Fiskars summerparty!!

Vi på StampARTic har fått den stora äran att ha Fiskars som våra sponsorer!
De skickade tidigt i våras ett stooooort paket med massor av gott och använtbart inom stansverktygens underbara värld.

Nu har vi åter igen fått sätta tänderna i helt enastående DTpaket!!


WOW WOW WOW!! Jag höll på att svimma när jag öppnade paketet innehållande
dessa smarriga grejer!! *slurp*


Våran idé var att göra ett sk Sommarparty!
Vi fick olika "kategorier" att jobba med.
Och jag fick Födelsedagskalas. (de andra jobbade med bla bröllop, dop, konfirmation..etc)

Det var svårt att göra en renodlad serie av grejer här kände jag. Jag ville inte jobba med samma färger och mönster.
Vilket är mera självklart vid tex ett bröllopstema.
Nä, jag vill testa på stämplar, färgsättning och tekniker!!
När jag ser det så här i efterhand så blev det inte alls lika bra som resten av teamet som faktiskt hållt sej till sina sk. "set".
Men men...nu blev det så här å jah..jag får vara glad ändå! ;)

Först ut, Inbjudan:


Ehm...kom ifrån "kalastemat" lite där. Ser ut som en inbjudan till något dop eller så.
Skit samma. Det viktigaste här är att materialet jag använt kommer fram.
Jag gjorde en sån där blomranka av ståltråd och grön blombindartejp!
Stämplade upp fiskars solros och eklöv. Färglade dem och sedan klippte jag ut dem.
Här har jag också använt fiskars kantstans och några rosstämplar i hörnet.
(texten VÄLKOMMEN kommer från Tingtura design)

detaljfoto.

Näst ut, Grattiskortet:


Här har jag stämplat upp en MÄNGD fyrklöver med Fiskars clearstamps.
Färglagt dem och sedan klippt ut en och en.
Har gjort ett shakercard av det hela (man kan alltså skaka på fyrklövrarna)
Här har jag använt en häftig grej, Kant OCH hörnstans!! Men jag har inte stansat
ut på detta kortet, jag stansade ett annat papper, sen har jag "duttat" (som en schablon)
i mönstret på kortet istället! (ehm..hängde ni med?) :P


Jag skulle göra ETT placeringskort..å det blev visst några fler *fniss*
Jag bjöd in hela DTteamet till mitt kalas!! ;)
Jag ville testa att göra flera placeringskort men med samma simpla design.
Carolas placeringskort har jag stämplat med små rosstämplar & stansat ut
ett stort hjärta.
Ajias kort har jag använt en av Fiskars många hörnstansar (Me löööv)
Blev även väldigt kär i stämplen jag använt! Denna stämpeln har jag embossat
med clear embossingpulver och sedan färgat in pappret med diverse nyanser.
Sassas kort har jag stansat med en sådan hörn OCH kantstans! Därefter färgat in det vita pappret.
Mariannes kort har jag använt en hjärtkantstans.


Miijjas kort har jag dekorerat med stickles i guld. Stämplat ett litet träd (fiskars clearstamps) med grön dyna
med lite lyster. Även klippt med en mönstersax.
Rikkis placeringskort är först målad med cracklepaint, låtit det torka, därefter har jag stämplat med rosa färg
söta blommor från fiskars clearstamps. Tråkigt att det syns dåligt på fotot, men det blev en häftig effekt!
Jorunns kort är väldigt simpelt, men jag tänkte att det kanske kan inspirera till den framtida bröllopsdukningen?
När man väl står där med 80 matgäster så vill man göra det smidigt för sej. Här har jag använt en sån där
stansmaskin som har både kant OCH hörnstans! Smidigt och snyggt! =)
Lenes kort har jag gjort samma variant som på Aijas kort. (embossat med clear embossingpulver)


Mitt kort fick sej en ros från Fiskars clearstamp-set. Den har jag satt dit lager på lager..klippt och limmat
så det är 3D-effekt på den..undrar om jag inte har någon närbild liggandes här någonstans??
Lillemors kort är också superenkel. Använt en clearstamp här också.

3Deffekt på rosen.


VAd kommer härnäst då? JO, presenten såklart!! Och den blir dessutom en trevlig bordsdekoration på kalaset! =)


En såkallad magic box.
Jag har använt mej av papper från jah..jag vet inte vilket märke, men köpt det från Panduro. De grå fjärilarna är av sammet!
Dekorerat med Fiskars olika hörnstansar och mönstersax längst kanterna.
Blommorna har jag gjort utav Fiskars "squeeze punch" :

 



Magic boxens/födelsedagspresentens insida då?...


*tada*
Likadana blommor som på locket.
Jag har dessutom slaktat några blad från en plastblomma... ;)


Sist men inte minst, Tackkortet:


Blomstämpeln har jag embossat med clear embossingpulver, därefter färgat in kortet
så blommorna framträder.
Avslutade med några rosstämplar längs med kanterna och halvpärlor för lite detalj.
Har även använt en boarder/kant stans som heter: Threading Water Border Punch.


Det var allt för mej!
Lite småtrött i hjärnan som man är..så hoppas jag att jag inte missat någonting..
undrar ni över något så är det bara till å hojta! =)

Godnatt kära vänner!

Jag har börjat få kliningar på kroppen igen...hoppas tusan det är falsklarm...
måste springa till spegeln omedelbums =/

Kraaaaaam

Kommentarer
Postat av: Anki

Wow - superfint alltihop! Hoppas inte du svullnar upp igen. Kan bara säga att syrran tyvärr fick ha det här en längre tid. Hennes fingrar svullnade upp så hon kunde inte jobba på ett tag. Det var ungefär vid samma tidpunkt för 2 år sen. Så var rädd om dig.

Kram - Anki

2009-05-21 @ 08:29:59
URL: http://www.bargman.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

WOW! Vilka fantastiska grejer du gjort. Gillar allt skarpt, men ändå gillar jag nog Tackkortet lite mer.



Jag har svullnat upp flera gånger och jag tror att det precis som för dig handlar om värktabletter. Har även reagerat på lite annat. Dock visar testerna inget efteråt. De säger att man kan reagera starkare vid stress eller när man har något i kroppen. Var rädd om dig!

kram Annika

2009-05-21 @ 08:57:47
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Eva J

Hejsan!

Sitter här helt stum...wow vilka alster. Boxen är helt underbar. Vilka fina blommor du gjort! Av en hjärtstans????

Jag bor i Gunnebo som ligger 1 mil söder om Västervik, du svänger vid macken i Verkebäck. Jag tror att du vet var det ligger för du åker förbi där när du åker till V-vik. Jag jobbar på Systembolaget så har du tid och vägarna förbi...

Ha det bra

Kram Eva

2009-05-21 @ 09:27:10
URL: http://eviebee.blogg.se/
Postat av: ulrica

Enastående as usual :o)..

Hoppas att kliandet avtar så det inte är en ny allergichock som är på väg!!



Stor kram

2009-05-21 @ 09:31:26
URL: http://ulrica.org
Postat av: Camilla

WOOOOW Petra!! Du har laget så utrolig mye flott til artikkelen! Så gøy å se shakerkort igjen! Og blomstereksne er bare helt fantastisk flott!!!

Jeg er stum av beundring!

Klem, Camilla.

2009-05-21 @ 09:41:59
URL: http://cstoen.blogspot.com
Postat av: Kicki

Åhh så mycket fint!!

Vilken lycka att få hem ett sånt paket!! :0)

Kramen Kicki

2009-05-21 @ 09:50:58
URL: http://kickansblogg.blogspot.com
Postat av: Aina B.

WOW, så mye flott! Du er virkelig kreativ. Jeg vet ikke hva jeg likte best, for det var jo så mye lekkert... :O)

2009-05-21 @ 10:30:43
URL: http://ainabirgith.blogspot.com
Postat av: Charlotte Ravn

Wow hvor er det super fint det hele, især boxen med blomster. Du er bare så fantastisk dygtig Petra :)

2009-05-21 @ 10:36:17
URL: http://www.ravndesign.blogspot.com/
Postat av: Milla

Oj oj oj vilka fantastiska saker!! Du är så himlans duktig!! Håller tummarna att kliet är falsklarm! Kram!

2009-05-21 @ 11:41:22
URL: http://millasblog.blogg.se/
Postat av: jezzza

Men gud vad fina saker du har gjort och lite var det inte häller .. helt underbart fina saker !!avis

2009-05-21 @ 12:38:42
URL: http://jezzzaslillascrapsida.blogspot.com/
Postat av: Linda

Jag plockade just upp hakan frånn golvet...!!! Oh my...!!! Vilken fantasi du har! Sann konstnär!!!



Läskigt med allergi och biverkningar. Skönt att du kom iväg, men trist att läkarna inte kunde reda ut vad det kan vara reaktion mot.

Min man reagerade på hemmagjord mandelmassa en gång, aldrig reagerat på mandel innan. Läskigt som tusan är det!

Kramar

2009-05-21 @ 17:37:58
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Lisa

Oj vad du har jobbat. Jag tyckte ditt shakercard var riktigt fint. Sådant pilligt jobb att klippa alla fyrklöver. Hoppas att du mår bättre.

2009-05-21 @ 18:45:06
URL: http://ltldesign.blogspot.com
Postat av: heidi

WOW så utrolig masse lekkert det var å se på her - du er fantastisk flink vennen.



Klemmer fra

Heidi

2009-05-21 @ 21:09:25
URL: http://heidi-kortoggodt.blogspot.com
Postat av: Cicci

Men lilla vännen vilken otäck upplevelse du haft. Hoppas att du får ett vettigt svar på vad reaktionen berodde på.

Fina saker du skapat! Vilken inspiration du är.

Kramiz

2009-05-21 @ 22:47:32
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Lila

Hoppas att du mår bättre. Fina saker du skapat! Vilken inspiration du är.











2009-05-21 @ 23:54:52
URL: http://lilascrap.blogspot.com
Postat av: Anneli

WOW! Vilka fantastiska grejer du gjort, boxen är helt underbar.

Läskigt med allergi och biverkningar hoppas du mår bättre nu.

Alltid lika kul titta in här man får så mycket inspiration .



Önskar dig en skön helg

krammmmmmmmm Anneli

2009-05-22 @ 11:25:39
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: sannaf

Å vilka underbara saker du skapat!!! Du är magisk!!! Och vilket härligt dt paket!!!

Hoppas du är prick och klifri nu!

KRAM

2009-05-22 @ 14:20:13
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Sannasmamma

Oj!! Vilken kreativitet =D

Himla mycke idéer, tusen tack för all inspiration ♥



Kramis!

2009-05-22 @ 15:54:25
URL: http://skeppar.blogspot.com
Postat av: LillBlomman

Men herre g.... har du druckit massor av Kaffe!!! Du är galen männska!! Hur mycket fint har inte du skapat!!!! Boxen!!!!! Och alla fyrklöver!!! Uhhh måste hämta andan lite, så himla fint alltihopa!!! Och vilket skönt paket du fick! ha det gott vännen!

2009-05-22 @ 16:53:46
URL: http://lillblommanskapar.blogspot.com
Postat av: Petra/peu

Wow, så mycket fint du har gjort. Tycker kanonmycket om det bruna sista kortet med de clearembossade blommorna. Hoppas du mår bättre nu, otäckt när man svullnar upp så. Man blir verkligen livrädd.

Hoppas du får en fin helg.

Kram

Petra

2009-05-22 @ 17:49:06
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Halloj på dig!



Så kul att få FYRA påhälsningar från dig på samma dag;=D!! Du är en riktigt toker men världsgullig.



Du det var ingen kul historia du berättade om i förra inlägget. Vilken tur att det gick så bra som det gjorde. Har också haft ngt liknande en gång men inte alls så mycket som ditt verkade vara, OTÄCKT!!

Hoppas du mår bättre nu och att kliandet var falsklarm.



Fint har du skapt också. Vilken fanatasi du har, helt OTROLIGT. Verkligen superläckra saker och en hel massa inspiration. Dom där stansarna verkar himlans kul. Undrar om dom finns i någon svensk webshop?!



Nu hade jag tänkt att sätta mig och pyssla. Men egentligen vet jag inte om jag orkar men jag måste.

Känner mig lite sliten efter en tung dag i trädgården.



Ha en härlig helg vännen så kanske vi kunde höras en dag, hoppas!!



Kramelikram♥♥/Gunilla

2009-05-22 @ 19:12:00
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: SusanneSj

WOW!!! Du är helt otrolig, vilka skapelser du åstadkommer. Görafint alltihop.



Det vore ju änna trevligt att få komma på en sådan träff, jag tackar definitivt inte nej om inbjudan dyker upp.



Otäckt med din allergiska reaktion. Det kan gå så himla fort. Skönt att det löste sig o att du faktiskt ringde ambulans.



kram på dig o ha så gött

2009-05-22 @ 20:28:35
URL: http://susannesj.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka snygga grejer! Helt sjukt så duktig du är!! Gillar verkligen din magic box!

Ha en trevlig helg!

Kramar, Linda

2009-05-22 @ 23:09:23
URL: http://www.kreativgegga.blogspot.com/
Postat av: Carro

Så mycket fint du gjort! Blir så avis på dig som har så mycket fantasi!! Jag har ju lite annat att tänka på jst nu så det kan ju bero på det att min fantasi tryter lite. ;-)

Läskigt med din allergiska reaktion. Hujedamej! Hoppas de kan hitta en förklaring så du vet vad det är.

Ha en skön helg och tack för alla goa ord hos mig. De värmer ska du veta.

2009-05-23 @ 00:52:25
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hoppsan - vilket paket. En massa fina saker blev det. Gillar stansar! Har inköpt några kantstansar hyfsat nyligen och gillar dem verkligen, vill bara har fler!!

Det är väl omöjligt att få för många?

2009-05-24 @ 00:38:53
URL: http://lottasvra.blogspot.com
Postat av: Anonym

Wow,wow,wow, Petra I have so loved visiting your blog!

Your work is just out of this world awesome!

You are so talented and thank you so much for all your fantastic inspiration!

Love your baby to pieces!

You have the same name as my sister!

hugs

kim x

2009-05-24 @ 18:57:45
Postat av: Elisabet

kul att få sådana saker. Snygga namnetiketter =)

2009-05-26 @ 20:38:37
URL: http://gobiten.blogg.se/
Postat av: Ann

Hej,



Jag ska gifta mig i Juni 2012. Tänkte höra om du var intresserad av en beställning av 90 st placeringskort???



mvh Ann

2012-01-24 @ 20:05:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0