Saaaakta framåt

Hej å Hååååååå!!


Här kommer ännu ett livstecken från fru Söderström! (kors i taket)

Vill bara informera lite om köksrenoveringen! :)

Pelaren vi "grävde fram" i väggen var INTE BÄRANDE!! Vilken lättnad! Puuh!
Så den rök illa kvickt!! ;)
Efter MYCKET blod, svett å en del tårar så är nu hela väggen väck!!! :D


Vackert det är hemma hos oss va? ;)

Jag har inga supernya bilder.
Men numera är även TVÅ lager plastgolv bortrivet, kaklet bortplockat och hela taket vitmålat!! :)


Idag körde Johan mej till Norrköping så han kunde ta med sig köksluckorna hem.
Jag har varit lite nervig över att få se resultatet när de sitter på plats men hoppas det blir bra!
Fick en bild sms:at till mej tidigare å Johan verkade nöjd! :)

Vill ju inte lägga in allt för mycket avslöjande bilder redan så jag tror jag avvaktar med att visa luckorna
*hihi*  ;)


Fy tusan vilket STÖÖÖÖK man lever i när man renoverera!!!!
Kylskåpet å frysen står i tv-rummet.
Besticken ligger på vardagsrumsbordet.
Micron förflyttas runt lite beroende på vart det målas.. etc etc :)


In till köket hade vi en ful dörr som jag inte tänkt något nämnvärt på innan.
Den var tapetserad i samma gräsliga tapet som resten av köket å hade fula handtag.
Nu (bilden) har jag lyckats få bort all gammal tapet (3 lager) å även tagit bort dom fula handtagen
å plötsligt blev det en rätt charmig dörr! (Å jag som tänkt köpa en ny! GALNING!!)
Inte behövs väl det? Bättre att återanvända tycker jag :)
Den är förvisso "felhängd", men ska försöka åtgärda det med nya hängen.
Ska till hösten trixa upp den hit till Norrköping så jag kan lacka om den, för det behövs!
Tänkte även sätta dit några extra pröjs, antingen kryssformade el raka så glaset bildar 6 små rutor :)
Funderar även på att slopa handtag å köpa en hasp till dörren istället.
Har hittat några olika varianter på nätet;

Byggnadvårdsbutiken.se

  Specialbeslag.se


 Beslagsboden.se



Har dock hittat en favorit men hittar den inte någonstans att köpa på nätet :(

Den ser ut så här;

 
OM någon till förmodan vet vart denna haspen går att köpa så hojta gärna!! ;)


Vilken hasp är er favorit? :)
Å vad tycker ni? Funkar hasp eller borde jag tänka om å börja kika på handtag?



MÅ gott alla sötnosar!!!


KRAM Petra


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är ett riktigt helvete att leva mitt i en renovering. Var glad du att du får komma iväg lite! ;)

Det kommersiell jättefint när det är klart!

2012-05-21 @ 22:01:44
URL: http://kreativgegga.blogspot.se
Postat av: Anna

Den där haspen du hittat skulle kanske kunna finnas i någon båttillbehörsbutik?

2012-05-21 @ 22:34:58
Postat av: Mimi

Det är alltid lika kul att kika in hos dig för att få lite inspiration! Jag är inte så bra på att lämna spår efter mig bara....

Jag vet inte om jag missuppfattade situationen, men även om det är väldigt snyggt med en hasp, så hade jag nog velat att dörren gick att öppna från båda sidor!

Det hade ju heller inte varit så kul att bli inlåst i köket av sin söta lilla son.....

Det blir nog bra vad du än väljer!

Kram

2012-05-21 @ 22:44:03
URL: http://passionforpapper.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ojj känner igen detta det var inte länge sen det såg ut så här hos oss. Men så fint du kommer få sen. Ser fram imot se det färdigt. Jag gillade haspen nr;2 den tror jag blir jätte fin.

Kolla på Bauhaus i Kalmar dom har stort sortiment med det mesta, vi handlade mycket där...

Lycka till med köket



Kram Anneli

2012-05-22 @ 21:55:09
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0