Ansiktslyft

Hej svejs alla goa å glada besökare!!

Nu misstänker jag att jag inte har kvar så många besökare längre, men jag får skylla mej själv.
Vill iallafall visa ett litet livstecken! :)

Måste berätta att här händer det grejer!!
Vi håller nämligen på att renovera köket!!!!! *dansar runt*

Ok..vi får köra en form av budgetvariant då ekonomin inte är den bästa just nu eftersom man studerar å grejer..
Så vi ska använda oss av våra gamla "fina" skåpsstommar å luckor.
Jag har faktiskt tagit med mej luckorna till Norrköping där jag ska lacka om skiten!!
Stommarna håller jag på att måla om när jag är hemma om helgerna.

Det går ju inte att bara lacka om luckorna hur som helst utan de måste ju få sig ett ansiktslyft INNAN
färgen ska på också :)

Innan;


Efter;

Här ser ni exempelvis en låda som jag slipat :)
Visst blev den mycket finare bara här! :)

Så småningom ska jag lacka denna lådan och alla andra delar vita! :)
Tror det kommer bli sååååå bra!! :D

Givetvis springer man ju på motgångar när man ska behålla sitt gamla kök.
Exempelvis verkade det var andra standardmått förr.
Så vi kan ex inte välja vilken diskho som helst, för skåpet under är 56 brett.
56 BRETT?!?! Vad är det för ett jävla mått då!?!?!
Nu är ju alla diskhoar anpassade för 60 el 80 skåp. SUUUCK!!!
Verkar som vi bara kan välja de allra minsta diskhoarna som är superpluttiga.. :/

Å så har vi en ful gammal spis som är 70 cm bred.
Ok..lätt att hitta en inbyggnadsugn i den bredden.
Vi får köra en "såga och klistra"-variant där tror jag. Köpa en 60 bred ugn å sätta 5cm lister på vardera sida..
eller nåt!....*?*

Varför ska de aldrig vara enkelt att förnya sitt äckliga gamla kök?

Just nu har jag exempelvis fått total hjärnsläpp! Vet inte hur mycket tapet vi måste köpa å vet heller inte hur jag ska räkna ut det! *haha*


En vägg ska rivas.
Golv ska läggas.
Pärlspont ska sättas på plats.
Taket ska målas.
Ny tapet ska upp.
Luckorna ska lackas.
Nytt, fräscht kakel ska sättas.
Nya köksbänkar å lite nya vitvaror ska in.
Japp! Det kommer bli väldans fint tror jag!...Eller..värre kan det garanterat inte bli iallafall! *haha*


Vill ni kanske redan nu se köket vi tvingats leva med?


Jag har aldrig tänkt på det förut..men t.o.m kranen (som jag tror är relativt ny) är hemskt ful den med! *haha*


Usch...
Ni fattar att jag gått å trånat LÄNGE efter ett nytt kök!
Helst vill jag ju ha ny fin inredning också..men vi har inte råd med det just nu..så vi får göra en budgetvariant så länge.
Ska bli så gut när allt är klart!! *wiiii*


Kramis på Er!!!!!




Kommentarer
Postat av: Sinikka

Hejsan vännen. jag har ju verkligen missat flera uppdateringar av din blog. Så vilken dåligt bloggare är jag då?

Kul att läsa att utbildningen går fortfarande bra. Och att du trivs hos din kompis som du bor. Köket kommer helt klart bli fint när det är klart. Och det kommer bli bättre än du tror. Bra att du kan måla det på skolan och att du slipper göra allt för hand.

Sköt om er!!!!!

Kram Sinikka

2012-05-01 @ 07:16:12
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Christine Schärfer

Hej, jag tittar i alla fall då o då hit och undrar hur det går för dig. Du har ju fullt upp!!!! Fritidsproblem lär vara det sista du ha. Mycket att göra men jag tror bomsäkert på att köket kommer att bli jätte fin! Du är så duktig o kreativ. Se framemot att få se slutresultat.



Ha det gott!



Kram

Christine S

2012-05-01 @ 10:59:32
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej Petra.

Klart jag tittar in till dig då och då!! sviker inte en sån go tjej som du!!



Ska bli spännande att se hur det blir i ert kök. Vi har också en MASSA som vi vill göra om, men har både ont om tid och framförallt pengar....



sköt om dig.:)

Kramkram från Petra

2012-05-01 @ 11:07:37
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: Heidi

Hei vennen

Jeg har savnet deg og det er så koselig å se at det er liv her inne igjen. Så spennende med oppussing av kjøkken, det kommer nok til å bli kjempelekkert. Du får bare holde oss oppdatert med bilder. Gleder meg til å se. Her hos meg er det siste eksamens innspurt nå - så er det tredje året på høgskolen over og det er bare ett år igjen HURRA!!!! Da skal jeg 5 uker til Kina for å ha praksis og studere kulturforståelse. Gleder meg veldig.



Sender deg en god klem



Heidi

2012-05-01 @ 12:10:55
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: Jenny (Grynet)

Oj oj oj! Jag håller med om att det INTE kan bli värre! Tror det kommer bli bra i slutet även om ni får pussla lite här och där. Väntar med spänning på att se hur arbetet fortskrider och när det är klart. Kram på er! :)

2012-05-01 @ 17:55:36
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Lillmyran

Fasiken vilket fint kök ni kommer att få. Kan du komma hit och sprutlackera våra furuluckor sen? :)

2012-05-02 @ 21:16:31
URL: http://lillmyrans.blogspot.com/
Postat av: Annika - kort & gott

Är helt säker på att ert kök kommer vara urfint när du väl är klar med det!

kram på dig du fina

Annika

2012-05-04 @ 19:26:34
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
Postat av: Maritha

Så härligt att få göra om hemma lite!! =)



Kram vännen

2012-05-07 @ 19:14:31
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ska bli spännande att se hur det blir i ert kök och vitt det kommer bli så snyggt



Kraaaaaaaaaaaam Anneli

2012-05-09 @ 10:15:07
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Ciza Patricia

Ha, så lätt blir du inte av med oss. :)

Så spännande det ska bli att få se hur köket blir. :) jag kommer ihåg hur mycket jobb det var att göra om vårt kök helt, men det var väl värt det. Vi älskar fortfarande vårt kök.



Ha det jättebra.

Kramisar

2012-05-10 @ 00:27:08
URL: http://ciza-patricia.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0