En blöt studentdag

FREDAG, Im in looooooove!!!

 

Ni skulle bara veta vad jag sitter å tuggar på just nu.

 

Visst skulle det kunna vara årets första jordgubbar eller en smarrig marängswiss..

men icke!

Min man har bakat bröd och det är ljuuuuuvligt gott!

Som tur är så är det väldigt mättande, efter jag proppat i mig två skivor så lyckas jag inte få i mig mera…

annars hade jag nog ätit upp hela brödlimpan på en gång ;)

 

Idag har hela familjen utom jag varit i Jönköping och firar Lokes kusin som tagit studenten.

Själv fick jag håva in pengar genom att jobba, lite fuskigt måste jag säga men jah, så är det.

Mannen bakar bröd och jag tjänar stålarna! ;)

 

Fast, jag har också varit lite huslig ikväll och bakat tobleronemuffins!

…och jag lyckades faktiskt riktigt bra! För de smakade t.o.m toblerone!
Risken var annars att de skulle bli något smaklösa då både Loke, jag och mannen i huset

mumsat i oss lite för mycket toblerone.

TUR att jag köpte en STOR toblerone till mitt planerade bak.

Fast..det är egentligen inte hela världen, i värsta fall hade jag kunnat smaksätta muffinsarna med

rester av rabarberna Johan bakade Rabarberpaj med häromdagen :)

 

Nu låter det som att vi bakar å fixar var å varannan dag..

men det lovar jag er, det är enbart en engångsförteelse! ;)

Hur tjocka hade vi annars inte varit, såna gottegrisar som vi är

 

 

 

Jag måste förresten gratta min vän Holmberg och hans söta hustru Catta/Eldhexan

som fick en liten dotter igår morse!
Äntligen behagades hon titta ut!

GRATTIS Mattias och Catharina och grattis även till storebrorsan Vincent!! :D

 

 

Eftersom studenten stundar dessa dagar så har jag gjort 2 studentkort.

Ett på beställning och ett kort till Lokes kusin.

 

Detta kortet beställde en jobbarkompis till sin kusin.

Jag har använt en rund kantstans.

Textstämpeln; "studenten" kommer från hÄnglar.
Textstämpeln; "Äntligen!" kommer från Magnolia.

Papper från Majadesign och Magnolia.

Blommorna köpte jag på mässan i Borås, kommer inte ihåg från vilken butik..tyvärr.

Övrig dekor: gult organzaband och så har jag sytt kanterna på symaskinen.


Kortet invändigt.

Hennes kusin heter Amelie. Jag visste detta hela tiden men på

något vis lyckades jag ändå skriva fel namn så det fick bli så här invändigt ;)

Amanda skrev jag först..tyvärr upptäckte jag det efter jag sytt runt kanterna och

limmat fast det i kortet..*suck*

Men jag kan tycka att det kan blir lite charmigt när man gör ett fel och man lyckas rätta till det.

Texten inutikortet är utskrivet på datorn.


Ett studentkort till Lokes kusin, Daniel.

Banderollerna med text har jag skrivit ut på datorn.

De hålls fast av en liten klänypa från Panduro.

De superfina blåa blommorna kommer från My Cards.

Visst är papprena läckra!! De är av märket Pysselgumman.

Studentkillen är en hÄngel, färglagd med akvareller på tub.



Klädnypa från Panduro.

 

Kortet invändigt.

Gjorde en liten sedelficka & pyntat med text utstkriven på datorn.


 

Jag förstår inte!? Jag kan verkligen inte göra kort i gult & blått! Jag tycker det är skitjobbigt!

Varför kan jag inte jobba med dessa färger tillsammans??!
Jag kanske inte har de rätta nyanserna så det blir snyggt?
För jag tycker att alla andra får till sina studentkort så fint.

Jag har förvisso alltid haft svårt att jobba med blåa färger.
Men gult älskar jag ju…*huuuuum??*

Ett problem jag får börja bena i tror jag *fniss* ;)

 

Nä, nu ska jag avrunda.

VIll önska er en trevlig helg!
Så får vi hoppas att detta jäkla regn upphör någon gång.

 

KRAAAAM

 

 


Kommentarer
Postat av: Inga Larsson

Flera fina kort...igen!!!

Tobleronemuffins låter smarrigt..recept efterlyses

Önskar dig och din härliga familj en skön helg//Inga

2010-06-11 @ 22:09:22
Postat av: Pysselbus

Snygga kort (som vanligt...)!!! Jag fattar inte var du får alla idéer ifrån... Alla detaljer som gör korten så häftiga...



Jag har också svårt att göra kort i gult/blått, tror att det är konstrasten mellan färgerna som blir för stor... Vad gillar du denna kombo då; grönt/syrén/blått/gult och få ihop det på ett och samma kort och dessutom göra 4 stycken i en serie??? Hua, det var inte lätt!!! Inte alls min färgkombination...



Håller med om att det gärna får sluta regna snart... Här öser det verkligen ner idag... suck



Ha det gott! Kram

2010-06-12 @ 07:02:45
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Hej på dig Petra vännen:)

TUSEN TUSEN TACK för dom hälsningar som du lämnat kvar hos mig jättegulligt av dig och jag uppskattar det jättemycket ska du veta:) Tyvärr så blev det en ofrivillig blogg paus orkade inte med att blogga runt men nu känner jag mig på G igen:)

Som ALLTID så finns dom mest underbara alster att titta på när man tittar in här du är så makalös duktig på att skapa:) Du är verkligen en inspirations källa och delar med dig av så mycket härligt ögongodis:) Just denna veckan har det varit perfekt pyssel väder för det har öst ned här med men nu är jag skit trött på detta regnet!!!!

Å vad det låter mumsigt och gott, att njuta i bland av godheter är ett måste så passa på att NJUT I FULLA DRAG av allt det smarriga som ni gjort:)

Hoppas att du och dina har det bra och att du mår bra, önskar dig en riktig trevlig lördag och helg och var rädd om dig:) Förlåt att det tok så lång tid för mig att hälsa på dig men jag lovar jag har inte glömt bort dig:) Kramar från lilla vännen Inger:)

2010-06-12 @ 08:16:24
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Anna Smid

Recept på muffinsen tack!



Superfina kort du har gjort! Visst är det så att vissa färger är svårare att pyssla med och så helt plötsligt får man ett beställningsjobb i just de färgerna!



Ha en bra helg!



Kram

2010-06-12 @ 09:09:49
URL: http://www.smid.zoomin.se
Postat av: Linda

Sååååå fina kort!!!

2010-06-12 @ 09:35:23
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: elisabet

Vilka fantastiska kort! Speciellt det översta gillar jag. Så fint komponerat!



Mums vad gott det lät med både muffins och matbröd :)



Tack för dina snälla kommentarer i min blogg - dom värmer!

2010-06-12 @ 11:48:39
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Åhhh, det där låter väldans mumsigt! En till här som gillar Toblerone. Pleaseeeeee kan du lägga ut receptet?!!!

Vilka underbart vackra studentkort du gjort! Blir alltid förstummad över hur fint du får till det! OCH att du tar dig tid och skriver så mycket fint i min blogg! Värmer ända in i hjärteroten ska du veta:)



Många kramar!

2010-06-12 @ 12:58:22
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: monica

Här är en till som suktar efter ditt recept på tobleronemuffins ;-P



Underbara studentkort! De behöver inte alls vara i blått o gult!!! Det översta blev min favorit den här gången, liftvarning!



Ha en bra helg!

kraaam ♥

2010-06-12 @ 13:42:36
URL: http://leamonskapar.blogspot.com
Postat av: Louise

Fredag, fredag, fredag!!! Jippy! Fast nu är det redan lördag kväll och "bara" en ledig dag kvar...men nu skall vi inte hänga läpp för det, eller hur? Dessutom går ju jag och Signe på sommarlov på torsdag ;)

Tobleronemuffins? Mmmmm...Tobbisar är ju mitt favoritgodis..Hur går detta till, måste jag nog googla ;) Lät otroligt gott :)



Som om detta inte vore nog med ispiration har du lagat ihop två superfina studentkort också. Den där hängelen är så söt, de är annars inte mina favoriter men du skulle kunna få till det med vad som helst ♥

Jag tyckte det blev superhäftigt med insidan som blev "fel" :) Ser inte ut som om du rättat till ngt.



Har har vi en till som inte kan skapa i blå gult. JP Hobby har en månadsutmaning i de färgerna och jag har gjort tre försök men det ser avskyvärt ut. Tycker jag i alla fall ;)



KRAM ♥

2010-06-12 @ 21:34:27
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Patricia/tiza67

Inte ska du bry dig om att du inte kan få ihop gul och blått din kort är ju underbara ändå!! Jag undrar varför det ska vara gul och blått till Studenten..... Det är ju mer "rätt" till den 6 juni.

Nåja, som sagt fina kort blev det ändå:O))

Kramen Patricia

2010-06-12 @ 22:52:38
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Carro

Härligt med student och superfina kort du gjort. Nä det är inte lätt att göra gul-blå kort. Jag kan få in något men inte hela kortet. Jo på ett, det senaste jag gjorde, lyckades jag men inte så där överdivet, om jag får säga det själv. Har 2 studenter i år. Båda gick ut i torsdags och jag kunde bara vara med på ena halvan. Hade avslutning med mina 9:or så därför blev det så.



Härligt med en massa bak! Jag är oxå sån att jag kommer som i ett "trans" och så bakar jag massor! Sen är det borta ett tag. Men det är gott och inte dumt att ha ifall man får besök eller som nu under sommaren när man är iväg till stranden och andra utflykter och ska ha fika med sig. Måste fylla på inser jag.....



Idag har vi firat våran 1-åring! Det går alldeles för fort.....

kram!



2010-06-13 @ 02:39:26
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Norunn

Nydelige kort! Du har en slik lett og frisk stil, med mange flotte detaljer! Håper du har en herlig helg! :)

2010-06-13 @ 09:55:40
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Nej ,nu var det länge sen jag hälsade på dig. Jag ser massor med nya fina saker här. En ny banner, en kanon fin luftballonfärd och fin fina student kort.

Medans du höll på att baka smaskiga saker har jag bestämd mig att tappa vikt. Så jag har börjat i fulla drag att vara på gymskolan varje dag. Ibland jobbar jag fortfarande över.

Just nu har jag verk överallt, men så länge jag tappar vikt är det bra.

Inga kakor, chips eller choklad för min del. Skall minst tappa massor av kilo, så att jag mår bra igen. Hög blodtryck och att mina byxor inte passa längre var droppen. Måste även kära ner på min kaffe,snyft!

Annars mår jag utmärkt. Pysslandet på min sida bli lite mindre. Solen skiner och jag är hellre ute och försöka att få lite färg.

Hoppas att ni har det bra och jag kolla in nästa gång när du har uppdaterat.

Kram



Sinikka



Postat av: Gunilla

Hallojsan vännen!



Visst är det något alldeles speciellt med hambakat. Det är TUSEN gånger bättre än köpt!! Idag skulle jag bakat bröd med glömde förbereda degen igår. Typiskt eftersom jag tänkt överraska sonen när han kommer från Trondheim idag:=D!!



Korten som du har gjort är som vanligt toksnygga. Välgjorda, snyggt färglagda, fina upplägg och läckra detaljer. Det är en fröjd att kika in i din blogg.



Nu ska jag se om jag kan plocka lite till i renoveringsröran innan sonen kommer hem med ALL sin packning. Kan tänka mig att det är en del efter att ha bott borta i ett år.



Sköt om dig vännen och STOR kram till dig♥//Gunilla

2010-06-13 @ 12:06:31
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Sofia/Jozie

Åh, så mycket fint du har gjort! Alltid lika roligt att kika in här och inspireras!

2010-06-13 @ 12:29:24
URL: http://sofiascrap.blogspot.com
Postat av: Trollwing/Pernilla

Hej tjejen!

Jag bara älskar de där studentkorten, sååå fina! Du kan visst skapa i svenskaflaggan-färger, du har fått till det perfekt! Och som vanligt, du målar så snyggt så man blir knasig!!

Massa kramar och tumhållningar att vi får fint väder igen snart:)

2010-06-13 @ 20:32:41
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Anne

Hej. Åh, vilka fina kort du har gjort. Verkligen underbara.

Kul att du var inne på min blogg å kollade.

Alltid lika kul när man ser att någon varit inne å kollat.

Ha det bra. Kram

2010-06-13 @ 20:49:50
URL: http://lindqan.blogspot.com
Postat av: Petra

Superfina studentkort!

Skogstokiga kramar

från mig

2010-06-14 @ 17:08:23
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0