Samma person?

<-------jag

OOH! Det är torsdag idag..fan va nice, endast en arbetsdag kvar sen är det heeeeelg!! *gör ballongdansen*

Ikväll är man hemma själv med Loke. Mannen jobbar natt.

När lillplutten somnade SPRANG jag ner å pysslade!! Detta är i och för sej inget ovanligt fenomen....men attsingen

vad mycket jag har att göra nu. Flyttkort, bäbiskort, grattiskort å ett STOR MÄNGD DTprojekt..Så jag är jäkligt stressad.

Det finns ingen hejd. Jag skulle allvarligt behöva ta mej en veckas semester från jobbet bara för att komma ikapp med allt. Nu blir det en timmes pyssel varannan kväll å det är på tok för lite om jag ska hinna klart med allt. Stackars Johan å Loke ser mej knappt.. ;)


Vad ska ni hitta på i helgen?
Vi kommer få besök på fredag av ett par kompisar från Jönköping.
De stannar till söndag.

På lördag åker Johan å 9 andra gubbar till Linköping på whiskymässa.

Å på söndag är vi bjudna på 2års kalas! Så imorgon, efter jobbet, måste jag bege mig till stan för å köpa en present. Böcker och pussel stod på önskelistan så det kanske blir något utav det.

 

Ikväll tänkte jag visa en liten klänning jag gjort.

Det är länge sen jag gjorde den, men har bara blivit liggandes. Så nu är det väl dags å visa den.

 

Har ingen direkt info om denna klänningmer än att nyckeln kommer från Panduro.

 

Förresten! En liten grej jag måste berätta.

Loke kan räkna till 10!!

Eller jah..nästan i alla fall. 1-4 är inga problem.  Fem och sex får han problem med ibland, så det får man hjälpa honom med.

När jag sedan frågar;”vad kommer efter sex?”. ”Sjua” får jag då som svar.

Åtta och nio kommer sedan av bara farten. Därefter stannar han upp. ”Vad kommer efter nio då?”, säger jag.

”NIOOOOOO!!!” Utbrister Loke å spretar med tio små knubbiga fingrar rätt upp i luften. *haha* Nä, ”Tio” fortsätter jag. ”NIOOOOOO!!” Utbrister han igen.. ;)
Min lille tok! Han är så duktig. Om några dagar blir han 22 månader!

 

Plutten myser under sitt täcke i soffan

 

Kan man förresten tro att dessa två tjejer här nedanför är samma person?!! *asgarv*

 

 

Fotot taget typ..år 2002                                           Studentskan år 2000

 

 

TAck alla söta rara för era goa ord ni lämnar efter er!
Jag vet att jag är enormt dålig på att besöka era bloggar och lämna kommentarer.
Tiden finns helt enkelt inte just nu.
Men ni ska veta att jag blir superglad för minsta lilla kommentar jag får!!
PUSS PÅ ER!!!!

//Petra


Kommentarer
Postat av: Christina

Vad man kan ändra sig på några få år.

JA tiden den springer i väg, tråkigt när mna känner att mna inte hinner med.

emn en jätte fin klänning du har gjort



Kram

2010-02-05 @ 04:02:27
URL: http://stinaslillakrypin.blogspot.com/
Postat av: sofie

Så fin en dåbs kjole! Jeg skal snart igang med et par stykker af dem.

Jan i nu hygge jer i weekenden? God scrap (når lille prinsen kommer i seng)

Knus Sofie

2010-02-05 @ 08:03:53
URL: http://fruhansenscrap.blogspot.com
Postat av: Norunn

Det var en søt kjole, og god ide til velkommen kort! :)

2010-02-05 @ 10:43:12
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: Linda

Du är lika fin på båda fotona! :)

2010-02-05 @ 12:42:51
URL: http://www.knorrigt.com
Postat av: Maria

Du ser lite sagolik ut på det där kortet där du är ljushårig.

Riktigt läckert kort måste jag säga.



Dopklänningen är underbar, precis som du brukar göra dom. Kul att du vågar dej på starka färger oxå. Tummen upp :-D

2010-02-05 @ 15:23:39
URL: http://www.distresseddesserts.blogspot.com
Postat av: Erica

Jättesött klänningskort, har precis gjort ett liknande själv.



Stort grattis till placeringen i A-laget, vad roligt!!



Trevlig helg!

Kram, Erica

2010-02-05 @ 17:59:12
URL: http://scrapkattenskrypin.blogspot.com
Postat av: Catrin Andersson (Lillstrumpa)

Ljuvlig klänning! Har varit dålig på att lämna kommentarer på senaste. Nu har även min blogg fått en hel del uppdateringar.

Trevlig helg!

2010-02-05 @ 18:07:47
URL: http://tsambika.blogg.se/
Postat av: Muffin

Så kul att du kommit med i A-laget - stort GRATTIS! Din lille knutt är så go där han ligger och myser så man vill äta upp honom, njut av honom när han är liten - det går så fort. Ebba har tjejkväll med sina kompisar ikväll för att fira att hon fyllt tonåring ju. Tjejerna är så stora att det är läskigt (fast mysigt). Jag springer ner och servar med olika saker att äta och dricka med jämna mellanrum, annars är vi andra 3 i familjen förpassade till övervåningen (Stina och Ulf tittar på film och jag toksurfar). Så olika faser det är med barnen i olika åldrar.

Hoppas du får en go helg, stor KRAM på dig min vän! :)

2010-02-05 @ 20:07:44
URL: http://muffinspyssel.blogspot.com
Postat av: Carro

Jag är så impad av dina dopklänningskort! Superfint!



Lite skönt att läsa att det är fler än jag som har tidsbrist och som övriga familjen inte ser så mycket av. Men inte är det roligt att ha det så. Men vad gör man?



Vilken liten gospelle som syns där i täcket nånstans. =) Ja visst är de härliga de små liven. ....nästan jämt. ;-) Nä det är så kul med alla kommentarer och höra deras funderingar och så.



Ha en skön och mysig helg!

Kraaaaaaaaaaam!

2010-02-06 @ 00:14:39
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cathrin

Ha ha...kul med gamla kort men visst ser man att det är du......fast du är dej mer lik på det äldre kortet.



Ta det lugnt lilla gumman det du in´te hinner nu hinner du en annan gång, eller??



Ska du med på Vätterscrapen hos Hildas??? Hoppas hoppas, vore kul att ses igen det var så länge sedan.



Ha det gott kram kram Cathrin

2010-02-06 @ 11:49:58
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Suz/Kortmaja

Hallojsan!Underbart kort,snyggt med annan färg än vit! Så go han är gossen ,stora killen! Fina bilder på dig :D

kram Suz

2010-02-06 @ 20:42:09
URL: http://kortmaja.blogspot.com
Postat av: SusanneSj

Hallå där,

det var en riktigt fin klänning. Bra tips om man ska göra dopkort.



Vad söt han är din lille Loke. Bra på att räkna också.



Ha det så härligt i pysselrummet och ta inte ut dig för mycket.

kram kram

2010-02-06 @ 23:37:41
URL: http://susannesj.blogspot.com
Postat av: Malin/majamelon

Som jag sagt förut, du är ju en riktig pudding! Och passar ju jättebra i mörkt hår oxå =D Allt klär en skönhet heter det ju ;)

Max kunde räkna till 10 när han var 2...nu räknar han 1,2,3,2,3,1,2,3...8! Vet inte riktigt vad som hände där haha =D Den 16e ska vi till örondoktorn och kolla om han har nedsatt hörsel :S Fröknarna på dagis har reagerat på att han inte hör vad man säger förräns man står framför honom. Hemma är det annat, men det är ju en annan miljö oxå så det är svårt att avgöra...men det ska iallafall bli skönt att få ett svar =) Han låter som svenske kocken i mupparna när han pratar ibland ;P



Pyssla inte ihjäl dej nu och känn lugnet =) Då brukar det flyta på bra =D



Ha en mysig söndag vännen!!



Kram!

2010-02-07 @ 00:30:02
URL: http://majamelon.blogspot.com
Postat av: Anneli

Jättesött dopklänningskort,så snyggt med den starka färgerna.

Ta det lugnt i pysselrummet :-))



Kram Anneli

2010-02-07 @ 10:49:05
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Eva/ScrapFia

Hej där snygging!!

Jaa, ibland blir livet lite i stressigaste laget, men det verkar ändå vara ganska kära "bekymmer" ändå ;)

Om du vill kan vi ju träffas och pyssla en dag... Du vet att det bara är att höra av sig! Kan avslöja att jag möblerat om i pysselrummet och du ska bara veta hur stort det blev...det är helt otroligt! Jag har fortfarande lika mycket bråte, men nu poppade det fram ett enormt stort utrymme mitt på golvet!! Vete katten vart det kom ifrån, men nu har vi verkligen plats att pyssla och bre ut oss ;)

Hör av dig om intresse finns (och hur många du vill vi ska vara i så fall).

Många stressa-inte-så-mycket-nu kramar - Eva (Ängsboa')

2010-02-07 @ 22:43:01
URL: http://scrapfiaspyssel.blogspot.com/
Postat av: sari hänninen

En sån härlig idé för en dopklänning...

2010-02-15 @ 07:22:53
URL: http://sarispysselblogg.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0