Ingen bra vecka..

Hej svejs!!!!!!

Hur har ni det i vårt vita vinterland? Det är ju fredag å allt! Kanske har ni en massa inplanerat i helgen!?
Det brukar vara massor av bestyr så här en vecka innan jul :)

Här är det väl sådär just nu..
Loke är magsjuk :(
Bläääää! Jag hatar maginfluensa! Helst hade jag låtit bli att vara hemma alls, men det funkar ju sådär ;)
Det värsta med helvetet (magsjukan alltså) är att det är så oförutsägbart.
Man vet aldrig hur dålig man blir.


Förresten kan jag nog inte påstå att detta är någon värst bra vecka för Loke..;

Johan hade köpt lite kläder till Loke på H&M, Loke blev själaglad och sprang genast in med sina nya plagg 
till sitt rum.
Plötsligt hör vi ett GALLSKRIK!
"Underligt?", hann jag tänka. "Jag hörde inte att han trillade?"
Då hade tröjan råkat hamna på golvet vilket Loke inte lagt märke till.
När han sedan skulle springa tillbaka till oss så kliver han på den.
MEN......i tröjan hade expediten glömt att ta bort den ena delen av larmet,
delen där det sitter fast en spik/nit i. Denna satt RAKT IN I LOKES HÄL!
AAAAAAAAJ!!!!!
Stackars stackars Hubbe!

I två dagar därefter staplade han sig runt på tå. Som tur var så hade Johan ledigt från skolan på tisdan
så Loke kunde kurera foten i lugn och ro.
På ons var han frisk från feber och foten såg bra ut så han fick gå till dagis.


På onsdagskvällen drog vi till Jönköping, där vi spelade den traditionella julmixen med mitt gamla bowlinglag,
GoIF FRAM. (där jag fortfarande är medlem)
Vid ankomst anmäler man sig för att lotta om vem man ska spela mixen ihop med.
Därefter intages glögg och pepparkaka, köp av massa lotter (förstår inte att spritlotteriets lotter alltid tar slut först?!!), mingel med spelarna och slutligen mixspel.

Det gick helt ok och det visade sig att mitt lag (jag och Janne) gick å vann! Hur kul som helst!! :D
(Faktum är att jag varit med 4ggr på denna aktivitet och mitt lag har vunnit alla 4 gångerna!!) *fniss* ;)
Kvällen avslutas med julmacka och dragning av lotterna.
Detta året vann jag en vit amaryllis och årets glögg från Blossa!
Det var en mycket trevlig kväll! :)

På natten började skiten. Loke fick maginfluensa...
Vi trodde igårkväll att allt var över för han hade inte kräkts på 18 timmar..men så började det tidigt i morse igen :( SUCK!!

Oförutsägbart var ordet.




<--------- Pausdansare



Jag hoppas inte min kusin är inne och kollar här.
Hennes lillskrutt, Leonardo, fyller 1 år den 21 December och ett kort ska han givetvis få :)


Nallekaninen kommer från Skogstokiga och är färglagd med akvareller på tub.
Texten kommer också från
Skogstokiga.
Tagsen och de utstansade bokstäverna och siffran är av märket QK.
Alfabetet heter Diesel.
Snöret är vaxad lintråd från Panduro.




Granen är klädd!! Det fixade jag igår! Härligt! :D
Försökte sätta en timer på den, men jag förstår mig tusan inte på såna där..
...tragiskt, inte sant?! ;)
Min man försökte lära mig. Och som en duktig hustu jag är så gjorde jag (trodde jag) som han beskrev.
När granen väl skulle släckas kl 23 igårkväll, ....så gjorde den inte det.
SUR!
Jag får aldrig nåt att funka! *grr*
Låt mig göra saker jag är bra på istället....som.....att...*fundera*..!...spendera min tid i pysselrummet istället!!! *höhö*...*host*


Oj. Det blev visst mycket text idag.
Undrar om ni orkat läsa hela vägen hit?!

TREVLIG HELG GOTT FOLK!!!


Stora kramar Petra


Kommentarer
Postat av: Sandra

Stackars lilla Loke, å den där nålen i foten, uach det måste ha gjort sååå ont.

Hoppas ni blir friska snart så ni kan komma över å se på film =)

Kramar Från Grannen =)

2010-12-17 @ 19:59:36
Postat av: Annelie

Nämen, vilken oturskille! Han var ju sjuk förra helgen med om jag inte missminner mig? :( Och "spik" i foten, hur ont gör inte det?!? Stackarn...



Vilket supergulligt kort, snyggt med namnet i tagform & nallekaninen var ju för söt!



Hoppas att ni andra ska klara era magar nu, och att ni får vara friska ända till påska minst ;)

Kram på dig vännen!!

2010-12-17 @ 20:43:51
URL: http://annelieskort.blogspot.com/
Postat av: Vera

Men stackars Loke! Först ajaj i foten och sen kräksjuka!! Hoppas ni andra klarar er. Ett stort grattis till bowling-vinsten, fyra vinster av fyra möjliga måste ju innebära en sak- du är helt enkelt skitduktig! ;) Detsamma gäller din förmåga att skapa fina alster- födelsedagskortet är bara så bedårande fint!! Ha en skön helg trots sjukan!

Kram

2010-12-17 @ 20:52:37
URL: http://vera-med-flera.blogspot.com
Postat av: Tessan

Usch, kräksjuka är det värsta jag vet. Hela Nyköping är invaderat så vi håller oss hemma från dagis fram till jul för att förhoppningsvis vara friska på julafton =)

Kryakramar till lilleman!

Tessan

2010-12-17 @ 21:47:53
URL: http://scrappingtess.blogspot.com
Postat av: Linda - Pysselbus

Åh nej, å nej, å nej!!! Inte MAGSJUKA!!! Fy vad jag avskyr detta!! Hade ont i magen av oro förra veckan för magsjukan gick på dagis men PEPPARPEPPAR så klarade sig både grabbarna!! Nu är det istället vattkoppor som går men det hoppas jag nästan att de får så är det klart sedan... ;-D



Grattis till vinsterna i helgen för övrigt och grattis till ännu ett läckert kort! Måste bara säga att jag älskar att läsa din blogg med alla arga gubbar, julgranar och pausdansare... Så härligt!!



Hoppas lillkillen kryar på sig och att ni inte blir smittade!! Hoppas på en härlig helg! håller tummarna



Kram



Linda

2010-12-17 @ 21:56:56
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Lotta

Ojojoj - stackars lille Loke. Hoppas han kryar på sig utan att ni andra blir drabbade. (varken av spikar i foten eller kräksjukan!)



Vilket fint kort du knåpat ihop. Gillar färgkombinationen.

Hoppas ni får en skön helg!

Kram

Lotta

2010-12-17 @ 23:10:07
URL: http://lottasvra.blogspot.com/
Postat av: Eva-Lena

Stackars lillkillen. Hoppas han mår bättre nu och att ni klarar er från magsjukan.

Trevlig helg!

Kram

2010-12-18 @ 07:16:26
URL: http://www.evalena.wordpress.com
Postat av: Christine Schärfer

Nämen, vilken otur lille Loke! Kramar honom och hoppas att han krya på sig snart. Stackars mamma och pappa med. Vilket "skitgöra". Det var inga bra vecka. Men grattis till vinsten på bowlingspel! Jippi! Här är nästan ingenting klar. Men...det finns tid. Inga stress, inga stress...



Önskar er en lugn helg och en trevlig vecka.



Kram

Chrisitne S

2010-12-18 @ 10:30:55
URL: http://stampeltokig.blogspot.com
Postat av: Nutte

Åå, vilket sött kalas-kort och kaninen är ju hur gullig som helst!!!

2010-12-18 @ 10:37:38
URL: http://nuttespyssel.blogspot.com
Postat av: pernilla/pillan

Usch vilken otursvecka! Hoppas d blir bättre nästa vecka! Vilket härligt barnkort, goa färger. Kram

2010-12-18 @ 13:58:14
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com
Postat av: Linn

Skönt att höra att det finns fler..jag förstår mig inte heller på sånadäringa timerar, blir skogstokig varenda gång jag försöker överlista dem, förstår inte att det ska vara så svårt!!

Krama stackars liten Loke från mig!!.. och ge en kram till Johan också när du ändå är igång ;)

Puss puss

2010-12-18 @ 16:54:43
URL: http://liteludd.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Orkade läsa heeeeela vägen! Vilken vecka ni haft....lite både upp och ner:-)



Spik i foten är ju inte kul, aj,aj,aj.Och så bläksjukan uppe på det.....stackars plutt.



Precis klätt granen här oxå....jäv-ar jag är helt söndertstucken på händerna, värsta gran jag varit med om att stickas, hade hjälp av Konrad som trodde man skulle hoppa i granen. Matte blev galen!!!



Ha en fortsatt trevlig helg! Kram Cathrin

2010-12-18 @ 19:39:30
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Michaela

Stackars lilla Loke! :(



UNDERBART kort och tacka för all inspiration! Många julkramar och ett gott nytt pysselår!

2010-12-18 @ 20:24:00
URL: http://madebym.wordpress.com
Postat av: Maritha

Men fy säger jag oxå för magsjuka vi har ju nyss haft våran beskärda del här uppe med. BLÄ!! Min som låg hela förra veckan me just denna vidriga magsjuka! Stackars lilla Loke som dessutom fick en nål i foten.....hur mycke ska man måsta stå ut me?? =)

Det är väl klart att man orkar läsa vad du skriver ,man får sej ju ett gott skratt hela tiden av att läsa din blogg ju stumpan.

Sen när man kommer ner till dina kort så är det ju som luften går ur en och man vet inte hur många bra ord man ska skriva för att kunna göra det hela rättvist?! Det här kortet är ju bara ybergylligt!! Älskar färger och dina fina målningar är ju to die for!

Ha det så bäst gumman och hoppas att ni klarar er från magsjukan..ryser av obehag



Kram kram Maritha

2010-12-18 @ 20:27:14
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: L8

Hoppas Loke mår bättre och att ni klarat er från magsjukan!! Supergulligt kort till Leo. Ska däcka i säng nu för att orka göra sista julkorten imorgon så jag kan posta dem på måndag. Lyckades slutföra några idag som jag överlämnade när jag var på kalas hos mina föräldrar. hihi Så där sparade man in några frimärken...

Stor kramis

2010-12-19 @ 00:30:35
URL: http://l8sblog.blogspot.com
Postat av: Monica

Nä kräk sjukan är inget kul... Men det går i alla fall över..

Själv så har min 16 åring insjuknat i diabetes precis.. Jag

Hade hellre tagit kräk sjukan ....

Kram

2010-12-19 @ 08:25:46
Postat av: Muffin

Nämen, stackars lillkillen!! Feber och spik i foten och magsjuka - det får väl vara någon måtta på eländet!

Vilket mysigt kort, så söt kaninen är och mysigt med lite snöflingor.

Idag ska vi städa och pynta, granen kommer in till oss först idag. Så mysigt, nu börjar jag få ordentligt med julkänsla och nu är jag faktiskt ledig fram till jul - härligt!

Hoppas han piggar på sig nu, gullungen. Ha det så bra, stora KRAMAR!

2010-12-19 @ 08:35:47
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: AnnikaS

Fy tusan för magsjuka, hoppas att lillkillen mår bra nu och att ni andra slipper eländet.



Grattis till bowlingvinsten, du är en stjärna!



Så härligt att ni fått in granen, jag hoppas att vi får det i dag eller i morgon. Det lyser så fint och julkänslorna fördubblas många gånger om.



Superfint kort!

kram Annika

2010-12-19 @ 09:21:29
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com/
Postat av: Maria

Jepp. Läste hela inlägget. Stackars Loke. Hoopas fot och maga är mycket bättre nu.

Ville önska er en riktigt God Jul.

/Maria

Grattis till vinsten...Självklart är det du som är bäst alla gånger ;)

2010-12-19 @ 10:23:41
URL: http://distresseddesserts.blogspot.com/
Postat av: Jenny J

Vilket underbart kort!!

Kram

2010-12-19 @ 19:46:13
Postat av: C

Hur har du fäst snöret på kortet? :)

2010-12-19 @ 22:14:59
Postat av: Tesa/Therese

AJJJJJJJJJJJ!! Fy farao för att trampa ngt dylikt. Och magsjukan till det. Urk!! Kunde ju varit en bättre vecka. Hoppas nu att allt är ok denna vecka. Grattis till vinsten:) Här blev granen fixad igår och det blev såååå mysigt.

Bild på dockskåpet kommer, ska bara inreda det först;)

Ha en bra vecka.

Kram Tesa

2010-12-20 @ 13:49:26
URL: http://tesapysslar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0