Vart försvann hon?

Jodå! Jag är här!! *fniss*

Jag spenderar bara min tid fruktansvärt lite framför dumburken ;)

Däremot har jag ABSOLUT INTE glömt bort er!!! Å jag känner dagligen ett starkt behov av att få pyssla med antingen papper eller med nån form av inredningsdetalj...slipa på en möbel eller måla en gammal fotoram tex ;)
Men när jag väl kommer hem till lilla Vimmerby och till min efterlängtade familj..jah, då vill jag ju spendera var minut med dem.

Utbildningen går det däremot framåt med!
Jag trivs med den och det funkar superbra att bo ihop med Becca!
Dagarna springer verkligen iväg...swiiiiisch så har en vecka gått å jag sitter åter igen på tåget hem.

Jag är ju som många av er vet ledig på fredagarna å i fredags var en av de bästaste dagarna på mycket mycket länge!
Inget nämnvärt hände egentligen, det var bara en sån sjukt härlig dag!! *myser*
Första lediga dagen i det otroligt fina vädret!
Loke å jag spenderade bl.a några timmar i lekparken å jag mådde så himla gott inombords
Ville att tiden skulle stanna å att de 50 ungarna från Astrid Lindgrens skola INTE skulle invadera lekplatsen när
vi hade som roligast.
Nåväl. Vi gick istället hem å försökte ta kort på alla fjärilar som "hängde" i våran rabatt. De var säkert 30st på en yta av 1 x 2 m! Så häftigt!!...men samtidigt liiiite creapy! ;)



En kille som fyller 4 inom en mycket snar framtid!! Mammas sötfis! <3



Jag lovar att det var över 30 fjärilar i min lilla rabatt!!! Bilder bevisar ju inte detta direkt.. ;)
Men varje gång jag skulle fånga flera på bild så flög de små rackarna iväg..SUUUUCK!!! ;)




Måste bara berätta vad Loke kläckte igår!

Mormor hade under dagen, i något visst sammanhang, lärt Loke frasen "Håll i hatten!"
Senare på eftermiddagen sitter vi i bilen å kör förbi en gammal herre med en hatt på huvudet å Loke
utbrister "Håll i hatten!"
Vi tyckte det var lite komiskt att han förknippat frasen med den gamla mannens hatt å småskrattade lite.
Varpå Loke fortsätter.."Eller..HÅLL I MUSEN!!!"
Loke satt nämligen å spelade ett spel på min mobil där en hamster hade en huvudroll.
(Min son hade väl kanske ingen nämnvärd koll på att musen just var en hamster å tyckte det var lite kul att ändra ordet Hatten till Musen just vid detta tillfälle.)
Att frasen fick sej en HELT ANNAN innebörd är en annan femma!
......shit va vi skrattade!!!

*hahahaha*





Vi hörs!

Puss å kram
Petra

Kommentarer
Postat av: Cathrin

Gött att du är här....igen. Ja du lite pyssel emellanåt sitter fint serru....testa får du se. Garvar....han är ju bara för söt och galet rolig Loke....och du jag tror på dej att det var 30 fjärilar....man kan se dubbelt ibland...blink,blink. Kram på dej Cathrin

2012-03-26 @ 22:26:01
URL: http://norrgardens.blogspot.com
Postat av: Petra

Hahahahaha... barn kan verkligen kläcka ur sig roliga saker. Det är ju bara för härligt.

Själv ska jag ha ledigt i 5 veckor från pyssel, datorer mm för att vila min förbannade onda arm. Men det är nog lättare sagt än gjort.



Håll i musen i påsk, HAHAHAHA!!!

Ha det jättebäst

Skogstokiga bamsekramar

från mig

2012-03-27 @ 15:02:05
URL: http://skogstokiga.blogspot.se/
Postat av: Annika

Det var nästan så att jag hann efterlysa dig! Så kul att läsa några rader och höra att allt är bra med dig och familjen. Förstår att tiden inte räcker till allt du vill.



Många stora kramar

Annika

2012-03-28 @ 07:43:18
URL: http://annikakortogott.blogspot.com
Postat av: Lillmyran

Sötnosen!

Härligt att du tillbringar tiden med din familj när du kommer hem. O skönt att höra att veckorna fortfarande går snabbt när du är ifrån dina älsklingar.

Kram, kram

2012-03-29 @ 11:35:55
URL: http://lillmyrans.blogspot.com/
Postat av: Cath.

Härligt att se ett inlägg från dig! Fniss, skojigt med barns spontana uttryck!

Låter som ni hade en härlig dag!

Kram på dig!

2012-03-29 @ 18:57:06
URL: http://cathspyssel.blogspot.com
Postat av: theresia

Barn är underbara till att kläcka roliga saker...

En sommar när vi cyklade på en skogsväg, Märta satt i cyckelkärran o ropade till Jonas

- Vilken knullig väg, hhon menade att vägen var knölig...

Skönt att höra att tiden går fort o är bra.

Kram Theresia

2012-04-03 @ 09:04:46
URL: http://theresia-c.blogspot.com
Postat av: Anneli

Tittar in för att säga GLAD PÅSK

Härligt att du tillbringar tiden med din familj när du kommer hem. Loke är så söt skojigt med barns uttryck!

Ha en skön helg familjen

Kram Anneli

2012-04-06 @ 08:59:34
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Linn

Håll i musen! Jag skrattar ihjäl mig! Han är ju underbar Loke! Kram

2012-04-26 @ 16:16:58
URL: http://liteludd.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0