Blogcandy & Juliga frågor med svar


Inne hos Anneli kan ni finna en blogcandy utan dess like!
Hon lottar nämligen ut en tomtetavla (se nedan) som hon gjort.
Jag har själv skådat hennes vackra tavlor i verkligheten å de är magiska!
Så vem vill inte bli en stolt ägare till detta mästerverk?!




Hittade lite frågor om Julen inne hos Sannasmamma.
Lilla jag som är barnsligt förtjust i just detta ämne måste jag ju givetvis besvara dem;


• Skulle du kunna tänka dig att jobba på julafton?
Jag jobbade julafton vart annat år på mitt förra jobb så jag har fått min beskärda del av det.
Förvisso slutade man jobba kl 14 så hela dan var ju inte förstörd.
Nu var ju inte det frågan..*vimsar iväg* Ja, jag kan tänka mej att jobba julafton men då ska jag ha rejält med
betalt annars NEJ! 

• Bakar du något till jul? vad?

Nä, är dålig på det. Nåt har det väl blivit..typ saffransrutor å pepparkakor såklart (av köpedeg).
Får väl börja bli lite bättre på det nu när man blivit mamma ;)

• Vilket föredrar du, lussekatter med eller utan russin?

MED MED MEEEED!

• Vill du ha egenproducerat julgodis eller köpt?
Är inte så mycket för julgodis men annars är jag för både hemmagjort och köpt...
..Räknas förresten Alladin & Paradis som julgodis?!! ;)

• Knäck eller ischoklad?
Knäck OCH ischoklad

• Hur ser din adventsljusstake (den man tänder varje söndag) ut?
I år ska jag arrangera mina vita IKEAblockljus i en låg trälåda med mossa. Runt varje ljus ska en siffra i
zink viras fast.

• Som fönsterprydnad stjärna eller elljusstake?
Elljusstake OCH stjärna

• Vill du ha julkort med brevbäraren eller som e-post?
Det var nog den dummaste frågan på länge!! Vad tror ni? ;)

• Vilka färger har ni till jul? Klassiskt röd/grön/vit? Guld/isblå?…eller vad?
VITT VITT VITT och liten gnutta silver och kanske även guld

• När julpyntar du hemma?
Till första advent.

• Har varje julprydnad sin bestämda plats år ut och år in?

Det vet jag inte riktigt ännu, eftersom vi flyttade in i vårat hus förra julen och då plockades inga julsaker upp.

• Vad bara MÅSTE hänga/finnas i granen?
Glitter och mina söta porslinsänglar

• Har du ett färgtema i granen?

VITT VITT VITT!!

• Levande gran eller plastgran?
LEVANDE!! Det går liksom inte att jämföra. Däremot hade jag  en plastgran i många år för smidighetens skull.
Men jag säger bara...NEVER MORE!

• Hur ser din julfrukost ut?
Julfrukosten består av julgröt, mjölk och macka med julskinka på.

• Brukar du göra något aktivitet på julafton, t.ex. gå en promenad, spela sällskapsspel osv. ?
Japp, jag brukar ta en sväng runt kvarteret här i Vimmerby. Det är så grymt härligt med
den knarrande snön under mina fötter som bryter tystnaden.

• Dricker ni köpeglögg eller hemmagjord?
I år blir det visst både och! =)

• Vilken glögg brukar du dricka på jul om ni köper den?
BLOSSA

• Vad av dessa saker brukar ni ha i glöggen, mandel, hasselnötter eller russin?
mandel och russin

• Finns det någon frukt som är ett MÅSTE till jul?
Clementiner eller jah..Satsumas heter dom kanske och nötter att knäcka har en given plats under juletid!

• Vilken är din favoritjulskiva?

Absolute Christmas-skivorna

• Vilken är din favoritjullåt?

"jul igen" med Just D

• Vad skulle du inte vilja vara utan på julbordet, vad är ett absolut måste?

Leverpastej och ägghalvor!

• Nämn tre rätter du lagar helt själv till julbordet?
*haha* kan inte räkna upp ens en rätt..har nog aldrig lagat julmat själv nångång ;)

• Föredrar du vörtbröd med russin eller utan?
det spelar kvitta

• Risgrynsgröt eller Ris à la malta?

Båda är väldigt goda så där blir det svårt att välja

• Vill du ha dopp i grytan eller inte på julbordet?
nä, den traditionen har vi aldrig haft i min familj..så jag vet knappt hur det smakar el vad det är..

• Dricker du julmust eller mumma till julbordet?
Mumma har jag aldrig smakat. Julmust hoppar jag helst över.

• Vilket är ditt bästa julrecept som du har fått av din mamma eller svärmor?

Jah..det är nog bäst att ni kollar mitt svar två frågor upp...

• Tittar du varje år på Kalle´s julafton?

Nä, jag börjar titta på Tomtens julverkstad..sen har jag inte ro att kolla vidare ;)

• Vilken snutt är favoritsnutten ur Kalle´s julafton?

Tomtens julverkstad! ;)

• Har du sett Karl-Bertil Jonsson´s jul?
ABSOLUT! Det får INTE missas! Det är slående varje julaftonskväll!!! TRADITION!
"men det var ju miiiiiin tallrik!!"

• Har ni tomte hemma?
Såklart! Kommer han inte till alla?

• Köper du julklappar till många?

Det blir till alla barnen och så drar vi lott där vi får en vuxen person som man ska köpa till.
Å givetvis köper jag ju till min man och till mej själv också! =)

• Tycker du att det skall vara julklappar till alla eller bara barnen?
Jag är ju ett big fan of julklappar och kräver (nästan) att få några själv.
Så för att vara på den säkra sidan så brukar jag köpa grejer till mej själv som jag sedan slår in.
För annars skulle jag bli grymt besviken om jag endast fick 1-2 julklappar ;)
Jah..ni hör ju...tjejen som inte vill växa upp. Jag vill ligga under granen kvällen innan julafton
å räkna alla mina klappar!!! .....detta var dock många år sedan jag gjorde..just för att jag inte får så många  längre..för det tar inte så lång tid att räkna genom mina; .....en.....två.. ;)
Så vad tror ni svaret blir på frågan? GIVETVIS SKA ALLA HA KLAPPAR!!!!

Tycker du att julklapparna skall vara inslagna i affären eller vill du göra det själv?
Jag slår gärna in dem själv så de passar fint under min julgran fram till dagen D!

• Färgglatt eller enfärgat julklappspapper?
Enfärgat med söta detaljer.

• Roligast att få i sin julklapp?

Något man önskar sej såklart!!

• Vad skulle den ultimata julklappen vara till dig i år?
En miljon skulle sitta fint! Vill ha massor av pengar så vi kan renovera husets alla fel och brister.
Annars skulle jag gärna tacka JA till en härlig utomlandsresa...Karibien kanske?! *drömmer*

Hur ser Er jul ut??


Kommentarer
Postat av: Pernilla/Pillan

Roligt att läsa din lista! har gjort en hos mig också... man längtar nästan till jul bara man skriver den! ;-) Kram

2009-11-12 @ 10:59:11
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Maria

Hej.



En sån härlig lista.

Riktigt hörde tonerna till

......nu är det jul jul jul....

MAria

2009-11-12 @ 13:18:43
URL: http://www.distresseddesserts.blogspot.com
Postat av: Mia

Men vilken rolig list....hmmmm kanske måste göra en jag med, fick lite julinspiration nu =)



Kram kram //Mia

2009-11-12 @ 13:44:23
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Anna B (Dec74)

Härlig lista, har gjort den hos mig med nu!



Kram

Anna

2009-11-12 @ 17:03:06
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Kulig lista! Kanske man skulle ta och testa.

Tomten är så himlans fin. Riktigt härligt gameldags känsla.

Nu gjorde du mig allt nyfiken på papp-projektet;=D! Vad ska det bli av detta tro?! funderar!!



Ha en dundrans skön helg.

Kram vännen/Gunilla

2009-11-13 @ 09:57:50
URL: http://kortnilla.bogg.se
Postat av: Åsa/asamia

Skickar några kramar till dig så här på söndan....hoppas allt är bra med er. Kram!♥

2009-11-15 @ 14:34:57
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: tiffany jewellery sale

This is a really great website, and I really like your essay. Thanks for your sharing.

2010-07-14 @ 04:27:16
URL: http://www.tiffanyesale.com/
Postat av: tiffany discount

This is a really great website, and I really like your essay. Thanks for your sharing.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0