Lyckan är..

 

Hejsan svejsan alla godingar där ute!

Förlåt för att jag är en något dålig bloggare för tillfället..


Hur har ni haft det i helgen? Gjort något skojsigt?


Här har det faktiskt varit väldans lugnt förutom en något oplanerad baksmälla i lördags som jag gärna hade
bytt bort ;)
Men det är helt och fullt självförvållat..eller njaee..egentligen är det ju min svägerskas fel, som ständigt fyllde på mitt glas när det var halvtomt...vilket jag absolut aldrig märkte
Vi spelade Xbox Kinect, bl.a bowling (givetvis) och så dansade vi till nåt sånt där dansspel.

ÅÅ SHIT viiiilket gympapass!! En sån spelkonsoll skulle man verkligen behöva ha hemma ;)

Lördagen bestod av fika hos min kusin som tråkigt nog åker tillbaka till Sicilien på ons då hon bor där.
Jag spenderade rätt mycket tid i pysselrummet också, tyvärr får jag väl lov att säga.
Jag brukar ha som "regel" att inte sitta där om helgerna, men i helgen var jag tvungen för att få saker å ting
klara. Den där magsjukan vi hade för 2 veckor sedan gjorde att jag kom efter i min tidsplanering.

Som tur är så har jag en väldigt förstående make (förutsatt att) min son håller mig sällskap under tiden..

så ensam är jag inte dom stunder jag sitter där ;)
I söndags gick vi på långpromenad och därefter åkte vi och slängde MÄNGDER med skräp (mjölkkartonger, glasflaskor, makrillsburkar etc)
Så nu är vårt "Källsorteringsrum" (läs:matförråd) redo att fyllas på med nytt skräp :)


Nog om min otroligt intressanta helg...

 

 

Vem vill se lite pyssel?! :)

Idag tänkte jag nämligen visa två kort jag gjort till ett brödrapar i Gävle!
Minstingen föddes strax innan nyåret och storebrorsan fyllde 3 i helgen.

Kortet till minstingen, Arvid.

Detta kortet bidrog jag med i en utmaning som fanns med på AOS cybercrop.

Man skulle använda sig av en motivstämpel men man fick inte färglägga den.

Så då passade jag på att stämpla motivet med clear embossingpulver för att sedan färga in

pappret med distressdynor i olika kulörer. På så vis träder motivet fram :)

Den söta babystämpeln kommer från Skogstokiga.

Papper från Maja Design och Magnolia. Blommor från Magnolia. Textstämpeln från Vilda Stamps.

 

Kortet till busungen Edvin.

Stämplarna; Rundel med grattistexten, "Det är din dag idag!" och pojken med hjärtat

kommer alla från Skogstokiga.

Papper från Bl.a Maja Design.

 

Oj..NU måste jag verkligen sova. Är megatrött känner jag ;)

 

Må gott allesammans så hörs vi senare i veckan!

KRAM Petra

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Petra

Superfiiiiiiiiiiina!!!

Massor av Skogstokiga

bamsekramar

från mig

2011-02-08 @ 06:35:48
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Nutte

Hej hej!

Två finfina kort ser jag!

Arvid-kortet är supergulligt

och

Edvin-kortet såååå fint!



Kram. Nutte

2011-02-08 @ 07:29:11
URL: http://nuttespyssel.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej gumman!



Jag blev jätteglad över din kommentar inne hos mig idag! Stort tack, den låg där som en trevlig överraskning en i övrigt tråkig tisdagsmorgon..

Jag börjar kvart över åtta i dag och komme inte sluta förräns 20.30 ikväll...Vi har personalkonferens..:o HUGA!! Wish me luck ;)

Nog pratat om stackars mig..;)



Det här är två FANTASTISKA kort Petra! Helt underbara :) Du är sååååå duktig på att göra kort till män och pojkar :) Det är alltid en utmaning för mig :o Men du bara får ihop dem! Fantastiskt idé med embossingen och distresser, måste provas ngn dag :) Fantastiska mönterpapper och på Edwin kortet har du färglagt som en gudinna!



Kram!!

2011-02-08 @ 07:58:12
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Muffin

Åh, vilka tokfina kort! Vilken jättefin teknik med embossing och distresser, blir jättesugen på att testa själv.

Vet du att Nutte som kommenterat ovan är min Ebbas bästa vän?! Lite kul!

Stor kram på dig, gullunge! <3

2011-02-08 @ 09:22:24
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Man får vara dålig bloggare tjejen, det är jag ALLTID:=D!! Huvudsaken att ni är på banan igen efter omgången med magsjuka, usch!!

Tycker du inte där är kul när festande lämnar spär, konstigt, hehe! Du vet iaf VARFÖR du var dålig!



Dina kort är tokfina. Härligt fräscha och så diggar jag dina dekorationer, MASSOR!

Kom precis på att jag glömt kommentera ditt förra inlägg. Så vad säga mer än LJUVLIG LJUVLIG LJUVLIG layout. Du är en stjärna vännen♥!!



Sköt om Dig vännen och STOR kram från mig.....



2011-02-08 @ 10:30:35
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Jenny (Grynet)

Oj vad jag känner igen det där med att samla på sig sånt som ska återvinnas. Jag brukar ha 5-6 papperpåsar fulla innan jag tar mig iväg och du kan ju tänka dig hur det ser ut i ett litet pluttkök i vår lägenhet! Ändå är det bara ett par hundra meter till returstationen. Skäms på mig! ;)

Ha det bra och hälsa maken och bröderna så gott!



Kram Grynet

2011-02-08 @ 11:44:18
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Maritha

ÅHHH goaste gumman vilka kort....och vilken galet fiffig idé att stämpla "osynligt" men sen att fram det med distresserna....LÖVLY BABY!! Jag har ju svårt att låta bli att göra saker utan att det har nåt med just petra/pysselkungen att göra på slutet...men ta det som en komplimang stumpan,jag bara avgudar det du gör! =)

Jobbigt förresten när folk tvingar i en alkohol,trattar och annat dom nu använder.....huga!!

skattar



ha det så bra stumpan

Kramen

2011-02-08 @ 11:46:40
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Eivor / Ejja

De är så fina dina kort! Stilrena och härliga! Me like!!

Låter som helgen varit bra, och jag förstår helt och fullt att det var din svägerskas fel att du var "lite seg" på lördagen...



Kram vännen!

Eivor/Ejja

2011-02-08 @ 12:57:45
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Mia

Än en gång. TACK för de underbara korten!! =D



//Edvin & Arvids mamma

2011-02-08 @ 19:23:17
Postat av: Maria

hej.

Det måste ha varit svårt att embossa och INTE färglägga...

Otroligt snyggt blev det iaf.

Söt liten rackare på det sista kortet.

Du placerar alltid dina blommor så snyggt.

Så du har en kusin på Sicilien, va spännande.

/Maria

2011-02-08 @ 20:03:09
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Sinikka

Hejsan PD, jag kommer nog inte berätta vad jag har haft för mig i helgen varken förra veckan. I alla fall nåt som man kan/vill/måste glömma fort som attan.

Dina två kort är mycket fina igen. Giller det första mycket.

Kram Sinikka

2011-02-08 @ 22:13:38
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Åh! En till familj som samlar på mjölkkartonger och annat. ;-) Det känner vi igen. Men jag är vansinnig på detta för den som vill att vi ska sortera i familjen kör inte iväg med skiten speciellt ofta så det är berg både på altan, i carporten och i köket innan det händer något, om man har tur....



Underbara kort. Du är en härlig inspiration vännen!



Tack för dina goa ord hos mig. Alltid lika kul och glädjande att läsa.

KRAAAAAAAAAAAAAAAMMMMMMMMMMMMM!!!!!!!!

2011-02-08 @ 22:32:20
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Catta/eldhexan

Jag kan varmt rekommendera yoga o meditation mot en stackars stressmage! :) Och mot mycket annat också!

Men om man tycker det är svårt eller "inte ens grej" så är kanske ett rejält träningspass och svettas ut stresshormonerna bättre. Så det där med kinect kanske inte är så dumt tänkt! :)



Vad synd att Andzrej's biopremiär krockade med vår resa! Du får ta våra snittar o drinkar o trösta dig med medan du sörjer vår frånvaro;)



Underbarat fina kort! Vad häftigt med vitt motiv mot mörk bakgrund! Det var riktigt snyggt! Och som vanligt, makalös färgläggning på detandra motivet!



Hoppas du slipper stress i fortsättningen! Det ska ju va kul att pyssla, inte ett måste:)



Stooor Kram!

2011-02-08 @ 22:45:11
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Lilla pyssel Inger

Hej och god morgon på dig bästa Petra vännen:)

ÅÅÅÅÅ din kort blir man verkligen ALLRIG less på att titta på dom är så himla välarbetade och underbart gjorda:) Perfekta och mycket mycket trevligt ögongodis till oss andra:) Tack för att du delar med dig:)



Jag tycker inte alls att du är någon dårlig bloggare så du ska inte alls be någon om förlåt! Man ska blogga när man har lust, tid, ork och kan blir det ett måste så är det inte kul längre så är det för mig i alla fall. Sen har man olika perioder i bland så är det jättekul med pyssel och bloggandet och i bland så orkar man inte med något alls och måste helt enkelt ta en paus!!! Det går upp och ned för mig med!!! Så jag lovar dig min vän jag har "dippar"!!!!

Jag kan inte tro att du inte får till det när jag ser det jag ser det som du gjort som du visar här på bloggen!!! Jag är säker på att du bara hade en dårlig dag och att i dag så kommer allt att släppa "sim salla bim" nu är du redo igen!!!



Å jag gillar din svägerska vad hon är gullig och snäll som tar så väl hand om dig och såg till att när du behövde påfyllning på ditt glas så fick du det:) Sådanna svägerskor ska man vara rädd om:)



Har lagt ut mitt första påsk alster i dag om du vill kikka:) Det finns även en länk med mallen till denna Gable Box och många andra mallar också!!!

Fast du har säkert sätt denna förut eller har redan länken sen förut men har du inte det så kanske detta kan ge dig lite ny inspiration:)



Ha en toppen dag och var rädd om dig, massor med kramar från lilla vännen Inger:)



2011-02-09 @ 08:53:25
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: lene

hej petra!

Så snygga kort, du är så duktig på att dekorera precis lagom! Det är svårt tycker jag... blir ofta för mycket!

ha en bra dag och var rädd om dig!

kram lene

2011-02-09 @ 12:17:20
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: L8

En jättekram till dig som förgyller mina små inlägg med så underbara kommentarer ♥

Jag skulle kunna tänka mig att gå en färgläggningskurs hos dig by the way :)

Hojta till när du kommer till Skåne nästa gång. hihi

Kramis

2011-02-09 @ 12:28:04
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Carin

Hej Petra! Låter som en utmärkt helg! Baksmälla är dock inte så kul men har man haft roligt måste man kunna lida! ;) Underbart fina kort (som alltid!)! ♥ Kul att använda lite annorlunda teknik ibland! O förresten, mina nya skor är jättebra! Kan rekommendera en sån investering! ;) Ha en fortsatt fin onsdagskväll! KrAAM!

2011-02-09 @ 19:20:30
URL: http://sprallokort.blogspot.com
Postat av: Erica

Blir alltid lika glad då jag "sett" att du tittat in hos mig och skrivit en kommentar, dem tar jag till mig, värmer gott i hjärtat, tack sötis!! kram

Slår vad om att du skulle göra en underbar vattenkanna, du som altrar allt möjligt så fint.



Korten är ljuvligt fina!! favvis blev det understa, kan det vara för att färgläggningen är ett ögongodis i sig. Kombinationen av färger och papper med lite kontrast i svart, toksnyggt, du kan du!



Ha en underbar vecka! Kram, Erica

2011-02-09 @ 19:36:12
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Sari

Låter som om helgen var kanon bra...förutom baksmällan..he he heeeee...=P

Underbara kort du har gjort, båda två!

ha en underbar vecka!

2011-02-09 @ 20:09:10
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Cathrin

Haluuuuuuuuu!!! Jag planerar att INTE ha baksmälla i helgen....ut och käka och så en liten sväng på bowlingbanan. Alla proffsiga tips mottages tacksamt, när det gäller bowlingen då;-)Vätskekontrollen kommer jag ha full koll på;-).......helt okontrollerat, ha,ha.

Galet fina kort hörru....som alltid. vad är det för bokstäver du använt till namnen?? Jo jag ser att det är E D V I N A och R men vad kan de heta??



Puss på dej Cathrin

2011-02-09 @ 22:13:45
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Cath.

Underbara kort! Åh, en sån svägerska har jag med! Tog ett tag innan jag lärde mig...;D

Kramar i massor!

2011-02-09 @ 22:20:41
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Inge

hihi you are so funny;-)))

Love your cards:-D



Have a nice day,



Inge XX

Postat av: Tesa/Therese

Ja, vad kan sägas som inte redan sagts:) Underbara alster. Tack goa du för dina ord:)

Kram Tesa

2011-02-10 @ 12:29:51
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Anneli

Dålig bloggare , nää det kan jag inte hålla med om och man kan inte hinna med blogga alltid. Det gör inget om det dröjer tag mellan inläggen. Du finns här rätt var det är så har du ett helt underbart inlägg med en massa underbara kort eller annat.

Dina kort är alltid så underbar som idag



Tack för kommentaren i blogg blev så GLAD, så roligt att du gillar mina detaljbilder, det kul visa lite detaljer.!!

Sköt om Dig vännen och STOR kram från mig önskar dig skön helg.....



Kraaaaaaaam Anneli

2011-02-11 @ 06:51:44
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Karin

Så härliga kort till två små killar!

2011-02-11 @ 09:21:28
URL: http://kajsaloppan.blogspot.com
Postat av: Nina

Underbara kort!! Som alltid ;)

Du har något att hämta i min blogg!

kram Nina

2011-02-11 @ 09:43:30
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: mya

jag och d kom knappt in i tvättstugan längre, då var det dags att åka till återvinningen. haha :)

finfint pysslat :) kram

2011-02-11 @ 10:42:57
URL: http://www.mrsmamamya.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0