakeri! Japp! När jag började kolla in lite pysselbloggar och
fick se hennes fina skapelser så visste jag i denna stund att det var detta jag skulle hålla på med!

Trollwing - Pernilla träffade jag för ett antal år sedan på en pysselträff hos Hildas Rum.
Hon var redan då jäkligt trevlig! Å jag blev så själaglad när jag såg att hon äntligen skaffat
egen blogg så man får se hennes härliga kort!

Malin/MajaMelon - Jah, vad ska man säga? Varje gång jag läser hennes blogg skrattar jag högt!
För inte nog med att hon är en sjukt rolig tjej, hon är dessutom en otroligt duktig scrappare
med glimten i ögat!
Så snälla Malin, dela nu med dig av 7 sanningar om dig själv inför oss alla; dina fans!! :)



Och sist men inte minst..ett DTkort för Skogstokiga!!


Här har vi kräftkortet tillsammans med Lokes lilla kräfthatt.
Kräftorna på kortet har jag dekorerat med vit sakurapenna så de blänker fint och även ritat
runt varje kräfta med ljusgrå tuschpenna.
Blir så mycket finare än de på hatten tycker jag :)
Tänk, det krävs inte så mycket för att "pimpa" ett motiv ;)



Kräftan (som jag stämplat flera gånger) och texten kommer från Skogstokiga.

Färglagt med akvareller. Detaljer med vit sakurapenna och grå tuschpenna runt kräftorna
som skuggning.



Kramisar på er alla goa bloggbesökare!!! Jag är så glad att jag har Er!!!


//Petra


Kommentarer
Postat av: Maritha

VA?!! JAG ÄR MÅLLÖS....(nästan,för nåt måste jag ju skriva) Jag va tvungen att klicka på mitt namn för att se att det va rätt Maritha(sjukt pinsamt annars)

MEN SÅÅÅÅÅ GLAD JAG BLEV DÅ!!! Det va ju jag!! tjoho och tjolahopp Så nu lär jag inte sluta le på 14 dar minst!! Ska med stolthet ta mej an detta spännande moment(hjälp....jag har inte gjort nåt sånt förut) TUSEN TACK GOASTE PETRAGUMMAN!!

Ditt kort kan jag knappt kommentera nu.....jo det kan jag ju!!! SÅ GALET FINT MÅLAT ATT MAN STORKNAR!!(nu när jag fattat att du verkligen har målat dom själv) Du är en sann mästerpysslare du! =)



STORAKramen till dej

2010-08-22 @ 21:43:06
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

HEJ !

Det var roligt att läsa om dina 7 intressanta saker ! Det där med stökigt rum känner jag iiiiiiiiiiiinte alls igen....;)

Klart vi ses i höst, jag och Annika ska ha rum ihop! Det ska bli så kul !

Sköt om dig och ha en bra dag vännnen.

2010-08-23 @ 08:13:16
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: Petra

Superfina kräftkalasalster!!! Love it

Nu har de Skogstokiga Digitals premiär.

Massor av Skogstokiga kramar

från mig

2010-08-23 @ 10:07:11
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Catta

Tack för senast! Det var supertrevligt att umgås med er i ert mysiga hem i helgen! Hade gärna stannat o tjötat lite till, det blir ju alltför långt mellan besöken!!!



Men vad är detta!?!?!? Award till mig??? Du är då för goooo! Tack,snälla, söta Petra!!! Om du visste vad glad du gör mig...



Plånboken är så snygg, men jag gillar även blomkrukekortet skarpt! Jättefint! Och dina kräftor här ovan är verkligen superfina de med. Skulle kunna döda (ja, nästan i af) för din färgläggnings-skill...



Ha en skön vecka vännen & hälsa dina goa grabbar!!!



Massa kramar! Catta

2010-08-23 @ 14:13:49
URL: http://www.skymningslandet.net
Postat av: Gunilla

Sålänge du bjuder på så mycket ögongodis får det se ut hur det vill i din pysselhörna. Jag röstar för kreativt kaos. Det är vad som ALLTID råder hos mig.

Gillar dina kräftalster! Men som du redan vet gillar jag ALLT du gör!



Tusen tack för dina söta ord♥ och den fina awarden. Jag hoppas också att vi ska träffas SNART!!



Nu ska måste jag pyssla klart en sak som legat alldeles för länge. Ska bara se om jag hittar den, haha!!



Stora kramen till dig vännen/Gunilla

2010-08-24 @ 13:10:40
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fint kort! Så enkelt men så snyggt.



Jo, jag är lite nyfiken på den biten, hur man kommer att reagera och bete sig :P Har hört lite skräckhistorier om förlossningbiten hehe.



Jo, det var nog några som faktiskt ramlade i på Smögen :P Det gällde sig att hålla sig nära berget. Är lite osäker på hur många det kan ha varit som var där samtidigt men säkert långt över tusen varje år!

2010-08-24 @ 15:34:08
URL: http://blubbanna.blogspot.se
Postat av: Malin/majamelon

Å du goaste gullhöna! =D Vad glad jag blir!! Och dina ord värmer lika mycket som choklad fastnar direkt runt mina "Saturnusringar" (läs valkar...) ;D Ljuvligt kräftkort och hatt!! gudars vad sugen jag blev på kräftor nu!!!



Stooor Kram!

(och vet du vad! Jag blir en fast anställd om en månad!! vågen)

2010-08-24 @ 17:45:37
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: HelenaN

Men såå snygg hatt o kort :)

2010-09-03 @ 19:47:20
URL: http://www.helenas-web.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0