Lite bloggsemester och skissutmaning

Jag har visst tagit en liten ofrivillig semester ;)

Som ni kanske märkt så är jag sjukt dålig på att uppdatera min lilla sida nu..
Så blir det ibland.
Jag skulle kunna uppdatera oftare men just nu känner jag att jag behöver lite semester från bloggandet.
Har haft sån ångest över det en längre tid, men i förra veckan så började jag plötsligt känna en
skön känsla..jag hade inte dåligt samvete längre.
Visst, det är tråkigt att man tappar en massa besökare och även kommentarer.
Men jag känner att jag måste lyssna på mej själv lite.
Hoppas ni förstår mina tappra besökare *blink*

Annars går livet sin gilla gång här.
Som vanligt sliter jag häcken av mej när jag kommit hem från jobbet om dagarna.
Kvällarna swischar förbi å jag känner att jag aldrig hinner med det jag ska/vill.
Just för stunden tampas jag med en jäkla gardin som ska sitta i Lokes fönster.
Har aldrig sytt en hissgardin innan å jah..vad ska man säga? Man lär utav sina misstag ;)
Lär dröja innan jag syr nästa! *haha*

Vad gällande doktorbesöket i förra veckan så tyckte de att jag skulle operera bort gallblåsan.
Så nu står jag alltså i kö för en kommande operation inom 10-12 veckor.
Har aldrig blivit nedsövd innan så det kommer bli lite spännande.


Ni får lov att ignorera mitt sjukt fina kakel i köket!! *hahahaha*
Nu förstår ni kanske hur mycket jag lääääängtar efter en renovering va?? ;)

Jag köpte denna brödlåda på en loppis. Den kommer från IKEA från början.
Har målat den vit å sedan gjort den lite sliten i looken.
Till slut målade jag dit texten "Bread & Cookies"
Snälla, fööööörsök föreställ er att brödlådan står i ett härligt vitt lantligt kök.
Den gör sej lite bättre då ;)



Måste bara visa den söta lilla pillerburken "bakfylle knappar" som jag köpt på Brunneby musteri.


Ett kort efter StampARTics kortskiss. Poppa genast in och delta i tävlingen!
Så har du chans på fina priser! =)
Kortet ska ges bort till en liten kille som såg ljuset för första gången i måndags!
Denna gången gjorde jag något otippat. Ett kort utan stämplar.
Rockstar är ett dekorband. Tycker det är såååå fint!
Har även stansat ut namnet "timoty" i högblankt svart papper...Bakgrundspappret är i mattsvart kartong.

Nä..
nattisdax!

STORA KRAMAR TILL ER ALLA SOM FORTFARANDE BESÖKER MIN BLOGG!

//Petra

Kommentarer
Postat av: Linda

Det är bra att du lyssnar på dig själv, det ska man göra! Brödburken är så himla fin! Kan lätt tänka mig den i en inredningsaffär för ett par hundra...

Coolt kort!

Ha en underbar helg!

Kramar, Linda

2009-10-01 @ 22:32:16
URL: http://kreativgegga.blogspot.com
Postat av: Anna B (Dec74)

Vad skönt att veta vad som kommer hända med din gallblåsa! Opererade bort min för 5 år sen, när min son var 1 år. De säger att det tydligen inte är ovanligt att man får besvär av gallsten efter man fått barn.

Blir så full i skratt när jag såg kaklet i ditt kök! För precis den "härliga" röda färgen hade jag i mitt kök innan, plus röd spis, röd kyl och frys... :)



Kramar från Västkusten!!

Anna

2009-10-01 @ 22:33:08
URL: http://annaskortoscrap.blogspot.com
Postat av: Natasha

Vet du...jag tycker ditt kakel är hur snyggt som helst!

Hade gärna haft det i mitt kök! S

Vad bra att du ska få operationen,

inget kul när man får så ont!

(Älskar kortet!)

Kram

2009-10-01 @ 23:43:51
Postat av: Carro

Man ska alltid lyssna på sig själv. Det vinner man mest på i längden.....



Härligt brödskrin. Klart det står i ett lantligt kök. Vart skulle det annars stå? ;)



Skönt att du får en operation. Det kommer gå bra. Gör de titthål? Det är smidigast. Det gjorde de på mig.



Fint kort du gjort. Gillar färgkombinationen.



Ha det bäst vännen!

Kram!



2009-10-02 @ 01:11:58
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Christina

så lätt ger vi inte upp. Kul när det kommer ett inlägg, men ´visst kan det var svårt att hinna med alt i livet osm man vill.

Vi stannar nog kvar ett bra tag ännu.

kram

2009-10-02 @ 05:24:15
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Hallååååååååå! Ja men visst måste man ha semester ibland, och vi andra finns kvar här när du än återvänder det vet du, eller hur.Livlig fantasi har jag mellan varven så visst ser jag din fina brödbox i det där vita härliga lantköket.Tack tack tack......nu kan jag stryka en sak på min "att göra" lista....att sy hissgardin, ha, ha. Finns visst färdiga att köpa, passar mej perfekt.Ha det bäst vännen, och du kortet var super. Kram Cathrin

2009-10-02 @ 07:41:11
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Anna

Kraaaaamar om dig gumman! <3

2009-10-02 @ 08:17:16
Postat av: Kusin Elisabeth

Att lyssna på sin kropp är det svåraste som finns i denna stressade småbarnstid, men det allra viktigaste.

Jag sviker dig ALDRIG,lika spännande att "titta in hos dej".kanske finns det något nytt. Kram Elisabeth

2009-10-02 @ 09:08:40
Postat av: Anneli/Cropkakan

Förstår dig i bland måste man bara ta en paus lyssna till sin kropp. Så ta det lugnt, vi finns kvar här när du börjar blogga igen...

Vilket underbrat kort du har gjort.

Önskar dig en skön helg och hoppas det blir fint väder så du kan var ute njuta med familjen i det vackra vädret.

Krammmmmmmmmm Anneli

2009-10-02 @ 09:47:33
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Eivor / Ejja

Du gör helt rätt att lyssna på vad du vill, behöver du semester från bloggandet så tar du det. Mig slipper du ändå inte :-)

Jag gillar att se dina inredningsfix, du är duktig på det.

Ta det lugnt och blogga när du har tid, lust och ork...I'll be here!



Kramelikram!

2009-10-02 @ 09:56:13
URL: http://eivor.blogg.se/
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Ibland behöver man ta en paus. Vi finns kvar här ändå. Man ska ha lust att blogga...



Kul att se dina inredningsprojekt. Fint kort oxå!



Ha en trevlig helg!

Kramizar

2009-10-02 @ 10:15:36
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Zarah

Man ska vara rädd om sig! Kram!

2009-10-02 @ 11:14:18
URL: http://zarischka.blogspot.com
Postat av: krumeluran

Tycker du gör rätt i att ta det lugnt om kroppen säger till...

Din brödburk är jättefin,kan du inte göra en åt mig med..., det röda kaklet är häftigt, men jag förstår dig :) du får köpa häftgrund och vit blank färg och rolla över kaklen så länge.... så kanske det känns bättre.... KRAMIS



och lycka till med den blivande operationen,... det kommer att gå finemang.

Katarina

2009-10-02 @ 13:45:00
URL: http://www.krumeluran.wordpress.com
Postat av: AnnikaS

Det är viktigt att lyssna på sin kropp så jag tycker du gör rätt i att ta en liten paus från bloggandet.

Brödlådan är riktigt fin och jag gör som du säger, tänker att den står i det kommande lantköket!

Lycka till med operationen, tror att det är ett klokt beslut! Jag har inte ångrat att jag opererade bort min.

kram Annika

2009-10-02 @ 14:27:54
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anna Smid

Hej tjejen!

Man ska aldrig känna tvång att blogga för då blir det inget bra! Skriv när du har lust! Vi är garanterat flera som kommer kika in då och då fulla av nyfikenhet om det har hänt något. Om inte så kikar vi in en annan dag igen!

Kram på dig!

2009-10-02 @ 17:47:54
URL: http://www.smid.zoomin.se
Postat av: Åsa/asamia

Vilket härligt kort!

Tänk att jag också har målar en exakt likadan brödburk i sommar. När vi målade om huset fick jag ett ryck och målade om brödburken i vitt...husfärg fniss men det gick faktiskt bra. Jag har dock ingen sån fin text på min....avis ;0)

Ha en bra helg, här ska vi ha mässa - längtar.

2009-10-02 @ 18:14:27
URL: http://asamia.blogg.se/
Postat av: sannaf

Jätte härlig brödlåda!!!!!

KRAM å trevlig helg

2009-10-02 @ 18:26:52
URL: http://sannaf.blogspot.com
Postat av: Erica

Tycker inte alls du uppdaterar sällan, men allt beror ju på vad man jämför med. Du har en jättehärlig blogg som uppskattas av många.



Vad fin brödlådan blev, har själv en sådan på vinden någonstans, men i ful-furu då.. kanske man skulle leta fram den och ge den en omgång med penseln.. gillar texten du skrivit också.



Trevlig helg tillönskas dig!



Kram, Erica

2009-10-02 @ 19:02:11
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Nina

Heisann, Petra!



Brødboksen din er bare råååååå lekker, og ja, jeg kan godt se den for meg i ett hvitt, landlig kjøkken ;)



Kortet ditt er knall tøft!!



Fredagsklem fra Nina

2009-10-02 @ 19:33:28
URL: http://ninaskortkrok.blogspot.com
Postat av: Petra

Hej vännen !

INTE ska du få dåligt samvete för att du inte bloggar så ofta...då skulle jag dött för längesedan om så skulle vara fallet...

Själv är jag också inne i en lite down-period och har då märkt att en kommentar - stor som liten - från nära och kära piggar upp mig rejält !! TACK för att du var inne hos mig och sa hej !! :)

Gott att höra att det blir operation snart så du kommer att slippa ha ont.

Hoppla, vad fin din brödlåda blev !! För en vecka sedan gav jag bort vår till mamma o pappa, de ska ha den i sin stuga i Finland..kanske skulle gjort som du...ATTANS!!

Sköt om dig och Kramis till Loke från Maja. Hon pratade om honom när vi var i stan i måndags..är det HÄR Loke bor ?? Hm, nej, de bor vid Astrid Lindgrens värld nu gumman. Jaha, hos Pippi? Hm, sa den trötta mamman tillbaka...

Kramkram från mig med det snygga namnet !! ;)

2009-10-02 @ 22:57:32
URL: http://petras-place.blogspot.com/
Postat av: Ciza Patricia

Det är jättebra att du lyssnar till vad som känns bäst för dig. Vi som tycker om dig tänker på dig ändå även om du inte skriver. Huvudsaken är att du mår bra.

Sen är det klart att man saknar dina härliga inlägg och bilder. Men därför blir glädjen dubbelt så stor när du skriver. :)



En jättefin brödburk. Den kommer att passa så bra in i det nya köket som kommer så småningom.



Och ett sött kort som alltid. :)



Att sövas är väldigt behagligt och skönt. Jag hoppas att du kommer att må bra när du vaknar upp sen. Vissa mår illa och man kan få lite biverkningar efter narkosen men det beror på vilken narkos de använder. Jag hoppas att det komemr att gå bra och att du kommer att må mycket bättre efter det.



Nu måste jag ju bara förbi Brunneby Musteri. Ligger inte alls långt från där vi bor och den burken var så bedårande.



Ha en jättebra helg.

Kramis

2009-10-02 @ 22:57:58
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Jag är fortfarande din blogg trogen trots att jag inte kommenterar varje inlägg. Det finns det tyvärr ingen tid till för tillfället då vi är mitt uppe i "ekorrhjulet/livet/dagishämtning/middagsmakeri/läggningsritualer" mm mm!



Skönt att du lyssnar på dig själv...bloggen finns ju kvar och även vi läsare trots att det går längre tid mellan inläggen!



Hoppas operationen går bra och att du slipper vänta allt för länge i kö!



Kram Vikkan

2009-10-02 @ 23:31:56
Postat av: Tesa/Therese

Ta du en paus...vi finns här och väntar. Det ska ju vara kul att blogga och inte ett stressmoment som ger en dåligt samvete. En sån där brödburk har jag undanstoppad någonstans, kanske ska göra en makeover på den igen...just nu är det silverfärgad. Tack för tipset. Ha en skön helg så syns vi när vi syns.

2009-10-02 @ 23:33:44
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Hilde /Paperaddict

selvfølgelig har du fortsatt mange følgere av bloggen, din! For min del så ligger du på min bloggliste så jeg kan se når du oppdaterer - det er alltid mye inspirasjon å hente hos deg!

2009-10-03 @ 11:59:49
URL: http://paperaddictskortmakeri.blogspot.com/
Postat av: Rikke

Kære Petra, du skal ikke føle skyld for ikke at skrive på din blog, jeg glemmer aldrig at kigge forbi på alle dine skønne kreationer. Dem laver du så mange af :o)))

Trist at der skal gå så mange uger før du kan blive opereret.

Husk dig selv og din lille familie, i sidste ende er det jer der er det vigtigste :o)

SÅ INGEN DÅRLIG SAMVITIGHED, HUSK DET ;o))))))

KNUS Rikke

2009-10-03 @ 18:53:29
URL: http://troll13.blogspot.com/
Postat av: lenislenis

Klart Du ska tänka på DIG själv! Jag kommer finnas här troget o vänta ändå :-). Det beror ju helt o hållet på vilka krav man har om hur ofta en blogg ska uppdateras...

Fin brödlåda du gjort!

2009-10-04 @ 02:28:54
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt att få bort gallblåsan! huga för att få sånadär gallanfall =(

Brödburken är så fin!! Och bakfylleburken med ;)

Och kortet är så snyggt och stilrent!!



Sköt om er!

Stooor Kram!

2009-10-04 @ 12:37:00
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Linda

Man ska inte ha dåligt samvete för att man inte uppd sin blogg hela tiden...man måste sätta sig själv och sin hälsa i första rummet! Punkt slut!

Skönt att du fått komma till en läkare som lyssnar och att det händer något!!!



Jättefin brödlåda! :) När ska ni renovera köket? Vi påbörjade vårt i december förra året och är fortfarande inte helt klara, hihi. Du vet, lister...dessa lister.

Kram och ta hand om dig!

2009-10-04 @ 12:55:01
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Cicci

Känner så väl igen mig. Klart att du ska prioritera rätt. Vi finns kvar här ute och är glad för de inlägg du gör.

Kramiz

2009-10-04 @ 13:53:52
URL: http://ciicciiha.blogg.se/
Postat av: Anneli

Du har en liten sak att hämta i min blogg :-)

Krammm Anneli



2009-10-04 @ 19:16:08
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Ulrica

Vet du, hjärtat.. man behöver ta pausar ibland.. inget är roligt om man känner ett måste av att göra det. Lyssna på kroppen och själen <3.



Jag håller alla tummar för operationen, det kommer gå superbra!!



Jag finns här, kikar in lite då och då och annars finns ju mejlen :o).

Stor KRAM

2009-10-05 @ 09:17:22
URL: http://ulrica.org
Postat av: SusanneSj

Hej,

man måste faktiskt lov att ta paus från bloggandet ibland. Jag har själv helt ändrat mina vanor vad gäller bloggande. Livet är ju mer än att man ska känna att "nu MÅSTE jag uppdatera".

Nä du Petra, ta en brejk du, det är bara skönt. Själv uppdaterar jag ca 1 gång/vecka.



Ha så jätteskönt!

Kramar Susanne

2009-10-05 @ 20:50:24
URL: http://susannesj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0