Nina..eller var det Mina?

Hallojs gott folk!

Tänk, imorgon är många av oss lediga!! Hur skönt är inte det?
Tyvärr ska mannen jobba, men eftersom pengar behövs så är det ingen idé att börja hänga läpp.

Jag ska försöka påbörja en väggtext ovanför våran sänggavel. Funderar på något latinskt.
Får se vad det blir. Foto kommer givetvis när det är klart..men det lär dröja ;)

Härom dagen sydde jag upp 6st gardiner! Tog typ halva dan..*pust*
Nu har äntligen balkongfönstrena fått gardiner å det blev riktigt bra! Några andra blev utbytta.
Å köket fick sig en upppiffning också! Fönstrena där har varit utan gardiner sedan i julas..
Jah, så är det när man inte haft annat än julgardiner.
Men nu är jag någorlunda nöjd :)
I framtiden ska även vårat sovrum få nya gardiner och gästrummet/kommande filmrummet.
Men det är som sagt ett framtida projekt.

*

För ett tag sedan fick jag en beställning på ett födelsedagskort till en 90 årig farmor.
Tyvärr hörde jag fel i telefonen så jag stämplade fel namn på kortet... =/
Så jävla typiskt!! :(


Materialet kommer från Hobbyhärvan. (papper av märket Papirdesign)
Ser ni min tabbe?.."Mina" (vilket jag tyckte var ett mycket fint och ovanligt namn)
..skulle givetvis vara Nina.
Nåväl. Tur att banderollen var lätt för beställaren att pilla bort..



Jag har fått en jättegullig award av söta Pernilla/Trollwing! TACK VÄNNEN!
Har för mig att jag fått den från någon mer..men kommer inte ihåg från vem..
JO! från Petra (Skogstokiga) TAck till dig också gumman :)






Och i och med denna award ska man berätta 7 onödigt vetande om sej själv, så..här kommer dom:
(med risk för upprepningar från tidigare, liknande awards)

* Jag fryser mer eller mindre jämt...kan det bero på att jag har en kroppstemp på 35 grader?
Skulle verkligen behöva flytta till varmare breddgrader..*huttrar*

* Min mamma och jag har samma slutsiffror i våra personnr! Undrar hur vanligt det är egentligen?! ;)

* Jag får lätt blåmärken. Peta på mig å jag har ett blåmärke strax därefter.

* Led av finnar/acne i tonåren...jag såg ut som en jävla pizza i nyllet, vilket var fruktansvärt jobbigt.
Jag hoppas för allt i världen att Loke ärver sin fars hy...

* Fick äran att designa framsidan på Brinellgymnasiets skolkatalog ett år (jo, jag gick på den skolan)

*Duschar gärna jättelänge och i jättevarmt vatten!
En av mina högsta önskningar är att skaffa badkar och/el bastu.

* Somnar väldigt lätt. Typ i samma sekund som jag lagt huvudet på kudden ;)



Jag skickar awarden vidare till Er alla som hälsar på inne hos mej! <3



STOR KRAM Petra

Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Fel namn eller inte, kortet var superfint! Riktigt kul idé med den lilla buketten så där.



Ha en härlig helg och hoppas maken inte behöver jobba hela helgen!



Kramis

Linda

2010-05-13 @ 07:26:03
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Det är verkligen skönt med lite extra ledighet, men det är förstås trist att mannen din måste jobba. Kortet du gjort är superfint, vilken tur att namnet gick att ta bort smidigt.



Klart att jag skulle skicka med ett kort, alltid roligt att få skicka till någon som verkligen uppskattar ett handgjort kort.

kram Annika

2010-05-13 @ 08:21:16
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Louise

Jag håller med du! Så SKÖNT med lite extra ledighet. Jag hade supertur, egentligen skulle jag jobbat på fredag men de ringde från jobb igår och meddelade att det bara skulle bli 4 barn så jag behövde inte komma ;) JIHA! :)

Typiskt det där med namnet! Men...det är ett väldigt vackert kort och jag kan garantera dig att beställaren också tycker det, med eller utan banderoll ♥

Mönsterpappren är underbara, de måste jag nog klicka hem snart ;)

Hoppas det går bra med väggorden, ser verkligen fram mot att få se dem här :)

STOR KRAM ♥

2010-05-13 @ 09:04:44
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: sannaf

Verkligen jätte vackert kort!!! Hrm ja ibland hör man fel ;)

KRAM KRAM å ha en skön helg

2010-05-13 @ 09:20:09
URL: http://creativesanna.blogspot.com/
Postat av: Patricia/tiza67

Det är så underbart att titta in här och hämta lite glädje och insperation som du sprider!!!!

2010-05-13 @ 10:13:42
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Pillan

Superfint kort (även om det var fel namn ;-) Gillar idén med ramen runt texten! kram

2010-05-13 @ 11:13:14
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Anneli

Underbart kort.Gillar hur du har satt ihop buketten det blev så snyggt. Samma med texten "farmor" det blev så snyggt med ramen runt texten!



Önskar dig skön helg, så hoppas vi solen tittar fram

Kraaaam Anneli

2010-05-13 @ 12:02:52
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Petra

Jättesnyggt kort och popup-kortet i föregående inlägg blev tokläckert.

Ha en fortsatt trevlig dag.

Massor av Skogstokiga bamsekramar

från mig

2010-05-13 @ 16:31:02
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Mia

Vad duktig du är som syr gardiner...själv är jag och symaskinen inte de bästa vännerna precis. =( Ditt kort är såå himla fint. Synd att namnet inte blev rätt...men det var ju lätt att fixa till. =) Ser fram emot foto på texten på väggen också. ;)



Kram!

2010-05-13 @ 18:53:14
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Trollwing/Pernilla

Ååh, kortet blev superfint,och det är faktiskt bara tecken på en ooootrolig kreativitet att vimsa ihop namn ibland;) Jättehäftigt med dina inramade egengjorda tags för farmor-texten!

Och tack för att du delade 7 saker om dig själv, det är verkligen jättekul och intressant att läsa!

Ska bli roligt att se vad du galet kreativa människa hittar på med väggorden också:)



Massa kramar!

2010-05-13 @ 21:53:50
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Catta

Hej vännen!



Först o främst, angående förra inlägget,det är en fröjd att titta på ditt pop-up-kort o upptäcka alla detaljer, så otroligt fint!!! Och ja, sicken skurk till man du har, han kunde väl väntat tills det stackars träden blommat...förstår din sorg!



Vilket underbart kort till 90-åringen, det lyser gammal, gullig farmor om det! Och jag som är helt såld på rosor för tillfället älskar dessa mönster och färger!



Åh, är du också en sådan där frusen sak! Det bästa med graviditeten är nog att vara så här varm av sig! Skönt att för en gångs skull slippa frysa! Men ibland är det lite för varmt, inatt fick jag gå upp o spola fötterna med kallvatten för jag trodde de skulle brinna upp, ha, ha!!!



Tack söta rara för dina vänliga ord hos mig, blir så glad!!!

Tihi, jag får väl börja med en liten daglig rapport om det där med bebis eller inte! ;) Maila ditt nummer så lovar jag att skicka sms så fort hon ploppat ut! (Mattias har det säkert på sin gamla telefon, men ja...skicka det för säkerhets skull! )



Massa kramar! Catta

2010-05-15 @ 21:02:25
URL: http://www.skymningslandet.net
Postat av: Muffin

Ljuvligt kort i söta pasteller, tur att namnet gick att pilla bort - ingen större skada skedd ju. ;)

Känner igen det där med att somna fort, jag försöker läsa varje kväll men det blir alltid väldigt kort....

Kram!

2010-05-16 @ 17:15:55
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag har också samma fyra sista siffror i personnumret som min mamma, så då är vi två i alla fall! :) Har aldrig hört någon annan som har det.



Superfint kort, som vanligt. Kram!

2010-05-16 @ 19:12:33
URL: http://carropysslar.blogspot.com
Postat av: Bittan

min 15 årige son har oxå samma siffror som sin pappa....undrar om dom kollar sånt när dom "ger" nummren...???

superfint kort !!!!

2010-05-18 @ 17:40:35
URL: http://bittanspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0