Där är ju hon med mössan!

OOOOJ!!
Fy bubblan va gulliga ni är mot mej!! *kramar om hela bunten*
Tusen tack för era söta ord angående min nya frisyr! Jag har verkligen sugit åt mig av alla komplimanger 
å nu har jag t.o.m gått å varit lite stöddig här hemma....
....tills min underbara son pekade på mitt hår å sa "mössa"....då flög jag med en baluns tillbaka till verkligheten igen! *haha* ;)



Jag tänkte visa ett nytt DTkort men först vill jag ta mig an en liten utmaning jag hittade inne hos Trollmor ;

- gjorde du något i år som du aldrig gjort förr?

Opererat mig. Klippt mej! *haha*

- höll du några av dina nyårslöften?
Jag hade nog inga..*tänker efter*

- blev någon av dina vänner förälder i år?
Ja! Bla så fick min bror världens sötaste Matilda!

- vilket datum kommer du alltid att minnas från i år?
3 juli - Arvikafestivalen!

- vad var din största framgång 2009?
Vuxit i rollen som mamma..kanske?

- största misstaget?
Kan inte komma på några direkta misstag..jag gör ju tabbar hela tiden..

- har du varit sjuk eller skadat dig?
Har varit mer sjuk än vanligt tycker jag, men det kanske beror på att Loke drar med sig "skiten" hem från dagis. Och så har jag haft strul till å från med min jäkla gallsten.

- bästa köpet?
Alla mina små lantliga detaljer här i huset!! Vill ha MER MER MEEEER!! + kyl & frysen såklart =)

- vad spenderade du mest pengar på?
Detta året har det blivit en del inredningsprylar och såklart pysselgrejer.

- gjorde någonting dig riktigt glad?
Min son gör mej jämt glad med hans små upptåg! Alltså..vart får han allt ifrån?!

- gjorde någonting dig riktigt ledsen?
Jag blir ledsen varje gång jag betalar räkningarna..

- vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2009?
Bla VNV nation-Sentinel (hela skivan är förvisso tokbra; Of Faith, Pride and Glory) Fever Ray-Seven  (hela skivan är även den grymt bra; Fever Ray)

- var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Jah..med tänka på allt som hände förra året (Loke föddes, vi gifte oss, köpte hus i Vimmerby och flyttade hit, blev DTmedlem för StampARTic mm...så jah..Förra året är jäkligt svår att klå!! *fniss* ;)

- vad önskar du att du gjort mer?
Umgås och höra av mig mer till mina vänner, börja träna kondition, göra fler kort till alla som man har i tankarna att vilja ge ett kort till, tagit mig an att renovera mer här hemma... Men tiden finns ju inte.. =/

- blev du kär i år?
Absolut! Jag blir kär hela tiden, i allt och i alla!! ;)
 

- favoritprogram på tv i år?
Det tar mig emot att säga detta..då jag själv varit sådan motståndare till det..*harkel*
Men måste säga....Idol..Det är det enda program jag följt detta året... ;)

- bästa boken du läste i år?
Hinner inte läsa böcker. Bästa tidning får jag istället säga; Lantliv! =)

- vad gjorde du på din födelsedag 2009?
Ehm?? *kollar almanackan* Jag fyllde på torsdag detta året och det firade jag med att jobba.
På kvällen satt jag och min svägerska (Mari) och drack gott på altanen! =)

- finns det något som skulle gjort ditt år bättre?
Jah..en större vinst med pengar skulle aldrig varit fel.
Då hade vi kunnat renovera det som verkligen behövs renoveras i huset...
För å bo som vi gör just nu får mig att bli lite grinig..
Johan har haft en svår uppgift att vara gift med mig detta året *haha*



Ett nytt DTkort för Hobbyhärvan!
Här har jag (som vanligt) använt mig av ett motiv från ett mönsterark av märket Sagenvintagedesign.
Jag har blivit kär i dessa söta blomblad! Visst är de fina =)
I bakgrunden har jag satt ett sånt där tårtpapper. Det mönstrade pappret är av märket
Papirdesign.
Allt material finner ni hos
Hobbyhärvan i Västervik.

NU är det dax att duscha!

KRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM


Kommentarer
Postat av: Patricia/tiza67

Undertbart finfint kort hörru!!

Gillar även din nya look:O))

Kramen

Patricia

2009-12-09 @ 20:48:36
URL: http://www.tiza67.blogspot.com
Postat av: Jenny (Grynet)

Haha, sötnisse tog ner mamma på jorden! Och på honom måste du ju tro för du vet väl att man alltid får höra sanningen från barn och fulla människor :D



Med bebben i magen är det bra. Den stånkar och bökar och står i. Verkar ha det bra där inne, men jag längtar tills den kommer ut och kramas med oss istället :)



Hälsa maken och bröderna så mycket från mig!

KRAM Jenny

2009-12-09 @ 21:38:02
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Jenny (Grynet)

Hej igen! Vecka 23+1 idag så det är mindre än hälften kvar :) KRAM!

2009-12-09 @ 21:51:45
URL: http://blogg.grynet.se
Postat av: Cicci

Vilken rolig utmaning och vad mycket du delade med dig av. kramiz

Kortet är så olikt Petra, men klart fint.

Kramiz

2009-12-10 @ 08:49:57
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Åsa/asamia

Superfint kort - som vanligt, får man väl säga, du gör alltid finfina kort!

Hoppas du vänjer dig vid din nya fina frisyr...och att sonen slutar upp att kalla det mössa fniss

2009-12-10 @ 19:31:15
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

Hej Petra!

Först måste jag bara säga.

Jäklar vad snygg du blev i håret. Jag gillar verkligen din nya frisyr, passade dig SUPERBRA!!!!!!!



Vilket fint kort du har gjort. Det riktigt lyser änglalikt över det.



Kram o ha det så toppen!



PS Ditt head har du fått till riktigt bra, SNYGGT!

2009-12-10 @ 19:43:04
URL: http://susannesj.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag har hört att av fyllon och barn får man höra sanningen. Nu menar jag INTE att det ser så ut, jag tycker du är jättefin i din nya frisyr!! =) Fy bubblan vilket vackert kort du gjort!!!!!



Kram!

2009-12-10 @ 20:53:49
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Petra

Hej tjejen!

Jag tyckte också att din frisyr blev snygg. Själv tillhör jag den typen som inte kan ha lugg. Har på tok för självlockigt hår.

Hoppas att kuvertet kom fram till dig.

Skogstokiga decemberkramar från mig

2009-12-11 @ 09:12:13
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Helena

Kortet är helt underbart.=)

Du är jättefin i din nya frisyr så det så.=)

Ha en skön helg vännen!

Kram!

2009-12-11 @ 17:35:06
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Sannasmamma

Jag har snott listan =) såklart ;)

Och hjälp vilket fint kort!!!!

Kramen ♥

2009-12-16 @ 20:46:20
URL: http://skeppar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0