Award och sexkantig ask

Hejsan svejsan gott folk!!

Idag är det 3e advent och sista dagen på min Julklappscandy!!! Än är det inte för sent att vara med,
så skutta in på länken och ta en lott du också!!! :)


Jag har fått en award av söta Lena!!
Tusen tack vännen!! *glad*




I och med denna award ska man skriva 3 saker om sig själv.
Hum?..denna var inte så lätt måste jag säga då man har rätt många sidor att välja på ;)
Men här kommer mina utvalda;

* Frusen
* Tankspridd
* Engagerad

Och jag gör som Lena, frågar mina söta make om vad han har för 3 sidor som passar in på mig:

* Blond
* Social
* Snäll

*haha* Tack älskling för det!! ;)


Man ska också skicka den award vidare och mina val är..

* Maritha
*Rimna
*Patricia



Idag har det blivit storstädning med stort S! Men kanske hinner jag med lite pyssel ikväll också men jag har forfarande trappan att dammsuga och diska lite SEN kan jag skutta ner till mitt nytstädade pysselrum!! :)
Vi var precis iväg för att inhandla en julgran på Ica, men de var "nätade" allihop och jag måste få se granen i sin prakt innan man slår in den i nät för att slutligen ta hem den.
Så vi får köpa granen senare i veckan på ett annat ställe istället.

Ikväll  tänkte jag visa en sexkantig ask som jag knåpat ihop.
Det var roligt att få göra en "bara för att"-grej. Utan några måsten.
Härligt!



Papper från Maja design.
Spets från Panduro




De röda blommorna har jag stansat ut med hjälp av stans från Nellie Sneller.
De vita blommorna/bären på klase och den stora blomman kommer från Magnolia.



Nu kanske ni undrar varför jag har fyllt asken med stenar?!
*hehe* Skenet bedrar. Det är choklad!! Ja, det är faktiskt sant!! Och supergoda dessutom!! :D
Textstämpel från Inkido.



Imorgon blir det att vara hemma från jobbet och vabba.
Loke har inte jättehög feber längre, men fortfarande tillräckligt för att inte gå till dagis.
Men jag kan inte påstå att det märks något på honom direkt, som han har levt loppan idag ;)
Lite tråkigt att han inte kan gå imorgon, för de har luciafirande som vi kommer missa :(


Trevlig kväll alla sötnosar så hörs vi i veckan!


KRAM Petra~Paradise







Kommentarer
Postat av: Linda

Guuud vilken snygg ask!! Att du orkar hålla på och vika och greja. För min del är det tillräckligt att vika ett papper på mitten så att jag får en kortstomme... Och häftig choklad!

2010-12-12 @ 22:13:42
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: L8

Nice ask!! Jag gillar hur du dekorerat den inuti locket också :) det lyfter liksom hela asken. Och chokladen är ju hur cool som helst...

Hoppas Loke kryar på sig och blir bättre.

Kramis

2010-12-12 @ 23:27:27
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Louise

Alltså jag gillar verkligen din sexkantiga ask! Hur snygg som helst :) Och dessutom är blommorna som du gjort med Nellies duopunch riktigt snajdiga :) Och såååå snyggt med rött :)

Men jag måste ändå säga: f*n vilken cool choklad!!! Bara + om den är god ju ;) Var har du köpt den?

Kram

2010-12-13 @ 06:13:13
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

God morgon på dig Petra vännen:)

Asken är helt KANON riktig snygg älskar färgerna och detaljerna som du fått med:) BRA JOBBAT helt OUTSTANDING som ALLTID:)

Å chokladen som du har i var hur cool som helst trodde först att du blivit lite tokig och lagt i stenar ha ha ha:)

Å du min vän är det någon som ska tacka för inspiration så är det jag:) Har hittat så mycket kul hos dig som jag fått inspiration ut av så STORT TACK TILL DIG:)



Å ETT JÄTTESTORT GRATTIS TILL DIN AWARD DEN ÄR DU MYCKET VÄRD SÅ TA ÅT DIG OCH STRÄCK PÅ DIG:)



Ha en riktig mysig och trevlig Lucia och vecka och var rädd om dig/er:)



Kramisar från lilla vännen Inger:)

P.S i kväll så kommer min dotter så då ska jag få hjälp med Egypten bilderna:) Har inte glömt att jag lovat dig en titt ha ha ha:)





2010-12-13 @ 06:59:53
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Rimna

Tack så mycket för awarden! Och för dina fina kommentarer!!!



Wow så mycket fint du har skapat! Brevlådan var ju hur cool som helst!



Kram

2010-12-13 @ 10:30:50
URL: http://rimna.blogspot.com/
Postat av: Karin/essmo

Wow vilken supersnygg ask! Blommorna är ju kanonfina! haha.. japp,trodde faktiskt att det var sten.. men choklad lät ju lite godare förstås.. =)

kram på dig!

2010-12-13 @ 11:44:33
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maritha

JAAAAAA vad glad jag blev nu hjärtat!!! En AWARD till mej!!! tjoho och hopp Du är ju för rar du! Nu blev min dag en braig dag... =)TACK snälla gumman!



Asken....ja vad säger man?? SÅÅÅÅÅÅ FIN och chokladen VILL HA!!! Helt underbart coolt och så snyggt gjort av mitt lilla pysselproffs från Småland! ;o)



Ha en bra vabbdag och synd på luciafirandet

Kram kram vännen

2010-12-13 @ 14:08:09
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Attans vilka godbitar. Var har du köpt dom? Vilken kul present. Asken var ju även den som en liten godbit men smakar säkert inte lika gott som chokladen;) fniss. Blir så glad varje gång jag läser dina kommentarer hos mig. Krya på lillkillen.

Mina varmaste kramar till dig.



Tesa

2010-12-13 @ 18:56:19
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Mira

Vilken fin ask, hade du nån mall eller vek du bara ändå?



Kramis

2010-12-13 @ 22:37:26
URL: http://www.mirandalux.se
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Hej på dig Petra vännen nu är jag här igen:)

Ja du stress nivån har varit hög den sista veckan men nu börjar lugnet att infinna sig SKÖNT:)

Allt som skulle göras klart och fixas med är klart och det jag inte hinner med nu det hinner jag inte så är det bara!

Jag hanterar tyvärr stress väldigt dåligt så min kära sambo tycker nog att det är skönt att allt är klart nu!

Å nu börjar det bli riktigt pirrigt precis på denna tid i morgon om 24 timmar så sitter jag på tåget upp till Arlanda:) Har nog riktigt resfeber, ska bli så himla kul att få träffa sonen, barnbarnet, familjen och en massa goda vänner:) Har inte träffat en hel del av dom på över två år och vissa ännu längre sen!!!

Sen så fyller min kära pappa år i morgon också när jag kommer så det bli extra trevligt:) Får möjlighet att träffa en massa folk redan i morgon kväll när pappa har födelsedags kalas:)



Jag håller tummarna för dig att det går bra för dig och din Julkort produktion hoppas du hinner klart med det du vill ha klart!

Men man hinner det man hinner så är det min vän!



Å jag lovar du blir inte av med mig denna gång jag åker bort ha ha ha, dom har data hos mina föräldrar och hos andra:) Kommer nog att tjuvlåna dator både här och där när jag är där:) Listar jag ut hur man lägger upp bilder där också så kanske det kommer lite bilder från Grannlandet:)



Hoppas att sonen har kryat på sig och att inga andra hos er har blivet sjuka!

Ha det bäst och ha en toppen dag, massor med kramar från Inger vännen:)



P.s det finns lite bilder från Egypten resan att beskåda nu när du har lust, tid och möjlighet:)

TA hand om dig gumman!

Å hoppas du kan blogga lite ifrån Norge också :)



2010-12-14 @ 07:06:02
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: ERICA

SÅÅÅÅ ljuvlig ask du skapat!! Och det är väl så vår hobby är som roligast, när det inte är några "måsten"...



Hinner ingenting just nu känns det som, men blir inspirerad när jag ser dina fina alster.



Kram, Erica

2010-12-14 @ 16:14:50
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Cath.

Vilken fantastisk ask, superfin! Och du den där chokladen sätter man nog försiktigt sina tänder i i alla fall första gången, såg verkligen ut som riktiga stenar!

Önskar dig en trevlig vecka!

Kramar!

2010-12-14 @ 22:36:15
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Christina

Toksnyggt! Kul med chokladen :-)

2010-12-16 @ 09:48:46
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Nina

Vilken alldeles underbar ask du har gjort! Du är så duktig på att få dekorationerna balanserade så det ser sådär perfekt lagom, elegant och lyxigt ut...lär mig, snälla! KRAM!

2010-12-21 @ 21:54:09
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0