Fryser typ..ihjäl!




Stackars mej som har denna låga kroppstemperatur (jag ligger på ca 35grader)
Jag klarar verkligen inte av kylan vi har just nu! Jag fryser ju fan ihjäl redan vid 9 minusgrader!
Hur tror ni då det går för mej när det är -20 ute!?
...Gnällig som fan är jag iallafall..Så var glada att ni inte lever med mej! *haha* ;)


Jag vill verkligen inte gå utanför dörren idag men måste tyvärr.
Ska ju åka tillbaka till Norrköping i eftermiddag igen.

Japp! Nu är jag hemma i Vimmerby å myser med familjen!
Eftersom jag har fredagarna ledigt så blir helgen sååå mycket längre å det är verkligen superduperskönt!
Har inte haft någon bowling denna helgen heller så då har det enbart blivit gos med man och son <3
(jah, för er som kommer ihåg skrev jag att jag skulle lägga ner bowlingen detta året men eftersom jag
faktiskt fick ledigt på fredagarna så kunde jag välja att fortsätta med bowlingen å det är jag mycket tacksam för!)


Annars känns livet rätt gött faktiskt!
Dagarna på skolan går fort som tusan så jag hinner knappt blinka.
Efter skoldagarna vankas träning av något slag..
Vi (jag, min "sambo" och hennes bästis) skrev ju in oss på Friskis i början av Januari. Så vi brukar gå på bl.a Cirkelgym, gympa och Spinning. Men så tränar jag ju bowling också!

Eftersom jag åker hem till Vimmerby redan på torsdagskvällarna så har jag ju näsan lika många dagar hemma i Vimmerby som i Norrköping så jag ska köpa mig ett gymkort även här.
Hängde med min svägerska å tränade på Träningshuset i fredags. Det blev 20min trappmaskin, 10min rodd och 20min spinning. Det är gött att ha kommit igång med träningen igen! Det var på tok för länge sen sedan sist.


Här i Vimmerby har vi en jäkla massa snö vilket är superkul för då har Loke å jag kunnat åka Snowracer i parken vi bor granne med :)
Det är en rätt så brant backe vi åker i och jag skiter typ ner mig varje gång vi ska åka enda från toppen.
Min son däremot är inte det minsta rädd. Han säger bara till mig; "Kom igen mamma, nu åker vi!"
Medans jag stoppar honom i sista sekund å försöker övertala honom till att tänka om; "Är det inte lite väl högt?!"
-"Nä mamma! Kom igen nu".
....puuuh....ok.... *svääälj*

När vi väl kommer ner från backen (med en hiskerlig fart) utbrister Loke.."Mamma, du måste faktiskt bli modigare!!"
..."ok Loke, jag ska försöka skärpa mig.."



Hur går det annars i skolan? Jodå, det går framåt :)
Häromdagen fick jag ett nytt skötebarn, ett litet soffbord!

Här nedan ser ni mig in action när jag håller på att grunda det;


Nästa vecka ska bordet förhoppningsvis lackas!!! *wiii*




Nädå, vi handskas inte alls med farliga kemikalier ;)



Det var allt för denna gången.


Förresten, vet ni!? Jag börjar bli sjukt sugen på att pyssla!!
Å det har jag inte känt på bra länge så det är ett gott tecken! :D
Å saknar att läsa era bloggar gör jag också!! Har ju ingen koll alls på er längre :(
Ska se om jag kan omprioritera lite framöver å sitta mer framför datorn, för nu sitter jag typ ingenting alls.


Ta hand om er mina sötnosar!!!!! <3

KRAM Petra




Kommentarer
Postat av: Sinikka

Hej Gumman, det är så kul att läsa att du måste bli modigare....enligt Loke. Verkligen roligt att veckan flyger så fort, det kan bara betyda att du trivs med det du gör. Så får du ju även bra tid med make och barn.

Fina kort på dig....nån kul LO borde det ju bli.

Ta hand om dig!!!!!

Kram Sinikka

2012-02-05 @ 13:15:06
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Heidi

Hei vennen

åååå stakkars deg som fryser, jeg er en sånn frysepinn selv så jeg vet hvordan det der er. Det er så gøy å lese om hvordan du har nå etter at du begynte på skolen. Er jo kjempespennende det du holder på meg. Og det er litt av et utstyr dere må ha på dere da. Har selv et skap som jeg godt kunne tenke meg å få lakkert. Så blir gøy å se om du får flere møbelprosjekter du kan legge ut her etter hvert.



Kos deg videre ♥



Klemmer fra Heidi

2012-02-05 @ 14:13:26
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: Malin/Majamelon

Vet du att jag är så jäääkla stolt över dej!! (har hunnit läsa ikapp några inlägg nu ;D). Du är fasen min förebild! Bara sadla om och köra på, på bara ett par veckor!! Jisses vettu =D

Här var det -31 grader natten som vara! Jag dog en smula när jag fick hoppa in i bilen och fara till jobbet kl 6.20 imorse :-/ Trodde inte att min bil skulle klara resan (typ få ispropp eller nåt) men det gjorde den haha =D



Stor Kram på dej =D

2012-02-05 @ 17:07:02
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Annika - kort & gott

Åh vad roligt att läsa några rader här igen och få se lite bilder! Förstår att den här kylan är besvärlig för dig, men vilken tur att du trotsar den och får chansen att visa Loke att du faktiskt är modig i pulkabacken ;)



Ett tips för att kunna hålla lite koll på favoritbloggarna är att skaffa bloglovin i telefonen. Då kan man kolla bloggar till och från jobbet, i soffhörnet eller egentligen när och var man har tid.



Må gott fina du!

kram Annika

2012-02-05 @ 18:24:17
URL: http://annikakortogott.blogspot.com/
Postat av: Lillmyran

Wohoooo vad kul att se ett livstecken från dig! Och dubbel-wohooooo att du trivs i skolan!!

O söt-Loke är ju bara för go! :)

2012-02-05 @ 18:43:36
URL: http://lillmyrans.blogspot.com/
Postat av: Theresia

Jag känner igen det där med att åka pulka, Selma 2år åker högs upp i backen... inte jag inte!

De är tuffa de små liven!

Kul att du trivs.

-Theresia

2012-02-05 @ 22:09:33
URL: http://theresia-c.blogspot.com
Postat av: Anonym

Gött att "höra" från dig. Det var ju bara goda nyheter. Du trivs i skolan, med livet och pyssel glädje knacka på. All gott! Nu väntar bara jag bara på din första pyssel inlägg. Det ska visst bli varmare den här veckan. Sköt om dig!



Kram

Christine S

2012-02-06 @ 11:13:28
Postat av: Anne

Hej.



Jag håller med, fryser med - nu vill jag ha vår.

Kul att det går så bra i skolan och skönt att du är ledig på fredagarna så du får en längre helg med familjen.

Kul att höra att det suger lite i pysseltarmen också.



Ha det så gott.



Kram

Anne

2012-02-06 @ 23:17:22
URL: http://lindqan.blogspot.com
Postat av: Muffin

Härligt med lite uppdateringar om ditt nya liv. Kan meddela att man fryser även om man ligger på mer normala 37 grader. ;) Så skönt att du har fredagarna lediga - det gör ju STOR skillnad.

Hoppas du hinner med lite pyssel och bloggvandring snart, saknar dig!

Stor KRAM! <3

2012-02-08 @ 08:26:56
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej kära du!! Vad kul att höra av dig..jag blev jätteglad! Förstår att du har massor att göra nu, jag har minsann kikat förbi (dock dålig på att kommentera :-()och sett vad du sysslar med..det verkar som du trivs jättebrra och det ser onekligen spännande ut!



Hoppas snart få se på lite pyssel från dig..förstår om du saknar det!!



Ha det jättebra vännen!!



Kram lena



2012-02-08 @ 10:19:23
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Anna Stenman

Vad skönt att du har lediga fredagar, då blir ju helgen längre.



Vinterkramen Anna

2012-02-08 @ 18:32:22
URL: http://annastenman.blogspot.com/
Postat av: Anonym

sorgliga nyheter... läs edetbloggen.blogg.se

Du fick mig att börja följa Kristin.

2012-02-09 @ 08:46:32
Postat av: Catta/eldhexan

Tjena tjejen!



Vad härligt det låter med all din träning! Det är ju sååå skönt när man kommit igångordentligt o börja känna att man fått lite muskler! Gött jobbat!

Här är det sjukstuga så om jag hade någon slags form förut har jag tappat den totalt nu...längtar efter träning :(



Om du hinner får du kika in hos mig, har börjat posta lite (slarvigt) tecknade serierutor. Har bara lagt upp 2 ännu, men jag har massa idéer i huvet så mer kommer det bli! =)



Ha det så fint!



Kraaaaamisar!

2012-02-09 @ 21:40:31
URL: http://blogg.skymningslandet.net/
Postat av: LillBlomman

Vad kul att du har skoj i skolan! Yey! Klartatt du måste pyssla lite:) Har du sett min nya Skissblogg? Fint pris och skojig skiss, hoppas jag, så kasta dig över dit! Kram!

2012-02-10 @ 08:35:24
URL: http://www.lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: L8

Vad härligt att pysselsuget börjar komma tillbaka :)

Jätteskoj att du lägger ut lite bilder på vad du gör i skolan så vi kan följa dig på din utbildning.

Så skönt att du kan njuta av familjen fre-sön. En extra dag är värt så mycket.

Varma!! kramisar

2012-02-14 @ 13:22:19
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Lotta (Lof)

Vad kul att få lite rapportering av vad som händer med dig och omkring dig. Ser det som om du fått stora alteringsprojekt... ;-) Pyssel på ett annat plan då du ändå får vara kreativ.

Nice att kunna komma hem redan på torsdagskvällen - det blir så mycket mer helg/tid att vara med de kära.

Skickar lite värmande tankar - sköt om dig. Kram

2012-02-14 @ 22:54:42
URL: http://lottasvra.blogspot.com/
Postat av: Anonym

http://edetbloggen.blogg.se/

2012-02-15 @ 09:55:11
Postat av: Sara

Läs om Kristin



http://edetbloggen.blogg.se/

2012-02-15 @ 09:59:18
Postat av: Margareta

Å så kul att du trivs på skolan ch så bra att du har fredagarna hemma så du får träna modet tillsammans med coachande Loke!

Ha det gott! Ska bli kul att se resultatet när du inte kan stå emot pysselsuget längre!

Kram!!!

2012-02-18 @ 21:30:54
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Lilla Pyssel Inger

Hej på dig vännen:)

Så himla kul att höra i från dig har tänkt på dig och saknat dig och dina rader hos mig!!!

Tack snälla för besöket blev så glad ska du veta:)



Är mycket GLAD för din skuld också att du trivs med din nya utbildning och skolan det är du verkligen värd:)



Håller alla tummar och tår för dig ska du veta men känner jag dig rätt så kommer det gå kanon för dig:)



Å VAD JAG BLIR GLAD att du börjar och känna av pyssel suget också det kanske vankas någon ny inspiration här snart igen!!!



Får hålla utkik och se vad du hittar på:)



Vad trevligt att du gillade min Pion väska och tusen tack för dina rader så gulligt av dig



Önskar dig en jättetrevlig måndag och vecka som kommer:)



Massor med kramar från Lilla vännen Inger ♥



2012-02-20 @ 13:54:35
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: Petra/peu

Lycka till med ny utbildning o allt. Har inte bloggat själv på evigheter o försöker titta in hos "dom gamla" o nu har jag uppdaterat mej lite om dej. Stort lycka till!

Kram

2012-02-21 @ 19:56:28
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: autobiographical essay

I bet cleaning such equipment isn't an easy thing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0