Totalt insnöad..

..på inredning och renovering just nu.

Pengarna finns inte till allt, men lite iallafall.
Jag vill göra köket, badrummet, groventrén och tvättstugan.
Och måla om MASSOR av möbler!

Men nä, det funkar ju inte å fixa med allt...så jag får vara glad att vi tagit beslutet att göra köket iallafall =)

Min kärlek till den lantliga stilen kommer få träda fram i vårat planerade kök.
Johan å jag har rätt lika smak som tur är, så han litar på mej ;)

Vi ska till IKEA nästa helg å ge ritningarna på vårat kök så de kan hjälpa oss med inredningen.

Nu är jag på jakt efter en dörr till mitt skafferi jag lääääänge drömt om.
Men att hitta denna dörr är inte det enklaste har jag märkt.
Dörren ska vara mellan 45-55cm bred å 195-200cm lång.
Jag vill ha glasfönster i dörren å den får gärna vara lite sliten.

Var på Qvarnarps byggnadsvårdsbutik i Eksjö för ett tag sedan å letade dörr och ett litet smalt fönster.
De hade MÄNGDER med både dörrar å fönster men tyvärr inget som följde med mej hem.
Jag misstänker tyvärr att en sån dörr som jag vill ha (med det måttet jag är ute efter etc) bara finns som pardörrar.
Å eftersom jag bara behöver en dörr så blir det lite dyrt att behöva köpa två =(

Hittade två dörrar som föll mej i smaken, de till vänster var dock för breda.
Å de till höger var redan sålda... =(

 
Finns det någon där ute i landet som kanske har en sådan dörr liggandes? *blink*
Kontakta mej gärna i sådana fall på mailen: [email protected]
(inte för att jag räknar med att få något napp här, men det skadar ju aldrig å försöka) =)


Igår var jag och gosade med Matilda, nya tillskottet i min äldsta brors familj!
Så ljuvligt sööööööööt! *myser*
Tänk, nästan så man blir liiiiiite liiiite sugen på en till :P


Jag och Matilda Järndotter (för er som sett Doktor snuggles) ;)


Vad mer?
Jo, jag var i Ullared i måndags å hjälp vad folk där var!
Man får ha en stor portion tålamod när man går där..för det går INTE å stressa sej fram.
Jag blev fattig på kuppen =/
Men hittade en väldans massa som jag är nöjd över!!
Innan vi for hem ville jag ta ett snabbt span på Panduro.
Tror ni jag blev paff när någon plötsligt ropar mitt namn!!? Nä, det kan inte vara mej kvinnan ropar på tänkte jag..
Men jo, det var det! Söta Muffin kände igen mej å även om jag var lite småstressad över att behöva åka därifrån då mor och far snällt väntade på mej så hann vi tjöta lite grann iallafall! =)
Hoppas vi ses snart igen vännen!!!  


Nä, nu piper tvättmaskinen. Dags att slänga in handdukarna i torktumlaren.

Kraaaaaaaaam

Kommentarer
Postat av: Lena

Lyllos dej =) Både bebismys och Ullared...

Men jag avundas dig inte att ha renovering av kök framför dig - fast det är kul då det är klart!

xx Lena

2009-07-23 @ 09:09:41
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: Therese

Hej vännen!

Mysigt med bebis... jag ska få gosa lite med en på lördag:)

Men du, sätt in en annons på blocket om dörren.

kramar

2009-07-23 @ 11:46:52
Postat av: Maria i Götet

Hälsa grattis från mig och Pontus!! kram

2009-07-23 @ 14:19:54
Postat av: Erica

Vilken söt bebis, förstår att du blir sugen på en till... ;-)



Dörrarna var jättefina! Hoppas du hittar en i din smak snart. Låter så mysigt med ett skafferi, blir nog jättefint. Är inne på samma linje som du, heminredning inkl ommålning... det blir så fint då det blir klart. Gillar också den lantliga stilen.



Kram, Erica

2009-07-23 @ 14:53:04
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Åsa/asamia

Ser ut som ni kommer få fin dörr, om ni får tag i nåt liknande....det är verkligen inne just nu att renovera gamla saker. Gillar det!

Ullared och Panduro besökte jag i somras, det var skönt nog en av de varmaste dagarna vi haft i sommar - så folk var på stranden, inte på Gekås. Jag tokshoppade också, massor av bra och fina saker!

2009-07-23 @ 17:25:27
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: Anonym

2009-07-23 @ 17:56:29
Postat av: Cicci

Åh, vilket liten gobit. Här hemma går doktor Snuggles förjämnan så hon är klart bekant.

Härligt med lite shopping.

Kramiz

2009-07-23 @ 19:32:28
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Petra/peu

Lyckans ost som får nytt kök. Det står på tur hos mej också mej först måste vi renovera badrummet. Just nu är vi igång med hallen. Men, men det blir nytt kök på sikt hos mej också.

Vilken söt liten tjej. Jag ska ju bli mormor till hösten, första barnbarnet; så jag kollar ju in alla såna där små kryp nuförtiden.

Ha det gott.

Kram

Petra

2009-07-23 @ 19:43:06
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Mia

Ja, det är inte klokt vad renovering ger mersmak...trots allt jobb och hålen i plånboken. =) Visst bor jag på landet men en dörr har jag inte till övers. =) Hoppas du hittar det du söker. Ullared var ett tag sedan nu...snart dags igen. =)



Kram!

2009-07-24 @ 10:34:22
URL: http://joggemia.wordpress.com
Postat av: Jenny J

Hoppas du får napp på dörrarna. Jag tror ditt skafferi kommer att vara det vackraste som skådats. :)



Ha en trevlig helg

Kram

2009-07-24 @ 11:48:45
Postat av: Malin

Såååå söt!!! Mysigt med en liten bebis =)

HOppas du hittar dina drömmars skafferidörr ;P

Det kommer att bli spännande att se hur köket blir!!



Ha en härlig helg vännen!!



STOR Kram!!



2009-07-24 @ 21:48:16
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Helena

Det är ju bara så kul att fixa med inredning.

Jag gillar både lite lantlig stil men också lite mer modern design.

Går ju utmärkt att blanda stilar nu för tiden som tur är.=)

Ser fram emot lite bilder sen från ert nya kök.

Ha en fortsatt mysig helg vännen!

Kram

2009-07-25 @ 18:27:03
URL: http://vildaella.blogg.se/
Postat av: Malin

Hos min sambos familj, som bor på landet utanför Gamleby finns MASSOR med gamla dörrar etc etc.. kan kolla där, om du vill! :)

2009-07-31 @ 14:13:51
URL: http://epona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0