Scrappad sångburk

Nähä..om man skulle ta och sparka igång denna förbenade blogg igen!? ;)
 
Jag pysslar lite granna när jag får tid, så lite har jag att visa framöver!
 
Om inte annat kan man ju faktiskt blogga om vardagen i övrigt, är ju så värdelös på det bara ;)
 
Men en förändringarnas vind viner i mitt liv just nu!
Nästa vecka är nämligen sista veckan på skolan sen ska jag bege mig ut på praktik i 9-10 veckor.
Praktiken har jag lagt här hemma i Vimmerby så jag kan bo hemma med min familj :)
Det är med lite delade känslor som jag kommer ge mej ut på praktik och snart sluta skolan.
Jag har trivs så bra i Norrköping och att få bo ihop med min bästa vän, Rebecca.
Detta året har gått med sådan hiskerlig fart! Fattar inte att pluggåret snart är över!?!!!
Lite läskigt samtidigt, då jag inte har något jobb att gå till efter jul utan måste skriva in mig på arbetsförmedlingen/söka jobb..
 
Men det vill jag inte tänka på nu, så där sätter vi en punkt så länge! ;)
 
 
Vi fick en uppgift av Lokes dagis att fixa en liten sångburk till honom.
Däri skulle vi lägga en av hans favoritsånger och något som förknippades med denna sång.
Loke är tyvärr inte speciellt intresserad utav sång.
Han sjunger inte så ofta här hemma.
Vilket egentligen är lite underligt för vi lyssnar mycket på musik.
Men ska jag vara ärlig så är både Johan och jag dåliga på barnvisor så han har säkert fått det efter oss ;)
 
Så när jag frågade Loke vilken sång som skulle ligga i burken utbrast han "Blixten McQueen´s låt!"
(Det känns perfekt med Jocke Berg.)
Tyvärr är det ju ingen låt som någon unge i den åldern kan texten på så han fick tänka ut en ny sång.
Efter mycket velande så blev det till slut "Blinka Lilla Stjärna" ;)
 
 

 
 
I kuvertet ligger texten till Blinka lilla stjärna :)
 
 
Min lille tok! 4 1/2 år gammal.
 
 
 
Kramelikram!!!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Superfint som alltid. Och shit vad stor han har blivit. När jag började följa din blogg var du ogift och barnlös... Det är ett tag sen nu det. :-)

2012-09-21 @ 18:39:11
URL: http://tomtensdotter.se
Postat av: Heidi

Ååå så nydelig dette var min venn - både burken og ikke minst gutten din ♥ hvilken sjarmør ♥♥♥
Det er alltid så koselig å lese det du skriver, og jeg håper det ordner seg både med praksisen og alt det andre. Ikke minst at du får deg en jobb. men du vet, det ordner seg alltid for snille jenter!!!

Klemmer fra Heidi

2012-09-21 @ 19:41:42
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: Sandra

Han kommer ju garanterat att ha snyggast sång burk!! :)

2012-09-22 @ 11:56:12
URL: http://www.mizzxandra.blogg.se
Postat av: Maritha

Meeeen så himla fin idé.....en sångburk....men du kan då du stumpan!! Underbart är ordet!!

Killen med coola frippen är bara ett rent charmknippe!! ;)

Kram kram

2012-09-22 @ 13:12:28
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Louise Fraenell

Men Petra!!
Guuuuuud sååååå stor lille Loke blivit! Cheeses vad snabbt tiden går! Häftig frilla på en så cool kille :)

Tämk att få ha med sig en så pass läcker sångburk på förskolan, då hade jag också kunnat gå där ;)
Underbar!

Kram

2012-09-22 @ 13:20:29
URL: http://louisesscrapperie.blogspot.com
Postat av: Catrin (Lillstrumpa)

Wow, vilken fin sångburk! Lite nyfiken blir jag vad de ska göra med sångburkarna på förskolan...
Trevlig helg!
Kram

2012-09-22 @ 17:24:05
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Lisa

Intressant idé!
Och den Du har gjort är väldigt läcker och fin!

Kramar Lisa.

2012-10-31 @ 15:33:10
URL: http://softangelwings.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0