Albin 12år

Hej svejs!!
 
Nu är det hög tid att uppdatera denna blogg igen känner jag ;)
 
 
Här springer tiden iväg, men så brukar det ju vara för de flesta ;)
Mitt sommarjobbsschema har hoppat igång på allvar å det är skönt att ha fasta tider och ett schema att följa.
Som förra året jobbar jag mycket i charken (jobbar ju på Konsum), men är även satt en hel del i kassan.
Trivs verkligen kanon där! Kollegorna är bra och jag älskar att få tjöta med kunderna :)
 
Visst är det samtidigt lite tråkigt att jobba över sommaren när alla andra är lediga..men men..det går inte
att gnälla så mycket över det. Jag får bara hoppas att jobb-biten löser sej snart så jag hamnar på rätt tjöl igen
så jag får mina välförtjänta semestrar nästkommande somrar ;)
*önskar*
 
Här hemma har vi åter igen fått tillökning!
Igårkväll efter jobb och ett besök på gymmet möttes jag av en stoooor bur här hemma.
Min man och son hade varit å införskaffat två små lurvbollar.
Två Marsvin av rasen Teddy. De ser ut som tennisbollar ungefär men inte till färgen direkt ;)
Tyvärr är de sjukt skygga å vågar sig bara fram när vi inte är i närheten, tråkigt!
Så vi kommer verkligen få KÄMPA för att få dom tama..
 
Är det någon som har erfarenhet av detta dilemma?
 
De heter för övrigt Maja och Iris :)
Loke valde Maja. Jag valde Iris :)
 
Då de är så skygga har jag inte ens försökt ta något foto på dem.
Vi försöker låta dem vara så mycket som möjligt nu till en början.
Vi pratar mycket med dem men inte mer.
 
Hoppas de blir tama snart... :/
 
Om inte annat så har jag min Blixten! Han är go han!! <3
 
Herr Blixten Melin <3
 

Två dagar efter midsommar fyllde mitt ingifta brorsbarn 12år.
Så jag gjorde ett litet kort till honom :)
Tyvärr hade jag lite ont om tid, så jag fick göra klart det rätt fort.
Det är ju tyvärr detaljerna i kortet som blir lidande då.
Hade ex. velat pynta kortet med lite mer blommor invändigt..men men..
 
Albin 12 år
Finfina papper från bl.a Maja Design.
 
Gjorde en liten pengaficka i kortet :)
Papper från Maja Design....ööh, har jag för mej?
 
 Måste ju förresten visa min tomatlåda jag gjorde för ett par veckor sedan.
Pappa gav mej två tomatplantor och jag hade inget att plantera dem i.
Så jag tog en gammal garderobslåda som jag målade vit och
därefter textade jag ordet "Tomatoes" på :)
Blev rätt nöjd måste jag säga!
Å tomatplantorna har växt till sej ordentligt efter planteringen så de verkar trivas dom också!! :D
 
Min hemmagjorda tomatlåda! :)

Det var allt för denna gången.
Har lite annat jag pysslat med också så det tänkte jag visa snart!
Inlägget är redan färdigskrivet men jag får ta å portionera ut mina inlägg/alster lite, då jag
inte har så mycket att visa nu för´tin..*haha* ;D
 
 
Kramelikram
 
Trackback
RSS 2.0