Fattiglapp!

"Hejsan hoppsan, falle-ralle-ra, när julen kommer ska varenda unge vara glá!"


Vilken helg jag haft!!
I fredags var det ju som sagt julbord med jobbet. Vissa har visst sett vår fina musikvideo vi gjorde.. ;)
den finns att skåda på Facebook..tänkte lägga ut den här också, men för stunden lyckas jag inte komma
åt länken.

I lördags gick Becca, Beccy och jag upp tidigt, kl 03.30, å började vår resa mot Gekås i Ullared.
Det var lugnt med folk när vi anlände och det var bara till att strosa in, skönt! :)
Enda gången som jag fick mer eller mindre panik var när jag skulle besöka leksaksavdelningen.
Även om jag aldrig gick runt med min vagn så fastnade jag ändå många gånger i köer.
Tänk då de som envisas med att släpa runt på sin vagn! De får allt ha en ordentlig portion med tålamod! ;)

Fick jag då något inhandlat?
Jodå, jag blev allt en liten fattiglapp på kuppen.
Visst handlar man mer än vad man behöver..fast gången tyckte jag dock inte att jag "svävade iväg"
allt för mycket. Jag köpte det mesta som fanns på min inköpslista och även lite åt mamma och min bror också.

Nu får jag dock hålla mej i skinnet! De pengar jag skulle spendera spenderades..
Jag firar snart 300.000 besökare här på bloggen och min plan var att köpa pysselgrejer till en framtida
blogcandy men nu får jag nog vänta med att inhandla grejerna förens till EFTER jul.
Ni får dock gärna fortsätta besöka mig så min räknare slår över till 300.000 någon gång!! :)
Kanske får jag för mig att lotta ut fler grejer än bara en candy!! :D

Igår, vid lunch åkte Norrköpingsgänget hem och min familj passade på att besöka mina faster & farbror (gudföräldrar)
Tanken var att vi skulle hugga en julgran i deras skog, men snön var inte undanröjd så jag får nog ta å
köpa en julgran i år igen misstänker jag :)


Här kommer ett enkelt DTkort för Skogstokiga.


Textstämpel från Skogstokiga.
Papper från bla Piondesign och Panduro
.
Det bubbliga, vita papper har jag klippt till med en mönstersax från Fiskars.

KRAM Petra

Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Jag kan tänka mig att det gick pengar på Ge-kås. Vi har som tradition att åka innan jul och i år blir det inte förrän den 21/12, men då brukar det å andra sidan vara ganska lugnt med folk.



Superfint kort, härliga färger och riktigt snyggt upplägg!!!

kram Annika

2010-12-06 @ 21:04:56
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Buhuuuu, jag vill oxå åka till Ullared och shoppa loss, ja helt enkelt köpa upp ALLA pengar, så det lär ju gå fort.



Enkelt men väldigt fint kort.



Kram på dej, Cathrin

2010-12-06 @ 22:07:37
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Tesa/Therese

Ha ha ha ja, jag kan tänka mig att det spenderades en hel del:) Tack, vi hade en toppenkväll hos kära far....ända fram till 02:00, var en aning mör när jag vaknade till av att klockan ringde. Vi skulle nämligen på dotternas musikaluppvisning på morgonen därpå. Dock hade jag inte just det i tankarna när ölen sipprade fritt. Att man inte lär sig;))



Kram Tesa

2010-12-06 @ 22:43:27
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej där!

Brukar besöka din blogg och det är en av mina favoriter :) Ullared är underbart, trots att man blir en fattiglapp. Snyggt kort du gjort. Nice med lite andra färger på blommorna än röda som jag ofta tar till mina kort. Ha det gott!



Kram Malin

2010-12-06 @ 22:59:00
URL: http://pysselokort.blogspot.com
Postat av: Cina99

Haha, förstår att det gick åt en del pengar i Ullared :D Jag brukar besöka varuhuset då och då men i december?? Näe, då skulle inte ens vilda hästar få mig dit! ;)

2010-12-06 @ 23:06:49
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Catta/eldhexan

Hej vännen!



Jag önskar att jag kunde orka ta mig till Ullared och fynda någon gång men jag lever ju forfarande i tron att jag inte är tillräckligt Svensson för det, men så tänker jag efter lite... lackbrallorna används högst 1 gång om året, 2 barn, volvo, radhus, jobbar som sjukgymnast...jo jag är inte så mycket varken metal eller goth nu för tiden, snarare fullblodssvensson...det är väl bara att bestämma ett datum o åka! ;)



Ännu ett jättefint kort! Härliga papper du kombinerat ihop på ett jättesnyggt sätt!



Hoppas du har det bra o inte fryser! Den här vintern är inte nådig mot oss frusna stackare...;)



Massa Kramar!



2010-12-07 @ 00:48:28
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: LillBlomman

Vore skoj att åka dit ngn gång:) Lite långt bara men i samband med annan resa kanske, man är ju lite nyfiken och shoppa gillar jag:) Kanonfint kort vännen! Vad skoj med snart 300000 besökare!!!!! Kramar!

2010-12-07 @ 08:18:35
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: L8

Jag vågar inte säga vad min nota gick på när jag var på Ullared...

Helt fantastiskt med snart 300.000 besökare - jag röstar för många småcandys så man, läs jag, har större chans att vinna något. hahaha

Gärna något som du själv gjort då du gör så fina alster.

Kramis

2010-12-07 @ 09:58:59
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Maritha

Oj vilken helg du har haft med sån härlig shopping.....jag brukar säga:att det går att shoppa sej glad!!! =) (fast det brukar få ett abrubt slut när man kollar kontot sen,då är det inte fullt så kul längre) =)



Kortet är helt underbart fint vännen,samma papper som jag har ser jag,bara älskar panduros julpapper! Ditt kort är dock finare än jag nånsin får till mina.....men så är ju du ett proffs och jag en nybörjare mer!!! galet glad att jag har dej som inspiratör är jag minsann....glad glad



ha en skön tisdag vännen

Kram Maritha

2010-12-07 @ 11:58:13
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Vilken rolig helg du har haft!! Finns nästan inget roligare än att shoppa med girlsen eller?? Själv har vi haft BLÄK - maginfluensa - bläk igen - heeela helgen hela familjen!! Finns verkligen inget värre:(

Underbart du du gjort gumman! Ingen kan "lyfta" papper som du, de blir såååå vackra i dina händer! Läcker liten tag också medswirlarna,gillar!!



Massa kramar!!

2010-12-07 @ 17:27:14
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: MHL

Tack snälla du! Både för snäll kommentar och för att du gjorde mig uppmärksam på att bilderna inte gick att se för andra. På min dator kunde man se bilderna alldeles utmärkt :)

Nu hoppas jag dock att det ska vara ordnat och att du gör ett nytt besök för att beskåda mitt försök till en After Eight automat.

Tack själv för all underbar inspiration! Du är galet bra på att färglägga och skapar fantastiska alster.



Kram Mari



2010-12-07 @ 18:37:44
URL: http://mhlcards.com
Postat av: lene

hej Petra! Åh så kul att du snart haft 300 000 besökare... och jag som var så stolt över mina 20 000..

Visst är det kul att åka till Ullared,men pengarna försvinner ju bara så där och inte vet man vad man gjort med dem..mmm

Kram lene

2010-12-07 @ 19:58:20
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Hellouuu!!



vilket jättetjusigt kort!!



Jag har ngt till dig i min blogg!1



Kraaam!!

2010-12-08 @ 00:12:51
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Supersnyggt och stilrent kort!

2010-12-08 @ 13:30:08
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Louise

Vilken underbar helg du verkar ha haft *inte alls avis ;) ;) *

Jag hade lätt överspenderat på Ge-Kås så det är nog tur att det faktiskt inte var så att jag skall dit ;)



Så snyggt kort du gjort, oerhört stilrent och snajdigt!

Kram

2010-12-08 @ 17:39:20
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0