Bröllop och 1årskalas

Hejsan svejsan!

Hur har ni haft det i helgen?

Här har det varit jättebra!
Var på bröllop i lördags i Lövhult en liten bit utanför Nässjö.
Det var ett lagom litet och väldigt mysigt bröllop och Johan å jag fick äran att agera toastmasters.
Jag var på sånt festhumör den kvällen och ville inte att det skulle ta slut.
Tyvärr var jag rätt så ensam om det.
Brudgummens bror tyckte förvisso detsamma så det var bara vi två kvar tillslut..å en städande personal..
Vi blev typ "utslängda" runt midnatt. Tråkigt!
Men men..jag mådde helt ok dagen efter.
Hade jag fått vara kvar som jag velat hade jag INTE mått något
vidare dagen efter ;)

Så länge festen varade så var det roligt iallafall :)



Här följer lite foton från dagen:


Ett vackert brudparet på kapelltrappan


Jennas släkt kommer från Gotland. Där är tradition att bruden dela ut
sockerkringlor till de som kommer till kyrkan för att gratulera brudparet
efter vigseln.
Själv åt jag 4-5 kringlor då de var så förbaskat goda!! :P


Toastmaster och toastmadame för kvällen.
Jag i mitt 50tals-esse!


Det är svårt att hålla fingrarna i styr.. iallafall om man heter Janne ;)




Ett härligt foto på en glad brud!


En utav gåvorna från mig och min man.


Efter lite vatten...TADA!! *fniss*


*

Idag fyller min brorsas minsta 1 år.
Hurra för sötaste Matilda!!


Matilda på sin egna födelsedagsfirande

Detta kortet fick hon av oss ikväll:
(Ett DT-kort för Skogstokiga)


Rundeln med grattistexten, Text: "Det är din dag idag!" och hörnswirlen
kommer från
Skogstokiga.
Papper är Maja Design.



Jag har inspirerats av StampARTic´s skissutmaning som hålls nu under sommaruppehållet.
Du har till den 10e Augusti på dig.
Jag hann inte att göra något inspirationskort i tid.
Men ville ändå göra ett kort efter denna skissen:)
Kanske skulle jag vara med å tävla med det istället ;P
(..om jag bara hade fått vill säga..) ;)



Detaljer


Tyvärr lyckades Loke få ett getingstick i handen, stackarn..
Han fick ett stick förra året också.
Och att råka ut för stick på en redan väldans trött kille gjorde inte saken bättre ;)
Men med ett Hello Kitty-plåster (japp, han fick själv välja) så blev det genast bättre!





~ Må gott och vårda kärleken! ~






Kommentarer
Postat av: Pysselbus

Åhh, vad ni verkar ha haft det trevligt!! Skönt att ha haft en barnfri kväll också... ingen att behöva ansvara för (mer än sig själv!) ;-) Kul present...!



Supergulligt kort! Ser ut som en riktig prinsessbakelse... Blir bara mer sugen på ännu fler skogstokiga stämplar... farligt...



Ha en härlig vecka!!

Kram

Linda

2010-07-19 @ 22:28:30
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Maritha

Superduperfint kort som alltid. Du får till dina så himla fina så man smäller nästan av.... =0)



kram

2010-07-19 @ 23:01:57
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Carro

asg Ni lyckadees med "blomman" ser jag!!! KUL! =)))) Ja tänk vilka tips man kan få ibland. ;-)

Måste få höra om de eventuella reaktionerna sen. fniss



Urtjusigt kort. Den sortens design på kort är jag urkass på att göra. Blir alltid lika impad på er som kan.



Imorgon bär det av till värmland igen. Men vi ses ju snart! =)))

Kram!

2010-07-20 @ 02:27:59
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Gunilla

Visst är det kul med bröllop och den där blomman som ni gav var dundrans kul! Måste blivit många glada skratt när den vattnades, hihi!!



Jag bara smälter när jag ser dina kort. Så jädrans fina. Gillade detta MASSOR!! Stilrent med ursnyggt upplägg och snygga detaljer. Var i HEEEELA friden får du alla ideér ifrån?? Kan du inte skicka över några till mig;=D!!



Nu bli det till att hänga lite tvätt sedan får det allt bli stranden. Ännu en ljuvligt härlig sommardag!!! Hoppas det varar LÄÄÄÄNGE.



Ha det gott vännen och STOR kram till dig♥/Gunilla

2010-07-20 @ 11:11:51
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Det verkar som att ni hade kul på bröllopet, även om du gärna hållit på ett tag till. Blomman de fick var mycket roligt, är lite nyfiken på reaktionerna.



Kortet är superfint!

kram Annika

2010-07-20 @ 12:59:47
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Petra

Gåvan (krukan) var ju hur rolig som helst fniss och kortet är supercharmigt. Gillar det skarpt.

Nu ska jag återgå till mitt ritbort.

Ha det jättebäst i sommarvärmen

stor Skogstokig kram

från mig

2010-07-20 @ 14:42:43
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Cathrin

Härligt med bröllop. kan tro att ni hade mycket bus för er. Kärleksört, ha,ha det har jag i min trädgård oxå........men den ser INTE ut så (tyvärr)



Urläckert kort du knåpat ihop.



Kram på dej Cathrin

2010-07-20 @ 16:21:53
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Lena E

Vad kul med bröllop, synd att det inte blev paratj..men som du säger..dagen efter är det rätt skönt!!



Jättefint kort till 1-åringen och glasskortet är grymt coolt!! Me like!!



Kram på dig!!

Lena

2010-07-20 @ 21:37:56
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Anneli

Åhh, vad ni verkar ha haft en kanon helg så trevligt med bröllop!

Kortet är superhärligt gillar hur du satt ihop det.



Har du semester nu så du kan njuta av det härliga sommarvädret



Soliga hälsningar Anneli

2010-07-20 @ 22:28:12
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Nina

Underbart roligt med blomkrukan, men hur gör man?

Hoppas ni har en bra sommar och att inte Loke blir stucken mer gånger nu...

kramar Nina

2010-07-21 @ 09:40:18
URL: http://www.ninasegen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0