En förändringarnas vind..

Här blåser en förändringarnas vind i mitt liv...



Det är mycket som hänt mig och min familj det senaste halvåret..

Jag blev exempelvis uppsagd från mitt jobb för ca 3 veckor sedan
och det är ju givetvis ett riktigt tråkigt besked att ta emot.
Men jag vart ändå rätt taggad till att komma därifrån och hitta på något annat med mitt liv.

Jag tittade direkt på en utbildning jag länge varit nyfiken på.
Eftersom jag var på tok för sent ute för att söka så ringde jag dem.
Det visade sej finnas platser kvar så jag skickade iväg en ansökan.
Tro det eller ej, men jag kommit in!! *gaaah*
Så nu ska jag plugga Lackeringsteknik VUX!

Utbildningen är på ett år och därefter kommer jag kunna titelera mig som lackerare!
Jag skolar om mej fullständigt med andra ord! ;)
Har ingen aning om detta är ett yrke som passar mej?
..men testar jag inte så kommer jag heller aldrig få svar på det, så jag gör ett försök! Vill ju inte dö ovetande! ;)

Så på söndag flyttar jag in hos min bästis i Norrköping, för det är där utbildningen finns.

Men, jag har världens ågren över att lämna min familj!!!!!! Kommer gråta floder!!
Givetvis åka hem till dem varje helg.


Idag var det min sista arbetsdag eftersom jag börjar skolan redan nästa vecka!! *wiii*
Känns sjukt overkligt!


I och med att jag börjar plugga så kommer det bli en del andra förändringar;
* Dels måste jag sluta spela bowling, annars kommer jag inte hinna träffa min familj alls..
* Och så kommer jag även lägga kortmakeriet på hyllan.
Har dock inte bestämt mig för hur jag ska göra med bloggen? Lägga den helt på is
eller omvandla den till en "prata om min vardag"-blogg..?
* Jag har ju även påbörjat mitt (jäkla) körkort.. Å att vara inskriven på en körskola i en stad å bo i en helt
annan är inte så lätt kan jag säga ;)
Så jag ska försöka göra vad jag kan, ex köpa teorilektioner för att plugga på datorn å försöka köra
lite på körskolan under loven när jag är hemma.


Men lackerare tänker ni? Ska du bli billackerare nu då eller?
Jah, utbildningen är till största delen inriktad på just fordon.
Men min tanke är väl snarare att rikta in mig på lackering av möbler och köksinredning.
Högsta önskan är dock att bli motivlackerare, men eftersom jag inte har en aning om hur redskapen funkar
så kanske det är skitsvårt?..men det märker vi ju så småningom :)


Jah, nu har ni fått en liten check på vad som händer i mitt liv.


Det kommer fr.o.m nu bli väldans dött på pysselfronten här inne... ;)



STOR KRAM TILL ER ALLA!!!!





Kommentarer
Postat av: Sinikka

Ja, hur skall jag nu fortsätta att kalla dig, vännen? Du kommer så klart alltid förbli PD ( pysseldrotting)för min del. Fast nu lär du ju pyssla med lackering. Skit häftigt!!!!! Roger kommer bums upp med hans bil som han håller på att stor renoverar.

Det är ju aldrig roligt att förlora jobbet, men du ser det öppnar en annan dörr. Och kanske ligger det dig väldans bra.

Jag kan förstå att du kommer att sakna din lilla familj, men det finns ju helger och festdagar.Och det är ju "bara" ett år. Tycker i alla fall att det är värt ett försök.

Bra att du även håller på att ta ditt körkort.

Jag kommer i alla fall sakna dina fina alster :-( men hoppas att du ta dig tid att behålla bloggen så att vi alla kan hålla kontakten med dig.

Sköt om dig vännen och massor med LYCKA till allt du tar för dig......YOU GO GIRL

Bamsekram Sinikka

2012-01-05 @ 23:22:06
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Carina

Lycka till och hoppas att allt löser sig:)

Kramisar och Trevlig Helg

2012-01-05 @ 23:45:06
URL: http://carinaskortochgott.blogspot.com/
Postat av: Therese

Lackerare?! Fan va coolt!! det är något som jag ksulle kunna tänka mig också! det luktar ju så gott också haha

Vad modig du är som vågar sadla om och satsa på något nytt! all heder till dig! men att göra det har ju nackdelar också precis som du nämner men du måste tänka på att det är för er framtid ni gör det! Du satsar för eran skull! Att sluta med bowlingen är inte heller kul, det gjorde jag när jag flyttade ner till göteborg, men man kan ju alltid börja igen och med kortmakeriet också!

Vore jättekul om du fortsatte blogga så man får följa dig på din resa!

Många kramar till dig!

2012-01-05 @ 23:50:45
URL: http://thessan.blogspot.com
Postat av: Sandra

Älskade Granne <3 jag hoppas du får det jätte bra ä att du fortsätta blogga om allt som händer :) så ja kan ha lite koll på dej ;) massa pussar å kramar <3

2012-01-05 @ 23:56:50
Postat av: Linda

Det är ju helt sjukt modigt!! Lycka till med allt!

Och ja, du får gärna fortsätta blogga om din vardag. ;)

Kram

2012-01-06 @ 00:20:35
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: christina

Häftigt valatt välja en sådan utb..

Klart,att det kostarmen vi ochpysslet och bowllingen finns ju kvar om ett årmed. Hoppas du kommer finnas kvar i bloggen så vi får följa dittnya val i livet.

Lycka Till

Kram

2012-01-06 @ 00:43:58
URL: http://stinaslilakrypin.blogspot.com
Postat av: Heidi

Hei søte venn ♥

Ååååå så spennende, og FOR en tøff jente du er. Synes det er kjempebra at du gjør dette, og tro meg, tiden kommer til å gå kjempefort. Husker selv hvor nervøs jeg var når jeg skulle begynne med studier igjen i voksen alder, og nå er jeg snart ferdig med 3 år, tiden bare flyr. Tenk etter sommeren begynner jeg med fjerde og siste studieår før jeg endelig kan kalle meg for Pedagog!!! Du min venn kommer til å klare dette kjempefint. Og selvfølgelig må du fortsette med bloggen din. Vi vil jo så gjerne høre hvordan det går med deg ♥

Masse masse lykke til



Klemmer fra

Heidi

2012-01-06 @ 01:02:17
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: Anette

Men åh va roligt! Grattis till att du kom in :)



Tycker absolut att du ska omvandla bloggen till en vsrdagsblogg; kanske kan det bli ett sätt för din familj att följa dej när du Inter på hemma-fronten...?



Hur som, stort GRATTIS. Håller alla tummar och tår jag kan för dej <3



kram

Anette

2012-01-06 @ 05:20:01
URL: http://anettej.blogg.se/
Postat av: Eva-Lena

Tråkigt med jobbet men lycka till med utbildningen.

Hoppas få följa din vardag här inne

Kram

2012-01-06 @ 09:39:46
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Anonym

Hej kära vänn, vilka nyheter! Hm, först av allt, Grattis att du kom med i utbildningen. Det är verkligen inte lätt. Har varit i den sitsen. Men vad ska man göra? Jag önskar bara av hela mitt hjärta att du ska trivas på din utbildning och det ska gå bra med körkort. Det är jätte synd att du måste sluta med bowling, men du kanske kan återta det igen? Men för allt i världen slutar inte med bloggande. Kanske hinner du med ett och annat alster. Vem vet du kanske ha något lackeringskonst att visa oss? Ska inte skriva så mycket längre.

Med ett ord vill jag bara önska dig och din familj all lyckan.



Stora kramar

Christine S

2012-01-06 @ 11:14:53
Postat av: Lena

Hejsan Petra och gott nytt aar till dig och din familj! Häftigt att du vaagar dig paa naat helt nytt!!! En ny början och ny start. Ett aar är ju inte heller allt för laang tid men vistt blir det tufft. Vill bara önska dig lycka till och samtidigt säga tack för all inspiration din blogg har gett mej här nere...

Varma hälsningar fraan Lena (och Jaine) i Lux.

2012-01-06 @ 11:15:24
URL: http://lena-dailyscrap.blogspot.com
Postat av: Erica AKA Tomtens Dotter

Oj! Här händer det grejer!

Önskar dig stort lycka till, och det kommer att gå toppen.



Frågan om vad du ska göra med bloggen.. Låt det växa fram - det är ju ett lyxproblem i sammanhanget...



Kram

2012-01-06 @ 12:50:06
URL: http://tomtensdotter.blogg.se/
Postat av: Erica

Vad tråkigt att höra om ditt jobb, men kanske tar det en positiv vändning i form av ett framtida roligare jobb, låter spännande med lackering!



Förstår att det blir jobbigt att vara ifrån din familj, hoppas allt blir bra för er ändå!



Följer gärna din blogg, pyssel eller ej, kanske får du pysselabstinens någon gång och slänger in ett kort..



Kram, Erica

2012-01-06 @ 13:12:31
URL: http://www.lillapysselvran.blogspot.com
Postat av: petraso

Bowlig och pysslande finns ju kvar till det blir lugnare tider vännen... pysselvärlden och bowlingklubben kommer nog sakna dig grymt grymt mycket mer än vad du kommer göra...älskade Petra.. det är ett kanon bra beslut du gör!!!



Ett tips se till ha ordning på alla papper efter uppsägningen registera dig som arbetsökande så att du inte åker på några tuffa bakslag om du inte har jobb i sommar eller direkt eftr skolan!



Snyggingen och lillpuddingen kommer sakna dig men om du pluggar hårt i veckorna så kommer du ha mer tid till gosig kvalitets tid och ni får se till använda Skype ;)och telefonen!



Lycka lycka till!!! Du kommer rocka fett på utbildningen...och du kommer nog extraknäcka som nagellackerare redan första veckan du som är så duktig på små pill!

Men lova lova att du i alla fall skaffar Rosa arbetsbyxor och sticker fram hakan bland alla killar! Kommer Sakna dig grymt på nätet men har ju dig i hjärtat och på Fb :) så jag vill höra massor om dig framtiden och familjen om bloggen går i dvala!!

Kram älskade älskade Petra



från Petra

2012-01-06 @ 14:10:34
URL: http://petraso.blogspot.com
Postat av: Pernilla/pillan

Oj, ja det är ju en del förändringar. Mycket på en gång, men va kul att du ser fram emot utbildningen. Modigt av dig att testa helt nytt!! Önskar dig stort lycka till. Kommer sakna dina fina alster och hoppas ändå du håller bloggen vid liv. Stor kram

2012-01-06 @ 15:46:39
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Tesa

Men gud vad spännande. Go for it girl. Jag hejar på dig! Snälla, behåll bloggen om än bara för att prata av dig. Skulle vara jätteintressant och följa din resa där i Norrköping.



Massor med kramar



Tesa

2012-01-06 @ 21:21:30
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Karin

Varför dö ovetandes? Lycka till!

2012-01-06 @ 23:23:19
Postat av: Anna

Men åh vad spännande och kul det låter!



Önskar dig verkligen stort lycka till!

2012-01-07 @ 18:58:24
URL: http://smid.blogg.se/smidsfashion
Postat av: Margareta

Ojojoj, HUR ska jag klara mig utan all inspiration jag fått från dig?? suckar

MEN Ojojoj så spännande med nya utmaningar!!!

LYCKA TILL! HOPPAS 2012 blir början till en ny underbar period i ditt liv!!

Den som inte vågar ta ett steg ut i det okända

kan bli stående på ett ben hela livet!!!

KRAM!!

(Hoppas få läsa hr inne om hur ditt nya liv gestaltar sig!!)

2012-01-07 @ 19:19:21
URL: http://mormormargareta.blogg.se/
Postat av: Catta/eldhexan

Kära vännen!

Tänk vilka vändningar livet kan ta ibland! Man får hålla i sig om man ska hänga med i svängarna!



Grattis till utbildningsplatsen! Jag förstår din ångest över att bo borta i veckorna, men tiden kommer gå så fort så fort! Och även om det är en praktisk utbildning kan man ju hoppas att ni inte är schemalagda i skolan månd-fred varje vecka:)

Det är en trygghet att ha en yrkesutbldning och jag hoppas och tror verkligen att det kommer vara värt det i slutänden!



Kommer sakna ditt pyssel enormt mycket, Petra! Men det hade varit roligt att få läsa om ditt nya spännande liv som lackerings-student, sä lägg för tusan inte ner bloggen! =)



Hälsa lill- o storskrutt! =)Vi hörs!

Massa, massa kramar!



2012-01-07 @ 23:03:03
URL: http://blogg.skymningslandet.net/
Postat av: Muffin

Ja OJ, vad det hände mycket. Och fort! Detta blir säkert jättebra P, du var ju ändå inte nöjd på jobbet så detta kanske var meningen på något sätt. Förstår att det känns tufft att lämna dina killar under veckorna men med dagens teknik är det så mycket lättare att hålla kontakten hela tiden. Detta kommmer att bli jättebra, hoppas nu att allt annat löser sig också. ;)



Det kommer att bli tomt utan ditt pyssel här i bloggen, hoppas att du kanske håller igång den lite ändå och meddelar oss bloggisar vad som händer och hur det går för dig.



Lycka till med allt - det blir kanon! Pussåkram! <3

2012-01-09 @ 20:49:08
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Monica W

Ett stort lycka till!

Och tack för massor av inspiration. Hoppas man får se mer av dina kort o idéer i framtiden.

Själv blev jag uppsagd från kontorsjobb efter 23 år inom det området. Började jobba inom äldreomsorgen och stormtrivdes så det blev utbildning på "gamla dar" o så småningom fast jobb.

Verkligen något trist som vändes till något riktigt bra. Stortrivs fortfarande o saknar inte mitt gamla.

Hoppas verkligen detta blir något liknande för dig och att det går bra med pendlingen.

Tack och återigen lycka till.

2012-01-10 @ 10:30:25
URL: http://monkanspyssel.blogg.se/
Postat av: Zarah

Du är så himla tuff som PROVAR ("jag vill inte dö ovetande" är skönaste kommentaren nånsin, typ! :D) och jag sitter i din planhalva och hejar och viftar med pompoms! Ska bli skoj att följa din nya karriär. :)

2012-01-16 @ 06:50:07
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: frida Nyburg

Allt bra med dig idag?:)



Tänkte höra om du vill tjäna pengar på din blogg? det är helt gratis och du behöver inte ha många besökare för att göra det. Klicka på min annons för ADsettings och bli medlem så rullar pengarna snart in:)



kram FRida

2012-01-16 @ 08:01:59
URL: http://fridanyburg.blogg.se/
Postat av: Petra

Men ÅH, vad spännande !!

Massor av Lyckönskingar på din väg till lackerare, det kommer du att klara galant !!

Kramkram från Petra

2012-01-19 @ 23:05:32
URL: http://petras-place.blogspot.com
Postat av: C-Date Magasin

I och med att jag börjar plugga så kommer det bli en del andra förändringar; * Dels måste jag sluta spela bowling, annars kommer jag inte hinna träffa min familj alls..

2012-04-11 @ 17:06:14
URL: http://www.c-date.dk/magasin.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0