Världens tråkigaste...

....bloggare just nu.

Har ju inget roligt att visa för tillfället och det är så tråkigt att uppdatera bloggen med enbart text...
Men jah, ni får stå ut ett litet tag till...sorry!

Igår bidde det seger med Smålandslaget mot Östergötland!! Jihuuuu!!!
Det var riktigt roligt att spela men oj vad trötta vi alla blev.
Att inte ha ätit ordentligt innan och inte laddat med tilltugg under matchens gång var dumdristigt.
Så mitt huvud hängde knappast med.

För mej gick det ändå helt ok.
Banorna var väldigt lättspelade så jag borde gjort mycket mer men får ändå vara nöjd
med 1611 på 8 serier.
Johan spelade riktigt bra! 1795 på sina åtta.

Med denna vinsten betyder det att Småland vunnit 35 gånger mot Östergötlands 34!
Nästa år firar vårt landskapsmöte 70 år! Så då hoppas vi på lite bankett å grejer ;)


På kvällen bidde det att titta på Melodifestivalen hemma hos min bror Peter m familj.
Jag tycker att Melodifestivalen varit helt ok i år.
Jag är ingen inbiten Melodifestivalenföljare. Började titta på det när jag väntade Loke.
Musiken är absolut inte min genre, men det är ändå rätt kul att följa.
Vann rätt låt?
Nja. Jag tror att det kanske ändå är en av de vettigare låtarna att representera Sverige.
Själv tycker jag inte att rätt låt vann. Men vad gör det ;)
Nu får vi bara hålla tummarna för att vi får delta i Eurovision i år..

Idag har vi påbörjat lite smått med vår förvandling i tv-rummet.
Soffan, fåtöljen, soffbordet, tvbänk med tv och alla pryttlar,  surroundsystemet etc etc
är förflyttade till andra sidan av vardagsrummet/tv-rummet..så nu är det härligt trångt här hemma ;)

Tyvärr är jag så himla ivrig när det väl kommer till kritan så inte tusan tog jag något foto innan allt blev
undanröjt i rummet och pappen upptejpad på golvet..
Å jag som ville ha lite FÖR-bilder att visa när allt väl är klart..*suck*

Jag ska påbörja målningen av panelen i veckan tänkte jag och på ons bör tapeten komma hem.
Vi får se när tid finnes att sätta upp den. Men hoppas så snart som möjligt.
Johan jobbar givetvis nästa helg så då kommer vi inte få någon tid till det. Frågan är om jag skulle våga
ge mig på att göra det själv?.....jag som är så sjukt förvirrad kommer väl göra åt en hel rulle
i rena misstag..så jag bör nog hoppa den idén



Nej, nu är det nattisdags!!


Ta hand om er nu!!!




KRAAAAM Petra






Kommentarer
Postat av: maritha

Oj va du har hunnit me mycket ändå.....oj oj!! =)

Klart du ska tapetsera själv gumman....,det är ju så kul,ja inte om man som jag får en HEL JÄ...LA lght att göra,men nån liten tapet är ju bara kul!! =)Tänk att det kan göra så mycket med lite ny färg på en vägg,det blir ju som ett nytt rum....jag bara älskar ju att måla om och tapetser,fast mina armar som jobbat i barnomsorgen i över 20 år börjar balla ur nu....

Men fasen va jag pladdrar,jaja jag väntar så gärna på lite bilder fr dej,jag vet ju att det kommer va toppensaker som läggs ut sen som jag bara dregglar över....=)



Kram till dej pyret

2011-03-14 @ 09:21:43
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Petra

Jag kollade också melodifestivalen och det är ju som du säger att vi får hålla tummarna att vi går vidare till Eurovision.

Massor av Skogstokiga bamsekramar

från mig

2011-03-14 @ 11:32:09
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Änglahus

Spännande med vardagsrumsrenovering, det är ju nästan det rummet man är mest i så då är det perfekt med lite fin uppfräschning, hi hi. Min förändring i vår blir lapptäcket & "de där" kuddarna om man nånsin får tummarna loss?! Men har lovat mig att vara färdig inom 2 veckor ;0) Ska bli kul att se det färdiga resultatet! Och tänker precis som du i melodifestivalen, spännande att se vad den kan göra ;0) Ha det bäst gumman ,kram!

2011-03-14 @ 14:15:42
URL: http://anglahus.blogspot.com
Postat av: Carro/camile

Men hur ska du hinna med att skapa när du har fullt upp?! Jag känner mig inte heller som den roligaste bloggaren utan mer som om att jag sitter och rapar upp allt jag gör som på löpande band.



Jaha så vi östgötar fick stryk?! Ja jag vi tar er nästa år när det är jubileum. ;-)



Melodifestivalen....Ja jag tycker det har tappat totalt. Förr så satt jag som klistrad och missade inte en minut. Hade en tradition i ca 10 år att äta kräftor när det var melodifetsivalen, men det har jag oxå tappat. Men visst tittade jag inte kan jag påstå att rätt låt vann. Men så är det ju som oftast. ;-)



Ska bli intressant att se vad resultatet blir av ditt målande och fixande. Men klart du ska tapetsera! Övning ger färdihet vet du väl?! =)



Vet du.....med stor sannolikhet så är jag i krokarna när du fyller år. Ska hämta hem sonen den helgen..... ;-)

Ha det bäst!

Kram Carro

2011-03-15 @ 11:32:08
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Maria

Ja, fy vad du är tråkig Petra.

Tycker verkligen annars att det låter mycket spännande med liten renovering av ert vardagsrum.

Jag tror dessutom att er seger berodde på att ni var hungriga på det !

Kram

/Maria

2011-03-15 @ 11:56:22
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Tesa/Therese

Tack för ditt grattis och stort grattis tillbaka till dig:)

Kram Tesa

2011-03-15 @ 16:57:16
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Linn

Var har du gjort av ditt självförtroende, kvinna!! Klart att du kan tapetsera själv.. är det någon som är nogrann och har gott handlag med vackert papper så är det väl DU!!!

2011-03-16 @ 15:21:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0