Det börjar tusan närma sej!

Jag och Johan har gått å planerat vårat bröllop enda sedan vi förlovade oss 6 juni 2006.
I början var man eld och lågor å ville springa runt å kolla in allt som fanns!!
Man satt dagligen klistrad vid bröllopstorget. Och på nätet letade man järnet efter den perfekta klänningen,
vilken typ av brudbukett man skulle kunna tänka sej..etc etc.
Med tiden avtog dock detta..
Vi hade satt ett datum, 080808. Å jag började efter en tid inse att det var väldigt långt fram till det datumet.
Skönt på ett vis att mitt hysteriska bröllopssuktande avtog! Jag sa det till mej själv dagligen.."hoppas jag hittar något annat som fångar mitt intresse..åtminstone i ett år framåt, så jag slipper detta bröllopsberoende.."

Å så skedde det! Min bön blev hörd!  ;)
På hösten 2006 tvingade jag med mej Johan och brorsan till en mässa som hette "Stämpel & scrapmässan" i Göteborg.
"Undrar va de har för skoj?!"  Jag var ju på jakt efter en stämpel som jag kunde använda på inbjudningarna.
(japp, min plan var att göra egna inbjudningar!)
Å det är det mässbesöket som lägger grunden för vad jag lägger större delen av min lediga tid på idag.
Mitt brinnande intresse för kortmakeri blev anledningen till att jag kunde släppa mitt intensiva planerande kring vårat bröllop. SKÖNT!

Igår var sista dagen för de bjudna gästerna att anmäla sig.
Plötsligt slog det mej att det knappt är 2 månader kvar till dagen D. Å vi har MYCKET kvar att fixa!!   *gaaaah*
Jag har ju givetvis fixat å donat lite grann under det senaste året,  men det känns ändå som om det är mycket kvar.
Igår satt jag å fillelurade på bordplaceringarna..men ooooj va svårt!!

Vi har fortfarande inte beställt någon tårta å inte heller bestämt oss för vad vi vill bjuda på för käk.. =/
Jag kan heller inte riktigt bestämma mej för hur brudbuketten ska se ut...*suckar*
Och än så länge får vi sova på gatan (jah, eller hemma hos mina föräldrar) på bröllopsnatten.....
...ska ta å boka ett hotellrum så de slipper oss en natt ;)

    

     

Många fina buketter finns det! En del av fotona har jag hittat på bl.a gamman.se
--------------------------------------------------------------

TANYA!
Du hade några frågor.
VAd alfabetet Katie skinni mini kostar..jag skulle chans på att det ligger runt 1300kr.
Och de där tagsen som det står bla "remember" på, säljs i flerpack där tagsen är i olika utföranden.
Jag har köpt mina hos Magnolia, i deras fysiska butik i Borås.  =)

MÅ GOTT!
//Petra

Kommentarer
Postat av: Vikkan

2008-06-02 @ 00:38:45
Postat av: Vikkan

Oops, jag var visst för snabb på tangenterna innan!



Ja du vännen. Jag har ju sagt detta tusen gånger förut....men tiden går fort!!!



Dagen D ja. Kan tänka mig att det börjar småpirra lite i magen redan nu. Vad häftiga blombollarna var. Väldigt originella!



Jag stod ute och vattnade gräset på baksidan förut ikväll och då kom jag och tänka på att det var där vi hade vår bröllopsmottagning för snart ett år sedan. Vilken jäkla tur vi hade med vädret och att jag mådde bra (gravid som jag var). Det var verkligen en av mina lyckligaste dagar i mitt liv. Å snart får jag fira min första bröllopsdag! Jag har redan fått min present. Den bokade vi redan i december.....en kväll på Scandinavium då Mamma Mia musikalen intager scenen. Tyvärr hade de inte så bra platser just den 4 augusti så vi kommer gå redan den 31 juli. Själva bröllopsdagen kommer vi fira tillsammans med våra små busfrön!



Har inte hunnit kommentera på ett tag nu...men måste bara säga att ditt popup-kort till den blivande läkaren var något utöver det vanliga. SÅÅÅÅ fräckt! Jag blev helt lyrisk. Du är så DUKTIG!!!



Å vad LOKE vuxit! Vilken guldklimp!



Ha det gott i sommarvärmen!

Många kramar Vikkan

2008-06-02 @ 00:51:01
URL: http://vikkan76.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag vet precis hur det är med bröllopsplanerna. Jag "tröttnade" också och bara hoppades att allt skulle lösa sig med tiden. En kompis i USA sa åt mig att jag behövde boka fotograf och annat och då öppnade jag plötsligt ögonen och insåg att bröllopet var nära. Vi bokade t.ex. de som sjöng i kyrkan en vecka innan bröllopet. Det var lite väl sent... Men det gick ju bra till slut ändå. :) Men tänk bara om vi inte hade fått tag på några...!

Så nu säger jag åt dig att du måste planera bröllop två timmar innan du får pyssla/scrappa i en timme. ;-)

Lycka till med allt. Tänk vad underbart. Jag vill också gifta mig (igen). Det är så kul med bröllop ju. Fast nu ska vi börja planera Edvins namnkalas och det har vi också skjutit på. Hmmm....

Kram!!

2008-06-02 @ 07:49:11
URL: http://lehnbom.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är ofta så där tycker jag att man först är eld och lågor och sen glömer man nästan bort det.

Då helt plötsligt går tiden fort och vips så är man nära och känner sig stressad fast man haft så gott om tid.

Bilderna på Loke här nedanför är helt underbara.....vilken prins.=)

Ha en skön dag vännen!

Kram

2008-06-02 @ 08:25:04
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Linda

Ojoj, det är ju inte alls lång tid kvar. Så roligt! Det blir bra ska du se, gästerna blir nöjda oavsett var de sitter och vilken mat de får. Det är inte det som är det viktiga. :) KRAM

2008-06-02 @ 09:46:04
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: petraso

Vilka vackra buketter vad du än väljer så blir det super snyggt du har bra smak!!!! och Det är ju du som kommer stråla mest....



Bollarna har jag inte set förrut.... Hm

Ska bli så spännande se din klännig...... har en bild framför mig men tror du kommer överraska mig;)



Masa kramar och ta det lugnt gör ett schema bakifrån så hinner du gott!!!!



Ps ni kan väl tälta....kan vara mysigt..... Ni är väl barnfria den natten;)

2008-06-02 @ 11:33:31
Postat av: Malin

Osch vilka fina buketter! Dom där "bollarna" var riktigt häftiga! Kanske lite svårare att hålla i men ujuj så läckra. Annars gillar jag liljskonvaljer!! Fast dom hade du ingen bild på så jag tycker att liljorna var vackra!...sen är ju rosor snyggt och klassiskt ... mej kan man inte fråga om råd för jag är en velpotta som du kanske ser ;P

Hoppas lille Loke mår som en prins!



Ha en härlig kväll!!

Kram!

2008-06-02 @ 17:05:40
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: krumeluran

wow vilka snygga brudbuketter du hittat. själv gillade jag de röda callorna bäst, så snyggt i kontrast med en vit klänning.



vet ju hur kul det är att gå och vänta, och själva dagen, det spelar ingen roll om de så snöar i augusti, du kommer att vara den lyckligaste kvinnan på jorden, desutom sägs det ge tur att få regn i kronan. (den om att man ska få gråta lika många tårar som det faller droppar i kronan, den tycker inte jag om ;) tur är mycket bättre :)



har lite hektiska dagar, men efter helgen så får vi msna för då är jag på SOMMARLOV!!!



kram

Katarina

2008-06-02 @ 19:05:27
URL: http://krumelurans.blogg.se/
Postat av: Angelika

Måste va roligt att planera ett bröllop, men svårt också.

Får se om jag får planera något bröllop nån gång...

Buketterna påbilderna är ju hur fina som helst, gud va svårt att välja bukett!

Ja tiden rusar men du får nog allt klart tillslut :-)

Måste ju säga med at Loke är ju helt underbar på fotona här under, va han växer sen då!

ha det bra vännen!

Kram

Postat av: Sinikka

Hejsan vännen, kom ihåg när brorsan gifte sig. Jag var hans bästman ( bästkvinna) vet inte vad det heter, men du fattar nog. Jag hade i alla fall också lite blommor fast dom fick man sätta fast runt handleden. Så hade jag händerna fria. Dom bollorna är ju himla fina, men tänk om du blir nervös då känner det nog inte bra när du har en boll i din fuktiga hand.

Giller dom röda mest. Kanonfina till en vit klänning....i fall du skall ha vit. Allt ordnar sig säkert.

Loke är himla söt!!!

Kram Sinikka

2008-06-02 @ 20:18:57
URL: http://creativeworld-sinikka.blogspot.com/
Postat av: Jen/Jenny

Vilka ljuvliga buketter! Lycka till med sista planeringen...

2008-06-02 @ 20:53:36
URL: http://pysselnoje.blogspot.com
Postat av: Laila

Oftast är det väl så att man "glömmer" hur fort tiden går. För det är ju ändå så långt kvar. Men det konstiga är att man ändå alltid hinner! :-P



Måste bara säga att ditt popuppkort i tidigare inlägg var ju bara så underbart! Men det har du förmodligen redan hört till leda... ;-)

2008-06-02 @ 21:28:24
URL: http://tillklippt.blogspot.com
Postat av: Sofie

Sikke tiden nærmer sig nu. Og hvor er det dejlige brude buketter du har fundet! Jeg syntes det er lidt sjovt med "boldene", det er ihvertfald ikke noget man ser hver dag;0)

2008-06-02 @ 22:33:22
URL: http://fruhansenscrap.blogspot.com
Postat av: mara

Vad häftiga de där bollarna var! Gillade den gröna med pärlor. Underbara kort på lillbebisen och ett fantastiskt popup-kort. P.S Hör gärna av dig till mig - har en liten fundering som du kanske kan hjälpa mig med./Sara

2008-06-02 @ 23:10:20
URL: http://marashobby.blogg.se/
Postat av: Kristine

Hei igjen Petra! Jeg har tagget deg i min blogg! Ta en titt;)

Kristine

2008-06-02 @ 23:43:55
URL: http://kristineskort.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Oj, oj vilket mjölkkartong! Så fantastiskt fin och unik! Vilket jobb du lägger ner!! Jag måste säga att jag tycker den röda buketten med bara Kallor passar dig perfekt! Unik, färgstark och vacker!! Ha det gott vännen!

2008-06-03 @ 20:02:41
Postat av: Akselrebecca

Hello! Very interesting and professional site.

2010-05-24 @ 09:52:37
URL: http://akselrebecca.3steps.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0