DT-Floweret

Goddagens kära vänner!


Hur har ni det? Gjort något roligt i helgen?

Här har helgen bestått av bowlingmatch (vilket resulterade till vinst!) och gott käk & dryck på Åbro
tillsammans med en barndomsvän på lördagskvällen.
Idag blir det till att fixa här hemma när vi båda är lediga.
Jag ska snart cykla iväg å inhandla slippapper till slipmaskinen så jag kan påbörja slipningen i trappen.
Har lite annat fix å don på min lista idag.
Ikväll blir det den sedervanliga promenixen med svägerskan. Skönt och behövligt men framför allt, trevligt! :)

Igår lärde sig Loke att göra kullerbyttor! Han var så stolt över sej själv. Å när vi säger till honom hur duktig
han är. Svarar han alltid "JA!!" ;)
*fniss*
Igår fyllde han 2 år och 5 månader! Shit, tiden går så himla fort!!




Idag tänkte jag visa ett kort jag gjort med en digistämpel från Floweret.
StampARTic har blivit sponsrad med gulliga julkulemotiv.

Det var ingen lätt match för mig som färglägger med akvareller.
Jag försökte fixera motivet med Fixativ då bläcket i min skrivare inte är vattenfast.
Men linjerna fixerades aldrig. Jag har hört att man kan fixera med hårspray men jag äger inget.
Går det att fixera med mannens hårgelé istället tro?! ;)

Eftersom motiven är rätt enkla så kunde jag själv fylla i linjerna med en svart penna när motivet var
färdigmålat och hade torkat.


Kortet blev väldigt enkelt. Men jag tycker att julkort ska vara (relativt) enkla i sitt utförande.
Dels för att man ska tillverka många (oftast) å då ska det gå smidigt och snabbt.
Och dels för att portot blir dyrt om korten väger en massa pga alla papper och
dekorationer man smyckat kortet med.



Julkulorna är Digistämplar från Floweret.
Jag har färglagt dem med akvareller. och därefter smyckat med glitterlim.
Slutligen knöt jag söta rosetter med svart, vaxad lintråd från Panduro.
Pappret kommer också från Panduro. Där "God Jul"-texten redan stod på pappret.
Pappret har jag stansat med en Martha Stewart-kantstans.



Närbild


Nu ska jag iväg på en liten shoppingtur!

KRAM och trevlig söndag på Er!!!!

//Petra

Kommentarer
Postat av: MarjaS

Wow wonderful christmas card. Hugs Marja

2010-09-12 @ 12:10:14
URL: http://marjas-scrapfun.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena

Vilket fint julkort. Jag får väl snart börja med mina om domskall hinna bli klara innan jul :)

Kram

2010-09-12 @ 12:49:55
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Karin/essmo

Hallojsan!

Vilket läckert julkort!

Smart det där med att inte ha så mycket grejjer på korten, gjorde ett kort till granne för ett tag sedan som hon skulle skicka till sin syster, men satte bara på 1 frimärke.. Det hela slutade med att kortet fick lösas ut på posten (2 veckor efter födelsedagen, för det hade tagit så lång tid att skicka avi å grejer) för 40 kr.. ha ha .. vet inte om mina kort är värda så mycket.. asg

kram på´re'!

2010-09-12 @ 14:19:33
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Maritha

Hej min lilla superstar!!! Det här kortet är helt underbart lagomt i min smak,det är precis som du säger när det gäller julkort,man kan inte göra så många med en massa på för då skulle folk få julkort långt efter nyår istället =) Men det här kortet ska jag memorera och göra nåt liknande jag me(kan ju inte få till det lika bra som dej så det är det inte ens lönt att prova me ju....hi hi). Du är så rar med dina kommentarer hos mej att jag får nypa mej själv för att fatta att det verkligen är en pysselprinsessa av dina mått som lämnat dom!!! =)



<3 Kram kram <3

2010-09-12 @ 14:51:26
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Hejsan Vännen. Jag har aldrig använd digi stamps just föratt min skrivare inte heller har rätta bläcket. kanske nån lucka som en uppvinner jocke måste göra nåt åt.

Kortet är mycket fin och jag giller allt glitter du har använd. Kul även med tråden.

Kramiz och ha en lugn fin kväll

2010-09-12 @ 17:21:08
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Cina99

Hu då! Julkort allaredan... men okej då: det är kanske hög tid att börja med dom?! :)

2010-09-12 @ 20:37:06
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Christine Schärfer

Först stort grattis till bowlingvinst. Själv var jag i Vetlanda och hade en scraplördag med några mycket trevliga damer. Om du vill kan du kika in på min blogg och läsa mer om det. Säg grattis till din lille söta Loke. Må så gott!



Kram

Christine S

2010-09-13 @ 11:29:41
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Ciza Patricia

Grattis till bowlingvinsten. Ni är så duktiga. :)



Själv har jag varit på Linköpingscrap i helgen och jobbat för Prickiform samt pysslat så fort jag inte haft kunder. :) En hektisk, men jättetrevlig helg. Är dock mör idag måpste jag säga. :)



Läste detta hos Muhren. Det kan vara ett alternativ till hårsprayen.

"Skriva ut med en bläckstråleskrivare på akvarellpapper 300 grams, skölj av det överblivna bläcket under vattenkranen, torka torrt med hushållspapper, låt torka några timmar, och måla som vanligt med distresserna."



Så duktig Loke är. :)



Kram på dig gumman.

2010-09-13 @ 13:22:05
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: mia

Mmmmm..... me like!!

Ett kort i min smak! Jag får ofta problem när det kommer till utsmyckning. Har svårt att sätta mycket saker på kortet. Så det här tilltalar mig!

Kram//mia

2010-09-14 @ 06:44:38
URL: http://mias-mix.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Grattis till bowlingvinsten.

Det är rätt Loke..klart du ska hålla med om att du är duktig...det är du som kan göra kullerbyttor KUL.

Dessa kulor var jättefina..så fint papper...måste titta efter det

Kram// Inga

2010-09-14 @ 08:46:35
URL: http://Gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Nenne

Dessutom är det så att det enkla också är det finaste ibland. Jag skickade oskå ett kort för ett tag sedan som mina vänner fick hämta ut på posten medans jag skickade ett liknande kort till Finland med ett svenskt frimärke och DET kom fram, beror lite på hur nitiska postkontoren är antar jag!!!



2010-09-14 @ 09:40:13
URL: http://www.creativenenne.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Trollwing

Hej tjejen!

Åh vad mycket fint du hittat på när jag varit borta! Älskar det här stilrena fina julkortet, kulorna har värsta 3D-effekten och är så fint målade och glittrade! Blev jätteförtjust i höstkortet här nedan, så kul när du har motiv med mycket färgläggning, ingen kan måla så fint som du!!

Kram kram:)

2010-09-14 @ 14:36:37
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Muffin

Kullerbytta, jo jag tackar! Det är stort minsann, inte undra på att han själv tycker han är duktig! :D Tänk att han är så stor den lille sötmuppen!

Ursnyggt julkort, rent och enkelt och tokfint - så snyggt med brunt papper!

Stor KRAM på dig!

2010-09-15 @ 13:20:43
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0