Babykort

Hej! säger en väldans trött Petra idag..

Just nu funderar jag starkt på att gå å lägga mej efter jag skrivit klart detta inlägg.
Men känner jag mej rätt så blir det väl inte så.. ;)

I morse fick Johan ett tråkigt telefonsamtal från sin mamma. Hans mormor hade gått bort.
Gulli hade varit aningen skröplig sista tiden så vi väntade väl oss det.
Men hon hade inte varit pass dålig.
Det hela måste gått väldigt fort men det kan ju förvisso vara rätt så skönt, slippa det värsta lidandet.
Hon blev 87år.
Rest in peace lilla Gulli!


Annars räknar jag ner dagarna.
Jag har semester nästa vecka och det ska bli grymt skönt! (Med betoning på GRYMT SKÖNT!)



Söta Miranda föddes för lite mer än en vecka sedan och givetvis ville jag skicka henne
och söta Catta & Mattias ett grattiskort!
Nu hoppas jag att kortet hittat fram.

Kortet är ett DTkort för Skogstokiga
(kolla förresten in Petras senaste stämplar med vinter & julmotiv HÄR!!)



Stämplar: Text; "Babylycka", miniblomma, tag "Björnen sover" kommer från Skogstokiga
Fjäril från Panduro.
Papper: Maja Design.
Stans: Martha Stewart


Närbild av tagen med text; "Björnen sover"                 Sovande baby klädd i 3 mönstrade papper.


Stämplar: Miniblomma, Text; "olika ord", Text; "From this moment" & Sovande baby
kommer från Skogstokiga.
Papper: bl.a Maja Design.
"Miranda" är utstansat med QK-alfabetet Maddie Anne.



Det var alles för idag!


Om jag skulle ta å göra mej en smootie & SEN bestämma om jag ska lägga mej eller ej ;)


Kramis på er!!!





Kommentarer
Postat av: Anki

Jättefint kort som vanligt. Har varit en "dålig" blogg-besökare den senaste tiden. Alltför mkt på jobbet och på tok för lite tid till allt kul! Ledsen att höra om mormor, man vill ju alltid ha dem kvar. Skönt ändå för henne att hon inte behövde bli ett "vårdpaket". Stor kram till dig och din familj! Anki

2010-06-22 @ 21:23:56
URL: http://bargman.blogspot.com/
Postat av: krumeluran

oj Kram till er och beklagar....

ljuvligt kort du gjort vännen,,,

Hur har ni det annars? det var länge sen vi msnade.. vad gör ni på semestern i år? vill ni komma över hit?`eller KAnske Johan avstår pga båtresan?

Det vore jätteroligt om ni vill komma

KRAM

Katarina

2010-06-22 @ 21:31:32
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: Lotta

Först - beklagar sorgen. Jobbigt när någon går bort, även om personen är gammal och blivit lite skröplig...



Vilket fin kort du gjort - rolig vikning! Liftvarning!

Hoppas du får ett bra avslut på arbetsvecan, en skön midsommar och en härlig semester!

Kramar

Lotta

2010-06-22 @ 22:20:53
URL: http://lottasvra.blogspot.com/
Postat av: Catta

Åh, söta, goa Petra, tack så hjärtligt för det heeeelt underbara kortet!!! Blev så glaaad när jag såg det bland posten idag! Det är ju bara så fint! Miranda har bara sovit och ätit idag så hon har inte tittat på det ännu, men jag är övertygad om att hon gillar det hon med!

Börjar ju få en riktigt präktig samling av Petra-kort nu! stolt



Tråkiga nyheter om lilla mormor, skickar en stor varm kram till er! :(



Jaha, då har du 2 arbetsdagar kvar nu då, härligt! Önskar dig och din familj en riktigt skön midsommar och semester!



Stooor hög med kramar! Catta



2010-06-22 @ 22:44:18
URL: http://www.skymningslandet.net
Postat av: Louise

Usch, sådana tråkiga samtal vill man inte behöva uppleva någonsin men det är ju så livet är :( Jobbigt ibland! Hon hade ju som du skriver uppnått en ganska hög ålder och då var det ju naturligt i alla fall. För två år sedan ringde min mans mamma hit kl. 05 på morgonen för att meddela att hans pappa gått bort. :( Jag har aldrig tidigare el. senare känt mig så hjälplös. Kastade in en del tillhörigheter i bilen för att köra de 90 milen upp till svärmor så att vi kunde vara tillsammans och sörja. Det tog sin lilla tid men jag körde ändå det fortaste jag kunde. Vid det tillfället var det tur att jag inte förlorade körkortet också..



Jättefint kort, jag är ett stort fan av gate fold kort och du har verkligen gjort en snygg öppning på framsidan med öljetterna och bandet. :) Dessutom är ju bebistjejan på insidan otroligt söt :) Kan förstå av Cattas kommentar här ovan att det blev väldigt uppskattat och det är ju inte konstigt!!



Hoppas att din vecka flyger fram så att ni får lite semester snart! Kram

2010-06-23 @ 09:27:52
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Halloj tjejen!

Jag ääääääääääääälskar det här babykortet. Sagoligt-ljuvligt-charmigt-sött-kärleksfullt-fantastiskt osv osv.

Massor av Skogstokiga sommarkramar

från mig

2010-06-23 @ 14:25:48
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Åh vilket underbart sött kort!



Här är jag inne på min 3:e semesterdag och det känns inte helt fel. =) Försöker få en massa gjort som jag inte hunnit.



Nästa helg kommer vi neröver så jag tänkt att din matta skulle få komma hem då. ;-) Vi ska fira min mormor och morfar som fyller 80 resp 85 år. Så på måndag skulle vi kunna komma förbi med mattan om ni är hemma. Ja vi får höras av......



Nu ska jag göra ett kort sen ska vi baka "dina" tobleronemuffins. =)

Kramelikram!

2010-06-23 @ 14:53:53
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Nina

Tråkigt med Gulli, men skönt att det gick fort...

Kortet är helt underbart!

Hoppas att ni får en skön midsommar!

kram Nina

2010-06-24 @ 09:36:43
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Chruss

Beklagar sorgen!

Ett underbart kort du har skapat! Du är helt outstanding! Superduktig!

Ha en skön midsommar!

2010-06-24 @ 10:00:37
URL: http://chruss.blogg.se/
Postat av: Alva

Hej, babykortet var jättegulligt och fint!! Var har du köpt dina Maja designpapper? De var väldigt snygga ;) Ha en bra midsommar!



/Alva

2010-06-24 @ 10:35:44
URL: http://alvasscrapbooking.blogspot.com
Postat av: Cina99

Vila mycket, ofta och länge! :)



Underbart kort, funderar starkt på att CASE:a det ;) Hoppas att ni får en trevlig midsommar trots det tråkiga beskedet!



Kram

/Cina

2010-06-24 @ 10:59:16
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Pernilla/Trollwing

Galet, galet vackert! Eller "väldigt vackrigt" som min son säger;) Älskar "papperstäcket" tillsammans med det målade motivet, ljuvligt <3



Kram kram:)

2010-06-24 @ 11:40:16
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Anneli

Så sråkiga nyheter om er lilla mormor, skickar en jätte kram till er!



Vilka söt kort du har gjort.

Önskar der en jätte härlig midsommarhelg.

Kram vännen!



2010-06-24 @ 21:01:57
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0