Halloweenbak

Jag har ju glömt att visa er en sak!

I år startade jag en tradition!
Eller tanken är att det SKA BLI en tradition härdanefter ;)
 
Loke å jag bjöd in hans jämngamla kusiner på Halloweenparty!
Där vi bjussade på skrämmande dryck och tilltugg :)

Det blev ett bål med en död mans händer däri, kyld med isbitar fyllda med läbbiga spindlar.
Mycket blodigt och läskigt läskande! ;)
 
Som tilltugg bjöds det bl.a på detta:

 Människoögon
(Cakepops gjorda utav mixade Ballerinakex och philadelphiaost. Rullade till bollar
som jag sedan doppade i vit choklad och slutligen dekorerade med färgad sugerpaste.)
 
Häxfingrar
(fingrar gjorda på vanlig smördeg. Naglarna är mandelflarn.
Efter gräddningen penslade jag kakorna med kakao och målade blod
med karamellfärg. Nästa år ska jag nog kanske fylla fingrarna med rödfärgad mandelmassa
istället!)
 
Öronvax på tops.
(Avklippta grillpinnar. Jag trädde på minimarshmallows på pinnarna.
Körde några hemkolor i micron så de smälte som jag sedan doppade "topsen" uti.
Man måste vara snabb för kolorna stelnar fort. Det är bara till att köra dem i micron igen
så de smälter på nytt. Ett tips är att värma dem på en papptallrik.
Pilligt å jävligt. Man kan bränna sej som satan så var försiktiga!!)
 
Det bjöds även på skrämmande marängspöken, plockgodis och daggmaskar (gjorda utav
coca-cola och gelatinblad som stelnat i sugrör)
 
Partyt som även innehöll disco och filmvisning vart succé 
så detta måste absolut göras om nästa år! :D
 
 
Trevlig helg på Er!!!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Christine Schärfer

Vilken påhittig mamma Loke har. Grattis Loke. Synd att jag bor så långt bort.... Man vill vara barn igen. Bra gjort, bra gjort mamma Petra:)

2013-12-07 @ 12:04:06
URL: http://chiscards.blogspot.se
Postat av: Jasmine

Öronvax på tops var något nytt för mig! Haha, den idéen skrattar jag gott åt. :)
Kram

2013-12-11 @ 10:59:34
URL: http://rosanatt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0