Nu är det gjort!


Nu är det gjort!!!

Nu har jag anmält mig till Rekordträffen i Mölnlycke den 17e September!
Kommer bli dundrans kul tror jag!!

Berätta gärna om du/ni också planerar att åka dit?! :)


SHIIIIIIIIIT vad det blixtrade och åskade inatt!!
Alltså, det var så jäkla häftigt samtidigt som det var aningen läskigt.
Det blixtrade inte som det brukade med ett nedslag en gång var 3e minut,
utan det blixtrade verkligen hela tiden och det höll på i flera timmar!

Länge hörde vi inga knallar, utan såg bara hur himlen gång på gång lystes upp lååångt långt bort.
Rena skådespelet!!
Johan och jag tog varsin stol och satte oss vid den öppnade balkongdörren.
Jag filmade med min lilla digitalkamera och fick med flera häftiga blixtar!

Loke vaknade och var inte lika exalterad som sina föräldrar.
Han kom intultandes med sin kudde och kröp ner under mitt täcke.
När jag frågade om han ville komma och titta med oss låg han med täcket över
huvudet och sa "Nä, jag tycker åskan är läskig"
Sötnosen ;)

Synd att jag inte lyckas lägga in filmsnuttar här på bloggen, då hade ni själva fått sett
hur vi hade det igårkväll/inatt.

Vi misstänker att en av blixtrarna slog ner i kyrktornet (ca 300m från huset)
För klockorna började därefter spela överraskande och väldigt osammanhängande.
(runt 00.30 på natten)

Det sägs bli åskoväder även ikväll!  <---ni ser den förväntansfulla minen va?? ;)


Ikväll ska vi fira Lokes kusin, Anton, som fyller 12 år på måndag.
Eftersom han är bror med Albin som fyllde 10 för ca en månad sedan
så är det bäst att de får liknande presenter :)

 

Texten är utskriven på datorn.

Pappret är ljuvliga Maja Design (marina temat)




Några av er undrade hur man gör för att lyckas fylla konserven med diverse gosaker :)

JO! Det ska jag berätta! :)

Ett tips är att ta en konserv som inte innehåller något svårdiskat innehåll.
Själv har jag använt mig av Minimajs på konserv.

Först måste vi ta bort bottnen på konserven.
Jag kommer kalla bottnen för "locket" i denna beskrivning (så det inte blir något missförstånd)
Jag lånade mina föräldrars übergamla konservöppnare som inte skapar en massa ojämna kanter 
längs med locket;



Häll sedan ut innehållet, tvätta ur innanmätet och ta bort etiketten.

Efter det är det bara till att fylla konserven med gosaker, pengar, grattishälsning eller annat.

Därefter tar vi limpistolen och limmar längs kanten några mm in i burken, likt en "barriär" kan man säga.
Låt detta torka. (jag gör så bara för att locket inte ska kunna ramla in i konserven.) 
Sen tar vi och limmar snabbt (så inte limmet hinner torka) längs med "barriären"
och därefter sätter vi dit locket och håller det på plats ett tag medans det torkar.
TADAAA! Färdigt! :D



När vi firade pappas pension förra helgen passade jag på att fotografera lite.

Tråkigt nog missade jag att fota självaste pensionären! Men det är inte lätt

att få honom att stå still, då han har baken full med myror!
Den mannen har verkligen 100 järn i elden! ;)


Avelina, Loke söta kusin.

 

Min vackra mamma

 

Är man så här små och dessutom kusiner så är det ok att pussas ;)

Ser ni hur sött Loke håller Avelina på magen och hur vinden tar tag i Aves hår!
Romantiken flödar!!...i typ...3 sekunder ;)

*haha* jag diggar detta fotot på knasfisarna!

Min son är släkt med sin pappa, behöver jag säga mer?

Trevlig helg!!!

KRAM Petra


Kommentarer
Postat av: Pernilla/pillan

Va kul att du kommer till mina trakter! Jag jobbar i Mke! Jag brukar ju vara med på träffen och jobba för Arkivet men får se i år ( det e brorsans födelsedag) superfin burk.. Måste kolla på det m öpppnare.. Tack för dina glada tillrop hos mig! Stor kram

2011-07-22 @ 14:55:43
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Anneli

Den här burken gillade jag massor! Så enkel men så snygg! Så kul med scrappträff,har du sett det är i Kalmar igen den 10 september

hos http://calmarescrapohobby.com/getpage.asp?do=41

Vore så kul om du kom då :-



Önskar dig en skön helg

Kram anneli



2011-07-22 @ 15:14:53
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Maritha

Ojoj din lilla knasjänta,jag har väl aldrig hört om nån som gillar blixtar och dunder så mycket!! =)men jag håller med dej,det är ju bara sååååå häftigt och okontrollerbart(hur det nu stavas).



Underbar liten burk och så himla fiffigt att ta av botten så där....ska va en Petra till dom fiffigaste idéerna,det är då bara sant det!! ;)



Ha det så skönt stumpan så håller jag tummarna för nya blixtar på din himmel...

Kramen

2011-07-22 @ 15:42:50
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Inga

Undras om någon i bekantskapen har kvar Röda Klara...har för mig den hette så på min tid när jag bilda familj det var då de

Visst är det häftigt med blixt och dunder...inget här.

Håller med dig..en underbar bild ..efter pussen!!

Kram/ Inga

2011-07-22 @ 16:27:26
URL: http://gittanspysselsida.blogspot.com
Postat av: Muffin

Tokfin konservburk igen, du är för påhittig du! Vilka härliga bilder, så söta puss-kusiner och fin mamma! Nu blev jag ju också sugen på träffen, det hade ju varit roligt att träffas....får klura lite på den. Stor KRAM! <3

2011-07-22 @ 17:04:11
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej goding :)

Jag har samma problem som du ;) Har dock inte bloglovin. Eftersom du inte har en blogg man kan följa med ett Google konto så får jag inga automatiska uppdateringar från dig i heller :( mycket trist! Men jag kan se om du uppdaterat genom att kolla på min blogg i blogglistan. Tyvärr kommenterar jag sälllan utifrån den men jag får börja med det för jag vill inte missa en endaste uppdatering här ;)



Jag tycker att den här födelsedags burken är helt underbar! Älskar när du gör dem och vilken tur att de båda skall få "samma" ;) snyggt mönsterpapper och gullig etikett :) Han kommer bli sååå glad :)

Kram!

2011-07-22 @ 18:03:53
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Therese

Vilken toppenbra beskrivning! Tack ♥

Jag kommer att vara på Rekordträffen:)

Kramar om

2011-07-22 @ 22:27:47
URL: http://thereselittlecorner.com/blogg/
Postat av: AnnikaS

Åh vad kul det lät med rekordträffen!



Din burk är toppenfin och beskrivningen är suverän. Ska på jakt efter en sådan konservöppnare, vet att pappa haft en.



Jag tycker det är läskigt med blixt och åska, men tycker ändå att det är ett fantastiskt skådespel. Det kan vara riktigt VACKERT!



Superfina bilder du tagit, jag har kommit på att jag gillar att se bilder för då får man mer inblick i det vardagliga som sker.

kram ANnika

2011-07-22 @ 22:30:40
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Carro/camile

Sitter och letar inspiration till en burk. Så kom jag på att du gjorde en för ett tag sen. =) Och så hade du gjort en till. Passande!



Denna är ju lika fin som den förra. Enkel och fin! Gillar sånt för jag är så dålig på det själv.



Kul med pysselträff. Skulle oxå vilja åka på nån sån nångång......



Åska är väl inte det bästa jag vet..... Sonen är i era trakter så jag vet att ni hade ett skådespel utan desslike! Ja du får väl ladda kamerna till inatt. =)



Roligt med bilderna! =) Spontanbilder blit oftast roligast och bäst. Tack för att du visar oss de!



Kommer med spaden nästa vecka!

Kramelikram!

2011-07-23 @ 00:25:07
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Superfin burk! Tack för beskrivningen. Vilken tur att jag har en sån konservöppnare...



Jag ska inte gå på rekordträffen, men flera andra träffar i Göteborgs-området i höst.



Kramizar

2011-07-23 @ 00:44:01
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Katja

Tjenare, hoppas allt är bra?!

Har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på. Kubba förbi min blogg är du snäll.. =)



http://mindfucker.devote.se/blogs/11156225/one-question---two-answers.htm#WriteComment

2011-07-23 @ 01:00:14
URL: http://mindfucker.devote.se/
Postat av: Anonym

Tjenare, hoppas allt är bra?!

Har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja ha svar på. Kubba förbi min blogg är du snäll.. =)



http://mindfucker.devote.se/blogs/11156225/one-question---two-answers.htm#WriteComment

2011-07-23 @ 01:00:27
Postat av: Christine Schärfer

Hej Petra,

Va roligt att veta du kommer till Mölnlycke. Då ses vi där o jag har nog lovat att bidra med ett pris till lotteriet el. vad det nu bli. Åååå, vilka fina foto du visar. Tack för tipset om konserven!! Du är visst omgiven av sötnosar. Lyckans ost. Jag har faktiskt börjat drömmar om söta barnbarn nu när min son är förlovat o allt. Men tyvärr får jag nog vänta ett bra tag. Ja, ja...Hmm, får jag önska er en spännande kväll med blixt o dunder? Ha det gott.



Kram

Christine

2011-07-23 @ 11:01:40
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Sari

Hej godingen!!! =)

Först & främst...Tack för alla underbara goa kommentarer du lämnar efter dig!!

Åååh, vilken underbar konservburk du har altrat igen!! Så himla snyggt med vackra detaljer! Men jisses så stoooor Loke har blivit! Helt bedårande kort på Loke & Kusinen!! Pussande barn....aaah...det får ens hjärta att smälta!

Lyckos er som hade åska!! Vi hade blivit lovade riktigt oväder...med massa blixt & dunder... Den gick runt oss!!! Vi kunde se blixtarna låååååångt borta i horisonten.... Jag ÄLSKAR åskväder...Tycker att det är så himla snyggt & häftigt!!!

Hoppas att du & din familj har haft en underbar helg! Krameli kram!

2011-07-24 @ 16:44:55
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Catta/eldhexan

Gött att du är anmäld till träffen, ska bli så jäkla kul (som jag tjatat om en del nu, ha, ha)



Ännu en helläcker burk! De där majapapprena är superfina! Tack för beskriviningen! :)



Vilka söta kort på pluttisarna!



Men hörröni, ska ni ha all åska för er själva? Hit kommer bara fjösiga regnskurar..ja, förutom en rejäl störstskur som höll på att skölja ner oss i Nordre Älv vid Bohus Fästning igår... ;)



Kram, kram!

Postat av: onkis

Vilken jättefin burk du har gjort, och barnen på bilderna är verkligen för söööta!!

2011-07-25 @ 16:35:16
URL: http://onkis.webblogg.se/
Postat av: Brittis

Den söta pussbilden påminner mig om en bonad som min gamla mormor hade med två barn som pussas. Den var jättefin, nästan lika fin som din bild. Jag blir varm i hjärtat!

MVH Brittis

2011-08-05 @ 14:52:39
URL: http://redighetsministern.blogspot.com
Postat av: Leia

Herregud vad massa fint du gjort sedan jag var här sist!! Det har ju inte blivit så mycket bloggspan den här sommaren men nu kommer antalet besök öka alttefter termometern sjunker =)



Vilken superbra idé med konservburkarna. Den kommer jag sno, jag lovar!!

Kan tipsa om Tupperwares konservöppnare, den tar bort hela locket/botten i själva svetsningen utan vassa kanter och sen är det bara att "lägga tillbaka" på burken igen (och limma lite men det ser helt ut).

2011-08-13 @ 11:18:47
URL: http://leiasblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0