Bakelsetång och etiketter



Äntligen fredag!!!

Idag är inte vilken fredag som helst, det är fredagen innan min semester!! :D
Jag har bara tagit ut 2v semester i år, vi får se om det blir någon mer ledighet framåt.

Ikväll tänkte jag gå på bio med Loke och Avelina.
Kusinerna som knappt kan leva utan varandra ;)
Vad kan då vara bättre än att se Bilar, Lokes favvofilm nr 1!?
 Vi får väl se om de även gillar tvåan? :)


Imorgon ska jag, Loke, Karolina & Am åka till Tranås å hälsa på en gemensam kompis till oss!!
Ska bli så himla skoj!!! Hoppas vi hittar lite loppisar på vägen också :D

På söndag kommer Johans syster med sambo hit. Det var på tok för länge sen som vi träffades
så det ska bli roligt. De kommer stanna över en natt eller två.

Hoppas det blir bra väder i helgen, det har tusan varit rena höstvädret de senaste dagarna..*muttrar lite*
Det är ju tack å lov fint väder idag! Men pga kylan de senaste dagarna är det ingen direkt varmt ute.
Så MERA SOL, tack!! :)


Idag tänkte jag visa gårdagens fynd på Erikshjälpen!




En underbart fin..ööh..jah, vad heter dom?
Jag kallar den härmed för "Bakelsetång" :)
Berätta gärna vad de heter egentligen ;)

Serveringsfatet kommer från Blomsterlandet som goa Cathrin inhandlat åt mig.
De virkade dammsugarna har jag fått av min dundersöta gudmor/faster Kristina!! 



Mitt andra projekt just nu är att färdigställa kryddstället jag fyndade för ett litet tag sedan.
Jag rådfrågade er om jag skulle måla om hyllan och fixa nya etiketter till flaskorna.
Eftersom jag tyckte som ni så har jag nu färdigställt de nya etiketterna :)
Så ni får härmed ett litet smakprov på dem;


Texterna är utskrivna med mörkbrun färg på etikettark.
Etiketterna har jag sedan skurit itu en och en och slutligen maskat ihop små ramar runt varje text.
(med clearstamps)
Ville att de skulle efterlikna originalen lite.

Bara för skojs skull så gjorde jag ännu en etikettvariant med en annan stämpel.
Här är utskriften och ramen i svart färg istället;


Egentligen gillar jag dessa mer, men om typ 18 flaskor ska ha denna etikett så
kommer det nog se aningen plottrigt ut, därför väljer jag de första.

Kryddhyllan är nu färdigslipad, så hinner jag så ska jag börja måla den ikväll :)


KRAAAAAAM och trevlig helg!!


Kommentarer
Postat av: Anneli Mellstrand

Ett helt underbart kakfat med tång o kakor kalorisnåla................



//anneli

2011-08-12 @ 15:10:57
URL: http://annelimellstrand.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

2 veckor låter verkligen lite, men jag hoppas att du får en ljuvlig semester och att det kommer mer fint sommarväder.

kram Annika

2011-08-12 @ 18:08:46
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Visst är det gott med fredagar man ledig över helgen och du har semester också se fram imot . Såååå underbart hoppa solen tittar fram, jag håller tummarna. Vilka snygga etiketter ...

Gillade kaffefatet häftiga "dammsugare" du har fyndat.



Önskar dig super skön semester!

Kraaaaaaaaaam Anneli

2011-08-12 @ 21:26:47
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Katja/MezzaNotte

Snygg tång du hittat...!! Passar utmärkt med dammsugarna och det ursnygga fatet.



Etiketterna var underbara... gillar de andra med.Ska bli så spännande att se hyllan..



Du får även ha en fin fin semester!!



Kram Katja

2011-08-12 @ 22:12:42
URL: http://mezzanotteskapar.blogspot.com/
Postat av: Åsa/asamia

Vilka underbara etiketter - kommer bli kanonfint!

Hoppas du får en fin helg, och sen en finfin semester.

Kram vännen ♥

2011-08-12 @ 22:48:47
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: mya

Härligt med semester! :)

Vi har fått njuta av massa veckor tillsammans. Det är guld värt. Sen att det är pga jobbet är ju inte så kul. Men vi får gemensam tid med Lilo iaf :)



Vilken fin bakelestång du haffat ;) Å jag gillar dammsugarna. tror minsann att lilo skulle behöva ngt sånt!



kramkram

2011-08-13 @ 00:13:25
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.om
Postat av: Muffin

Vad du är pysslig! Jättefina etiketter, håller nog med dig om att den första varianten blir lite "lugnare" när det är många burkar. Jag har inte pysslat särskilt mycket nu på semestern och också varit väldigt dålig på att besöka er andra pysslare. Grejar dock lite här hemma, idag ska jag måla andra lagret på väggarna i Stinas rum.

Ha det gott o grattis på bröllopsdagen om jag inte sagt det innan (bättre sent än aldrig)! ;) Stor KRAAAAM!

2011-08-13 @ 08:07:23
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Lena

Jag tror bakelsetång funkar bra!! :-) Dammsugarna är såå fina..de virkade..min mamma gör sånaa där godssaker..fatet var superfint!



Hoppas bilarfilmen var bra, vi funderar å att se den..både jag och barnen gillar 1:an..



Ha nu en kanonhärlig semester!! Själv börjar jag jobba på måndag!! :-(



Kram Lena

2011-08-13 @ 20:36:45
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Mia

Hur gick det att gå på bio med sötisarna? Vi lär ju vänta eftersom E fortfarande pratar om att Blixten McQueen-filmen var läskig. Haha! Han verkar bli rädd för det mesta på tv numera. :)



Superfina etiketter. Ska bli så skoj att se hur det ser ut när det är klart.



Ha en superskön semester. Du är väl värd den så länge som du har fått vänta på den. Jag hoppas att det blir lite varmare väder igen. Det har blåst lite höstvidar här uppe sen i måndags...



Kram!!

2011-08-13 @ 21:41:17
Postat av: Louise

Hej goding!

Vilken otroligt vacker bakelsetång! :) Jag gillar verkligen allt på det där serveringsfatet inklusive fatet ;) OTROLIGT läckert!

Snygga skyltar också, gillar de lugnare mest ;)



Hoppas du får en härlig semester sötnos!

Hoppas bilar är bra :)

Kram

2011-08-13 @ 22:03:13
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: MormorMargareta

Tänk vilka fynd man kan göra på loppis!!! Jättefin "kaktång" (sa vi på mina föräldrars konditori - bakelser tog man i allmänhet med tårtspade!)

Kryddetiketterna blev super! Hoppas vi får se hela hyllan när den blir klar!

Ha en skön söndag OCH semester!

2011-08-13 @ 22:09:20
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Petra

Kakfatet ser supermumsigt ut. En dammsugare till kaffet är inte helt fel.

Ha det bäst

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-08-14 @ 09:16:29
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Cina99

Kaktång har jag alltid sagt :) Och dessutom har jag alltid kallat dessa bakverk för trådrullar... Dammsugare? Näe ;)

2011-08-14 @ 16:35:21
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Jättefint tårtfat och kaktång du hittat! Skulle passa super på mitt skåp som jag håller på och målar. Bäst att hålla ögonen öppna...

Kramizar

2011-08-14 @ 16:58:00
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: FowZie ♥ ~ pojkfixerad Eskilstunabo

ge mig inspiration till vad som kommer ses i bloggen i höst. Det blir som en frågestund fast.. en fråga får ett inlägg :)

2011-08-20 @ 04:03:57
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0