Ny soffa och doppresent


Säg hej till vår nya soffa!!!






Idag har vi varit på jakt efter en soffa!
Egentligen var det en bäddsoffa till gästrummet vi letade efter. Men vi hittade ingen.
Vi behöver dock en ny soffa till vårt tv-rum då vår gamla är fläckig, sönder och ful.
(den var vit en gång i tiden..men det är den INTE längre..)

Men så blev vi förälskade i en soffa på Materialmännen här i stan.
Den var dessutom nedsatt så då gick den inte att motstå.
Enda nackdelen är att den har fula fötter i trä så dem ska jag försöka måla vita.

Soffan kommer hem v 16-17. Med andra ord, en hel evighet tills dess!
.."Men den som väntar på något gott.." ;)

Vår jakt efter bäddsoffa slutar dock inte här.
Jag är ju kär i bäddsoffan Ektorp och dagbäddsoffan Hemnes på IKEA.


Vi har annars funderat på en bäddsoffa med schäslong.
De är supersmidiga att bädda upp och har en klockren förvaring i schäslongen för sängkläder.
Tyvärr är de många gånger väldigt breda. Och soffan till gästrummet får inte vara för bred.

Jah, det här med soffor är tusan rena djungeln!
Nog pratat om det.



Min ursöta DTmamma Petra har gett mig en fin award!
Men har även fått samma award av rara Anita!!
Tusen tack tjejer!!



Jag ska i och med denna award skicka den vidare till 8st andra bloggare
och därefter skriva 8 saker om mej själv.

Jag skickar awarden vidare till följande:

Maritha

Inger

Eivor/Ejja

Jenny

Linda

Sari

Pillan

Maria


8 onödig fakta om mej själv
:

* Älskar att skissa och skissar 100 tusen tals gånger på alla delar av huset som vi (läs jag) vill renovera.
Skisserna kan se identiska ut, det spelar liksom kvitta. Viktigast/roligast är att få "skissa av sig" lite ;)
Men det är inte bara "inredningsmässigt" som jag skissar.
Allt mitt skapande har jag på något vis skissat upp i förhand.
Detta har resulterat i en bok, med mängder av skisser och funderingar ;)

* Börjar alltid vissla i trappuppgångar, omedvetet.

* Blonderat mig i ca 15 års tid. Kan tala om att min stackars hårbotten börjat säga ifrån nu..

* Som ung sa jag att jag AAAAAALDRIG skulle skaffa barn! Istället skulle jag skaffa en hel armé med
hundar. Jah, där ser vi hur bra det gick ;)

* Visslar alltid till "Tetris-låten"....omedvetet ;)

* Jah..jag gillar väl helt enkelt att vissla! *haha*

* Jag behöver aldrig börja prenumrera på någon tidning, för min mamma prenumrerar på en stor mängd
tidningar som det bara är för mig att låna! :D
.." Men mamma, Du får gärna börja prenumrera på tidningen Lantliv också!" *blink* ;)

* Nåt av det tråkigaste jag vet är att slipa möbler.
Någon som är villig till att komma å hjälpa mig med alla mina loppisfynd?!! *blink*

* Jag biter på naglarna när jag tänker.





Hur har ni haft det i helgen?

Själv har den varit bra, förutom att hela familjen är snörvliga och dana.
Mamma har legat i hög feber så i fredags följde jag med pappa på Revy en bit utanför stan.
Det var mycket roligt!!
När jag kom hem hittade jag en smått förstörd make i soffan. Både han och Loke hade fått feber.
Men tack å lov försvann det till lördagen.

På lördagen fick jag panik! Jag hade tusan inget att ha på mej till dopet vi skulle på.
Så jag sprang upp på stan en snabbis. Hittade en söt klänning som jag kanske egentligen inte klär i.
Alla dessa volanger..jag ser ut som en spärrballong! ;)
Vi var som sagt på ett jättemysigt tvillingdop och på kvällen blev det att slötitta lite på Melodifestivalen.
Givetvis röstade jag på The Moniker! Gött att han gick vidare!! :)

Idag har vi, som ni redan vet, jagat soffa :)

~

Här kommer lite foton på det vi gav tvillingpojkarna i present.
Ni har ju sett vagnarna sedan innan.
Men här kan ni se vad jag lade i vagnarna :)











Det bidde visst ett låååååångt inlägg.
Sorry! :)


KRAM Petra







Kommentarer
Postat av: Sari

Underbar inlägg!! Åååh, den soffan kommer ni älska! Den gråa! Vi har en likadan, köpt från Finlandia. Tusen tack för awarden Petra! =P

Vilka vackra halsband tvilling pojkarna fick! Och vagnanrna...så underbara! Ska lägga upp awarden lite senare upp i bloggen! Underbara fakta om dig!! Ha en toppen kväll, nu ska jag natta grabbarna...

2011-03-06 @ 21:32:53
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: heidi

Super sofa min venn - skikkelig stilig blir det nok hos dere nå. Den hemnes sengen har jeg på loftet som gjesteseng - helt glimrende.

Så fine de vognenen ble, og dåpsgaven var så fin - sånne har jeg aldri sett før.



Ha en fin kveld



Klem klem

2011-03-06 @ 21:44:18
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.comhh
Postat av: Maria

Tack rara för den nomoneringen.

Dina söta vagnar är helt underbara .

Verkligt fina gåvor du lagt däri.

Kramen

/Maria

2011-03-06 @ 22:13:20
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Lena

Hallå i stugan..(eller stuga och stuga...hehe)

Vilken fin soffa!! Wow!! Blir lite avis då vi äger en gammal rackare men ack så skön..vet du den har inbyggt sömnmedel i sig!!! å man somnar sååå gott i den att vi inte kan göra oss av med den..nä..inte bara av den anledningen såklart..en vacker dag ska vi också införskaffa en snyggare variant...



Vagnarna är tokfina och ja innehållet är ju kanon! De blev väl jätteglada??



Jätteroligt att läsa om dig..som vanligt!! ;-)



Önskar dig nu en trevlig vecka!! Och vem vet det vita julkortet kanske hamnar hos dig..;-)



Bamsekram till dig!!



/Lena

2011-03-06 @ 23:35:32
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Härligt inlägg! =) Alltid kul att läsa vad du hittar på. =)



Superfin soffa! Tror visst att din plånbok inte är så glad längre. ;-) Det är inte min heller efter dagens mässa. Det tog lite tid innan jag kom igång med shoppandet men när jag väl började gick det av bara farten. =)



Underbara vagnar! Och vilka fina halsband! Ljuvliga dopgåvor. =)



Jaha så frun är i behov av vantar och mössa..... Ja det kanske vi kan göra nåt åt.....bara jag får veta färgval......och design..... ;-)



Ha en bra vecka.

Själv ska jag stressa ihjäl mig.....

Kramelikram!

2011-03-07 @ 00:46:58
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Lilla pyssel Inger

God morgon god morgon på dig Sötnos:)

Å VAD DU ÄR GOD STORT TACK SNÄLLA GULLIGA DU FÖR AWARDEN SÅ HIMLA GOD DU ÄR SOM TÄNKER PÅ MIG:)

STORT GRATTIS till din Award också som du självklart är mycket väl värd:)



Å detta med att hitta en soffa är inte alltid lätt eller hur!!! Fast bilderna på dom soffor som du visade var riktigt snygga:) Lycka till med ditt soff letande du har så himla bra smak så det där löser du !!!



Dopgåvorna ÄR HELT UNDERBARA och jag är säker på att dom blem MYCKET uppskattade vilket underbart minne att få och ha:)



Hoppas att måndagen blir superbra och att vecka lika så:) Ha det bäst och var rädd om dig, massor massor med STORA BAMSE KRAMAR från lilla vännen Inger:)



2011-03-07 @ 05:40:08
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Maritha

Hej din lilla sötnöt....

skuttar av lycka Tack snälla för awarden,tänk att det är såååååå kul att få dessa awarder!?? =) Ska genast fundera ut vilka 8 saker jag ska delge världen....hm....



Underbara soffor ,jag som du gillar ju Ektorps sofforna,men den andra va ju bara såååå söt!! =)



Underbara vagnar vännen och ett fiffigt innehåll.

Ha det bäst min vän

Kram kram

2011-03-07 @ 06:37:18
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Jenny

Vilken underbar soffa... Jag är me på jakt efter en ny, har kollat på något liknande den... Men får väl sen när plånboken har lust att handla Soffa... :)



Vilka ljuvliga vagnar och halsband. Har du gjort halsbanden själv??



Tack snälla söta du för awarden... Ska bara fundera ut 8 onödigt vetande om mej... ;)



Nu är de dax för mej att gå till jobbet.... Hoppas du får en kanon dag sötis! :)



Kramkram

2011-03-07 @ 06:40:33
URL: http://jennyslenny.blogspot.com
Postat av: Karin/essmo

Vilken supersnygg soffa! Den ser verkligen gööörhärlig ut att ligga å slappa i! =) Skall bli spännande å höra fortsättningen om jakten på bäddsoffa, det är en djungel det här med möbler.. Hmm inte för att dom har bäddsoffor men kolla in denna sida; http://www.mobelgrossen.se/index.htm tror att vi har lite samma smak å jag bara äääälskar denna affär! =)

Men duuu, vilka underbara barnvagnar å smyckena i är ju sååå läckra! Übersnyggt! =)

Vi har tagit det lugnt i helgen å kryat på oss, så NU känns det äntligen som om vi är friska.. Hoppas ni kryar på er oxå.

Ha en underbar vecka,.

kram tjötKarin.

Ps, kul å läsa massa saker om dig.. Gillade särskilt det där med visslingen.. hahaha..

2011-03-07 @ 07:59:42
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Christina

Härligt inlägg! Fullständigt spritter av glädje! Ni kommer bli såå nöjda med soffan, precis en sådan har vi och vi njuter varje kväll i den!

Bäddsoffa jagade vi oxå förra året med speciella mått o till min förvåning hittade vi en perfekt på Jysk!



Dina doppresenter är to die for!!



Ha en underbar måndag!



kram

2011-03-07 @ 08:17:38
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Pernilla/Pillan

Snygg soffa, vi har nästan likadan fast en ljus, åt beigehållet.kommer ihåg när vi köpte den...vi sålde vår gamla på blocket och det gick på en dag (!)och sen fick vi snällt vänta på den nya i ca 4 veckor, så under tiden fick vi sitta i en fåtölj och en stol :-))soffan kändes väldigt stor när den väl kom!Tack för awarden!! Kram på dig!

2011-03-07 @ 12:51:41
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Vera

Åh så fina presenter tvillingarna fick- inte bara silverblänket utan givetvis även vagnarna!! Skitsnygga!



Den stora soffan ser baske mig ut som våran fast i vår stora "familjen annorlunda" har vi en size xxl så att alla + några till ska rymmas ;)



Tack söta du för dina fina kommentarer hos mig, jag blir GÖRGLAD när du skriver dina hälsningar i min blogg!!! :)



Ha det så skönt i soliga, våriga småland och ta hand om er så ni kommer ifrn alla "sjukor" som härjar runtomkring!



KRAM

2011-03-07 @ 13:58:58
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: L8

Barnvagnarna blev ännu bättre utan blommorna och med smyckena i. Har du själv gjort tagsen?

Du undrade över magneter och jag har bett (läs tvingat-hihi) Stämpelfabriken att ta in dem ;) Här är länken:

http://hobby.stampelfabriken.com/shop/product/magneter/

Jag använder dem i massor av projekt. Allt från kort till stängningar av väskor, lådor m.m Där finns även en större variant men de är rätt så svåra att få tag på och jag tycker att dessa små räcker för det mesta. Dessutom är de så tunna att när man gömmer de under pappret så syns det inte att man har magneter. I like!!!

Kramis och lycka till med soffan :)

2011-03-07 @ 15:41:26
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Sinikka

Vilken fin soffa ni fick tag på. Hoppas du hittar vägen till pysselrummet i fram tiden.

Lycka till med ditt letande till en bäddsoffa.

Kul att ser bägge barnvagnar. Fint även med smycket till.

Ha en underbar vecka.

Kram Sinikka

2011-03-07 @ 18:09:21
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Louise

Howdy snäckan!



Jag är ledsen att jag varit så frånvarande ett tag men jag är såååå, såååå, sååååå trött..:( Det blir säkert bättre snart..tror jag är väldigt trött på vintern som vägrar släppa taget..



UNDERBARA foton och grejer du uppdaterat med - GRATTIS till er nya soffa - väldigt snygg!



Men jag måste säga att jag blev mkt mera imponerad av dina UNDERBARA vagnar!!! Cheeses amailia! De är helt otroligt fantastiskt vidunderligt VACKRA!! Så snygga halsband som ligger i också. Föräldrarna måste ju ha smådött lite vid åsynen av alla dessa underbarheter!



Kram!

2011-03-07 @ 20:26:58
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Vilken fantastiskt snygg soffa och vilken tur att den fanns på rea! I går fick vi äntligen vår nya soffa, sååå skön och faktiskt rätt snygg.



Superfina presenter till tvillingarna, du kan du!



Saknade dig på träffen, nästa gång bara MÅSTE du vara med.

kram Annika

2011-03-08 @ 08:56:57
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Patricia/tiza67

Hej och hallå där!!!



Blir lite "avund" på er nya soffa även jag skulle vilja ha en ny!! Fast vi skulle behöva måla och tapetsera om då så en ny soffa skulle passa in:O)



Gillar dina dop presenter!! Lite annorlunda samtidigt som väldigt inne!!! Åh, vagnarna har jag ju tidigare gillat och gör det även idagLOL



Ha en underbar dag!!

Kramen Patricia

2011-03-08 @ 09:57:26
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Nick (Helene Siermans)

Wow vilka fina vagnar. Finns det möjligtvis någon beskrivning som man skulle kunna få lägga vantarna på?

2011-03-08 @ 17:51:35
URL: http://helenesscrapbooking.blogspot.com/
Postat av: Petra

Kul att läsa lite om dig!



Vi har själva spanat på Ektorpserien. Hörnsoffa och fåtölj. Man sitter ju sååååååå skönt i dem.



Ja de där barnvagnarna är löööööööövligast!



Skogstokiga bamsekramar

Petra

2011-03-09 @ 13:14:43
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Tesa/Therese

Snygg soffa, påminner om våran fast vår är vit/beige. Och doppresenterna var ju underbara.

Kram Tesa

2011-03-09 @ 20:29:22
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Helén

Vilka underbara små barnvagnar! Det måste ha varit uppskattade presenter (ja, av föräldrarna då, för jag antar att mottagarna är lite för små att uppskatta dem ännu...)!

2011-03-13 @ 18:02:53
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: lene

hej Petra!

Så ljuvligt söta små barnvagnar!

Ha en bra dag!

Kram lene

2011-03-15 @ 07:53:36
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0