DT-Julkul med Maja Design

Hejsan alla söta godingar!!

Hur har ni det? Jag har hört rykten om att det snöat lite var stans här i vårat avlånga land! Shit alltså!
I mitten av okt!!?!!..DET är tidigt det!
Här låg det rejält med frost på tak och mark i morse..Men SNÖN får gärna vänta med att besöka Vimmerby ett tag till.


Julkortstillverkningen är i full gång här hemma, så snön skulle ju förvisso kunna anlända nu.
Det skulle bara bre på julkänslan ytterligare ;)

Nä, för å vara ärlig så har jag inte kommit in i rätta julkortstillverknings-stämningen än....
.....eller korttillverkning över huvudtaget för den delen.
Det går knaggligt fram och jag kommer liksom inte på hur jag ska bygga upp ett kort. Jag sitter å vrider och
vänder på papper och stämplar å känner mej lite lost på något vis.
Lättare går det med alter! Jag brinner för att pyssla i 3D-format!!
(Har faktiskt något som jag ska visa er snart snart snart, men inte idag.)


Idag tänkte jag visa två kort jag gjort med papper från Maja Design som StampARTic blivit sponsrade med.


Jag gjorde egentligen 3 kort, men det sista kortet knåpade jag ihop sent igårkväll och jag var fruktansvärt trött och höll på att somna flera gånger. Tyvärr var deadlinen idag(i skrivandes stund, fredag) så det fanns ingen mer tid att fortsätta arbeta på det.
Det enda jag blev nöjd med var stämpeln som jag klätt med 4 olika mönstrade papper från Maja Design, så idag
(när jag skulle fota kortet) pillade jag bort motivet och slängde resten av kortet.
Så jag får ta å göra ett nytt kort nästa vecka istället :)


Här kommer mina kort gjorda med Maja Design-papper!



När jag såg detta pappret fick jag direkt en idé om att göra ett kort i form av en vante!
Maja design´s papper är så finurligt, då remsan längst ner på pappret dekoreras med olika söta
jultexter. Här har jag använt en utav dessa remsor.



Sötaste tomten ever! Farsgubben kommer från Skogstokiga och jag har "klätt" honom i 4 olika
mönstrade ark från Maja Design (strumpor, skjorta, slips och västen)
Denna goding ska få dekorera ett kort så småningom :)



Ett enklare julkort med toppenfina papper från Maja Design.
Textbannern är, som jag nämnde tidigare, från den nedre remsan på ett av de mönstrade papperna.
De dansande barnen är även dem från ett mönstrat ark.
(Jag tycker att julkort ska vara enkla att göra då man startar en smärre massproduktion till jul, därför
gör jag gärna mina inspirationskort i ett enklare utförande) :)



Fortsatt trevlig helg gott folk!!!!

MÅNGA KRAMAR Petra

Kommentarer
Postat av: Lena

Heeej!!

Vilka härliga alster!! Vanten blev en favorit direkt..vilken superidé..får man lifta den tro??



Håller med dig..vill göra massor med julkort men har heller inte kommit irätt stämning..sitter mest och glor på alla fina papper...hmmm....har idag iallafall städat på scrapbordet..alltid ngt!



nu ska jag njuta av lördagen..



HA en kanonmysig kväll!!



Kram Lena

2010-10-16 @ 18:32:31
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Maritha

Hej goding Betra.....nej Petra menar jag!! hi hi

Så härliga kort du gjort som alltid min vän...inte konstigt att man föll pladask för dina alster!

Jag är av din åsikt och håller oxå mina "massproducerade" julkort till den enklare sorten,men ibland kan jag ju även tycka att dom enkla korten kan vara minst lika snygga el snyggare....i all enkelhet! =) (nu såg ju inte dina enkla ut,utan bara proffsigt snygga)

Här uppe har snön så lätt dinglat ner för nån dag sen.....för att sen försvinna(pust),men det står inte på förrns vi kommer vara nerlusade med snö det kan jag lova! Men nu ÄLSKAR jag snön så jag bor då verkligen på rätt ställe....=)

Nu ska jag snart inta soffposition och kolla på Östersunds stoltheter Patrik´s Combo på Dansbandskampen. LOVE THEM!



Stora kramen till dej vännen

2010-10-16 @ 18:48:54
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Erica

Vilken superidé med vanten, du kan som ingen annan!! du får också alltid till det så snyggt då du klär bitar av motiv med mönsterpapper, tycker det är svårt att få till det själv!



Ja men första snön i mitten av oktober är inte ovanligt här uppe, men den ligger aldrig, aldrig nånsin kvar! här snöade det första gången i torsdags och den försvann samma kväll. Föredrar dock snö istället för detta MÖRKER som är denna årstiden, vit snö lyser åtminstonde upp något.



Tänk om man skulle få tid att pyssla någon gång nu då.. här blir det ingenting gjort nuförtiden..



Ha en fin helg och kommande vecka! KRam, Erica

2010-10-16 @ 20:56:50
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Elisabet

Hej Så mycket fint du har gjort sedan jag var här sist. Kram

2010-10-17 @ 00:01:33
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Christine Schärfer

Det är inget fel att göra enkla kort när de är så fina som dina. Jättefina kort och visst blev jag sugen att köpa Maja designs julpapper... Önskar dig en trevlig kreativ vecka och tack för inspirationer.



Kram

Christine

2010-10-17 @ 10:27:22
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Dina kort är jättefina, vanten är favoriten, så enkel och så läcker.



Snart är det dags för en helg i Gbg, kanske kan det få fart på kortmakeriet ordentligt?!

kram Annika

2010-10-17 @ 12:19:22
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: mia

Mmm. me like!

Jättefina kort! & Maja har ju alltid så underbara papper, eller hur!?

Kram//

2010-10-17 @ 19:14:41
URL: http://mias-mix.blogspot.com
Postat av: Lina

Kul med ett kort i annorlunda form! Och du inspirerade verkligen mig med att klä upp stämpelfigurerna istället för att färglägga dem. Kul!

2010-10-17 @ 21:57:33
URL: http://www.linanygren.se
Postat av: Petra

Men vad du kan trolla. Tomtekillen i kallingarna blev superläcker i de mönstrade pappersarken.

Löööööööve it!



Skogstokiga bamskramar

från mig

2010-10-18 @ 10:09:24
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Nina

Å vad mycket fint, vanten blev ju en favorit måste jag säga!!! och skogstokigtomten var ju bara för söt! Ha en bra vecka!

kram Nina

2010-10-18 @ 11:10:16
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Vilka alster du är jo en riktig fena och vilken toppen ide att klä stämpel motivet med papper istället för att färgläggas:) Detta måste genast provas på kanon kanon kanon:) Du kan verkligen få till det Petra vännen:) Ha det bäst kramar från lilla vännen Inger:)

2010-10-19 @ 08:29:13
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Patricia/tiza67

Hej och hallå där!!

Jag måste säga att jag bara älskar den däringa tomtefar!! Ser framemot när han hamnar på något kort!!



Kramen Patricia

2010-10-19 @ 08:35:50
URL: http://www.tiza67.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0