GästDT hos....!

Hej å hå!

Idag tänkte jag berätta en liten hemlis.

Kicki på Tingtura Design kontaktade mig för ett tag sedan.
Hon undrade om jag ville göra lite kort med de nya stämplarna hon fått in.
Stämplarna är bl.a från Bröllopsserien.
Och det ligger en liten story bakom dem.

När Johan och jag gifte oss 2008 så döptes även Loke.
Kicki gjorde då ett grattiskort till oss där hon ritat Johan och mig som ett brudpar.
Men även lilla Loke med dopklänning.

I år gjorde äntligen Kicki slag i saken och tryckte upp stämplar av motiven.
Jag känner därför extra mycket för dessa stämplar. Och att få göra kort med dem är för mig ett hedersuppdrag! :)
Så valet att gästa Tingtura var inte så svårt ;)


Här kommer mitt första gästDTkort för Tingtura Design;


   
Framsidan.                                                                                         Närbild på namntagsen.
Stämplar jag använt är: Dopbaby & fjärilar.                                                

 
Kortet, halvöppet. Dopbabyn är färglagd med akvareller.


Insidan. En dikt jag skrivit ut på datorn.
Stämplat med fjäril-stämpeln från Tingtura.


 
Baksidan.
Den häftiga textstämpeln kommer också från
Tingtura och heter Grunge Grattis.



I helgen var vi i Jönköping.
Det var dags att hippa en kompis som gifter sig i helgen!
Johan och jag ska vara toastmasters på detta bröllop så vi håller på att planera för fullt 
så kvällen blir så lyckad som möjligt för både brudpar och gäster.
Det ska bli så roligt! Ser verkligen fram emot det.


I söndags tog vi en avstickare till Gränna.
Shopping hos Polkapojkarna är ett givet inslag under ett Grännabesök :)

   


   



Varmt som tusan var det.
Så på vägen tillbaka till Jkpg stannade vi till vid Landsjön och tog ett svalkande dopp!
Välbehövligt när man har en AC i bilen som lever sitt egna liv... :/


Nu är det äntligen behagligare ute efter gårdagens åskskur.
Många anser nog att det fortfarande är för varmt ute. Men icke!
Så här får det gärna vara året om ;)

.....fast....de andra årstiderna har ju faktiskt sin charm dom också... *funderar och nickar sedan instämmande*


Kram Petra






Kommentarer
Postat av: Linda

Petra!! Så fin kortet blev!! Jag är supernöjd, fullt med söta detaljer överallt :) Du är bäst! Tusen, tusen tack! Kramis

2010-07-14 @ 19:44:57
URL: http://lindajohannacaroline.blogg.se/
Postat av: AnnikaS

Kortet är superfint, så läckra detaljer!

kram Annika

2010-07-14 @ 19:55:01
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Maritha

Så himla fint kort,du är ju bara så duktig! Suckar avundsjukt...... =0)



Kram

2010-07-14 @ 20:03:58
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Louise

Wow! GRATTIS PETRA :) Vilket hedersamt uppdrag :)



Som vanligt är ditt kort underbart, gillar verkligen den här pappret från Magnolia :) Och stämpeln är så gullig ;)



Kram!

2010-07-14 @ 20:07:22
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Norunn

Åhh...så heldig du er! Tingtura Design lager så lekre stempler :D

Herlig kort du har laget med den lille søte pojken :)

2010-07-14 @ 21:15:44
URL: http://www.kreasjoner.blogspot.com
Postat av: Carro

Ljuvligt kort! Vilken ära det måste vara. =))



I helgen är det vi som är i Gränna. Eller rättare sagt på Visingsö. Ska ju på dop där. Har ju fått uppdraget att göra doptårtor så nu har jag gjort en sisådär 100blommor i sugarpaste, en dopbebis och en prinskrona i guld. Nu hoppas jag att tårtorna håller ihop hela vägen från södra Östergötland och till Visingsö så det inte är tårtmos när vi kommer fram.....



Lycka till med toastmasteriet! ;-) Ska tänka på er.

Kramelikram!

2010-07-15 @ 00:47:30
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Karin/essmo

vilket urläckert kort! Gillar Tingtura massor å det får allt bli en svängom i webbutiken! :-)

Skoj å åka till gränna, såg himla smaskigt ut!

Ha detgött i sommarvärmen !

kram K.

2010-07-15 @ 05:33:41
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Pysselbus

Wow! Vad kul!!! Att hon använde det till stämplarna!! Superkul! Och snyggt har du gjort det också... som vanligt.... har du aldrig en "bad-card-day" när saker inte blir som du tänkt dig?



Och vad det gäller årstiderna så gillar jag växlingarna mest... och nu är det faktiskt FÖR varmt... Skulle tro att det kan bli åska här idag... Älskar hösten ´med den klara luften och alla vackra färger... Så mysigt med tjocka tröjor och långpromenader.... Min absoluta favorittid...!



Ha det så härligt i värmen!!!

Kram

Linda

2010-07-15 @ 07:27:21
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Gunilla

Hallojsan tjejen!



Här åskade det också häromdagen men det blev dock ikke svalare. Skulle nog kunna tänka mig ngn grad kallare. Man svettas bara man andas;=D!!



Superfint kort och stämpeln med babyn är LJUVLIGT söt. Gillade dom mönstrade papprena och så himlans fint upplägg.



Nu blir det lite vattning av krukor sedan får det nog bli stranden.



Hej svejs vännen och stor kram från mig till dig.

//Gunilla

2010-07-15 @ 09:31:26
URL: http://kortnilla.blogg.se/
Postat av: Pernilla/Trollwing

Men vad roligt, GRATTIS till uppdraget!! Och grattis till Tingtura som får del av din talang!

Kortet är underbart, underbart härligt!

Så häftigt att det är din lilla Loke som gett inspiration till stämpeln, coolt:)



Kram kram!

2010-07-15 @ 22:05:30
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Wilhelmkaja

Your site and you will reach the big successes, thank, it was interesting.

2010-12-09 @ 13:22:44
URL: http://wilhelmkaja.blogetty.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0