Lokes hissgardin

Hej hej!

Här har ni mej igen!

Tusen tack sötaste ni för gratulationer till mitt och lagets spel i helgen!

 

Nu är det som så att jag, som tjej, måste söka dispens för att få spela i herrarna Allsvenska.

Denna regel fanns även för herrarnas div 1 förr, men den regeln togs bort till årsskiftet.

Givetvis ska vi söka dispens men eftersom vi även har ett Farmarlag som spelar i div 2 så

misstänker jag att ”bowlingledningen” inte godkänner mig i herrarnas Allsvenska.

Utan tycker att jag ska spela med F-laget istället.

Supertråkigt om de ger mig ett nej. Men jag har absolut inte gett upp hoppet!!

Och skulle det nu vara som så, att de inte godkänner min förfrågan så gråter jag inte för det.

Jag trivs minst lika bra i F-laget! 

Varför jag fått detta bekymmer från första början är för att Vimmerby inte har någon damklubb.

 

 

 

Idag tänkte jag inte visa något kort utan istället en gardin som jag sytt till Lokes fönster.

Jag älskar ju den lantliga stilen på inredning och ville så gärna köpa mig en hissgardin.

Tyvärr har vi udda storlekar på våra fönster lite här å var i huset..så Lokes fönster är 170cm långt.

Så jag fick snällt sy en egen gardin om jag skulle ha en hissgardin som var i min smak ;)

Nu var det ett tag sedan jag sydde den..men jag måste ju passa på att visa all typ av ”pyssel”

här inne :)

 

 

Det randiga tyget har jag köpt på Panduro.

Spetsen och de blåa banden kommer från en lokal symaskinsbutik.

Det vita tyget kommer från IKEA har jag för mig.

Annars har jag tagit lite paus från pyssleriet. Sitter inte där varje kväll som jag gjorde ett tag

(men det var ju mest för att jag hade så hiskerligt mycket så jag var tvungen..)

 

Johan är ute å påtar i trädgården å jag hittar på en massa kul med Loke under tiden.

Det har ju varit toppenväder de senaste dagarna (förutom idag..) så nu hänger gungan på sin plats och

påskliljor å andra söta blommor plockas i rabatterna :)

Det är rätt gött å koppla bort kortmakeriet lite å mysa med familjen å fixa å dona med hem & trädgården istället.

Vi planerar att sätta upp nytt staket runt tomten. Förhoppningsvis ska vi även hinna gräva upp alla land runt huset och plattsätta. Men det får bli ett senare bestyr, när sommaren anlänt på riktigt.


Nä, nu när jag visade min gardin kom jag på att jag har ett gäng kappor som ligger här å vill bli fållade..

så det kanske är bäst att börja ta tag i det?
Eller om man skulle måla om spegeln jag fyndade för några veckor sedan!!

Annars skulle jag verkligen behöva påbörja några nya DTprojekt

för ett företag jag inte kan berätta mera om nu :P

 

Jah, vi får väl se vad det blir.

Först å främst ska jag iallafall tillaga morgondagens lunch. Kycklingfilé med oreganosås.

 

KRAAAAM!!!

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Theresia

Jättefin gardin blev nästan lite sugen på en sådan till Märtas nya rum! Få se vad det blir.

Ser att du har sytalang med...



Ha det bäst kram Theresia

2010-04-28 @ 22:22:28
URL: http://theresias.blogg.se/
Postat av: Vikkan

Verkligen fin hissgardin. Jag skulle vilja ha något liknande i mitt kök. Fast min maskin har kärvat ihop och jag har inte fått iväg den till service.



Tittat in ofta men hinner inte kommentera som jag gjorde förr. Men vi lever och ekorrhjulet rullar på här hemma. Med 2 trotsiga 2½ åringar är det high life mest hela tiden.



Glömde att gratta Loke på födelsedagen så det gör vi lite i efterskott.



Kram Vikkan och busfröna

2010-04-28 @ 23:58:26
URL: http://ettplusettblevfyra.blogspot.com
Postat av: Inga Larsson

Jag beundrar dig..du har alltid mycket på gång...vilken underbar energi..Duktig med symaskinen också.

Kram// Inga

2010-04-29 @ 05:39:45
Postat av: Lena

Du är duktig på allt... trädgård, sy. kort. mat mm mm.

Är man pysslig så är man =)

Jag kan också känna ibland att jag behöver pausa ifrån korten - man får mer inspiration sen då på nåt vis. Jag ser fram emot dina nya DT- hemlisar. Ha en fortsatt bra vecka! Lena

2010-04-29 @ 08:44:20
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: Linda

Jättefin hissgardin!!! :)

Duktig du är :) Om jag vill ha något sytt så tvingar jag min kära make att slå sig ner vid symaskinen, fniss. Jag tycker det är såå tråkigt men har väldigt många idéer ;)



Spännande med nytt DT-uppdrag, hoppas du avslöjar mer om detta snaaaart!



Trädgården har en viss tendens att vara ett ständigt pågående projekt känns det som. Vi borde också byta ut vårt staket...och gräva ut runt huset och lägga plattor istället...och måla om huset...och bygga altan...och byta taket...osv osv.

Kan man köpa tid nånstans?!



Trevlig valborg!

Kramar

2010-04-29 @ 11:08:28
URL: http://citronlimespyssel.blogspot.com
Postat av: Lena

Jättegullig gardin! Jag ger dig rätt - ibland maaste man gömma undan pysslet och njuta av andra saker ocksaa. Även om det kan kännas jobbigt att bryta det gamla mönstret... Daa uppskattas allt mkt mer senare!

Lycka till med faallning, staket, pyssel och....! Här skiner solen sedan en vecka - idag temp 27(!), men i natt aaska och imorgon "bara" 17°. Trevlig valborg!

2010-04-29 @ 12:34:12
URL: http://lena-dailyscrap.blogspot.com
Postat av: Erica

En gardin i min smak, verkligen fin!! Håller med om att det kan vara svårt att hitta gardiner som passar, själv har jag ca 144 cm breda fönster, men köper 140 cm breda hissgardiner, det får bli lite mindre.. men funderar på att sy egna, tycker det är svårt att hitta i det tyg jag vill ha. Såg även en variant där man spänner fast sådanna där typ av gardiner mellan fönsterkarmen om du förstår vad jag menar.



Vill också passa på att gratulera till Bowling-succen, verkligen jätteroligt!!!



Ha en fin vecka!



Kram, Erica

2010-04-29 @ 13:27:27
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Petra

Jättesnyggt!



Ang. pyssel så har jag fått upp ångan ordentligt. Tiden räcker tyvärr inte till. Skulle nog kunna rita nya motiv hela dagarna fniss.



Ha det jättebäst tjejen

Skogstokiga kramar

från mig



2010-04-29 @ 13:28:53
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Louise

Snygg! Wow, du kan verkligen pyssla ihop det mesta. Kan man beställa en ;)

KRAM

2010-04-29 @ 13:32:36
URL: http://frufraenell.blogspot.com
Postat av: Anneli

Ett stort GRATTIS till fråmgångarna i bowlingen, så roligt !

Så snygg hissgardin och mina favoritfärger, jag har mycket i dessa färger , Blått och vitt ihop är så snyggt.Nu blir jag nyfiken och ser fram emot dina nya DT- hemlisar..



Önskar dig en skön valborg.

Kraaaaaaaaaam Anneli

2010-04-29 @ 16:32:51
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Jamen är du bra på allt???? Du kan ju sy helt fantastiska gardiner med, jättefint. Hur hinner du förresten??



Vi vill se nya Dt projekt....vi vill se nya dt projekt.....så kommer det stå på plakaten jag kommer demonstrera med utanför ditt hus i morgon när det är första maj, hi,hi.



H adet gott gumman kram Cathrin

2010-04-30 @ 08:59:36
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Ännu en gång STORT GRATTIS till dig och ditt lag! Hoppas verkligen att ni/du får dispens. Hur ska dom annars klara sig;=D!!



Vill också ha nya gardiner och har funderat just på hissgardin. Lokes är verkligen superfräsch!!



Hoppas att du och din familj får en mysig valborg och första maj. Skönt med ledigt eller hur??



Stora kramen från mig/Gunilla

2010-04-30 @ 09:00:43
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Christine Schärfer

Hej, Petra, tack för din kommentar och grattis hälsning. Dagen började verkligen bra. Presentkort och 20 rosor fick jag redan på morgonen. En liten firande blir det först imorgon. Vill också säga att du är så duktig. Fint rullgardin du gjort. Har du tänkt att utbilda dig till inredningsarkitet? Du skulle passa perfekt. Önskar dig och din familj en trevlig helg.



Kram

Christine S

2010-04-30 @ 11:02:19
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: tiffany discount

This is a really great website, and I really like your essay. Thanks for your sharing.

2010-07-14 @ 03:46:48
URL: http://www.tiffanyesale.com/
Postat av: tiffany jewellery sale

This is a really great website, and I really like your essay. Thanks for your sharing.

2010-07-14 @ 03:48:08
URL: http://www.tf-mart.com/tf-elsa-peretti.html

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0