Sommarhälsningar

Hej svejs!!

Här har man semester å jag njuter tillfullo!

Idag har det dock inte varit toppenväder (jah, om man jämför med tidigare dagar) så min man,
som var ledig från jobbet idag å jag har passat på att storstäda.
Jag tog fram en stor sopsäck å slängde massor av kläder som jag aldrig använder.
Vissa plagg har jag riktig separationsångest från..tänk, vissa kläder har jag kvar sedan högstadiet (!)
Men det har inte blivit av att jag använt dem, säkert på många år..så nu får de sluta ta plats i min pyttelilla garderob. Bättre att fylla på med lite nytt istället.....en vacker dag ;)


Just nu sitter jag hos mina föräldrar och lånar nätet.
För stunden har vi inget internet och kommer inte ha det på ca 2 veckor.
Vi skaffade Telia när vi flyttade till huset men det har strulat sedan dag 1. Och det har bara blivit
sämre med tiden. Signalen kom å gick var 5e-10e min..fruktansvärt irriterande när man väl satt
vid datorn eller tittade på något program på tv:n.
Japp, vi hade ju inte bara internet via Telia. Utan även tv och telefoni...
Egentligen var vi bundna till jul. Men pga alla strul så har vi fått säga upp abonnemanget redan nu,
vilket är riktigt skönt! :)

Nu måste vi bara snällt vänta på att våran nya internetleverantör kan få igång allt ihop.
Kablarna in till huset är checkade också, så nu ska nätet förhoppningsvis fungera felfritt framöver :)


Jag har gjort klart ett nytt DTkort för Skogstokiga!
Motiven har legat klara oförskämt länge..men jag har helt enkelt inte haft tid att få ihop ett kort..
Men nu så, äntligen blev jag klar med min sommarhälsning :)


Söt tjej iklädd mönstrat papper, miniblomma, och textstämplar kommer
från alla från
Skogstokiga. Färglagt har jag gjort med akvareller på tub.
Papper är av märket Maja Design.
Resterande detaljer: Löven är utstansade med MS-stans.
Även dekorerat med ett organzaband och ritade stygn
.


Hej hopp!!



Kommentarer
Postat av: Maritha

Men vilket fint kort,så himla fint dekorerat. Dom är ju riktigt fina dom där små rara blommorna.... Såååå mycke inspiration finns det att se här!



kram Maritha

2010-06-30 @ 20:21:54
URL: http://marithaskortochscrap.blogspot.com
Postat av: Suz

Hej tjejen! Jag är så off så jag snart får säga god jul glad påsk och trevlig midsommar i samma kommentarsruta :( Jag är så usel på att besöka sidor nu men man har ju sina favosar och där är du ;)

Kortet är så läcker och jag blir så glad när jag ser dina , de underbara.

Ha det gott nu stor kram Suz

2010-06-30 @ 21:48:20
URL: http://kortmaja.blogspot.com
Postat av: Pysselbus

Halloj tjejen!



Ser ut som du haft en härlig midsommar!! Det har det varit här också... Skönt att bara ta det lugnt!



Älskar dina kort! Du hittar alltid på så mycket nya saker... Så läckert med de tre pappers"ränderna" på detta kort.



Ha en fortsatt härlig sommar och en skön semester!

Kram

Linda

2010-06-30 @ 22:12:44
URL: http://pysselbus.blogspot.com
Postat av: Louise

Hej Petra!

Härligt och läsa att du också fått semester nu, visst känner man sig lite som korna när de får komma ut på bete ;) Riktigt sådär superlycklig: TJOHO!

Att storstäda lät väldigt trist...Men man kan inte få allt här i livet då är väl ert hem skinande rent nu ;)

Själv har jag också semester och sitter på ett hotellrum i Sthlm och kommenterar ;) GÖTT! Igår var vi på Grönan och det älskade Signe, kan se Loke här också faktiskt ;)



Kortet du gjort är jättefint! :) Lila...jag älskar lila min andra favvofärg att skapa i och du har verkligen fått till det där lilla extra (som vanligt) Gillar hur du har vikt upp den ena hörnan och låtit blommorna titta fram där :) Så sött!



Kram!

2010-06-30 @ 22:55:04
URL: http://louise-pinkscrap.blogspot.com
Postat av: Catta

Hallojs i stugan!



Gillar sommarkortet massor, så snyggt upplägg! Och det är riktigt snyggt när du klär dina motiv i papper! De små blommorna är så söta...



Vilken härlig midsommarafton ni verkade ha! Här blev det väldans lugnt! Den första festen på dagen (av två vi var bjudna på) fick Vincent o Mattias besöka själva, jag stannade hemma o sooov med bebis, ha, ha! Och på kvällen satt vi med grannarna på gräsmattan men både sillen och långbordet höll på att blåsa iväg i stormen! Och kl nio halvsov jag igen, framför TV:n med Miranda på magen...så mysigt! :)



Hoppas ni får en BRA internetuppkoppling nu! Det är skrämmande att medge, men visst är man lite internet-beroende nu för tiden...



Ha det mys på semestern o hälsa! Kramar! Catta

2010-06-30 @ 23:14:55
URL: http://www.skymningslandet.net
Postat av: Pernilla/Trollwing

Gött med semester, hoppas ni får några riktigt goa veckor nu! Helt galet fint kort du gjort! Häftigt med lila, det passar precis till motivets "humör" och blev jätte-nice! Vacker färgläggning och dina papperskläder är så fräcka:)

Massa kramar!

2010-07-01 @ 00:02:44
URL: http://trollwing.blogg.se/
Postat av: Petra

Ha en riktigt skön och väl unnad semester tjejen!



Kortet är underbart läckert och snyggt.



Massor och åter massor av

Skogstokiga sommarkramar

från mig

2010-07-01 @ 12:45:35
URL: http://skogstokiga.blogspot.com/
Postat av: Ciza Patricia

Skönt att ni ska få bra och ordentligt bredband, även om det är ett tags väntan till. Sådana saker ska bara fungera och inte strula alls tycker jag.



Jättemysigt kort. Tjejen där är så söt dessutom.



Ha det jättebra.

Många kramar

2010-07-01 @ 13:53:14
URL: http://pysseldags.blogg.se/
Postat av: Carro

Underbart somrigt kort! Du har som vanligt lyckats. =)



Ja är det nåt som kan irritera en så är det när tekniken inte funkar. Hoppas det kommer igång tidigare än ni tänkt er.



Sitter och räknar timmarna tills vi ska till Leksand och mässa. Är det nåt som du vill ha handlat?? Hör av mig ang överlämnandet av mattan. =)

Kramelikram!



2010-07-01 @ 23:24:22
URL: http://camile.blogg.se/
Postat av: Cathrin

No dator= jag hade blivit GALEN, nej jag vet man kan inte bli något man redan är.

Härligt med lila kort det gör man för sällan.

Toppenfint hörru.



Kram Cathrin

2010-07-02 @ 08:22:53
URL: http://cathrink.blogg.se/
Postat av: Elisabet

Supersnyggt kort! Speciellt blommorna bakom vikningen, det var en snygg detalj.

2010-07-02 @ 20:17:20
URL: http://www.elisabetsscrapblogg.blogspot.com
Postat av: Lena

Hej hej..



Vill bara önska dig en härlig sommar!



Kortet är jättefint!



Kram Lena

2010-07-03 @ 23:50:17
URL: http://lenascrappar.blogspot.com
Postat av: Pillan

Visst är det underbart att rensa?! det känns så bra efterår när man väl fptt bort massa saker! Urtjusigt kort! har den stämpeln hemma så nu fick jag lite inspiration... Kram Kram

2010-07-06 @ 11:07:29
URL: http://pillanskrypin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0