Helgmys

Tjooooollahopp!!

Jaha, så var denna ledighet till ända. Tråkigt..jag hade gärna varit ledig ett tag till ;)
Dock skönt å veta att denna jobbvecka är en dag kortare! :)


Så, hur har eran helg varit?

Här har den varit fantasiskt bra måste jag säga. Himla sköntatt inte haft något inplanerat utan tagit
dagarna som de kommit :)

I lördags for vi ut till min kompis sommarstuga å det var hur mysigt som helst!
Ville inte att dagen skulle ta slut.
Vädret har varit helt otroligt bra hela helgen så lite färg har man ju fått på kuppen :)
Tänk..sola, bada, åka ut med båten på sjön, sparka lite boll, leka med Loke i vattenbrynet, grilla..allt detta tillsammans med riktigt trevligt sällskap! Kan det bli mycket bättre?

I söndags gjorde vi ett besök på Virum Älgpark och pussade på älgarna, eller jah..jag pussade åtminstone
Harald! Hägnets konung!! :)
Men tyvärr fick vi inget foto på det :(
Pussade honom flera gånger! Sånt charmtroll!!


Loke å jag, i väntan på att få åka in till Älgarna.


Mina älsklingar!


Hjortarna visade "sin bästa sida" när vi anlände till hägnet.


Älgarna håller på att få sin "sommarpäls". Därför ser de lite "skabbiga" ut denna tiden på året.
Även hornen är på väg att växa ut på nytt.


Här matas Harald av min son.


Osäker på vad denna älgen heter..


Här började Harald bli aningen närgången ;)
Jag gav honom ett flertal pussar på nosen och kinden och fick klappa honom länge!!
(....Kan man få adoptera en älg??) ;)

Varför kom jag liksom inte på tanken att räcka över kameran till Johan?!?!!
*stor suck av besvikelse över mej själv*


Det var lite bilder från vår dag på Virum Älgpark! :)


På tal om något helt annat!!
Igårkväll påbörjade jag min förvandling!
Bilder på detta kommer senare i veckan!!!
.....nu blev ni allt nyfikna va?!?!! ;)


Idag har varit ännu en skön dag med mycket mys ute på bakgården i solskenet! Och bad i sjön under kvällen.
Loke är så jäkla duktig! Han har varit blöjfri hemma i ett par månader nu.
Vi har därför börjat testa att inte använda blöja när vi ska iväg en kortare tur
och det har än så länge fungerat bra! Men på dagis är det värre, hoppas att det även där
kommer bli blöjfritt inom kort :)
Inatt är dessutom hans fjärde natt utan napp!!! Min plutt! Han börjar bli en stor kille nu!! *stolt*


Nä, nu är det dags att avrunda och krypa till kojs.


Hörs senare i veckan gott folk!!

KRAMAR Petra


Kommentarer
Postat av: Muffin

Låter som ni haft en härlig helg, vilka sköna älgar! :) Jag är grymt nyfiken på din förvandling, så där får man inte göra din fuling!

Tänkte just när jag såg bilderna vad stor han börjar bli din son, helt sanslöst vad fort det går. Kram på dig, söt!

2011-06-07 @ 08:32:02
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Christine Schärfer

Hej Petra, härliga bilder du delade med dig. Va Loke växer! Han ser så stor ut. Min äldste son blev helt blöjfri först när han var 3,5 år. Han var blöjfri på dagarna men nätterna...tills han blev storebror och då vips var han klart. Blöjor är bara för baby inte han inte. Kanske...

Jag är också nyfiken på din förvandling. Tack också för din fina kommentar. Det gör jag så glad. Må så gott!

Kram

Christine

2011-06-07 @ 09:00:54
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Malin

Vilken underbar ledighet ni haft :) Jag blir riktigt sugen på att ta en tur till älgarna i sommar med min familj, verkar hur kul som helst! Spännande med din förvandling också :)

Ha det bra!

MVH

Malin

2011-06-07 @ 10:44:25
URL: http://pysselokort.blogspot.com
Postat av: Catta/eldhexan

Hallå vännen!

Skön helg ni verkar ha haft! O söta älgar, men det var som sagt att du inte fick pussen på bild! Å andra sidan kanske Johan inte vill att du ska ha foton där du pussar andra killar! ;)



Men, vad då för förvandling? Håret? Tatuering? Ska du krypa ur skinnet och visa att du egentligen är en alien? Nu är jag så jäkla nyfiken!!!



Vilket underbart plånbokskort du visade i förra inlägget! Så himla söta kreditkort med... Måste pröva på att göra ett sånt! :)



Ha en fin vecka! STOR KRAM! Catta



2011-06-07 @ 11:21:21
URL: http://cattasskymningsland.blogspot.com/
Postat av: Maritha

Men söt älg....=) Ja det hade vi velat se bild på när du pussade den ju!!



ohhhh va nyfiken man blir på förvandligen,vad kan det det va?? Ska du bli en helt vanlig pysslare och ínte en sån ybertalang som du är ,och hur ser du ut efter det??? ja ja ....man får väl ge sej till tåls(en av mina sämsta sidor f.ö) =)



Kram till dej gummsan

2011-06-07 @ 14:30:25
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej !

Ser ut som om ni haft en härlig hÄLG...;)



VAD är det nu du hittat på !!?? Blir ju inte nyfiken alls....bara hur j-kla mkt som helst!!



Sköt om dig. Kramkram!

2011-06-07 @ 14:37:18
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Lena

Halllouu..ni verkar ha haft en härlig helg ni med!!Älgarna var ju störtsköna..dit kanske vi ska åka ngngång..får ta med min pappa som i normala fall jagar såna som Harald, han kan ju få en annan syn på dem kanske om han får pussa en..eller inte..



Hoppas ni snart är av med blöjorna, det är en frihet när de slutar!! Puuhh..men då börjar istället kampen om att kunna hålla sig om toa inte finns runt knuten..haha..



Och din förvandling?? Vad kan det va? Är vansinnigt nyfiken...



Ha en fortsatt trevlig helg!!



Kraaam!!!

2011-06-07 @ 21:21:25
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Sari

Åååh.... Vilka härliga bilder på er & älgarna!! Måste ha varit vansinnigt roligt! Låter som om ni hade en perfekt helg!! Ha en toppen dag! Hmmm din förvandling?? Klippa & färga håret? Vart nyfiken nu!!!

2011-06-08 @ 13:06:48
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: Malou

Visst är det skönt när de är blöjfria!? Winnie har varit blöjfri hemma en längre tid, men denna vecka på dagis med. Visst det har hänt kissolyckor en gång om dagen, men vad gör väl det? Så mycket som händer på dagis, så de har inte riktigt tid. :-) Jag tycker ni ska chansa där med. Nu är det ju sommar och inte så mycket kläder som ska på. :-) Vad duktig han är med napparna. Där är det dock värre med Winnie. Frågade om hon ville ge dem till Pippi eller till tomten. TOMTEN! svarade hon. Hon är smart hon. ;-)

2011-06-08 @ 20:41:24
URL: http://fampalmernilsson.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Det låter som ni haft en riktigt skön helg, ibland är det gott att bara få ta dagen som den kommer. Jag håller med om att det var synd att du inte gav kameran, jag hade gärna velat se ditt och Haralds pusskalas :D



Vilken duktig kille ni har. Du ska se att han snart är blöjfri på förskolan, brukar dock ta lite längre tid där för det är så mycket som pockar på uppmärksamheten och det är lätt att glömma.

kram Annika

2011-06-08 @ 21:43:10
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig söta Petra vännen:)

Underbara bilder du delar med dig av och vilket helg mys ni har haft:)

Å har du börjat med "förvandling" hmmmm självklart så blev jag jättenyfiken väntar spänt på bilder som du har utlovat!!!!

Hoppas att brevbäraren har varit snäll och lämnat något från mig till dig !!!!

Önskar dig en toppen dag och ha det bäst söta vännen:)

Massor med kramar från din lilla vän Inger:)

2011-06-09 @ 07:21:59
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Petra

Men men men... hur charmig var inte älgen då!!!

Såååååååå söt

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-06-09 @ 09:11:28
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Tack söta Petra vännen för trevligt besök:)



Blir ALLTID så GLAD när du har tittat in och du lämnar ALLTID så himla trevliga rader efter dig:)

Det uppskattas jättemycket ska du veta:)



Ja du hur jag bär mig åt jag bara pysslar !!!!

Å du har rätt jag lägger mycket tid och kärlek på det som jag alstrar och det känns underbart att du förstår och ser det !!!

Hoppas det har dippat ned något i brevlådan från mig !!!!



Önskar dig en fortsätt jättetrevlig och underbar torsdag:) HA DET BÄST UNDERBARA SÖTA VÄNNEN:)



MASSOR med kramar från lilla vännen Inger:)



2011-06-09 @ 17:05:19
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Carro/camile

Vilken härlig hÄlg ni haft! ;) Kanske man skulle ta sig en tripp dit när man ändå är i krokarna....? Verkar ju helhäftigt. =)



Ja visst har vi det varmt men inte så varmt än att jag ska bada. Men det låter ju himla skönt! Ja det är ljuvligt att bara vara. =) Vad jag gjorde under helgen vet du ju redan. ;)



Tack goaste vännen för alla snälla och goa ord hos mig! Blir så glad varje gång! =))))

Kramelikram!

2011-06-09 @ 21:29:14
URL: http://camile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0