Någon fyller 40 inom kort..

Här kommer ett förkylt hej från lilla Vimmerby.


Igår mådde jag unket hela dan, satt mest å frös och hade jätteont i halsen.
Jag var helt inställd på att det inte skulle bli något jobb för min del idag.
Men när mobilen väckte mig i morse valde jag ändå att gå upp för å se om halsontet kunde ge med
sig lite och när jag pratat lite med Johan och Loke så kändes det som halsontet gav vika något.
Någon feber hade jag inte heller även om jag kände mej väldigt mosig.
Valde slutligen att cykla till jobbet trots allt. Och det är något jag inte ångrar.
Det har gått helt ok att jobba idag, även om jag blev jätteyr ett par gånger.

Har däremot hoppat träningen ikväll..känns inte ok att träna när man har en förkylning i kroppen.


I måndags var jag hos optikern.
Jag har märkt en jobbig förändring på min syn sedan jag var där sist, för knappt ett år sedan.
Mina glasögon har jag inte bytt glas i på kanske 5 år så det var definitivt dags.
Under synundersökningen får jag reda på att min syn faktiskt har försämrats ovanligt mycket på så
kort tid. Och min optiker undrade vad jag arbetade med nu.
Jag förklarade att jag sitter mycket vid datorn. Och det förklarade visst allt sammans.
Att gå från -4 till -5 på knappt ett år är ett rätt rejält skutt.

Just nu sitter jag med dygnet runt-linser i ögonen, och det är så härligt att kunna SE igen!!
Ska testa linserna i 2 veckor för å se om det är något för mig.
Jag har varit linsbärare i ca 17 år nu (mer än halva mitt liv!) så det är alltid kul med lite förändringar.
Inatt var första natten som jag sov med dem och det var rätt läskigt att faktiskt kunna se när man gick
å la sej men ännu läskigare att se när man vaknar! ;)
Lite smått grusigt var det innan ögonen väl kom igång, men tycker att det känts riktigt bra hittills.
Några nya bågar bidde det däremot inte, jag byter bara glaset i mina gamla bågar.
Jag gillar dem så det ska bli roligt att kunna börja använda dem igen :)

Jag har gjort ett DTkort för Skogstokiga! Ett grattiskort till en tjej som fyller 40 imorgon.
Hoppas hon inte tittar in här. Jag satte förvisso inget namn på kortet så även om hon tittar in
så kanske hon inte kan, helt å fullt, räkna ut att det är till henne ;)



Användbar digistämpel från Skogstokiga. Den söta biljetten kommer också från Skogstokiga.
De mönstrade papprena kommer från Panduro (Tildaserien)

korsspindel
Denna lilla goding satt på våran husvägg för några veckor sedan...
Och jag kan säga som så här, att det var med största säkerhet vi som orsakade
det oavbrutna regnandet dagen efter..



TACK SÖTA NI för alla söta och goa kommentarer som ni lämnar hos mej!
Jag blir så otroligt glad ska ni veta! Och tänker på er ofta! Har så dåligt samvete för att jag inte
hinner kommentera tillbaka hos er alla..
Mina bloggbesök är sporadiska och lätträknade för tillfället. Jag sitter knappt aldrig vid datorn på hemmaplan.
Mina kvällar springer iväg då jag vill försöka hinna med så mycket annat.
Men ni ska veta att jag tänker på Er. Och en vacker dag, då ska jag ändra trenden, det lovar jag! ;)

Många kramar Petra




Kommentarer
Postat av: Nina

Trisst med förkylning, men skönt att du är på bättringsvägen.. siter här med en packe näsdukar och knaprar halstabletter... =)

Superfint kort! Gillar färgerna, och biljetten va jättesöt... spindeln va inte lika söt =)

Kram Nina

2010-09-22 @ 20:07:05
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Krya på dig gumman. Det är aldrig kul att vara sjuk, man kan känna sig så hängig.

Ett fint kort har du skapat igen.

Spindeln gillade jag inte alls. Vi har haft rätt så många spindlar och stora var dom. Usch, kommer nog aldrig visa en bild på dom. Jag bara ryser.

Den bästa spindeln är en död spindel.

Tack för ditt otroliga fina komlimang angående mitt bröllopsalbum.

Sköt om dig

Kram Sinikka

Postat av: Maritha

Superhärligt kort med samma Petra-glöd som sprakar från pappren som alltid...Stämpeln är bara så galet fint målad och hela alltet(ja det kanske inte är ett ord) är bara en fröjd att se. Jag skulle nog kunna kolla på dina kort så mycket att mitt synfel på -3 skulle nog oxå kunna landa på -5....lät föröv. som ett skönt alternativ att kunna se dygnet runt,nu måste ju du se dina drömmar mycke tydligare?!?....va?! Inte!!? Själv lägger jag bort mina glasögon varje kväll och sen är allt ett enda stort sudd.....zzzzzzz =)



Goa söta härliga underbara PETRAGUMMAN!!! tack för att du räddade mej med ett litet PIF-bidrag där.... Men hur i hela f..ska jag tordas skicka nåt åt dej?! Oj oj oj vilken ångest jag kommer ha,nu ska det ju synas av lilla proffsPetra...sväljer =) Men mejla mej din adress så ska jag ge mej an det så fort jag bara [email protected]



Stora kramar till dej

2010-09-22 @ 21:17:16
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Theresia

Jaha jag vill inte ha mera regn nu så inget mera spindeldödande nu!



Kortet var härligt.



Skönt att se igen då förstår jag.



Kramelikram Theresia

2010-09-22 @ 21:35:43
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Pysselbus

Blääääääää!!! Du måste varna innan du lägger ut sådana där hemska, otäcka saker på din blogg...! Och jag menar så klart inte kortet!!! Det var lika läckert som alltid!!



Ha det gott och KRYA på dig!!

Kram

Linda



PS Törs ge dig en kram, är också förkyld... :-)

2010-09-22 @ 21:43:47
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Ciza Patricia

Det lät inte alls kul eller bra med försämringen av din syn. Och jag hoppas att du mår mycket bättre nu och dessutom slipper yrseln.



Jättefint kort, som alltid. :)



Jag tror att även vi bidrar till ganska mycket regn med tanke på hur många vi slår ihjäl, inomhus dessutom. Men skit i det. ;)



Kram gumman

2010-09-22 @ 23:18:43
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Carro/camile

Trist med förkylning. Jag känner oxå att det är något på gång. Inte kul nu när jag har Karlstaddagar med min teknikkurs framför mig.



Jag måste oxå kolla synen och köpa nya glasögon. 3 år sen sist och det börjar syna på bågarna för de är slitna. =/ Ingen rolig utgift för den brukar bli så stor. =/



Hörde du...Var det detta kort du gjorde när vi pratades vid? Härliga färger och hur fint som helst!



Jaha så det var du?! Ja det regnade även här så det du gjorde gjorde du ordentligt. ;-)

Ha det bäst!!!!

Kram från papegojan ;-)

2010-09-23 @ 00:45:36
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Louise

Så snyggt :) En riktigt busig stämpel :)

Gillar verkligen det där blommiga mönsterpappret som du använt :) Så snajdigt :) Du är så bra på det här :)



Vilekn häftig bild på spindeln :) Du måste vara proffsfotograf ;)



Kram!

2010-09-23 @ 07:16:43
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Eva J

Superfint kort, tokgillar din färgläggning som är så himla fin.

Den lilla spindeln hade inte sett morgondagens ljus hemma hos mig heller, då bli det hellre regn....hihi..

Ha det gott

Kram Eva

2010-09-23 @ 15:12:37
URL: http://eviebee.wordpress.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej tjejen! Hoppas förkylningen börjar ge sig? Hopplöst med dagisbaciller i familjen, det märks att det blivit skol-o-dagistider hemma hos oss me:(

Vilken vacker bild på Korsspindeln! Den är (..ähum)visst fridlyst tror jag;) Tur att inte naturvårdsverket bor gramme med dig, fniss!



Vilket superduperläckert kort! Hon kommer bli jätteglad, motivet är så vansinnigt fint färglagd och så häftigt med pappers"paketet"!!



Kramar från P, som längtar oerhört till Gbg-helgen och mässan, så kul det ska bli!!!

2010-09-23 @ 16:04:21
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: susanne

Hoppas att du mår bättre! Det är verkligen många som är sjuka nu men det är väl typiskt när hösten är här. Jättefint kort du gjort!

Tyckte att det var dags för en bloggrunda så jag ska titta runt på allt jag missat.

Ha det gott/sussa

2010-09-23 @ 19:06:43
URL: http://susannesmulor.blogspot.com
Postat av: Cina99

Krya på dig! Rätt att du inte gick och tränade! Det ska man ju inte göra med förkylning i kroppen (viftar med pekfingret.. :)



och... helt ok orsak till att det regnade häromdagen - det har jag full förståelse för ;)

2010-09-23 @ 20:49:50
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: sari

Huaaaa.... Vilket äckel spindel...S Underbar kort du gjort igen!! Hoppas att du mår bättre nu!!!

2010-09-24 @ 15:22:37
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Petra

Tack gulliga du för dina goa ord inne hos mig.

Du får ha en riktigt härlig och mysig helg tjejen.

Skogstokiga och inspirerande fredagskramar

från mig



2010-09-24 @ 15:29:45
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Tack för kommentaren i min blogg blev så glad!

I år kommer jag inte ställa ut någon stans. Kommer åka kring titta på Skördefesten istället :-) Hoppas vi stöter på varandra



Sååå underbart kort och så mycket snygga detaljer du har fått med.



Önskar dig en skön helg!

Kram Anneli

2010-09-24 @ 16:08:16
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Kamilla

ÅÅh vilket underbart kort, Petra!!

Du är ju helt fantastisk att få till det så snyggt!!

Jag som inte ska shoppa blev ju sjukt habegärlig av Tilda papperet :/

Kram kram

2010-09-26 @ 10:56:17
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Halloj vännen! KOmmentarena kommer lite mer sällan från mig nu men de är desto mer välmenta!!! Underbart rosa kort för Skogstokiga!!!! Måste också ta mig till optikern! Misstänker att jag måste fixa glasögan och jag får nog skylla på min höga ålder! Gulp! Kramar!

2010-09-26 @ 19:46:52
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: scrapparlotta

Här kommer jag och ska titta på dina fina kort....och vad får jag se?? Ghaaaa, du får inte lägga upp såna där otäcka monster här....jag HATAR spindlar. Jag skiter i om det regnar varje dag, men alla spindlar borde DÖÖÖÖ!!! Usch, det går obehagliga ilningar genom min kropp nu...hehe..

Som tur var hittade jag ju ett super-duper-fint kort åxå....härlig stämpel och underbara färger:)



Hoppas du mår bättre nu:)

kram

2010-09-26 @ 21:21:20
URL: http://www.scrapparlotta.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0