Halvtids sjukskriven

Japp..nu är jag där. Där jag trodde att jag inte skulle vara förrens någon gång i feb.
Sjukskriven.

Jag var hos läkaren idag för min onda svank/höfter.
Det hela resulterade i att jag blev halvtids sjukskriven t.o.m årsskiftet.
OJ?! Jag har aldrig varit sjukskriven förut? Hur funkar detta nu då?
Hon tyckte nog jag såg bra rolig ut, där jag satt med halvöppen mun
likt en fågelholk....sjukskriven? jag?
.........det enda jag fick fram var...."min chef kommer halshugga mej..."
Vi har ju som mest att göra på hela året under denna månad, det
sista jag vill göra är ju att sätta resten av personalen i skiten.. =/
men jag har ju tyvärr inget val...*ser otroligt ledsen ut*

Jag började näst intill gråta när jag ringde chefen för å berätta
om min lilla "nyhet".
-"jag hoppas du förstår att detta är det sista jag vill", pep jag.
(fy fan va patetisk man känner sej när man är sån här..)

Nu sa dock läkaren att hon ville att jag skulle jobba en normal
halvtidsdag, alltså 4 timmar.
Tyvärr står inte det någonstans på pappret hon gav mej.
Hos oss är en halvtidsdag på 6 timmar...så chefen kommer med
största sannorlikhet gå efter det..
Men 6 timmar är ju ändå bättre än 12 *försöker tänka positivt*

Känns ändå så konstigt..å ännu konstigare kommer det väl bli när jag
väl går hem från jobbet imorgon mitt på ljusan dag.


Nä, nog tjatat om det!

Idag har jag fått söt post!!
Bla ett megasött kort från Lotta med en liten present!! TACK VÄNNEN!!
Å även ett efterlängtat paket från Dekorera medmera som jag beställde
förra veckan!

178069-458
Deras läckra papper, lite band å några qk dies =)


Nu är Petra tlött å ska gå å nana.
Hoppas ni står ut med mitt gnäll kära bloggläsare ;)

KRAM från lilla mej




Kommentarer
Postat av: Camilla

Åh...smyger in för att titta på pappren...Sååå fina och banden ....
Undra vad du ska hitta på för något...
Petra!
ha inte dåligt samvete för att "DU ställt till det" för chefen och dom andra..
Du är dig själv närmast och det är dig själv du ska vara rädd om..
Nä..ser att du är på väg att lägga dig...
Sov gott nu...
Kram och Natti:
Camilla

2007-12-04 @ 00:27:40
URL: http://pysselsidan.bloggagratis.se
Postat av: Lisa Nilsson

*tröstkramar*

Det viktigaste av allt är att du mår bra, så tänk inte på jobbet!!!

Vissa chefer är jättebra, andra inte, jag hoppas att du har det förstnämnda...


Sov så gott, och jag hoppas verkligen att det kommer att bli lite bättre när du inte behöver arbeta så mycket!!

KRAAAAM från Lisa

2007-12-04 @ 00:35:22
URL: http://lisamattias.blogg.se
Postat av: lenislenis

Härligt paket, visst är papperen underbara!!

2007-12-04 @ 01:13:54
URL: http://lenislenis.blogg.se
Postat av: Helena

Tänk på dig själv och inte på jobbet....de klarar sig nog.
Klart din chef måste veta att halv sjukskrivning betyder 4 timmar på jobbet.
Var rädd om dig nu vännen och ta dig tid att göra roliga saker nu när du får mer fritid.
Kram!

2007-12-04 @ 07:33:55
URL: http://www.vildaella.blogg.se
Postat av: Therese

Stackare som ska behöva ha så ont i höfterna. Håller tummarna hårt för att det blir bättre nu när du får vila lite mer.
Vilken härligt paket. Deras papper är såå underbara!
Kramar om

Postat av: Ulrica

Hjärtat, det är nog jättebra att du blir sjukskriven en stund nu, sen får jag bara hoppas att din chef förstår och att du kan få jobba normal halvtid.

Lova mig nu att vila ordentligt!!
Stora KRAMAR

2007-12-04 @ 08:07:57
URL: http://ulrica.org
Postat av: Cathrin

Hej vännen! Tänk på dej själv i första taget,det är viktigast. Jobbet klarar sig ALLTID,jag lovar.Jag trodde att hela firman skulle gå omkull när jag blev sjukskriven för något år sedan,men si det gjorde den inte.Hm, konstigt, är vi inte oumbärliga???Var nu rädd om dej,vila och låt chefen jobba lite extra,hi,hi.Så spännande med paket,tyvärr väntar jag inte på något sådant just nu.Snyft. Kram Cathrin

2007-12-04 @ 08:17:46
URL: http://cathrink.blogg.se
Postat av: Anna Å

Sjukskrivningen kanske känns konstig, men Petra... Du måste vara rädd om dig å bebisen! Så det är nog bra att du får jobba halvtid.

Håller med Helena. Ta dig tid att göra sånt som du tycker om nu och njut!

Kraaaaaaaaaaaam

2007-12-04 @ 09:41:22
URL: http://www.imloved.se
Postat av: Petraso

Äh va f-n du har ju inte planerat att vara sjukskriven.... det är väl bättre för chefen för han kan ju då planera efter det..... och att du helt plötsligt måste vara hemma sjuk för jobbar du 4-6 h så orkar du säker jobba alla dina schema lagda dagar...*Det finns ju en andledning till läkaren sjukskriver dig* Bara så du vet så är gravidetet ingen sjukdom utan din onda rygg är det...enl FK... dom betalar ut din sjukskrivning efter 14 dagar.... kolla upp att alla papper blir iskrivna RÄTT.... annars inga pengar.... lika bra att lära sig innan FL....
Ta vara på dig hjärtat mitt! fixa en vetevärmare och bra skor och kräv ompyssling av Johan!!!

Kramisar

2007-12-04 @ 10:01:25
Postat av: Milla

Klart du inte kan hjälpa att du behöver vara sjukskriven!! Din hälsa är ju absolut viktigast.
Men vad har du för jobb som normalt jobbar 12 timmar? Låter urjobbigt *s*
Var rädd om dig och sluta genast ha dåligt samvete! =))

2007-12-04 @ 11:57:50
URL: http://millasblog.blogg.se
Postat av: Lotta/ FruH

Var nu rädd om dej gumman och tänk inte på något annat än dej och Bulan, lova det!
Vila och hämta krafter kanske är en bra idé
att göra, samt ett och annat kort för att förgylla dina bloggläsares dag.....
Vilken härlig pappershög, jag väljer att blunda och använda dom julpapper jag har - fast det är svårt!
Ta hand om dej - jättekram!
Lotta/ FruH

2007-12-04 @ 12:18:24
URL: http://lottafruh.blogg.se
Postat av: krumeluran

ja visst blir man fånig när detgäller sjukskrivningar och graviditet. det viktigaste äratt du mår bra, för att gå på jobbet och lida av ond höft gör inte dig gladare direkt.
passa på att pyssla de timmar du får över på dagen istället.

många kramar

KAtarina

2007-12-04 @ 13:01:49
URL: http://www.krumelurans.blogg.se
Postat av: Theresia

Kram, hoppas att höften/svanken kommer att må bättre snart... Tänk vad du kan vila och göra en massa julkort...
Nu vaknade Märtis så jag får gå!
Kram Theresia

2007-12-04 @ 13:21:17
URL: http://theresias.blogg.se
Postat av: Sussig

Vila nu ordentligt och var rädd om dig. Det är ingen som tackar man för att man sliter ut sig, tänk på det!

2007-12-04 @ 15:48:00
Postat av: Janny

what a nice things! especially those QK dies!
greeting Janny

2007-12-04 @ 21:35:17
URL: http://itsscraptime.blogspot.com/
Postat av: Lena

Du väntar barn?! vad roligt! GRATTIS!!!!
Njut av graviditeten och "skit" i chefen!
Du ska må bra, det är huvudsaken!
KRAM!!!

2007-12-04 @ 22:43:59
URL: http://cruelladelena.blogg.se
Postat av: Malin

Ibland måste man få gnälla lite man mår så mycket bättre efteråt. Sen får man tänka positivt att det ärflr bebisen nu som du måste vara lite sjukskriven och det är ju inget man kan råför.Det är ju inte bra att gå
och ha ont.Ta nu hand om dig, vila ordentligt och bara njut av att du inte behöver slita så hårt in i det sista istället tycker jag.Du kommer ändå va mamma ledig sedan så det blir ju lite smygstart kan du ju alltid se det som...fniss...
Menjag förstår att det inte känns kul när man har mycket att göra på jobbet och vet att de andra kanskefår slita mer men de förstårskert. Självär jag oxå en sån där som jobbar även när jag är dålig såmin chef t.o.m fått säga åt mig att gå hem från jobbet en gång..va lite retligt det med.Hoppas nu att du kommer må bättre och inte ha lika ont när du kan vila kroppen lite.
Kram Malin

2007-12-05 @ 11:02:56
URL: http://www.malinesdag.blogspot.com/
Postat av: gunilla/nilla

Nu ska du se att du kommer att känna dig både piggare och så bättre i ryggen! En klok läkare som lyssnade till hur du mådde. Du måste tänka på dig själv och INTE på jobbet!! Tur att inte den där gnälliga chefen ska föda barn för det hade han nog inte klarat av;=D
Så du har ingen pyssellust, trist! Hade jag inte heller häromdagen. Men så satte jag mig ner och flippade ur lite med färläggningen och så vips blev det lite roligare igen. Om det sen blir ngr kort av dessa motiven vet jag ikke ännu;=D Men kul var det!
Kanske har du tid en dag på MSN nu när du inte jobbar så mycket. Kanske jag kan smitta av mig med min galna färgläggning. Jag bara älskar dina kort så du får inte vara utan pyssellust för länge, vet du.
Må så gott vännen och sköt dom dig/Er.
Tänker ofta på dig♥♥
Stora kramen/Gunilla

2007-12-05 @ 12:00:00
URL: http://kortnilla.blogg.se
Postat av: VeronikaP

Vad bra att du blev sjukskriven! Det är dig du ska tänka på i första hand, inte din chef eller dina arbetskamrater!
Framöver ska du tänka på ett litet barn i första hand, inte på chefen eller arbetskamraterna... Så det är lite bra att du börjar vänja dig! :-)

Hoppas att du blir bättre av att jobba lite mindre, kan tänka mig att du inte har det så roligt!
Kram från mig!

2007-12-05 @ 14:20:30
URL: http://veronikap.blogg.se
Postat av: Linda

Vad jobbigt och tungt det låter men ändå väldigt skönt att du fick bli sjukskriven så du kan kurera dig själv :)

2007-12-05 @ 14:33:55
URL: http://scrapjo.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0