Ryckningar i ögat och bäbiskort!

Godkväll i stugan!

Hur har ni det?
Själv är jag trött efter dagens träning. Funderar faktiskt på att lägga mej..förstår inte, jag har varit vansinnigt trött i en hel vecka nu..å i snart en vecka har jag även haft tix/ryckningar i höger öga. Inte i ögonlocken utan själva ÖGAT! Superirriterande!!! Jag får sitta å blunda med ögat större delen av dagen på jobbet... =/

Hujeda mej vad det snöar ute!
Det finns verkligen ingen hejd..Vädergudarna verkar inte förstå mängden de spottar ut..Alltså, jag brukar inte klaga..men nu tycker jag nästsan att det är nog. Fast jag tycker att det fortfarande är mysigt..när man är inomhus

 

Jag har gjort ett DTkort för Skogstokiga!!
Denna söta bäbis passar mej perfekt just nu när det poppat ut bäbisar lite var stans ;)
Detta kortet ska min kära kusin å hennes bäbbe få. Kusinen bor på Sicilien tillsammans med sin italienska pojkvän och där döper man pojkarna efter faderns far, därmed namnet Leonardo.

Kort och gott, Leo! =)

Bäbisens säng & sängkläder valde jag att färglägga med Brilliancedyna-starlite black. Så motivet skrimrar fint..vilket tyvärr inte syns här..

Och så klädde jag bäbisen i mönstrat papper. "Babylycka" kommer även den stämpeln från Skogstokiga.

Först var tanken att kortet skulle gå i endast grått, vitt och svart..å så enbart bäbisen skulle vara i färg..men så bidde det inte riktigt.


************

 

 

 

Jag har fått en trevlig award av sötingarna:

Sinikka &
MajaMelon

Med utmärkelsen följer att jag ska:
* kopiera awarden till min blogg
* länka till personen som gett mig awarden
* berätta sju intressanta fakta om mig själv
* Välj sju andra bloggar att ge awarden till
* länka till deras bloggar
* lämna en kommentar i deras blogg med information om att du gett dem en award.


Så nu följer 7 intressanta/konstig fakta om mig
:

* När jag brer mackor måste jag täcka HELA mackan med smör. Jag får inte missa ens en liten millimeter!

* Paradise kommer från hårdrocksbandet Paradise Lost. Det är många herrans år sedan som jag lyssnade på dem..å jag har aldrig varit hårdrockare. Så jag måste säga att det är lite underligt att jag valde just det nicket ;) Men nu går det ju inte att byta.

* När vi äter en köttbit till maten har jag väldigt svårt för att skära köttet som en normal individ skulle ha gjort. Själv väljer jag att "dra" av köttet med gaffeln...vet inte riktigt varför jag gör detta, men har fått för mej att det smakar bättre då :P

* Jag skriver 5årsdagbok, en liten notis om dagen..every single day! Detta gör jag alltid innan jag somnar. (Efter en blöt utekväll kan det vara lite svårt att se vad jag skrivit *fniss*)

* Jag skulle vilja tatuera hela ryggraden. Har en rätt stor tatuering i svanken som är på gång upp för ryggraden..den skulle jag vilja bygga på.

* Jag skulle göra vad som helst för att få bo minst en månad på elevboendet där jag bodde under gymnasiet!
Fy bubblan vad roligt vi hade å vi var som en enda stor familj! (Alla som bodde där då skulle givetvis bo där igen)

* Jag börjar omedvetet alltid vissla när jag går i trappuppgångar/trapphus.

 

Jag vill skicka denna award vidare till följande kreativa personer:

Karolina

Petraso

Rimna

Lillemor

Krumeluran

Muffin

Therese

 

Ta hand om er nu!!!

kramisar Petra

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Cathrin

Hallå där grymmePetra, shit vilket fint kort, men ingen blir väl förvånad när du är i farten.



Ha det bäst vännen! Kram Cathrin

2010-01-27 @ 22:21:09
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Rimna

Åh, vilket fint kort!!! Gillar bokstavsremsorna!



Tack söta Petra för awarden, det värmde gott i snöstormen!



Kram

2010-01-28 @ 06:45:58
URL: http://rimna.blogspot.com
Postat av: Sandra

Häftigt kort!



Håller med föregående, riktigt häftigt med remsorna med namnet på=)



Ja fy sjutton vad det snöar, fick precis köra skolbarn till skolan då skolbussen satte sig fast i snön här på vägen, livet på landet;P



Ha det bäst och se till att vila upp dig vännen.



Kramisar sandra<3

2010-01-28 @ 12:07:39
URL: http://sandraekeblads.blogg.se/
Postat av: Ann-Sofie Andersson

Oki, ögat knepigt. Rek, dig vila!.

Supersött kort. Kram

2010-01-28 @ 13:13:08
URL: http://annsofies.blogg.se/
Postat av: Erica

Superkort som vanligt!! söt bebisstämpel!



Här snöar det också för fullt, vi fick skotta oss ut i morse.. nästan lite mysigt att känna sig "insnöad" (när man inte har någon tid att passa vill säga!).



Kram, Erica

2010-01-28 @ 18:38:25
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Superfint kort!! Det var lite ny spännande information jag fick veta om dig.

Kram

2010-01-28 @ 18:59:20
Postat av: Kim Piggott

Wow!

Love your absolutely stunning card!

hugs

kim x

2010-01-28 @ 20:37:19
URL: http://kimpiggott.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Hej Petra vännen.

Tycker det är så kul att läsa om dina "konstigheter"

Jag äter inget smör sen jag har lämnat det avlånga landet. Fast ner jag hälsa på skall det vara saltat smör. Himlans gott. Då vill jag inte heller missa en ända mm.

Vad härligt med massor av snö, fast jag kan förstå att ni har tröttnat lite på det nu. Vi skall ta en tur med jeepen i Helgen och Roger bara hoppas att det ligger snö dit vi ska.

Kortet är super fint. En mycket fin stämpel och härligt hur du har lagt till namnet.

Hoppas att det blir bättre snart med ögat....inte att kunderna tror att du är flirtig av dig :-)

bamsekram Sinikka

2010-01-28 @ 22:32:38
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Neb har du fått ryckningar I själva ögat?! Gud så irriterande :S NÄr jag blir riktigt trött så kan mina öon börja "darra" känns det som. Allt blir burrigt och man känner nästan hur dom hoppar upp pch ner i hög hastighet ;P

Du kanske ska gå och kolla upp det hos ögonläkaren eller så? Kanske du får en lapp för ögat ;P SjörövarPetra =D Haha huvva närå ;)

Underbart kort har du fått till som vanligt!!



Ha en riktigt mysig helg vännen!!



Kram!

2010-01-29 @ 10:58:19
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Det var ett dundrans fint kort! Man kan riktigt känna hur den lilla bäbben ligger där och myser bland blommor och blad och alla andra fina detaljer.

Snygg detalj med namnet.



Tatuering??!! Gör inte det VÄLDANS ont?!:=D!!



Sköt om dig vännen och ha en skön helg.

Kram/Gunilla

2010-01-29 @ 12:11:07
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Underbart, riktigt bebiskort! Toksött helt enkelt! Kramar!

2010-01-29 @ 13:52:11
Postat av: Muffin

Tack sötaste du för awarden, du är för go! Nu gäller det bara att komma några intressanta saker om sig själv....det blir svårt! :D

Stor KRAAAAM!

2010-01-30 @ 07:45:35
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Therese

Tack snälla gulliga för awarden ♥♥♥

Kramar om

2010-01-31 @ 20:56:47
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Sofia/Jozie

Otroligt fint kort! Jag får så mycket inspiration av att kika här inne hos dig!

Kram!

2010-02-01 @ 21:56:06
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: pandora style beads

ja palvelemme Vehmaan myymälässä ma-pe 10-18 ja la 10-16.

2010-07-14 @ 04:01:41
URL: http://www.panbeadssales.com/
Postat av: tiffany elsa peretti

n ja palvelemme Vehmaan myymälässä ma-pe 10-18 ja la 10-16.

2010-07-14 @ 04:02:38
URL: http://www.tf-mart.com/tf-elsa-peretti.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0