Legat på latsidan

Japp, jag lever.
Jag har bara tillåtit mej själv att bara få vara lite, utan några måsten (pyssel med hemmet, kortmakeri,
städning.. mm mm)
Tapetseringen tog visst lite musten ur mej och jag behövde en paus.

Nu är det dock rätt många födelsedagar framåt så nu kan jag inte ligga på latsidan längre ;)

*tar en slev med chokladpudding*

Annars är allt finfint här!

Helgen har varit väldans lugn. Johan drog till Jönköping igår för att gå på klassfest med sin grundskoleklass
som slutade skolan för 25 år sedan.
Själv har vi varit ute en del i det härliga vädret! 12 plusgrader igår och 15 plusgrader idag!
Solen har dock lyst med sin frånvaro.
Sen har jag även fått grillat hos den yngre av mina bröder å det var väldans gott!

Jag passade på att ta med mig kameran till lekparken idag och fick iallafall ett bra foto på Loke.
(det är ju tyvärr inte så lätt när killen antingen vill spela över eller inte vara med alls) ;)




Ikväll har jag gjort klart ett kort!!! Jag är faktiskt lite chockad själv ;)
Jag hade nämligen ingen inspiration alls när jag satte igång med det,
men blev väldigt nöjd över resultatet till slut! :)
Kortet kan jag inte visa än. Det poppar in här på bloggen på tisdag, för den som är nyfiken :)

Höll förresten på att glömma!
Jag har hamnat i "fokus" som April månads kortmakerska inne på My Scrapbook Nook´s forum!!
HÄR kan ni hitta artikeln!


Nu ska jag lägga mig å läsa lite.


Kram Petra




Kommentarer
Postat av: Cathrin

Aha......gött att höra att du lever.

Ibland måste man bara få va.....så det gjorde du rätt i.

Kanonfoto på Loke ju, gullplutten....hm, så kanske man inte får säga till denna stora kille längre.



Häftigt med April månads kortmakerska.....vem skulle annars hamna där??? Va???



Ha det gött vännen...kram och go natt Cathrin

2011-04-03 @ 22:07:51
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Maritha

Hej din lilla sötfia! Ja som sagt VEM skulle väl ha hamnat där (kortmakerskan yber alles) om inte du!!??

Jag har ju beundrat dina kort/alster såååå läääänge och gör det ju fortf! =) Tack goaste gummsan för alla dina kommentarer oxå,måste bara nypa mej själv i armen nyper hårt för att ibland så glömmer jag ju att det verkligen är DU som jag hade som idol innan jag började pyssla ens som är där och lämnar små avtryck! hi hi



ha det bäst vännen och jag lovar att jag ska inte lifta sönder dej,för snart så kan du ju strunta i att gå in på min blogg,du har ju ändå redan sett allt.........på din blogg!! hahahahaha Nä jag skoja,jag har ju senast idag råkat lifta ett kort som jag fastnade för hos dej för längesen. Ta det som en komplimang gummsan!! ....men fy vad jag babblar,nä nu ska jag sova! =)



Kram kram

2011-04-03 @ 22:44:24
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Hejja Dig ! BRA att du tillåter dig själv att vara lat, det är du definitivt värd vännen!!

Vicken go´ unge ni har, världens sötaste Loke!

( Jag gjorde ett kort åt en Loke som fyller 1 år. Maja frågade om det var till Petra´s Loke :)...)

Sköt om dig i vårsolen !

Kramkram från Petra

2011-04-04 @ 09:15:03
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Maria

En sån härlig articel om dig Petra.

Tycker att du beskrev dig väldigt bra där.

Det lät lite kul...addicted to stitches....hehe du är för härlig!

/Mraia

2011-04-04 @ 13:13:13
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Du har det bra du, som får mat hos släkten. Loke är så söt, tänk att han är sig så lik sen han var bebis.

Grattis till ditt uppdrag, ska bli kul att se vad du skapat för fint.

Kramen♥

2011-04-04 @ 15:07:43
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Eivor / Ejja

Men så roligt med artikeln, jag blir så glad för din skull!! Roligt att läsa och underbart att det var du. Du är såååå värd utmärkelsen!!

Vilket fint kort på Loke, kul att se hur han växer.



STOR kram till dig vännen!

Ta hand om dig. Vi hörs!

/Eivor

2011-04-04 @ 15:09:23
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Catta/eldhexan

Kul att se kort på grabben! Vad stor han börjar bli!



Vad roligt med utmärkelsen! Du förtjänar lite extra uppmärksamhet, du är så jäkla duktig och inspirerar så otroligt! =)



Tack förresten för att du länkade till "Möbelgrossisten" i förra inlägget. Tror jag blev lite kär i vissa möbler där :P...



Kramis!

2011-04-04 @ 16:39:50
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Men så roligt med artikeln, GRATTIS och så roligt att läsa.. du är såååååå värd utmärkelsen!!

Ja bland tappar man pyssel inspertaion, just nu vill man bara var ute pyssla i trädgården istället .



Tack för alla gulliga ord i min blogg blir så GLAD!!!



Kraaaaaaaaaaaaaam anneli

2011-04-04 @ 20:28:51
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: essmo

Go kväll!

Jaa, ibland är det verkligen härligt å bara koppla å vara! =)

Stort grattis till utmärkelsen, DET är du verkligen värd så duktig å inspirerande som du är! Gött mos!

Sötnos han är Loke! Jättefint kort -ser fram emot att se det scrappat sen. ;)

Ha en härlig kväll!

stor kram till väldens bästa Petra!

2011-04-04 @ 20:52:34
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Louise

Men vad roligt!! Stort grattis till att ha hamnat i fokus - det är ju såååå sköj :) Och de har gjort helt rätt som valt dig - du är gryyyyymt duktig!! ♥



Vad roligt att du gjort ett kort, jag ser fram mot att se det :)



Vilket underbart foto på Loke :) Han är hur gullig som helst :)



Kram ♥

2011-04-04 @ 21:03:16
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Petra

Grattis till månadens kortmakerska!!!

Ja, du är bäst!

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-04-05 @ 06:25:07
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Patricia/tiza67

Tjillivippen på dig!!



Börjar med att tacka för alla dina små fina ord som jag hittar på min blogg:0))

Sedan är det ju så ibland att man måste bara få va utan alla måsten vilket alla andra har reda skrivit om!! Fast vi är rätt dåliga på det. Åh, så tycker jag att det är så kul att du får stå i centrum för dit kortmakeri det är du värd!!!!

Tillsist så är Loke en riktigt super söt liten kille som kommer att ha en flock av tjejer efter sig om några år;0))



Kram på dig!!

Patricia

2011-04-05 @ 09:01:42
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Mycket bra gjort av dig vännen och ta hand om dig själv och inte ha haft några måsten över dig:) Gratulerar dig till det, jag skulle också behöva göra det!!!

Varför är det så himla svårt att tillåta sig att bara vara varför har man alltid en massa måsten på sig och allt som man bara "måste" göra och som man bara "måste" hinna med hmmmmmm.....

Nu inspirerade du mig till att bara vara, fast vet inte om jag klarar av det ha ha ha:)

Men testa kan man alltid göra eller hur ......

STORT GRATTIS till att så i centrum för ditt kortmakeri DET ÄR DU VERKLIGEN VÄRD:) DU ÄR SUPERDUKTIG OCH DU INSPIRERAR OCH DELAR MED DIG AV FANTASTISKA ALSTER:) Passa på att njut av din plats i centrum det har du förtjänat:)

Vilken underbar bild på din son, han börjar bli en stor kille nu!!! Vad det går fort framåt eller hur allt för fort om du frågar mig!!!!



Å vad jag blir glad att du inte blev besviken inne hos mig, alltid kul när man kan bjuda på något som andra tycker om och uppskattar:)



Du får hoppa på utmaningen om du har ork, lust, möjlighet och känner för det:) Är du inte med så blir det alltid någon annat tillfälle sen:)



Många kramar tillbaka till dig gulliga och snälla Petra och STORT TACK själv för dina trevliga besök och rader:) Du gör mig ALLTID så himla glad och får mig att skratta och det gillar jag:)



Ha det bäst kramis kramis från lilla Inger vännen:)

2011-04-05 @ 09:27:58
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: L8

Grattis tjejen!!!! Såååå rätt val :)

Har varit på resande fot med jobbet en vecka så det kliar verkligen i pysselfingrarna och som vanligt blir man tokinspirerad när man är här inne! TACK!!!!!

Kramisar

L8

2011-04-06 @ 21:20:55
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: L8

Grattis tjejen!! Såååå rätt val :)

Har varit på resande fot med jobb i nästan en vecka och det kliar i pysselfingrarna och som vanligt blir man tokinspirerad när man är här inne hos dig!!!!

Kramisar

L8

2011-04-06 @ 21:25:21
URL: http://l8sblog.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0