KAOS

För ett tag sedan fick jag en award av söta Anneli
och denna ska jag alltså skicka vidare.
Vill först bara förklara vad KAOS-awarden egentligen står för:



KAOS
(Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje)

En levande logga som sänds till någon man uppskattar.
Men istället för att ha den digitalt, så skapar man riktiga scrapverk och skickar dessa vidare.
Den som får, ska i sin tur skicka vidare egengjorda KAOS-awards till dem de uppskattar.
Awarden heter ju som sagt KAOS oavsett vem som gjort dem.
Å på dessa ska ens egen stil, eller spcialiteter finnas med.

Varje KAOS-award innehåller:
  • Titel: KAOS - Kreativa Artister med Otrolig Skaparglädje
  • Skaparens eget namn
  • Storlek: 10x15cm

    Sedan ska man ju givetvis fota/scanna awarden och blogga om den också.
    På så vis blir ju awarden ett digitalt minne, men också något man kan fysiskt spara och titta på.
    I bloggen utser man också nästkommande TRE KAOS-vinnare.
    Kanske skiva en liten förklaring om varför dessa fått awarden, eller bara lämna länk till dem.

    Och nu är mina tre KAOSkort klara så jag kan berätta vilka tre pyssliga och inspirerande tjejer jag valt (vilket inte var lätt!)
    Jag tummade däremot lite på regeln....gjorde inga kort i 10x15 format..utan i Hjärteformat istället ;)

    Mina slutliga val bidde:





    ....

    .......

    ..............

    .........................


    Malin/MajaMelon:


    Motivering:
    En tjej som gör mej otroligt glad!
    Alla hennes blogginlägg får mig någon gång att skratta, även de mer tragiska.
    Tjejen tar helt enkelt livet med en klackspark å detta smittar av sig!
    Att hon dessutom är en sjuk duktig kortmakerska gör att denna award är givet för henne!
    Att få träffa  henne live är något som står på min "att göra"-lista.

    (kortet; stämpel från hÄnglar&stÄnglar. Färglagd med akvareller. Blommorna är sprayade med glimmermist.
    Bokstaven K har jag klippt ut från ett vanligt cardstock. De andra har jag stansat ut med alfabetet "Olivia")

    SasSa:


    Motivering:
    Denna grymt duktiga tjej ruinerar mig.
    Japp, det är sant! Hon inspierar mig så till den milda grad att allt material hon
    använder MÅSTE jag bara införskaffa då jag vill kunna uppnå samma resultat som henne.
    Undrar jag över något frågar jag SasSa. Hon kan alltid ge svar, bra svar dessutom ;)
    Tjejen är en otroligt varm person!
    Har humor & rättframhet. Å det, det gillar jag!

    (Kortet: Stämpel från Motivet.com färglagd med akvareller.
    Blomman är sprayad med glimmermist. "kaos" är stämplad med clearstamps från Panduro.Fick det smarta förslaget av Scrapkatten/Erica att kanta mönsterarket med pärlfloss!!! Tack vännen!
    )

Lotta/FruH:


motivering:
Ett enkelt val för mig.
Lotta har ett stort hjärta och sitter på en stor portion humor!
Hennes galna upptåg får oss alla att kikna av skratt!
Hon är dessutom en enormt duktig kortmakerska som hängt med i svängarna
länge nu! (började sin stämpelsamlingen redan år 2000! Så ni kan tänka att hennes
samling är STOOOOOOR!)
Hon testar gärna på nya tekniker och kommer alltid med något nytt.
Tjejen har stor koll på det mesta & jag brukar terrorisera henne med mina enormt dumma
pysselfrågor.

(Kortet: Stämpeln kommer från Skogstokiga. Färglagd med akvareller. Ett väldigt färgglatt kort jag själv inte är van vid!
Men visst kan man förvåna sej själv då å då!)  ;)

TACK TJEJER FÖR ATT NI FINNS & FÖR ATT NI INSPIRERAR MEJ TILL 1000!!!!!
Se nu till att skicka denna award vidare! =)

STOR KRAM Petra


Kommentarer
Postat av: Lene

God morgon Petra!

Tack för din gulliga kommentar, den gladde mig! Hoppas du också får en trevlig Mors dag!!!

Så underbara KAOS kort du gjort, jag gillar det mittersta mest, det är bara så härligt!

2009-05-31 @ 07:11:30
URL: http://leneskortblogg.blogspot.com
Postat av: sari

Ha en underbar Morsdag petra!! =) Så vackra KAOS awards du har gjort!! Underbara detaljer!! Ha det gott vännen!

2009-05-31 @ 07:54:27
URL: http://sari-sariscards.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

WOW, vilka underbara KAOS awards du har gjort. Gillar dem allihop på olika sätt.

kram Annika

2009-05-31 @ 07:55:57
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Ulltussen

Underbart fina alster, den där ekorrstämpeln är bara för söt!

2009-05-31 @ 09:39:19
URL: http://ulltussen.blogg.se/
Postat av: Malin

NÄMEN GULLEHJÄRTA!! Nu sitter jag här och är smått gråtfärdig över dina ord!! =D VIlken lycka!!! OCh ljuuuuvliga kort!! AJ LÖV!! Nu måste jag nog fara neröver i sommar så jag får ge dej en stor kram i "real life" =D



Ha en härlig morsdag!! Här är det ungefär 130 grader varmt ute kräks ;P



Stooor snyftande kram från meeeeej!!!!!!

2009-05-31 @ 11:45:19
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilka jättefina kort med hjärtan du har gjort. Ja, man kan göra så mycket med kort som sagt. Jag tycker det är jättekul.

2009-05-31 @ 11:54:16
URL: http://lenadalesjo.blogg.se/
Postat av: Carro

Förstår varför du valde dessa tre! Vad en massa ljuvigt man hittar hos dom! =)

Tack för söta ord hos mig! =))))))

Ha en skön morsdag!

Kram!

2009-05-31 @ 12:29:38
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Lotta/ FruH

Gulledej Petra, 1000 TACK för awarden och alla

dina fina ord! Jag blir till och med lite rörd

ska du veta, vännen, så tack!

Hoppas att du blir ordentligt uppvaktad på Mors dag av Loke! Nu bara måste vi ses eller höras snart!

Bamsekram,

Lotta/ FruH

2009-05-31 @ 13:24:58
URL: http://lottafruh.blogg.se/
Postat av: Lotta

Hej Petra

Hoppas du har en underbar morsdag!

Vilka fina KAOS-kort du har gjort. Vilka motiveringar, förstår att Malin blir gråtfärdig över dina ord...

2009-05-31 @ 17:39:04
URL: http://lottasvra.blogspot.com
Postat av: Nina

UNDERBARA kort!! Så himla snyggt med pärlfloss på kanten...men hur får du fast den? nyfiken



Kraam!

2009-05-31 @ 17:51:31
URL: http://krumelurkonst.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så snyggt med hjärtformade kaos adwarder,,

Förstår varför du valde dessa tre! det är fröjd titta in till dom super duktiga tjejer.

Gillar alla detaljer och din färgläggning på korten ,, du är så duktigt .

Så söt ekorrstämpeln var, har själv funderat på köpa den, super gullig.



Hoppas att du blir ordentligt uppvaktad på Mors dag av Loke!

Tack för gulliga ord hos mig! =))))))



Krammmmmmmmmmmmm Anneli

2009-05-31 @ 19:21:07
Postat av: Anneli

Så snyggt med hjärtformade kaos adwarder,,

Förstår varför du valde dessa tre! det är fröjd titta in till dom super duktiga tjejer.

Gillar alla detaljer och din färgläggning på korten ,, du är så duktigt .

Så söt ekorrstämpeln var, har själv funderat på köpa den, super gullig.



Hoppas att du blir ordentligt uppvaktad på Mors dag av Loke!

Tack för gulliga ord hos mig! =))))))



Krammmmmmmmmmmmm Anneli





2009-05-31 @ 19:21:48
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Lena

Vilken jätterolig adward =) Du inspirerar ofta mig, ska du veta =)

/Lena

2009-06-01 @ 06:54:45
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: johanna

Aaah.. jag måste också börja scrapa, man blir så inspirerad av att kika in hos dig. :) Massa fina "kaos-kort" :) Grattis till din award. Och tack för din hälsning hos mig!



Haha, ja det där med plugg var ju lite värre när jag hade borrat, gjorde sönder den första för att jag borrat för kort men man lär sig väl för varje gång.. :P Lika bra att göra sånt själv så slipper man stå och sura på pojkvännen för att han sätter upp fel... :D



Ha det bra!

kram /Johanna

2009-06-01 @ 07:45:07
URL: http://myownhome.blogg.se/
Postat av: ScrapFia

Hej Petra!

Man blir sjukt inspirerad när man kikar in hos dig!! Rackarns att man missade bloggcandyn ;)

Träffade Madde härmodagen och hon sa att du var intresserad av att samla några och ha en "kreativitetsdag" eller liknande? Vad tycker du? Ska vi ta oss ikragen och göra något tillsammans? Jag kan nog få ihop ungefär 4st (lite hastigt..)! Hör av dig så får vi konferera lite!!

Kram Eva

2009-06-01 @ 18:17:53
URL: http://angsboa.bloggsida.se
Postat av: SasSa

♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ TACK allra sötaste vännen!!! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥

Både för det söta kortet och för de gulliga orden!

Du e ju för söt!

Ruinerar dig... :D hihi. Gör jag verkligen det...;)

Sorry Petra;).

TACK än en gång!

Stor kramis SasSa

2009-06-08 @ 18:12:24
URL: http://sawila.blogspot.com
Postat av: Yoli Design

åååhhh så helt uuunderbara kaoser...

ja du är ju så duktig så man dööör... :P hihi



Kraaaaaaaaaaaaam

2009-06-13 @ 11:52:29
URL: http://yolis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0