Journalbox och DTkort.

Hej hej!!!!

 

Mina godingar! Ni är så söta å rara som alltid ger mig gulliga komplimanger!!

Tack för att ni finns!!! Som jag sagt innan, min blogg hade aldrig existerat utan Er! Så TACK!!!!

StampARTic har blivit sponsrade av Maja Designs senaste papperskollektion!
Jag är rejält förälskad i dessa papper så att få äran att skapa med dem

är för mig en ren fröjd!!


Den nya papperskollektionen från Maja Design heter "Ska vi ta en fika".

Mina DTprojekt;

Urläckert papper från Maja Design.

En passande stämpel från Skogstokiga, färglagd med akvareller.

Textstämpeln kommer också från Skogstokiga.

Ett Alla hjärtansdag-kort med urfina papper från Maja Design!

Stämplarna (tjejen med hjärtat och biljetten) kommer från Skogstokiga, färglagt med akvareller.

Blommorna är utstansade ur flera mönstrade papper.

Detaljfoton.

På de kommande fotona fick jag tyvärr inte alls till färgerna :(
Min kamera verkar inte gilla lila, men så fotade jag när det började bli aningen mörkt ute..

vilket var runt 15 tiden (en av de negativa sidorna med vintern)

 

Nåväl, det går ju iallafall se hur min Journal Box ser ut.

Journal Boxen har jag gjort åt min söta svärmor!
Hon skulle fått den på sin 60årsdag i November förra året,

men då hade jag så mycket annat att göra så jag han aldrig.

Men det var ju perfekt att göra två flugor på smällen genom att

skapa Journal Boxen med tillhörande bok i Maja Designs papper!!

 

Jag har på första sidan i boken klistrat in en beskrivning på hur Lisa ska gå tillväga med sin Journal Box.
Alla papper från Maja Design!



Detaljfoton.



Själva Journal Boxen. Dekorerad med Tim Holtz "fötter" och lås.
Alla papper kommer från Maja Design!
Jag dekorerade asken så Lisa kan ha den framme om hon vill..

Boxen bakifrån.

Här kan man skåda frågorna som boxen är fylld med.
När asken är tom kan man fylla den med något annat trevligt :)

Journalbox med tillhörande bok! :)

(Ursäkta färgerna som sagt...de känns ..."skrikiga" på något vis.
Den lila färgen ska vara mycket djupare, mörkare lila.)


Jag har gjort ännu en grej, men kan inte visa det här än då det är en present till en person
som jag vet brukar titta in här. Så jag får avvakta med att visa den här inne :)




Hur har ni haft det i helgen?

Maja Design´s projekt har näst intill tagit kål på mig denna veckan, för jag har suttit
i pysselrummet från det att jag kommit hem från jobbet till kl 01 varje natt.
Jag var tvungen att gå upp extra tidigt i går morse också för att göra klart projektet
innan jag skulle springa till bowlinghallen å spela match (vilket vi vann!).
För att sedan stressa hem igen och fotografera allt i dagsljus.
Det blev aningen sent och det hade börjat skymma (därav färgerna på journalboxen)
ÄNTLIGEN KLAR!!
Det var så skönt igår kväll! Fick besök av mina kusin och hennes ursöta son!
Sen tittade vi på en film. Känns som det var veckor sedan jag bara kunde sitta ner i soffan
å inte känna stress.

Däremot ska jag säga att det är mitt egna fel till att det blev så stressigt med
Maja Designs projekt. Jag är typ aldrig ute i god tid, om man säger så.... ;)

*

Idag ska en barndomsvän till mig komma hit och fika.
Hon ska ha bäbis i februari så jag ska passa på att klämma å känna lite på henne ;)


Ikväll ska jag inget annat än å känna RO!
Ska INTE sitta i pysselrummet. Jag måste ha en paus därifrån nu känner jag.
Det kan bli lite för mycket av det goda ibland.
Vi har spelat in de två sista delarna av Svärdet & Spiran så det ska vi påbörja.


Nej, nu måste jag städa och planera för middag!
Tror det får bli Broccoli och blomkålssoppa med bacon! MUMMA!!



KRAAAAAAAM


Kommentarer
Postat av: Petra

Jag tror jag smäller av. Så mycket fint du har skapat tjejen!

Massor av Skogstokiga

bamsekramar

från mig

2011-01-16 @ 13:40:50
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: krumeluran

Massor av inspiration som vanligt... är grymt imponerad av din kunskap.. Önskar jag kunde göra lika grymma kort och alter som dig... just nu går jag och värper på mitt bidrag till Spellbinders och det ska vara just ett kort... ÅÅÅÅÅNGEST!!

Krama lillfjant och hälsa maken

KRAMIS

Katarina

2011-01-16 @ 14:35:27
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: AnnikaS

Superfina alster! Det är dock trist att höra att det blir så mycket press.



Njut av lugn och ro!

kram Annika

2011-01-16 @ 14:35:34
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Maritha

MEN JAG BARA SMÄLLER AV.....rakt av....kommer ta hela kommentaren att återfå nån vett och sans....HJÄLP...jag fattar inte hur i hela h..(hm) du får till så fina saker hela tiden,du måste ju verkligen bara va proppfull av idéer och en salig begåvning få andra unnat!!! =)Oj oj,ska försöka samla ihop mej...

....korten,ja vad säger man?? YBERFINA!!

Boken och boxen...det finaste jag sett bannemej!(tänkte nästan svära här med,men hejdade mej lite...)

PysselKUNGPetra!!



massor av impade kramar från mej

2011-01-16 @ 14:42:32
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: MarjaS

OMG what a fabulous creation with this wonderful DP and so many wonderful details. So well done. Hugs MarjaS

2011-01-16 @ 14:48:49
URL: http://marjas-scrapfun.blogspot.com/
Postat av: Sinikka

Jag är inte en aning impad :-D....gud det var nog klart värt allt stressande. Hoppas att din svärmor tyckte om det....men det är jag säkert på.

Kanon fin papper. Såg det redan på StampARTic och ville också ha. Har hittad en återförsäljare, men banne mig vad dyrt det är. Så funtade jag att köpa i Sverige men pappret kostar där lika mycket. Så jag får fundera lite till. Om jag köper nåt då skall jag bara pyssla nånting till mig själva så att jag kan njuta av pappret hela tiden.

Dina kort har blivit himla söta med.Fina stämplar.

Du tar det lugnt, det skall förbli ett hobby och ingen martyr.

Take care och bamsekram Sinikka

2011-01-16 @ 15:13:26
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Norunn

Oi oi oi! så lekkert! :D

2011-01-16 @ 15:38:02
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Såg dina fina kort på StampArticbloggen:) Gissar att din svärmor blir/blev överförtjust över denna vackra gåva. Kanonfint!

Sv. Ja, jag är lika spänd jag på att få se slutresultatet av provdockan. Jag har klätt den med tidningspapper och väntar på att den ska torka så att jag kan börja måla:)

Grattis till matchvinsten!!



Ha en skön kommande vecka!

Kram Tesa

2011-01-16 @ 15:47:43
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Cina99

Tja, det där med att aldrig vara ute i god tid... Säg som jag brukar göra: "Jag väntar på den rätta inspirationen - panik i sista minuten" ;)



Boxen är alldeles sanslöst vacker! Pappren är underbara (dräggel) men det får vara nån som du som gör dem rättvisa :)

2011-01-16 @ 15:58:04
URL: http://cina99.bloggplatsen.se
Postat av: Louise

Åhhh Petra! Nu sitter jag här och nästan grinar av lycka igen! :) Du skapar så otroligt vackra alster och det var nästan lite av en chock att få se så mkt vackert på en gång! Underbart Petra! Jag fullkomligen älskar boxen och boken! Så himla läckra! Tassarna från TH har jag stått och tittat på 1000 gånger men aldrig slagit till, för skulle jag använda dem liksom?? :o Japp, det skulle jaf ser jag nu! Inte skrikigt alls tycker jag, jag älskar också Majas papper :)

Kram och ha en härlig söndag :)

2011-01-16 @ 17:09:46
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Muffin

Men jösses, Petra! Så GALET fina saker du har gjort nu igen, du är inte klok! Så himla tokfint och välarbetat alltihop, du är verkligen ett proffs. Återigen har du fått till superläckra alster med papper som jag skulle tyckt var jättesvåra att jobba med, men det är ju kul att vi alla är olika och har olika stilar. Inspirerad blir man hur som helst här inne hos dig varje gång (=varje dag). Önskar dig en fin vecka, stor KRAM! <3

2011-01-16 @ 18:12:53
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: EmmJa

WOW! Helt underbara alster du har skapat! Har kikat runt lite hos dig och får otroligt mycket inspiration av det du skapat...så härligt!



Kram

2011-01-16 @ 18:47:57
URL: http://www.emmja.se
Postat av: L8

Hej tjejen, nu börjar det lugna ner sig lite för mig efter semestern,vattenläckor,kräksjuka m.m så nu fick jag äntligen en stund över att kika in till dig. Såååå sugen jag blir på att sätta mig och altra något när jag ser din journalbox och bok. Alldeles underbara - jag stormgillar hela konceptet och så kul när väl alla frågor är besvarade och boken full.

Det är nog liftvarning på den när min gudson blir lite äldre ;)

Hoppas helgen varit kanon!!!

Kramisar

L8

2011-01-16 @ 19:16:54
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Såååå fina å ljuvliga kort du gör! Me like!! å journalboxen m boken är ju kalas fina å är en sån himla rolig idé!

Du kan aldrig ana hur skönt det är att flytta från husvagnen å in i mitt fiiiiiina viiiiita hus! *ler* väntar på att du snart skall komma med min inflyttningspresent (visst var det spegeln,eller var det lyktan,eller.. hihihihi)

Ha en härlig vecka!

kramkram!

2011-01-16 @ 19:34:06
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Angelika

Hallå!

Lika galet fina alster som alltid, tokgillar alltihop! Ja men visst är de helt underbara, Fika-serien!

Men du va kul att du vill komma på Vätterscrappen!! Fick mail av Cathrin så nu har jag skrivit upp dig, jätteroligt =)

Jag kommer snart ut med mer info!

Kram kram A

Postat av: Carro/camile

Ljuvliga skaer du hittat på! ...som vanligt måste jag väl säga för du är fantastisk på att komma på olika saker.



Det är svårt att få till färgerna på bilderna tycker jag. De gör sig inte rättvisa. Jag har inhandlat dessa papper och de är underbara! Vill nästan inte sätta skärmaskinen i dem. ;-)



Wilma tackar och bockar för era grattis.

Tack för goa ord hos mig!

Kram vännen!

2011-01-17 @ 00:22:34
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Louise

Vilken sida du har och vilka underbart vackra alster du gör. Hur lyckas man med allt man gör? för det har du verkliegn gjort.

Denna sia måste vara alla scrappares dröm att besöka. Så mycket fint och vilken insperations källa du är.

Tack för titten och jag kan lova dig att h it kommer jag tillbaka ofta hedan efter.

Kram Louise

2011-01-17 @ 07:59:17
URL: http://louiseudden.blogspotcom
Postat av: Therese

Wow så fiiina saker!

Kram ♥

2011-01-17 @ 08:47:21
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: Christine Schärfer

Hej Petra, åååå, så fina saker du gör! Asken blev jätte fin. Kom inte ihåg vad jag gjorde i helgen. (Har funderat byta namn till Doris. Du vet den blåa fisken i Hitta Nemo). På tal om serien "Svärdet och spiran", jag har också spelat in de sista två delar. Men så råkade mina döttrar ta bort den sista avsnitt. Den sista avsnitt!?? AAA, förstår du att jag blev förbannad? Nu vet jag inte hur det gick för Jack och Aliena.... Jag ska låna boken från bibliotek....Suck!(Ursäkta lilla utbrottet) Ha det gott, vännen. Tummen upp för dina sköna saker...



Kram

Chrisitne S

2011-01-17 @ 10:41:21
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Christina

suck...så himla fint!!! Alltihop!! Ursnyggt och din svärmor blir nog himla glad!!



Själv skulle jag scrappat men det frös tyvärr inne :-(. Nya tag idag istället! Gillar den där pappersrosetten på Lisa-boken!

2011-01-17 @ 11:41:45
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilken otroligt vacker box och bok du har skapat! Shit! Du har inte frågorna sparade i nån fil (alltså de som du har lagt i boxen)?

2011-01-17 @ 19:25:42
Postat av: Anita

Hej vännen!

Ursäkta att jag är så himla dålig på att skriva komentarer hos dej. Tittar ju in nästan varje dag ju.

Dina kort är underbara. Jag älskar dina stansade blommor. Ska försöka mej på nåt liknande.

Och asken och boken är ljuvliga. Fast jag blev lite fundersam på hur lapparna fungerar. Du har säkert skrivit om dem innan.

Stor kram till dej och hoppas du får en mysig oskapar kväll ikväll.

2011-01-17 @ 19:32:02
URL: http://anita.bloggagratis.se
Postat av: sari

Åh jisses vilka vackra alster det fanns här inne igen!! Allihopa är sååå fina!

2011-01-17 @ 21:34:57
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Catta/eldhexan

Ja, det var riktigt synd att inte posten lyckades leverera ditt fina julkort...har ju sett bild på dem här hos dig och de var ju underbara! Hade sett fram emot att beundra det på nära håll...men tack snälla du för att du tänkte på oss...=)



He, he, jo, man blir lite fjantig med bebis i huset...vi sitter här och berättar för varandra i detalj vad lillan haft för sig om den ene varit borta en stund:)



Jag har några av de där Maja-papprena så jag vet hur fina de är! Du har gjort helt underbara alster med dem! Så härliga kort och lådan och boken är ljuvliga!



Stor Kram!

2011-01-17 @ 22:44:41
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Eivor/Ejja

Alster du skapar tar mig med storm!! De är så vackra! Gissar att svärmor blir lycklig över box och bok!! De är sååååå vackra! Sååå välgjorda!!

Efter dina många timmar i pysselrummet förstår jag om det känns bra med lite paus för en kort stundler. Låter alldeles perfekt med lite god mat, broccoli är aldrig fel...i vilken form som helst.



Stor kram kära vän & tack för att du kikar in hos mig ibland.

/Ejja

2011-01-17 @ 23:36:07
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Tanten

OJ vilken skaparlust och vilka alster! Jag behärskar själv INGET av det du gör, men jag blir ju bara SÅ imponerad!

I mitt NÄSTA liv skall jag pyssla så som du gör... Hehe.

//Marit

2011-01-18 @ 02:29:42
URL: http://tantmarit.se/
Postat av: Lilla pyssel Inger



HALLO HALLO FASEN VILKA ALSTER DOM ÄR SÅÅÅÅÅÅ HIMLA UNDERBART SUPERSNYGGA VET INTE VILKA ORD JAG SKA ANVÄNDA SÅ ATT DU FORSTÅR HUR MYCKET JAG TYCKER OM DET DU VISAR OCH HAR GJORT !!!!!! MEN JAG HOPPAS ATT DU FORSTÅR ATT JAG TYCKER "MYCKET" OM DET:)



STORT TACK för besöket och dina ord hos mig du är jo så himla underbar Petra:) Sen får du mig att skratta för du skriver så himla bra, skulle önska att jag kunde uttrycka mig så bra som du:) Har svårt att sätta ord på vad jag känner men du är så himla duktig på det:)



Vilken bra ide att göra en större bokbox som kan ligga som dekrasjon på bordet och ha alla tv-doser i hmmmm .... du är inte dum du ha ha ha:)

Nu gav du mig en ny ide och inspiration tack snälla:)



Å jag lovar dig att om den blå bokboxsen blir hemlös

så känns det jättebra att den kan få flytta in hos dig du är jo så snäll tack så mycket:)

Jag ser att du blinkar febrilt ha ha ha:)



Ha en toppen dag och vecka och var rädd om dig och du skönt att veta att jag inte är ensam om att vara ute i sista minutten blink blink:)



Massor massor med STORA BAMSE KRAMAR till en helt underbar tjej du Petra från din lilla vän Inger:)

2011-01-18 @ 08:21:20
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Cath.

Men jösses vilken himla inspirationsbomb som briserade här! Fantastiska alster, som vanligt! Synd att min mamma är så gammal och glömsk annars hade det varit trevligt med en journalingbox och -bok till henne också... Kanske ska göra en till svärfar och svärmor... Roligt för barnbarnen!



Kram, du är värd lite lugn och ro nu när du arbetat så hårt. Grattis till vinsten i matchen förresten!



Och du, jag känner igen mig alltför väl i det här med att vara ute i god tid eller inte... ;D

2011-01-18 @ 13:37:28
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: Christina

Super duper bra saker hittar man i denna blogg Tack för att vi får titta in. KRAM

2011-01-19 @ 08:35:38
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com
Postat av: Eivor/Ejja

Tack för dina fina ord, de värmer. TACK igen vännen!



Kram från mig,

Eivor/Ejja

2011-01-19 @ 09:37:56
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Otroligt vackra och välarbetade saker vännen!!! Boken och asken är heeeelt otroliga!!! Vilken gåva!!! Men du, jobba inte ihjäl dig, lät lite tufft det där!!! Kramar!

2011-01-19 @ 19:07:43
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Tesa/Therese

Hej! Galenpannan här:)

SV: Vad ska jag säga?? Det är bäst att smida medans järnet är varmt;) Har ju massor med ideér just nu!

Kram Tesa

2011-01-19 @ 21:34:20
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: SannaF

Fantastiska saker du skapar tjejen!!! Makalöst fiiiiiiint! Alltihop!

2011-01-20 @ 19:34:06
URL: http://creativesanna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0