Polis polis potatisgris

Hej alla sötnosar där ute!


Tack för era goa ord om mitt förra inlägg!!
Ni är för söta och omtänksamma å jag är så tacksam som har er!

 


Åskan slog ner här i helgen och givetvis hade jag glömt att dra ut sladden till modemet  
Så nu har vi varken tv, internet eller telefoni..  (Men telefonen klarar man ju sej iallafall bra utan..)

Shit
vilken SMÄLL!!!
Blixt och knall i samma sekund! Jag höll på att skita ner mej!...liksom resten av Vimmerbys befolkning ;)
All el i hela huset dog, läskigt!

Loke är (tack å lov) inte speciellt rädd för åskan men han har rejäl respekt för den, precis som jag.
Men när vi satt där i soffan och inväntade nästa knall så ställer sig Loke upp och knackar på fönsterrutan samtidigt som han hojtar; "KOM IGEN DÅ ÅSKAN!!"
Har man då tagit sig lite väl mycket vatten över huvudet eller?? ;)



Min skruttunge satt i mitt knä i söndagskväll och ritade.
Han ville att jag skulle rita en polis.

"Men..jag vet inte hur man ritar en polis", säger jag.
"Polisen har en mage och ett huvud..", förklarar Loke
"Kan inte du rita en polis istället?", fortsätter jag.
Loke börjar rita sin polis och samtidigt berättar han informativt om vad han ritar; "Han måste ha polisskor"...
...och när skorna och händerna är på plats ritar han slutligen dit en hatt (!)
(Tänk, lillkillen har ju träffat Kling och Klang på Astrid Lindgrens Värld och dom bär ju hatt!)
"..och så ska hatten ha en stjärna", utbrister Loke medans han ritar.
"..men", fortsätter han.."Jag kan inte rita en stjärna. Det kan bara vuxna göra"
Han låter mäkta bekymrad.
Med glada hejjarrop från mig om att han faktiskt KAN rita en stjärna och att han iallafall borde testa,
så gör han slutligen ett tappert försök.
Men blir allt mer bekymrad.
"NEJ Mamma, jag KAN INTE rita en stjärna! Du måste hjälpa mig!!!"
Jah, så vad gör man?
För att göra sonen glad så ritar jag dit en stjärna över hans egna lilla tappra försök till en stjärna.
Tråkigt, för jag vill verkligen inte förstöra hans teckning.
"Se mamma, du kaaaan ju rita stjärnor!!", utbrister Loke glatt.


Lokes polis.

Jag smälter, visst är den söööööööt!! ;)


Kram Petra


Kommentarer
Postat av: Patricia/tiza67

Loke har dina skapar gener det ser man ju hans finfina polis!! Barnen är ju bara för underbara i den åldern eller de är väl underbara i alla åldrar;0)

Vilken otur med åskan hörru!!! Vi drabbades av en smäll för ett par år sedan och då gick alla DVD apparater sönder (4st) som tur var gick ingen TV i alla fall och datorn hade vi faktiskt dragit ur så den klarade sig!

Tur att Loke inte blev rädd när det smällde!!

Ha en fortsatt skön sommar dag!!

Kramen Patricia

Ps. det gick utmärkt att flytta på alla fåren Ds.

2011-07-05 @ 18:10:46
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Maria

Men oj då vilket oväder ni hade över er.

Låter lite läskigt faktiskt.

Så himla fin Polis din son har ritat.

Väldigt informationsrik och många fingrar och en söt näsa.

Polishatten är så cool. Särskilt med stjärna på ;D

Önskar dig allt gott och ha det bäst.

Kram

/Maria

2011-07-05 @ 19:25:44
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Maya

Hei, hei vennen :)

Loke har arvet dine skaper evner, ser jeg ♥

Herlig tegning, og takk for en herlig skratt :)

Han er for god, den gutten ♥



Alltid en fryd å titte innom deg, Petra!

Massevis av herlig inspirasjon og lekre kreasjoner!!

Og tusen tusen takk for alle dine gode ord inne hos meg, de varmer ♥

Kram/Maya

2011-07-05 @ 19:43:12
URL: http://mayas-hobbyblogg.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men guuuuuuuuuuuuuuud vilken fin teckning Loke har gjort!!! Vilka detaljer! Du får ursäkta Petra men denna teckning är nog bra mycket finare än dina kort. För tänk, det är ju en treåring som skapat detta. Vad ritar han då som 30-åring? =D



Läskigt med åskan... Hoppas att det löser sig för er snart.



Kram!!

2011-07-05 @ 20:57:45
Postat av: Lena

Åhhh vilken fin polis!! Hälsa Loke att den är suuuupeerfin!!

Visst blir man stolt när de första riktiga teckningarna kommer..efter allt "kludd"...



Tack gumman för beskrivningen du gjort hos mig..haha..hade du inte behövt.;-) Men tackar såå mkt!! Fiffigt värre..äger ju ingen sån där konservburköppnare men tror mor och far har en precis som dina..

Hade varit kul att prova..



Ikväll måste jag ta taag i de röda knytskorna..hehe..



Ha nu en fortsatt trevlig kväll..



Kram Lena

2011-07-05 @ 21:02:48
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Anna

Å den är juh underbar! Rama in och häng upp!

Kramen

2011-07-05 @ 21:16:39
URL: http://pinglananna.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej sötnos!

Vilken otroligt söt polis Loke har ritat, verkligen urgullig :) De är såå duktiga våra små stjärnor! :)



Jodå, allt är bra här. Vi bara njuuuuter av vår semester i fulla drag ;) inte så mycket datortid som annars ;)



Tråkigt att höra om ert modem! Hoppas ni får det åtgärdat snart :)



Kram

2011-07-05 @ 21:29:38
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Maritha

Åhhhh men hur söt va nu inte denna lilla polis.....man smälter ju totalt!! Den åker väl in i en ram och upp på nån vägg kan jag tro,för sånna små rara teckningar är sååååå himla kul att ha när dom blir äldre kan jag tala om! Har en som min son ritade av mej och en manlig kollega när han va liten,....där vi håller varandra i hand??!! WHAT?! eh,vet fortf inte varför han ritade så,men jag tyckte att den va så galet söt så den sitter fortf på mitt skåp....ja på jobbet alltså,kunde ju fasen inte ta hem den och försöka förklara varför ungen ritade oss hand i hand.....=)



Hoppas ni slipper mer hemsk åska nu och Loke verkar ha en skön inställning till sin egen förmåga....japp,kom igen nu åskan!! ;)



Kramen till dej vännen

2011-07-05 @ 22:17:14
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Änglahus

Hej gumsan!



Ljuuuvlig bild, sådär så man smälter & blir en blöt fläck, barns fantasi är så fantastisk & oskadad, de små pluttarna ;0)



Men oj, vad räligt med åskovädret! Då är man liten när moder natur tar fram hårdhandskarna... Ni får kanske installera jordfelsbrytare? Fast iof sig, oddsen att det ska slå ner igen är ju närmst obefintlig!



Ljuvliga alster du gjort, från de söta tärningarna, till de härligt korten! Men nyfiken som jag är, hur är det med före-efter bilder på uthuset? nyfiken i en strut ;0)



Och håller med dig, kyla undanbedes, liksom knott, mygg, getingar & spindlar (om de inte är så gulliga som på ditt kort förstås!)



Är inte heller på korthumör, inte ens nya Magnoliorna framkallade någon större lust... Nä, det får vila till hösten, när det ska kreeras julkort bl a ;0)



Ha det gott & hoppas livets kringelikrokar rätade ut sig åtminstone lite?!



Kram!

2011-07-05 @ 22:34:17
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: Christine Schärfer

Härligt att ha dig "tillbaka". Som jag sa tidigare. Man blir alltid glad att titta in här. Vad söööt! Tack för att du delade med dig dina vardagsglädje. Jag både tänkte tillbaka när mina unga var små och riktigt längtar efter barnbarn. Du kan hälsa Loke att en tant som heter Christine tycker hans är jätte duktig att rita. Ha en underbar dag. Inga åska idag.



Kram

Christine

2011-07-06 @ 09:10:09
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Jenny J

Den sötaste polis jag någonsin har sett!!! Vad duktig han är!!



Kram

2011-07-06 @ 20:06:48
Postat av: Linda

Jättefin teckning av Loke!! Så noggrann han har varit sötingen

2011-07-06 @ 22:09:00
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: Anna

Så fin teckning! Ser att du antecknat datum och sådant så jag antar och hoppas att den kommer sparas.



Det där med åskan lät inget vidare där emot, fy vad otäckt!

2011-07-07 @ 08:01:00
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Johanna "pojjo

Hihihihihi GUUUUUD sååå söt polis hi hihihi. Jag ser han har mammas talang ;D



Jag ÄLSKAR åska.. det är nästan de bästa som finns.



Attans att ja inte visste det.. men bra om du kan lösa det med bilderna. Ja tog lite olika papper.

Du är TOPPEN :D

2011-07-07 @ 13:16:29
URL: http://pojjos.blogg.se/
Postat av: Muffin

Vad duktig du är som kan rita stjärnor! ;) Vilken jättesöt polis han har gjort, lilla gurkan. Man kan ju inte spara allt men några sådana där söta teckningar måste man ha kvar, det är så roligt att titta på när barnen är större sedan. Hoppas ni får en go helg! Kramis!

2011-07-07 @ 13:34:16
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Kamilla

Naaaaw ♥ Loke är ju för söt!! Polisskor *smälter* ♥

Men en tuffing är han ju som utmanar åskan *S*



Du har en liten sak inne hos mig ;)

Kraamizar i massor♥♥

2011-07-07 @ 15:38:31
URL: http://kamillasscrapping.blogspot.com
Postat av: Eva

Äpplet faller inte långt från päronträdet ser man ju tydligt :)- Uuuunderbar polis, jag ser dem också exakt så där :)

Jobbigt med åskans härjningar men det är ett imponerande skådespel när det håller på.

Ha det gott!

Kram! / Eva

2011-07-07 @ 17:25:59
URL: http://evasscrapblogg.blogspot.com/
Postat av: Catta/ eldhexan

Hejsan vännen!



Tack, sötis för omtanken! På bättringsvägen nu, så jag ska jobba i morgon, sista dagen innan 2 v semester! Då orkar man även om man inte är 100%! =)



Vilken osis med blixtnedslaget! Hoppas ni får ordning på elektroniken...



Vilken jättefin burk du gjort nedan! Lagrat i 10 år, ha, ha, du är för rolig, Petra!



Och vilket makalöst fint bebiskort! Det där hjärtat MÅSTE jag nog andrahandslifta! Söt text du har gjort i kortet, möjligen måste jag härma dig där med...:) Vet ju inte exakt vilka Nässjöbor du känner men jag måste ju skvallra om att Chris o Monica fått sin andra dotter igår!!! Så nu ska jag göra bebiskort (igen) ! =)



Stooor kram till dig, lille konstnären o gubben! (he, he, sån´t vågar man bara säga när man bor 30 mil bort!)

Postat av: Linn

Imponerande! Loke är grym! Du också!

Vill ju träffas med er snart ju!!!

Kramelikram

2011-07-07 @ 21:03:21
URL: http://liteludd.blogg.se/
Postat av: LillBlomman

Skönt att "se" dig igen:) Vad duktig han är att rita!!! Jag väntar på att strecken ska bli en huvudfoting men vi får nog vänta;) Är det vid treårs kollen som de ska rita en sådan:) Men Viggo göra härliga färggranna tecknigar med färg överallt. Blir så glad över dem. Hoppas att han blir en liten pysselkille. Musikalisk är han och dansar rumpan av de flesta så i höst får det nog bli lite Barnrytmik för honom:)

Kramar söta du!

2011-07-08 @ 12:27:57
Postat av: essmo

Oj va läskigt med åska!

Men duuu, sicken underbar teckning! Loke är ju en liten konstnär! underbart!

Oj oj oj får du vänta ända tills aug på ditt bord... seg väntan.. Ni är varmt välkomna att titta förbi här om ni vill! =)

Tack för dina söta kommentarer,, håller med om att det är svårt med stämplar till bröllopskort.. utmanade mig själv att göra kort med en motivstämpel, det kommer i bloggen inom en snar framtid ;) Skall bli spännande å se ditt projekt...

Hoppas ni får en riktigt härlig helg, många goa kramar till dig! =)

2011-07-08 @ 15:05:37
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Du hade ju dragit ut allt sa du juh när jag frågade! =P Ja det hade lika gärna kunnat vara jag.



Underbar polis Loke gjort! =) Jaha så stjärnor är en vuxen grej i hans ögon. Gulligt! Du får väl lära honom. =) Det är så roligt med alla teckningar de gör och se hur de utvecklas.



Kommer att tänka på kompisens son som var på 4-årskontroll och skulle rita en gubbe. Han glömmer rita händerna så BVC-sköterskan frågar om han inte glömt nåt. Han funderar en stund och så ritar han dit naveln! =D Visst är den söt!?



Kramar i massor!

2011-07-09 @ 02:32:01
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Mormormargareta

Jättehärlig polis! Spara!!!

Hör och läser om åska och spöregn - här är det bara sol, varmt och TORRT! Olika falla ödets lotter. Kunde ju vara lite mer rättvist.

Ha en skön helg!

2011-07-09 @ 15:51:47
URL: http://mormormargareta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0