Amerikansk brevlåda

Tjoooooheeeeej!!

Hur har ni det mina små snöänglar?


Här är allt tipptopp.
Kvällarna har bestått av julpyssel, julpyssel och åter julpyssel.(Har jag överhuvud taget sett min familj??)
Och det kommer fortsätta så en tid framåt.
Julkorten tillverkas men jag har inte startat den rejäla massproduktionen ännu då några grejer fattas.
I förrgår lade jag dock en liten order på nätet så jag misstänker att paketet kommer trilla ner i min brevlåda imorgon!
Så imorgonkväll blir det till att starta den riktiga julkortstillverkningen! :D
Får dock ej glömma att köpa mer cardstocks!! *påminna mej själv*

Hur många julkort "måste" ni göra i år?

Jag har alltid fler siffror att utgå ifrån. Antingen följer jag siffran över de personer jag VILL skicka till..
då blir det lätt över 60 familjer som jag skulle vilja skicka till.
Men man kan ju inte skicka till alla, hur kul det än är.
Så i år fick jag snällt räkna bort ett gäng och slutligen hamnade antalet på 45st julkort.


Det har varit dålig uppslutning på min julklappscandy!
Är det verkligen ingen mer som vill ta chansen och vinna något av smyckena här nedanför?

SE SÅ!!
Klicka nu på bilden så kommer du till min julklappscandy!!
Sista datumet är Söndagen den 12 december.





StampARTic har vi full schåååå att avrunda December månad med varsin dag
där vi dela med oss av massa blandat skoj!! Vi kallar dagarna för "Day of Fun!"
Vi tar nämligen (som vanligt) jullov den 15 december.
Men tills dess har vi MASSOR av roligheter att dela med oss av!

Min dag är faktiskt idag!!
Och jag har slitit mitt hår länge över detta.. ;)
Jag hade så många planer men när det väl började närma sig så hade jag inte påbörjat något och jag hade
inga vettiga idéer heller.
Slutligen kom jag på att jag ville bygga en brevlåda. En sån där amerikans variant.
Tanken var först att inte göra någon tutorial, men vad tusan? Såklart man måste göra en tutorial när man ändå
är igång och producererar något nytt, eller hur?!! :)
Det är första gången jag testade att göra en sån här brevlåda så mina beskrivningar kanske inte är
direkt ultimata och genomtänkta. Så ta min tutorial med en nypa salt ;)



"Julpost" är utskrivet på datorn, jag älskar den fonten!!


Liten upplysande skylt ;)



*haha* jag tycker att min brevlåda ser mer ut som en ful gammal fisk än en brevlåda ;)


Papper och frimärken från Piondesign.




HÄR hittar ni min tutorial på den amerikanska brevlådan :)



Nu ska jag heja fram VBK till en (förhoppningsvis) seger i Nässjö!!
(Nässjölaget Clan kunde inte spela den 8 januari 2011, så de bad om att flytta matchen och då lades matchen idag, 8 Dec 2010 istället) 
Som tur är så har Nässjöhallen Scoring online!!! HEEEEEEJA VBK!!!!!



Tack å hej, leverpastej!!



Kommentarer
Postat av: AnnikaS

Vilken otroligt läcker brevlåda! Attans vad kreativ du är.



Har du hunnit vänja dig vid bloglovin än? Själv tycker jag att det är en toppengrej.

kram Annika

2010-12-08 @ 20:43:59
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Linda

Vilken fin brevlåda! :)

Jag har bara gjort två julkort i år, jag har inte hunnit med. Så det får bli mormor och farmor som får. Hoppas på att hinna med ett par till iaf.



Kram kram

2010-12-08 @ 20:46:18
URL: http://www.colorfullife.se
Postat av: Lena

Jag tycker att den blev riktigt söt din lilla brevlåda! Lycka till med alla julkorten! //Lena

2010-12-08 @ 20:53:42
URL: http://vidulin.blogspot.com
Postat av: Christine Schärfer

Hej hej, visst var det roligt att vi tänkte på en mailbox båda två. Fast din var ju riktigt fin och stråla av din kreativitet. Jag är inte lika begåvad när det gäller att hitta på egna kreation. Men som tur är är jag begåvad med köpförmåga. Klicka på knappar det kan jag, hi, hi. Min mailbox hittade jag hos Stellas.nu Den är inte lika stor som din. Scrapar lugn och må så gott!



Kram

Christine

2010-12-08 @ 21:11:14
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Maritha

Ha há ha ......du är väl bara skönast i Sverige du gumman!!! Hur kan man ens komma på idén att göra en postlåda.....OCH SEN FÅ TILL DEN SÅ SNYGGT!!??? Du är verkligen makalöst duktig!! Så galet snygg och bara perfekt! typiskt Petra =)



jag har inte så många jag gör julkort till,bara närmaste släkten,men jag har sålt 27 julkort på ett dygn på jobbet......så jag är såååååå nöjd!! =)Då är det bara att shoppa upp dom pengarna på nåt nytt i pysselväg......va?spara? NÄ INTE EN CHANS!! =)



ha det så gott gumman

Kram Maritha

2010-12-08 @ 21:48:02
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Maria

Du, jag gillar din gamla fisk väldigt mycke och tycker du har gott om fantasi. You got fjäll! Långsökt kanske men sån är min humor ibland!!!:D

Jag har faktiskt varit ute och gjort snöängel häromdagen och det var väldigt roligt.

Men mest skottar jag numera.

Jag lägger ut dina pepparkakor och din dammsugare i sidebaren så, får jag vara med då?

/Maria

2010-12-09 @ 09:20:23
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Gunilla

Sötaste vännen du gör så mycket fint att jag blir helt knäsvag. Själv känns det som jag inte får gjort ett skit! Har inte ens börjat med julkorten. Det kommer nog att bli färdigköpta till ALLA i år, suck!

Din brevlåda är ljuvligt fin, du är en stjärna*. Ska du göra sådana som julkort i år, hehe? Då har du att göra!!



Stor kram till dig vännen♥♥*****

2010-12-09 @ 10:43:42
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Nina

Wow, superfin brevlåda... och jag tycker inte alls den ser ut som en fisk ;)

Jag skickar julkort till ca 25 stycken och jag beställer färdiga julkort med Hugo på via nätet skäms

Nästa år ska jag försöka lightscrappa kort till dom flesta... =)

Kram Nina

2010-12-09 @ 11:38:46
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com
Postat av: L8

Jag är redan med i din julklappscandy. hihi

45 st julkort. Hmmm. Jag måste få ihop 60+ men jag har insett att det är massproduktion som gäller och jag brukar sitta några dygn så ögonen blöder. Dock ett plus i år - jag har själv fixat det obligatoriska kortet som ska sitta inuti julkorten vilket innebär att jag sluppit tjata på min kära fotograf till man sedan i juni...hahaha Vanligtvis så får jag tvinga honom att fota barnen den 18:e för att jag ska hinna få iväg julkorten. Vad är det man brukar säga? Skomakarens barn...

Kramis

2010-12-09 @ 13:09:56
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Mia

Jag bara ÄLSKAR din brevlåda!! Du är så kreativ Petra!

Jag kommer att ge bort tre julkort i år och det är till personalen på förskolan. Egentligen jobbar de öppet i hela huset men jag orkar verkligen inte göra ett kort till varje person. Det blir 9 st + kvinnan i köket = 10 st. Så jag får nog skicka med en chokladask eller nåt annat. :)



Annars kommer jag nog att skicka ett elektroniskt julkort, kanske en personlig filmhälsning till varje familj? Men då borde jag sätta igång nu... Ååå så riskerar jag att behöva göra om det om bebisen kommer innan jul. Hmm...

Kram!!

2010-12-09 @ 21:23:31
Postat av: Tesa/Therese

Lovely. Cool låda:). Visst är det så att man uppskattar många fler saker nu än vad man gjorde som yngre. Som det du skriver om din tid på folkhögskolan. Tänk vad du kunde ha skapat. Jag hade tillval "skapande" i skolan....det var kanonkul. Vi fick testa det mesta. Men jag var inte i närheten av att vara lika produktiv då som jag är idag.

Ha en go helg!

Kram Tesa

2010-12-09 @ 22:26:24
URL: http://tesapysslar.blogg.se/
Postat av: Christina

sh*t vad fint!!! Toksnyggt!!

2010-12-10 @ 09:30:41
URL: http://scrapkammaren.blogspot.com
Postat av: Lilla pyssel Ingerl

Hej på dig bästa Petra vännen:)

TUSEN TUSEN TACK snälla gulliga du för ALLA dina underbara kommentarer hos mig:) Du kan verkligen få en liten norska att bli glad, allt som du lämnat hos mig värmde mycket:) Det är jo helt underbart att komma hem och få sådana underbara kommentarer att läsa kan man bli annat en GLAD:) STORT TACK:)

Med sådant mottagande så kanske man ska åka i väg eller ta pauser från bloggen oftare ha ha ha:)



Resan har varit fantastiskt fast att jag och resten av familjen fick magproblem. I och med att vi hade det så himla underbart så kunde man liksom hantera magproblemen på ett annat sett.

Jag har inte haft det så bra och mått så bra i övrigt på det jag kan komma i håg. Jag klarade mig en hel vecka utan värk tabletter för mina muskel smärtor och det har jag inte varit med om dom sista tre åren. Skulle önska att vi hade Egypten värme här puh!!!!!

Jag lovar dig du ska få se foton, måste ha hjälp av min underbara dotter och hon har lovat komma hem på måndag så får flörta med henne då:)



Vad glad jag blev över att du gillade min prinsessa ask med krona till:) Det tok lite tid och var lite pillrigt att göra men det är det värt:) Jag njöt av att göra det bara för att jag vet att det var till barnbarnet Isabelle:)

Hon har inte fått asken och kronan en för jag åker till Norge nu nästa vecka och ska fira jul där med henne och resten av min familj där:) Längtar massor och det ska bli super kul att få ge henne denna present själv:) Har hon sönder den så får hon ha det, jag lovar dig att jag har använt många lager med lim och cardstock så hon behöver verkligen att ligga i för att ha sönder det hmmmm!!!

Sen vet jag inte om Isabelle får leka med asken och kronan när jag har åkt hem, mamman till Isabelle kanske tänker som du ha ha ha:)



Din brevlåda med Julpost HELT OUTSTANDING verkligen något som fallit mig i smak så himla kanon:)

DU KAN VERKLIGEN FÅ DET TILL och du inspirerar massor ska du veta:) Har hittat många underbara gulkorn hos dig ska du veta:)



Önskar dig en riktig trevlig fredag och helg, ha det bäst:) TACK FÖR ATT DU FINNS, många kramar från lilla Inger vännen:)



2010-12-10 @ 10:20:02
URL: http://scrappingmedinger.blogg.se/
Postat av: lenislenis

En ful gammal fisk? Du är väl inte riktigt klok! ;)

Vad månde det bliva om du gör en snygg, ung fisk? ;)



Petra - den är helt underbar!

2010-12-12 @ 02:05:56
URL: http://lenislenis.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Åh, vilken helt underbart snygg brevlåda! Du har sån fantasi och du är så konstnärlig.

2010-12-12 @ 18:21:46
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Ciza Patricia

Det är ju en jättesöt brevlåda. Den liknar inte alls någon fisk, eller vad du skrev. :)

En sådan får jag ta och försöka mig på.



Jag hoppas ni mår bättre hela familjen eller att ni kryar på er snart.



Kram

2010-12-13 @ 12:08:06
URL: http://blog.pysseldags.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0